Αποστολέας Θέμα: Salvador Dali  (Αναγνώστηκε 10028 φορές)

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 13, 2009, 10:13:13 από Rose »
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Kαζαντζακικός

  • Μηνύματα: 441
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #1 στις: Οκτωβρίου 12, 2009, 17:56:56 »
ταλί (11 Μαΐου 1904 – 23 Ιανουαρίου 1989) αποτελεί έναν από τους πλέον γνωστούς ζωγράφους του 20ου αίωνα και μια από τις πιο εκκεντρικές φυσιογνωμίες της σύγχρονης τέχνης.  Συνδέθηκε με το καλλιτεχνικό κίνημα  του υπερρεαλισμού.

Ο Νταλί (πλήρες όνομα Salvador Felip Jacint Dalí Domènech)ασχολήθηκε εκτός από την ζωγραφική, με τον κινηματογράφο, τη γλυπτική, τη φωτογραφία και τη μόδα.


Καταγόταν από ευκατάστατη οικογένεια. Το 1921 έχασε την μητέρα του από καρκίνο, ενώ μετά από το θάνατό της, ο πατέρας του παντρεύτηκε την αδελφή της, κάτι που ο Νταλί δεν αποδέχτηκε ποτέ. Ένα χρόνο αργότερα εγκαταθίσταται στη Μαδρίτη, όπου και ξεκινά τις σπουδές του.

Αυτή την περιόδο, ο Νταλί πειραματίζεται με τον κυβισμό. Επίσης, έρχεται σε επαφή με το κίνημα του ντανταϊσμού το οποίο θα επηρεάσει σημαντικά το έργο του σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Συνδέεται παράλληλα φιλικά με τον ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα και με τον σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ. Το 1926 αποβάλεται από την ακαδημία λίγο πριν τις τελικές του εξετάσεις, καθώς δηλώνει πως κανένας από τους καθηγητές του δεν είναι άξιος να τον κρίνει.

Την ίδια χρονιά, επισκέπτεται για πρώτη φορά το Παρίσι όπου συναντά τον Πικάσο, ο οποίος είχε ήδη κάποια γνώση γύρω από το έργο του Νταλί. Τα επόμενα χρόνια, στα έργα του Νταλί αποτυπώνονται ισχυρές επιδράσεις από το έργο του Πικάσο αλλά ταυτόχρονα αρχίζει να διαφαίνεται ένα προσωπικό στυλ.


Το 1929, ο Νταλί συνεργάζεται με τον Λουίς Μπουνιουέλ, για τη δημιουργία της ταινίας μικρού μήκους  Ανδαλουσιανός Σκύλος .

Ο Νταλί βοηθά ουσιαστικά στο σενάριο της ταινίας, η οποία αποτελεί έως σήμερα την πιο καθαρή εφαρμογή του υπερρεαλισμού στον κινηματογράφο.

Παράλληλα, ο Νταλί γνωρίζει την μελλοντική σύζυγο του και μούσα του, γνωστή ως Γκαλά.

Σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ο Νταλί δεν έπαψε να τονίζει την ευεργετική επίδραση που άσκησε επάνω του η Γκαλά, την οποία συμπεριλάμβανε συχνά στα έργα του, είτε ως πρωταγωνίστρια, είτε ως παρατηρήτρια των διαδραματιζομένων. Μάλιστα, δεν απέφυγε την υπερβολή, θεωρώντας την -κυριολεκτικά- αγία, και την απεικόνισε πολλές φορές ως ενσάρκωση μυθολογικών προσώπων της αρχαιότητας, ή ακόμα και ως Παναγία.

Την ίδια περίοδο, γίνεται και επίσημα μέλος του υπερρεαλιστικού κινήματος. Στις αρχές της δεκατίας του 1930, ο Νταλί επινοεί επιπλέον την Παρανοϊκο-κριτική μέθοδο, όπως ο ίδιος την αποκαλεί, που αποτελεί ένα είδος υπερρεαλιστικής τεχνικής με σκοπό την πρόσβαση στο ασυνείδητο προς όφελος της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Ο Νταλί στηρίζει την μέθοδο αυτή στην ικανότητα του ανθρώπου να λειτουργεί συνειρμικά, συνδέοντας εικόνες ή αντικείμενα που δεν συνδέονται μεταξύ τους κατ' ανάγκη λογικά. Συνδέεται άμεσα με τον υπερρεαλιστικό αυτοματισμό και τις φροϋδικές θεωρίες γύρω από τα όνειρα.

Το ίδιο «δαιμόνιο» που τον οδήγησε στο κύκλο διανοουμένων του Υπερρεαλισμού το 1929, προκάλεσε συγκρούσεις λίγα χρόνια μετά, και την ρήξη των σχέσεών του με τους Υπερρεαλιστές το 1941. 

Ο Υπερρεαλισμός ξεκίνησε κυρίως ως πολιτικο-ιδεολογικό κίνημα από τα συντρίμμια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Αίτημα των Υπερρεαλιστών ήταν η αλλαγή των παραδοσιακών κοινωνικών δομών μέσα από τη διανόηση και την τέχνη.

Και όμως ο Σαλβαντόρ Νταλί αδιαφορούσε προκλητικά για το κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι σε μια χώρα που ταλανιζόταν από εμφύλιο πόλεμο και σε μια Ευρώπη που συντασσόταν ή ερχόταν αντιμέτωπη με το Ναζιστικό μηχανισμό.

Η προσήλωση στην προσωπική του πραγματικότητα τον οδήγησε στην «μέγιστη ύβρη», καθώς στην ερώτηση «Τι είναι υπερρεαλισμός;» απαντούσε «Ο Υπερρεαλισμός είμαι εγώ!».

Τότε ο Μπρετόν επινόησε τον περίφημο αναγραμματισμό του ονόματος του Νταλί, ως Avida Dollars (σε ελεύθερη μετάφραση άπληστος για δολάρια) ασκώντας κριτική στο εμπορικό πνεύμα που κατά τη άποψη των υπερρεαλιστών είχε ο Νταλί.

Έτσι ο Σαλβαντόρ Νταλί διεκδίκησε και  κατέκτησε μαζί με την προσωπική επιτυχία του, την απόλυτη ανεξαρτησία από ομάδες και τάσεις, βασικό στοιχείο της δημιουργικής του μοναξιάς.

Ίσως ένα από τα πιο ιδιόμορφα στοιχεία για την προσωπικότητα του Νταλί ήταν οι πολιτικές του απόψεις και η προσωπική του ζωή. Αν και αναρχοκομμουνιστής στα νιάτα του, ο σουρεαλιστής δημιουργός έγινε ένας από τους λίγους ανθρώπους του πνεύματος που υποστήριξε το φασιστικό καθεστώς του Φράνκο.  Ο ίδιος ο Νταλί ζωγράφισε και ένα πορτραίτο της κόρης του Ισπανού δικτάτορα, ενώ δεν σταμάτησε να ισχυρίζεται ότι παράλληλα παραμένει κομμουνιστής...


Το απόφθεγμα του Όρσον Γουέλς είναι χαρακτηριστικό για τον χαρακτήρα του Νταλί: «Κάποιος πρέπει να συγκρατεί στο μυαλό του δύο πράγματα, ότι ο Νταλί ήταν συγχρόνως ένας πολύ καλός καλλιτέχνης και ένας σιχαμερός άνθρωπος». 

Με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ευρώπη, ο Νταλί μαζί με την Γκαλά, εγκαθίσταται στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1940, όπου και θα ζήσει για τα επόμενα οκτώ χρόνια. To 1941 εργάζεται για την Walt Disney πάνω στη δημιουργία ενός κινούμενου σχεδίου (το Destino) αλλά μόνο ελάχιστα δευτερόλεπτα παρουσιάζονται ολοκληρωμένα πέντε χρόνια αργότερα. Το 1940 δημοσιεύεται και η αυτοβιογραφία του The Secret Life of Salvador Dali.

Destino (Disney/Dali)

Μετά την παραμονή του στην Αμερική, περνά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Ισπανία. Ενώ την περίοδο 1960-1974 εργάστηκε σχεδόν αποκλειστικά για την δημιουργία του Θεάτρου-Μουσείου Γκαλά-Σαλβαντόρ Νταλί στο Φιγέρας.


Το 1982 ο βασιλιάς Χουάν Κάρλος της Ισπανίας του απονέμει τον τίτλο του μαρκήσιου. Την ίδια χρονιά, πεθαίνει η Γκαλά, γεγονός που του προκαλεί θλίψη και αποπειράται να αυτοκτονήσει.


Πεθαίνει στις 23 Ιανουαρίου του 1989 στην πόλη που γεννήθηκε.


πηγη__ : http://roadartist.blogspot.com/
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 12, 2009, 18:02:26 από kazantzakikos »
Το μόνο πράγμα που φοβάμαι, είναι να μην γίνω μια αρμάδα που ξεκίνησε να σκίσει τον ωκεανό και τελικά βουλιάξει σε μια σπιτίσια σκάφη...

Kαζαντζακικός

  • Μηνύματα: 441
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #2 στις: Οκτωβρίου 12, 2009, 18:01:09 »
Το μόνο πράγμα που φοβάμαι, είναι να μην γίνω μια αρμάδα που ξεκίνησε να σκίσει τον ωκεανό και τελικά βουλιάξει σε μια σπιτίσια σκάφη...

Kαζαντζακικός

  • Μηνύματα: 441
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #3 στις: Οκτωβρίου 12, 2009, 18:05:49 »
ισως η τρελα του σημερα ναι ειναι τα επιστημονικα θεσφατα του αυριο...

 :)
Το μόνο πράγμα που φοβάμαι, είναι να μην γίνω μια αρμάδα που ξεκίνησε να σκίσει τον ωκεανό και τελικά βουλιάξει σε μια σπιτίσια σκάφη...

etidorhpa

  • ...the end of earth
  • Μηνύματα: 566
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #4 στις: Οκτωβρίου 12, 2009, 18:28:59 »
...σιγουρα ο Νταλι,ηταν απο τις πιο αμφιλεγομενες προσωπικοτητες στους Υπερρεαλιστες.
Μεγαλωνοντας,μαζι μεγαλωνε και η 'μεγαλομανια' του.
Παρ'ολα αυτα,η θεωρια του της 'Παρανοικο-κριτικης' αποτελει κεφαλαιο,οχι μονο για την ζωγραφικη αλλα γενικοτερα για τις τεχνες.

Νομιζω πως το κινημα του υπερρεαλισμου γενικα χρηζει ιδιαιτερης αναφορας,μαζι με τα συγγενη κινηματα (το DADA που ηταν ο προγονος,και το FLUXUS που ηρθε αργοτερα).
Η επανασταση του 'υποσυνειδητου',ηταν η πρωτη συνειδητή κινηση εναντιον του υλισμου και αγκαλιασε κυριολεκτικα τον εσωτερισμο,την αλχημεια και τους Φρουντ/Γιουνγκ.



+n-


through these fires.....

Kαζαντζακικός

  • Μηνύματα: 441
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #5 στις: Οκτωβρίου 12, 2009, 18:59:25 »
συνηθως οταν μιλαμε για αμφιλεγομενες προσωπικοτητες, ανεξαρτητως σε ποιον τομεα της συγχρονης μαγιστρικης  ::) εδρασαν αυτες, κατεληγουμε σχεδον παντα να πεφτουμε σε μια δυιστικη λουμπα, η οποια πηγαζει απο την δηθεν γνωστικη αρλουμπα καποιων ταγων της τεχνης.. στο κατω κατω της γραφης ( οχι της ιερας απαραιτητα) ας αφησουμε το εργο να μιλησει και τωρα αν καπου ο καλιτεχνης καβαλησε το αρμα του θεσπη και ισως και κανα καλαμι εε τοτε ενταξει τι να κανουμε δεν πειραζει...
αρκει το εργο να ειναι ικανο να διχασει να προβληματισει και να αφυπνισει ενδεχομενως...

ισως καποια στιγμη να πρεπει να θιξουμε στο φορουμ, κατι το οποιο ακουω χρονια τωρα απο διαφορες φωνες
οτι δηλαδη το εργο του καλλιτεχνη πρεπει να συμβαδιζει με την ζωη του...
οπως επιση και τα ζητηματα της προσωπικης της δημοσιας και της καλλιτεχνικης εικονας δημοφιλων προσωπικοτητων...
και οταν λεω δημοφιλων εννοω δημοφιλων οχι οχλοφιλων...
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 12, 2009, 19:01:23 από kazantzakikos »
Το μόνο πράγμα που φοβάμαι, είναι να μην γίνω μια αρμάδα που ξεκίνησε να σκίσει τον ωκεανό και τελικά βουλιάξει σε μια σπιτίσια σκάφη...

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #6 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 10:42:04 »
    Είναι ένα σημαντικό θέμα, πράγματι, η εικόνα του καλλιτέχνη και η εικόνα των έργων του. Σίγουρα η ζωή του καλλιτέχνη θάταν μεγάλο λάθος να γίνει το πρίσμα κάτω από το οποίο θα βλέπουμε τα έργα του, αλλά από την άλλη, είναι πολύ χρήσιμη η μελέτη της προσωπικότητάς του, για να εμβαθύνουμε στα πηγαία μυνήματα που αναδύονται από την εργασία του. Δυστυχώς ο αναρχισμός του Νταλί, δεν σταμάτησε μόνον στην άρνηση της ιεραρχίας, αλλά άρρωστα εκφράστηκε ως άρνηση της ισότητας, με απλή αντικατάσταση της κορυφής της ιεραρχικής πυραμίδας με το υπερδιογκωμένο Εγώ του, το οποίον θεωρούσε και έθετε Υπεράνω. Και είναι αυτή η νοσηρή νοοτροπία που καθίσταται τα έργα του, η ύβρις που τα στιγματίζει. Ο ψυχικός που αποφαίνεται για τα έργα του Νταλί, θα μιλήσει για το "Υπεράνω" ως ύβρη. Ο "Μυστικός" θα αποφανθεί για την ακρότητα περιγράφοντάς την ως κάτι ανίερο. Τέλος ο Αποκρυφιστής θα μιλήσει για το "Παράλογο". Κι όλα μαζί, συνθέτουν την ουσία της κριτικής των έργων του Νταλί.  "Το Ανίερο και Παράλογο ως Ύβρις"....
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 13, 2009, 11:17:25 από Ορφέας »
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #7 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 10:51:29 »
Salvador Dali-Christ of St.John of the Cross Documentary 1/3
http://www.youtube.com/watch?v=u45v8_7IoN4

Salvador Dali-Christ of St.John of the Cross Documentary 2/3
http://www.youtube.com/watch?v=CRR-0M8bL4U&feature=related

Salvador Dali-Christ of St.John of the Cross Documentary 3/3
http://www.youtube.com/watch?v=KKT6nybtqtM&feature=related

Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

etidorhpa

  • ...the end of earth
  • Μηνύματα: 566
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #8 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 12:17:29 »
πιστευω πως η ζωη του 'καλλιτεχνη',δεν θα πρεπει να σχετιζεται με το εργο του και αυτο γιατι η συσχετιση αυτη μπορει να καθοδηγησει τον θεατη/ακροατη κλπ σε μια συγκεκριμενη οπτικη ως προς το εργο.
Δηλ. η κριτικη στην σταση ζωης του Νταλι,για παραδειγμα,σιγουρα καθοδηγει τον θεατη να χαρακτηρισει τα εργα του ως 'μεγαλομανη' για παραδειγμα...
ενω πολλες φορες και ο ιδιος σατυριζε αυτην ακριβως την μεγαλομανια,αλλα και την 'ηλιθια-απαθη δεκτικοτητα' του κοινου...

Γενικα εχω ως αρχη να μην συνδεω τη ζωη με το εργο καποιου,απλα γιατι το εργο του μπορει να φαινεται σε εμενα κατι τελειως διαφορετικο απο αυτο που δημιουργησε αυτος..
Ο Μωνέ για παραδειγμα ζωγραφιζε αυτα που ζωγραφιζε για τους δικους του λογους...η δικη μου οπτικη στα εργα του γεννα [σε εμενα] τελειως αλλα πραγματα.
Η Ζωη του μπορει η οχι να συμβαδιζε με αυτο που ειχε αυτος στο μυαλο του ως αιτια δημιουργιας,αλλα το τι εισπραττω εγω ειναι αλλο θεμα,και με αυτη την εννοια,ενα κομματι του εργου του,ειναι δικο μου...Ειναι η δικη μου 'προβολη' πανω στο εργο...


+n-
through these fires.....

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #9 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 13:02:23 »
πιστευω πως η ζωη του 'καλλιτεχνη',δεν θα πρεπει να σχετιζεται με το εργο του
[...]
Η Ζωη του μπορει η οχι να συμβαδιζε με αυτο που ειχε αυτος στο μυαλο του ως αιτια δημιουργιας,αλλα το τι εισπραττω εγω ειναι αλλο θεμα,και με αυτη την εννοια,ενα κομματι του εργου του,ειναι δικο μου...Ειναι η δικη μου 'προβολη' πανω στο εργο...

Σίγουρα μπορεί να αντλούμε κομμάτια δικά μας από την τέχνη ή το έργο του άλλου, και αυτή ονομάζεται μία υποκειμενική πραγματικότητα, μία πραγματικότητα που καθρεφτίζει τον προσωπικό μας κόσμο...

Όμως όταν αναζητάμε την Αλήθεια, είναι σημαντική η έρευνα της Αντικειμενικής Πραγματικότητας, και όσο περισσότερα στοιχεία συλλέγουμε τόσο περισσότερο προσεγγίζουμε την Αλήθεια...  Η Τέχνη ενός καλλιτέχνη δεν κατανοείται επαρκώς χωρίς την πληροφορία για την ζωή του... και διαλογιζόμενοι πάνω σε αυτήν την πληροφορία, μπορούμε να δούμε πτυχές στο έργο του, ασυνείδητες ακόμα και για τον ίδιο τον καλλιτέχνη...

Για παράδειγμα όταν κάποιος διαβάζει μόνο το "αγαπάτε αλλήλους" στην Βίβλο, μπορεί να βγάλει το συμπέρασμα πως ο χριστιανισμός είναι χρήσιμος για τον άνθρωπο.

'Οταν όμως αρχίζει και ερευνά σε μεγαλύτερο πλάτος και βάθος το θέμα του "χριστιανισμού" αναγνωρίζει πως πρόκειται για μία Απάτη...

Το πρώτο συμπέρασμα είναι άκρως διαφορετικό από το δεύτερο... και αυτή η διαδικασία κάνει διακριτή την διαφορά ανάμεσα στην Θρησκεία (υποκειμενική πραγματικότητα) και στην Φιλοσοφία (προσέγγιση την Αντικειμενικής πραγματικότητας).
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 13, 2009, 13:10:20 από Rose »
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

etidorhpa

  • ...the end of earth
  • Μηνύματα: 566
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #10 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 14:04:57 »
προσωπικα εχω αντιθετη αποψη...δεν υπαρχει αντικεικιμενικοτητα στην Τεχνη,οπως δεν υπαρχει ορισμος του εργου Τεχνης απο τον δημιουργο του.
Αν εγω θεωρω εργα Τεχνης για παραδειγμα τους ηλεκτρολογικους πινακες,{μερικοι ειναι πραγματι},τοτε για εμενα αισθητικα λειτουργουν,ασχετα απο την διαθεση του δημιουργου τους..(που στην περιπτωση μας,σιγουρα ηταν αλλη :D)

+n-
through these fires.....

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #11 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 15:17:56 »
Ο καλλιτέχνης εκφράζει με την τέχνη του τον εσωτερικό του κόσμο (ασυνείδητο).   

Τα ασυνείδητα των ανθρώπων έχουν πάρα πολλές ομοιότητες (διαφοροποιημένο ατομικό ασυνείδητο, το ίδιο συλλογικό ασυνείδητο). 

Όταν εξετάζουμε τα έργα αποκομμένα από τον καλλιτέχνη, εξυπηρετεί στο να δούμε τι συναισθήματα δημιουργούνε σε εμάς.  Όταν τα εξετάζουμε σε συνδυασμό με γνώσεις για τη ζωή του καλλιτέχνη, εξυπηρετούνε περισσότερο να κατανοήσουμε τον ψυχισμό του καλλιτέχνη.  Κάτι σαν αυτό που κάνει ένας ψυχαναλυτής.
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #12 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 15:19:46 »
δεν υπαρχει αντικεικιμενικοτητα στην Τεχνη,οπως δεν υπαρχει ορισμος του εργου Τεχνης απο τον δημιουργο του.

Είναι αλήθεια πως η Τέχνη είναι συνήθως μία ενστικτώδης ασυνείδητη έκφραση, όμως ο στοχασμός και η φιλοσόφιση πάνω στο συγκεκριμένο έργο και τον δημιουργό του, συνδράμει στην Συνειδητοποίηση...
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 13, 2009, 16:40:45 από Rose »
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

etidorhpa

  • ...the end of earth
  • Μηνύματα: 566
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #13 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 16:42:14 »
Ο καλλιτέχνης εκφράζει με την τέχνη του τον εσωτερικό του κόσμο (ασυνείδητο).   

Όταν εξετάζουμε τα έργα αποκομμένα από τον καλλιτέχνη, εξυπηρετεί στο να δούμε τι συναισθήματα δημιουργούνε σε εμάς.  Όταν τα εξετάζουμε σε συνδυασμό με γνώσεις για τη ζωή του καλλιτέχνη, εξυπηρετούνε περισσότερο να κατανοήσουμε τον ψυχισμό του καλλιτέχνη.  Κάτι σαν αυτό που κάνει ένας ψυχαναλυτής.

συμφωνω...αλλα ποιος νοιαζεται για τον ψυχισμο του καλλιτεχνη??

καποτε οι KRAFTWERK,οταν τους ρωτησαν σχετικα,ειχαν πει [και με εκφραζει απολυτα και εμενα]
'τι εννοουμε καλλιτεχνης?? εμεις θεωρουμε τους εαυτους μας Χημικους..
Η περιγραφη ως προς αυτο που κανουμε,γινεται απο τους αλλους...'


+n-
through these fires.....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Salvador Dali
« Απάντηση #14 στις: Οκτωβρίου 13, 2009, 16:52:15 »
    Μάλλον χρειάζεται πρωταρχικά, όχι να ορίσουμε την τέχνη, αλλά να ορίσουμε και να προσδιορίσουμε τον δημιουργό της. Χονδρικά μπορούμε να διακρίνουμε δύο κατηγορίες δημιουργών. Τους τεχνίτες και τους καλλιτέχνες. Ένας καλός τεχνίτης, μπορεί να μας προσφέρει θεσπέσιες εικαστικές δημιουργίες, χωρίς να εμπεριέχουν ούτε ίχνος από το είναι του, καθώς αποτελούν συνθέσεις τις οποίες με άριστη γνώση του ωραίου, συνέθεσε ή απεικόνισε. Από την άλλη ο καλλιτέχνης προβαίνει σε αποτύπωση πάνω στο δημιούργημά του, του ίδιου του εαυτού του (του ασυνειδήτου του - των οραμάτων και ονείρων των - των επιθυμιών και παθών του). Η είσοδος στην ουσία της δημιουργίας του, είναι ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Μέσω αυτού αποκρυπτογραφούμε την ερμηνεία και επιρροή του έργου πάνω μας, ή των μεταβιβάσεων - προβολών πάνω στο δημιούργημα. Εκείνη την στιγμή η μεταβίβαση δεν γίνεται στο καλλιτεχνικό δημιούργημα, αλλά στον ίδιο αποτυπωμένο ψυχισμό του καλλιτέχνη. Γιαυτό και η καλή γνώση των παθών - ακροτήτων του καλλιτέχνη, μας είναι απαραίτητη, όχι τόσο για την αποκρυπτογράφηση της ψυχικής σφραγίδας του, όσο για την κατανόηση της ποιότητας της μεταβίβασης -προβολής του εαυτού μας σε κομμάτι του δημιουργήματος, άρα σε τμήμα της ψυχικής έκφρασης του δημιουργού....
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/