Αποστολέας Θέμα: Ηθική και Ατραπός!  (Αναγνώστηκε 28532 φορές)

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #15 στις: Ιούλιος 21, 2007, 10:06:40 »
Είθισται να ακούγεται απο τα ίδια τα Τάγματα πως "Το Τάγμα δεν είναι τα μέλη του".

Κι όμως.

Η Ατραπός είναι πρώτιστα τρόπος ζωής.

Συνεπώς, η "Μέθοδος" που ακολουθεί το όποιο Τάγμα, πρώτιστα οφείλει να "λαξεύει" τον "Τρόπο και Στάση Ζωής" του Ζηλωτή - Μέλους του Τάγματος έτσι ώστε αυτή (η Στάση Ζωής) να είναι η "Ηθικά ενδεικνυόμενη".

Μια Στάση Ζωής Αλτρουϊσμού που  θα προάγει την Ουμανιστική πλευρά του Ζηλωτή και θα εξαφανίζει τα όποια "αρνητικά" του.

Αυτό άλλωστε σημαίνει "Αυτοβελτίωση".

Κι αυτό, εαν επέτυχε ή εαν απέτυχε φαίνεται φυσικά στην "Συμπεριφορά του Ζηλωτή-Μέλους του Τάγματος".

Εαν αυτή η "Θετική Εσωτερική Μεταστοιχείωση" δεν έχει επιτευχθεί εντός του Ζηλωτή - Μέλους, είναι έγκλημα απο πλευράς του Τάγματος να του απονέμει "Βαθμούς".

Το μόνο που επιτυγχάνει τότε αντί μιας "Θετικής Μύησης" με την Τελετουργική Απονομή του Βαθμού, είναι μια "Αρνητική Μύηση". Φουσκώνει την "Αλαζονεία" του "ανέτοιμου για τέτοια αναβάθμιση" Ζηλωτή, διογκώνει κάθε στοιχείο Έπαρσης μέσα του.

Αυτά επηρεάζουν καθοριστικά την ίδια την Στάση Ζωής του πλέον. Δηλαδή, επηρεάζουν αρνητικότατα την Συμπεριφορά του, την ίδια την "Διαδραστική Σχέση" του με κάθε περίγυρό του.

Μέσα του σκέφτεται:

"...Για να πήρα τον Βαθμό του Διδασκάλου (πχ για να μην πω "πιο πάνω") σημαίνει πως "αξίζω πολλά"....Βγάλτε τον σκασμό λοιπόν όλοι εσείς οι υπόλοιποι και ακούστε με και δοξάστε με....Δεν είναι του Βαθμού σας να με κρίνετε....επειδή εγώ έχω αυτό τον βαθμό, γνωρίζω apriori πράγματα που εσείς οι κοινοί Βέβηλοι ούτε κατά διάνοια φαντάζεστε...."

Αυτή είναι η "κατάντια" του εγκληματικά πρόωρα "Βαθμοδοτούμενου". Κατάντια που μεταφέρει και στους άλλους πλέον.

Διότι, οι "άλλοι" βλέποντας αυτήν την "κάκιστη κι επαίσχυντη συμπεριφορά" θα σκεφτούν πως :

"....α, αυτό είναι λοιπόν το Τάγμα? Αυτό κάνει στα μέλη του? Αυτοί είναι οι "Βαθμοφόροι" του? Ε καλά, να μου λείπει τότε το βύσινο..."

Ή αντιθέτως:

"...α, αυτό είναι λοιπόν το Τάγμα? Ωραία. Αφού δεν χρειάζεται ν' αλλάξω την Στάση Ζωής μου και την Συμπεριφορά μου - δηλαδή, μπορώ να παραμείνω το ίδιο ανυπόληπτο παρασιτικό κάθαρμα που είμαι και τώρα - γιατί να μην πάω κι εγώ στο Τάγμα να κάνω και καμιά καλή γνωριμία να ανεβούν οι μετοχές μου?...Άντε, απλώς θα δείξω μια δουλική συμπεριφορά μέσα στην Στοά προς τους ανώτερους, να πάρουμε κανά βαθμό και μετά έξω θα γ.....και θα δέρνω... με την ιδιότητά μου και το βαθμό μου...."



                                                       Το Τάγμα, είναι τα Μέλη του.



Η Ηθική Συμπεριφορά και Στάση Ζωής των Μελών είναι η Προσωποποίηση των Διδασκαλιών και Εκπαιδευτικών Διαδικασιών του Τάγματος.

Χωρίς αυτά και χωρίς Μέλη, δεν υπάρχει Τάγμα.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 21, 2007, 10:17:45 από Avaris »
Avaris
Veritas Vos Velirabit

El Morya

  • Homo Astohastous
  • Μηνύματα: 96
  • Karma: 0
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #16 στις: Ιούλιος 21, 2007, 21:13:29 »
Κάποια μέρα για ηθικούς λόγους θα αρνηθούμε την ηθική.
Νίτσε


Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #17 στις: Ιούλιος 21, 2007, 22:48:54 »
Αναφερόμενος αποκλειστικά στα "καλοπροαίρετα" τάγματα, έχω να πω ότι το τάγμα δεν είναι απαραίτητα τα μέλη του. Εξηγούμαι:

Ένα τάγμα, είτε αυτό είναι πολιτικό, είτε φιλοσοφικό, είτε εσωτερικό-παραδοσιακό, είτε κάτι άλλο, πρεσβεύει μία αξία, έναν σκοπό, γι' αυτό και ονομάζεται "τάγμα" κι όχι παρέα, φίλοι, ομάδα κλπ. Αυτή η αξία και τα πιστεύω διαμορφώθηκαν κατά τη δημιουργία του τάγματος, με σκοπό το σύνολο των ιδεολογιών του να αποτελέσουν κατά κάποιον τρόπο το μανιφέστο του τάγματος.

Ο οποιοσδήποτε θεωρείται λογικός, μη παρανοϊκός, ισορροπημένος κλπ, είναι σε θέση να καταλάβει άμεσα κι εύκολα το αν οι σκοποί του τάγματος (έστω σε θεωρητική βάση) είναι καλοπροαίρετοι. Από εκεί και πέρα, τα μέλη του τάγματος εργάζονται πάνω σε αυτά τα ιδεώδη, προκειμένου να τα αναπτύξουν, να τα εμπλουτίσουν και προπάντων να τα τηρήσουν.

Κατά γενική ομολογία λοιπόν, ένα εσωτερικό (εν προκειμένου) τάγμα, εκφράζει 15-20 ιδέες-απόψεις, οι οποίες θεωρούνται σωστές και βάσιμες. Εδώ πρέπει να θυμήσουμε κάτι πολύ σημαντικό: Η διαφορά ενός δογματικού συνόλου από ένα τάγμα, βρίσκεται σε αυτό που πρεσβεύει και ο Ροδοσταυρισμός, στο ότι κάθε άποψη, ιδέα και θέση τίθεται διαρκώς υπό καλοπροαίρετη έρευνα. Δεν υπάρχουν ούτε θέσφατα, ούτε αυταπόδεικτες θεωρίες. Το κάθετί θα συζητηθεί, θα ερευνηθεί και θα δοκιμαστεί η αξιοπιστία και η χρησιμότητά του.

Εδώ τώρα έρχονται τα προβλήματα του "χώρου".

Όπως σε κάθε οργανωμένο σύνολο, έτσι και στα εσωτερικά τάγματα, υπάρχουν άνθρωποι-μέλη των οποίων η δράση διαφοροποιείται από τις αρχικές γραμμές του τάγματος. Φυσικά, αυτό μπορεί να έχει δύο εκδοχές. Είτε τα μέλη αυτά λειτουργούν υπέρ του τάγματος και το βελτιώνουν, είτε λειτουργούν ενάντια στις αρχές και τις αξίες του και το καταστρέφουν (υπό μορφήν οργανωμένου συνόλου, γιατί η ιδεολογία του τάγματος δεν μπορεί να σβήσει άπαξ και κοινοποιηθεί).

Ποιός λοιπόν μπορεί να ταυτίσει το τάγμα με τα μέλη του όταν από τη μία έχουμε μέλη τα οποία λειτουργούν ενάντια στο τάγμα, από την άλλη έχουμε μέλη που εκφράζουν κάτι νέο αλλά και καλύτερο για το τάγμα, έχουμε όμως και μέλη που απλά συντηρούν (δεν είναι και κακό) τις αρχικές ιδεολογίες του τάγματος; Πως μπορούμε να αξιολογήσουμε το τάγμα και να πούμε πως το τάδε τάγμα παρουσιάζει θετική ή αρνητική δράση, μιας και στους κόλπους του έχει εκφραστεί μια πανσπερμία ιδεών και πράξεων;

Επιστρέφουμε λοιπόν στις ρίζες του τάγματος και οφείλουμε (αν επιζητούμε την αντικειμενική κρίση) να το χαρακτηρίσουμε αναλόγως του τι αρχικά αυτό πρεσβεύει, βάσει των διακηρύξεών του δηλαδή. Φυσικά, στην πορεία, όπως κάθε δυναμικό σύνολο, έτσι κι ένα εσωτερικό τάγμα, δύναται να αλλάξει σε σχέση με τις αρχικές του τοποθετήσεις. Αυτή η αλλαγή εκφράζετι-κοινοποιείται κυρίως από τα υψηλόβαθμα στελέχη (άρα και εκπροσώπους) του τάγματος. Μπορεί λοιπόν να αλλάξει είτε προς το καλό, είτε προς το κακό.

Φυσικά, η ορθή αξιολόγηση επέρχεται μόνον κι εφόσον ο κριτής-αξιολογητής είναι σε θέση να έχει όλα τα στοιχεία για την έως τώρα δράση του τάγματος. Χωρίς αυτά δεν δικαιούται να εκφράσει άποψη περί αλλαγών στο τάγμα. Αν κι εφόσον λοιπόν το τάγμα εκφράζει (έστω αρχικά) μια υγιή και θετική αποστολή, τότε, βάσει του μανιφέστου του, αυτό είναι που το χαρακτηρίζει.

Κατά συνέπεια, δεν μπορούμε να πούμε πως ένα τάγμα βελτιώθηκε αν μόνον κάποια μέλη του κάνουν κινήσεις βελτίωσης, ή να αξιολογηθεί ως φθίνον ποιοτικά άν κάποια μέλη του "ξεφύγουν" σε ανήθικους δρόμους. Η ξεκάθαρη άποψη-συμπέρασμα πως ένα τάγμα αλλοιώθηκε ή βελτιώθηκε μπορεί να εκφραστεί αν κι εφόσον στο τάγμα επέλθει καθολική αλλαγή στην πορεία του από όλα ανεξαιρέτως τα μέλη αυτού. Αλλά και πάλι εδώ θα μιλάμε πλέον για αλλαγή στην πορεία του τάγματος, καθώς οι αρχικές του θέσεις παραμένουν αμετάβλητες. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να μην ταυτίζουμε πάντοτε την ηγεσία-εκπροσώπηση του τάγματος με τις γραμμές του τάγματος καθ' αυτού. Είναι γνωστά σε όλους μας πολλά παραδείγματα ηγετών-εκπροσώπων που ο καθένας με τον τρόπο του έμεινε γνωστός ως Μέγας Διδάσκαλος...

Ακόμα, θέλω να πω ότι σε κάθε τάγμα υπάρχουν και καλοί και κακοί και ουδέτεροι και αργόσχολοι και ανήσυχα μυαλά, υπάρχει κάθε λογής ιδιοσυγκρασία και στάση. Υπό αυτήν και μόνον την έννοια, κανένα τάγμα δεν θα διαχωρίζονταν από τα υπόλοιπα γιατί σε κανένα από αυτά δεν θα υπήρχε κάποια ειδοποιός διαφορά. Άρα λοιπόν που έγκειται η διαφοροποίηση, άρα και ταυτότητα ενός τάγματος; Στις διδασκαλίες και τις ιδεολογίες του και αυτές είναι ανεξάρτητες από το ποιά μέλη έρχονται και φεύγουν από αυτό.

Μπορεί κανείς με σιγουριά και απόλυτη βεβαιότητα να πει πως ο Τεκτονισμός είναι κακοπροαίρετο τάγμα; μήπως ο Γνωστικισμός είναι κακοπροαίρετη διδασκαλία; μήπως ο Ροδοσταυρισμός είναι επίσης κακοπροιαίρετο τάγμα; μήπως η Χρυσή Αυγή είναι επικίνδυνο τάγμα;

Κανείς δεν μπορεί να εκφράσει με βεβαιότητα τέτοια άποψη. Τώρα αν κάποια μέλη του τάδε τάγματος έχουν απομακρυνθεί εντελώς από την ιδεολογία αυτού, τότε ας περιορίσουμε την αρνητική εντύπωση σε αυτά τα μέλη και μόνον κι όχι σε ολόκληρο το τάγμα. Σε κάθε "κοπάδι" υπάρχει και το μαύρο πρόβατο. Το ίδιο ισχύει και στα εσωτερικά τάγματα. Θα ήταν όμως χρήσιμο αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, να διαχωρίσουμε το τι πρεσβεύει το τάγμα από το τι μπορεί να προεσβεύουν κάποια μέλη του ή ακόμα και ο εκπρόσωπός του.

Σχετικά με την ηγεσία ενός τάγματος, σαφώς και η τιμή αυτή πρέπει να συνοδεύεται από αγαθή αξιολόγηση για το άτομο αυτό. Τώρα αν τελικά, ο ηγέτης ενός τάγματος αποδειχθεί ανεπαρκής, ας ρίξουμε τις ευθύνες σε αυτόν και τα μέλη που τον έχρισαν Μέγα Διδάσκαλο και ας μην συγχέουμε τα ιδεώδη του τάγματος με μία ατυχή επιλογή.

Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός  ;)
...spes mea in mentem est...

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #18 στις: Ιούλιος 23, 2007, 09:56:14 »
Εξ' όσων γνωρίζω, κάθε Δικτατορία έφερε τον τίτλο "Δημοκρατία".

Σημαίνει πως είναι κιόλας Δημοκρατία ?

Πιο λιανά:

Το (οποιοδήποτε ιστορικά ) "Δικτατορικό Καθεστώς" εκφράζεται πάντα απο μια "Ομάδα".

Η Ομάδα αυτή έκανε πάντα μια "Διακήρυξη Φιλοσοφίας και Στόχων" όπου κυριαρχούσε κατά κόρον η λέξη "Δημοκρατία".

Τα "μέλη" της όμως έκαναν το ένα αίσχος μετά το άλλο.

Αυτό σημαίνει αυτομάτως πως η "Ομάδα" και η "Φιλοσοφία" είναι "Αγία" και πως φταίνε απλώς τα μέλη?

Πολύ "βολικό" όντως.

Εαν θέλει η "Ομάδα" να μην "χρεωθεί" τα "ατοπήματα" των μελών, απλώς "συνεφέρει δραστικά" ή "κόβει" αυτά τα μέλη.

Όσο τα διατηρεί στους κόλπους της τότε χρεώνεται την "ανήθικη δράση" τους και αποδεικνύει στην πράξη πως η "Αγνή Ανώτερη Ανθρωπιστική Φιλοσοφία" της είναι "κενή" και για το "θεαθήναι" και μόνον.

Όταν το Τάγμα δεν έχει την ικανότητα ή την πυγμή ή την θέληση να "πάρει μέτρα" κατά αυτών των "αρρωστημένων μελών", τότε έχει την πλήρη ευθύνη των πράξεών τους. Δέχεται πως οι "επαίσχυντες πράξεις των μελών" αντιπροσωπεύουν και το Τάγμα. 

Το οποίο σε τέτοιες περιπτώσεις ακυρώνει το ρόλο του ως Τάγμα και μετατρέπεται απλώς σε μια άναρχη ανάξια λόγου ομάδα.
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #19 στις: Ιούλιος 23, 2007, 14:45:28 »
Μάλιστα. Και τότε τι γίνεται με τις αγνές ψυχές του τάγματος; με τα καθαρά και "αμόλυντα" μυαλά που πάντοτε λειτουργούσαν με γνώμονα την ηθική και το καλώς πράττειν; Θα τους βάλουμε κι αυτούς στο ίδιο σακκί; Αδίκως λοιπόν αυτοί μάχονται υπέρ κάποιων αγνών και σωστών ιδανικών, όντες μέλη του τάγματος; Οι πράξεις τους δεν διαφοροποιούνται από τις πράξεις και τους σκοπούς των μαύρων προβάτων;

Γιατί λοιπόν να χαρακτηρίσουμε καθολικά πλέον ένα τάγμα ως επικίνδυνο και ανήθικο όταν υπάρχουν κάποια μέλη του (έστω και λίγα) που διάγουν έντιμο βίο; Από πότε η λογική είναι θέμα στατιστικής; Σαφώς και η διαφορά της θεωρίας (διακήρυξη-μανιφέστο τάγματος) από την πράξη είναι μικρή στη θεωρία αλλά μεγάλη στην πράξη, όμως είναι άδικο να σβήνουμε ή να "ξεχνάμε" τη δράση αυτών των έστω και λίγων μελών, των ρομαντικών του τάγματος, οι οποίοι διατηρούν τις αρχικές γραμμές αυτού. Φυσικά, είθισται, αυτά τα μέλη να μην έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν ουσιαστικά στην επιλογή της εκπροσώπησης του τάγματος γιατί συνήθως δεν τους απασχολούν οι τίτλοι και οι απονομές βαθμών... Αυτό όμως δεν σημαίνει πως τους εκφράζει απόλυτα η ηγεσία του τάγματος.
...spes mea in mentem est...

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #20 στις: Ιούλιος 23, 2007, 15:41:55 »
Εαν αυτή η "Θετική Εσωτερική Μεταστοιχείωση" δεν έχει επιτευχθεί εντός του Ζηλωτή - Μέλους, είναι έγκλημα απο πλευράς του Τάγματος να του απονέμει "Βαθμούς".
Συμφωνώ.

Εξ' όσων γνωρίζω, κάθε Δικτατορία έφερε τον τίτλο "Δημοκρατία".
Καθαρά για λόγους προπαγάνδας.  Καμία σχέση με τις πραγματικές ιδέες τους.

Τα "μέλη" είναι άνθρωποι.  Το "Τάγμα" ας μου εξηγήσει κάποιος τι πιστεύει ότι είναι.  Η οργάνωση/ιεραρχία/διοίκηση?  Οι διδασκαλίες?  Ο προτεινόμενος τρόπος ζωής?  Τα περιουσιακά στοιχεία?  Η ιστορία του?  Αν δε δώσουμε ορισμό στο Τάγμα, τότε εύκολα πηγαίνουμε σε γενικότητες του τύπου: "Το Τάγμα είναι τα μέλη του", "Όλες οι γυναίκες είναι Που....", "Όλοι οι άντρες είναι ίδιοι" κτλ κτλ.

Για κάποιον άσχετο που το βλέπει από έξω ισχύει "Το Τάγμα είναι τα μέλη του".  Έστω ότι κάποιος παρατηρήσει ένα άτομο να ενεργεί κάπως παράξενα.  Και μετά μαθαίνει ότι αυτός είναι Τέκτονας ή Εσκιμόος ή Χουντικός.  Αν δεν ξέρει τι εστί Τέκτονας ή Εσκιμόος ή Χουντικός, τότε μπορεί να συμπεράνει ότι η συμπεριφορά αυτή χαρακτηρίζει όλους του Τέκτονες ή Εσκιμόους ή Χουντικούς.  Εμείς όμως ξερουμε περισσότερα και δεν παγιδευόμαστε σε τέτοιες γενικότητες.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 23, 2007, 15:44:03 από Κανένας »
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #21 στις: Ιούλιος 23, 2007, 16:52:59 »
Αν ψάχνουμε για ορισμό του τάγματος, θα έλεγα πως όπως το καταλαβαίνω εγώ, τάγμα είναι ένα σύνολο διδασκαλιών, ηθικών και ιδεολογικών διακηρύξεων που εκφράζονται μέσα από έναν πυρήνα ατόμων που εργάζονται για την υγιή πορεία του τάγματος. Σαφώς κι ένα τάγμα εμπεριέχει και "παράλληλες" ιδιότητες και χαρακτηριστικά όπως τα οικονομικά του, οι χώροι συγκεντρώσεων, το οργανόγραμμά του αλλά για εμένα, το πιο σημαντικό είναι το τι πρεσβεύει, το μανιφέστο του δηλαδή και αυτό το ορίζω σε καθαρά θεωρητική-ιδεολογική βάση και μόνον. Από εκεί θα κρίνω τους σκοπούς, τις επιδιώξεις του αλλά και τον λόγο ύπαρξής του.

Ακόμη κι αν το μανιφέστο του τάγματος συνετάχθη από ένα και μοναδικό άτομο, αυτό δεν με εμποδίζει να αξιολογήσω αναλόγως το τάγμα. Μπορεί στην πορεία εξέλιξης του τάγματος να εμπλεχθούν άλλα 100 μέλη. Κανένα πρόβλημα. Εγώ εστιάζω στο θεωρητικό του μέρος, στις διακηρύξεις του και στις διδαχές του. Αν αυτές με καλύπτουν και μου προκαλούν το ενδιαφέρον, τότε θα ερευνήσω περισσότερο τα του τάγματος. Αν τώρα, παρά τις αρχικές διακηρύξεις, το τάγμα αποκτήσει άλλη πορεία επειδή κάποιοι από τα μέλη αποφάσισαν να "επαναστατήσουν", έχω την υποχρέωση να μην ξκεχάσω και τα υπόλοιπα (έστω και λίγα) μέλη του τάγματος που παραμένουν πιστά στις αρχικές διακηρύξεις αυτού.
...spes mea in mentem est...

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #22 στις: Ιούλιος 23, 2007, 17:04:17 »
το πιο σημαντικό είναι το τι πρεσβεύει, το μανιφέστο του δηλαδή και αυτό το ορίζω σε καθαρά θεωρητική-ιδεολογική βάση και μόνον.
Σύμφωνα με ατόν τον ορισμό, δε μπορεί το Τάγμα να είναι τα μέλη του.  Τα μέλη μπορεί να κάνουνε ότι θέλουνε. 

ΑΝ όλα τα μέλη αποδέχοντε πλήρως τις παραπάνω ιδέες, ΑΝ ενεργούνε ανάλογα με αυτές, τότε μπορούμε να πούμε ότι φέροντε σα μέλη του Τάγματος και να δικαιολογηθεί η γενίκευση "Το Τάγμα είναι τα μέλη του".
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 23, 2007, 18:34:04 από Κανένας »
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #23 στις: Ιούλιος 23, 2007, 20:31:22 »
ΑΝ όλα τα μέλη αποδέχοντε πλήρως τις παραπάνω ιδέες, ΑΝ ενεργούνε ανάλογα με αυτές, τότε μπορούμε να πούμε ότι φέροντε σα μέλη του Τάγματος και να δικαιολογηθεί η γενίκευση "Το Τάγμα είναι τα μέλη του".

Ακριβώς αυτό εννοώ. Στην ουσία, ένα τάγμα εκφράζει ένα σύνολο σκοπών, προσδοκιών και επιδιώξεων που υλοποιούνται μέσα από συγκεκριμένες διδασκαλίες, πρακτικές και νόρμες. Εκφραστές και φορείς αυτού του συνόλου θεωρούνται τα μέλη του τάγματος. Εδώ ακριβώς επέρχεται η διάκριση και μιλάμε για έναν σταθερό και αμετάβλητο πυρήνα, γύρω από τον οποίο κινούνται τα μέλη του τάγματος.

Για να είμαστε σε θέση να χαρακτηρίσουμε και να αξιολογήσουμε ένα τάγμα και να πούμε πχ πως αυτό αποτελείται από ένα σύνολο απατεώνων και πονηρών ανθρώπων, τότε πρέπει να έχουμε στη διάθεσή μας τα στοιχεία για όλα τα μέλη του τάγματος. Αλλιώς απαγορεύεται να μιλάμε για κατηγοριοποίηση του τάγματος. Είναι άδικο να παίρνει και τα καλοπροαίρετα μέλη η "μπάλα" όταν ένα σεβαστό σύνολο από άλλα μέλη διάγει απορριπτέο βίο. Εδώ ακριβώς έρχεται να κολλήσει ένα γνωστό στον εσωτερισμό ρητό που γεννήθηκε μέσα στον Τεκτονισμό: οι Τέκτονες μπορεί να σε απογοητέψουν, ο Τεκτονισμός ποτέ...
...spes mea in mentem est...

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #24 στις: Ιούλιος 24, 2007, 11:32:14 »
Τα όποια "αγνά μέλη" όταν αρχίζει να "σαπίζει η Ομάδα" γύρω τους, οφείλουν να "αποχωρήσουν" και να δημιουργήσουν κάτι νέο και "καθαρό".

Εαν παραμένουν μέσα σε αυτή την κατάσταση, τότε είναι σαν να την αποδέχονται και να την νομιμοποιούν.

Είναι συνυπεύθυνοι πλέον.

Όσο για το "Τάγμα" ως "Δομή - Οργανισμό", οφείλει να έχει "μηχανισμούς αυτοπροστασίας" απο τα "μιάσματα - παράσιτα". Ενα μηχανισμό που να τα "απορρίπτει" με την μία απο το "κυρίως Σώμα του Τάγματος".

Εαν δεν έχει τέτοιον μηχανισμό, ή τον έχει και δεν τον χρησιμοποιεί, τότε δεν υπάρχει Τάγμα, παρά μόνον Άναρχη Ομάδα.

Η οποία είναι "συνυπεύθυνη" για την "κακή Στάση Ζωής και συμπεριφοράς" αυτών των Μελών.

Εν κατακλείδι, ακόμη και αν τυπικά το Τάγμα έχει τις πιο "Αγνές Αρχές" και "Στόχους", εφόσον αυτοί "καταστρατηγούνται" στην "πράξη" απο τα μέλη, τότε είναι σαν να "αυτοκαταργούνται". Και οι "Αρχές" και το "Τάγμα".

Τότε πλέον, Τάγμα = Μέλη.

Εαν οι Τέκτονες απογοητεύουν με την συμπεριφορά τους και εφόσον η "Συμπεριφορά" τους είναι "απόρροια - εξωτερίκευση " των "Διδασκαλιών" που δέχονται απο το Τάγμα τους, τότε είναι ο ίδιος ο Τεκτονισμός που απογοητεύει.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 24, 2007, 11:34:04 από Avaris »
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #25 στις: Ιούλιος 24, 2007, 13:49:43 »
Το Τάγμα είναι ένα σχολείο.  Τα μέλη είναι οι μαθητές.  Οι μαθητές (μέλη) εκπαιδεύονται στο σχολείο (Τάγμα) για να γίνουνε καλύτεροι.  Συμφωνούμε εδώ?

Τα όποια "αγνά μέλη" όταν αρχίζει να "σαπίζει η Ομάδα" γύρω τους, οφείλουν να "αποχωρήσουν" και να δημιουργήσουν κάτι νέο και "καθαρό".
Όχι φυσικά.  Το αντίθετο μάλιστα.  Αν είναι άξια μέλη πρέπει να αγωνιστούνε για τα ιδανικά τους.  Να εκπαιδεύσουνε και στο τέλος να διώξουνε τους άχρηστους.  Όχι να παραδώσουνε κάτι πολύτιμο αμαχητί σε ανήθικους ανθρώπους, να το καπηλεύονται.  «Η φυγή» είναι μία κλασική συμπεριφορά στην ψυχολογία, συμπεριφορά που παρουσιάζουν οι ανώριμοι, οι αδύναμοι, αυτοί που αδυνατούν να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα.

Εκτός πάλι αν το "σαπίζει η Ομάδα", μιλάς για πολύ προχωρημένη σήψη, μία μη αναστρέψιμη κατάσταση.  Έ, τότε ή διώχνεις τους άλλους, ή αποχωρείς.  Ή τέλος πάντων κρατάς τα καλά ιδανικά για τον εαυτό σου, συνεχίζεις τις δραστηριότητες με τη δική σου μικρή και αγνή ομάδα και διαχωρίζεσαι από τους υπόλοιπους, τους πολλούς και διεφθαρμένους.  Μία άτυπη αλλά ουσιαστική απόσχιση.

Εαν παραμένουν μέσα σε αυτή την κατάσταση, τότε είναι σαν να την αποδέχονται και να την νομιμοποιούν.
Εγώ θα έλεγα: «Εάν παραμένουν χωρίς αντίδραση μέσα σε αυτή την κατάσταση, τότε είναι σαν να την αποδέχονται και να την νομιμοποιούν.»

Όσο για το "Τάγμα" ως "Δομή - Οργανισμό", οφείλει να έχει "μηχανισμούς αυτοπροστασίας" απο τα "μιάσματα - παράσιτα".
Δεν οφείλει.  Αλλά για τη σημερινή πραγματικότητα, αν θέλει να διατηρηθεί για μεγάλο διάστημα, τότε σίγουρα χρειάζεται τέτοιους μηχανισμούς.

Ενα μηχανισμό που να τα "απορρίπτει" με την μία απο το "κυρίως Σώμα του Τάγματος".
Το «με τη μία» είναι υπερβολικά αυστηρό.  Δε μιλάμε για τάγματα όπου μπαίνουν Βούδες.  Μιλάμε για τάγματα όπου μπαίνουνε άνθρωποι με όλες τις αδυναμίες τους με στόχο να βελτιωθούνε.  Αλίμονο αν διώχναμε από το νηπιαγωγείο όσους δεν ξέρουν πυρηνική φυσική.  Από την άλλη θα φροντίσουμε το σχολείο να λειτουργεί ομαλά.  Με τις ποινές, τις ανταμοιβές, τις προαγωγικές εξετάσεις, τα πτυχία κτλ. 

Εαν οι Τέκτονες απογοητεύουν με την συμπεριφορά τους και εφόσον η "Συμπεριφορά" τους είναι "απόρροια - εξωτερίκευση " των "Διδασκαλιών" που δέχονται απο το Τάγμα τους, τότε είναι ο ίδιος ο Τεκτονισμός που απογοητεύει.
Όχι, η "Συμπεριφορά" τους ΔΕΝ είναι "απόρροια - εξωτερίκευση " των "Διδασκαλιών.  Διότι γενικά οι διδασκαλίες αυτές είναι αρκετά αξιόλογες.  Οφείλεται σε ελειπή κατανόηση ή απροθυμία εφαρμογής των διδασκαλιών.  Στο σχολείο δεν είναι όλοι αριστούχοι.  Υπάρχουν και αυτοί που δεν έχουν την ευφιία ή τη διάθεση να παρακολουθήσουν.  Σίγουρα το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται βελτίωση.  Όχι όμως τα Μαθηματικά και η Φυσική.

Εν κατακλείδι, ακόμη και αν τυπικά το Τάγμα έχει τις πιο "Αγνές Αρχές" και "Στόχους", εφόσον αυτοί "καταστρατηγούνται" στην "πράξη" απο τα μέλη, τότε είναι σαν να "αυτοκαταργούνται". Και οι "Αρχές" και το "Τάγμα".

Τότε πλέον, Τάγμα = Μέλη.
Συγνώμη, εδώ δε μπορώ να ακολουθήσω το σκεπτικό.  Μπορείς να το εξηγήσεις καλύτερα?  Δηλαδή πως καταλήξαμε ότι Σχολείο = Μαθητές?

Avaris, μήπως έχεις κάτι άλλο στο μυαλό σου?  Μήπως διευθαρμένη ηγεσία?  Όσο το υπουργείο παιδείας δεν ενδιαφέρεται γνήσια για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, ότι και να κάνουν οι εκπαιδευτικοί, το σύστημα θα βουλιάζει.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 24, 2007, 14:05:54 από Κανένας »
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #26 στις: Ιούλιος 24, 2007, 15:04:09 »
Τα όποια "αγνά μέλη" όταν αρχίζει να "σαπίζει η Ομάδα" γύρω τους, οφείλουν να "αποχωρήσουν" και να δημιουργήσουν κάτι νέο και "καθαρό".

Εαν παραμένουν μέσα σε αυτή την κατάσταση, τότε είναι σαν να την αποδέχονται και να την νομιμοποιούν.

Είναι συνυπεύθυνοι πλέον.

Μα τα αγνά μέλη, αυτά δηλαδή που ενδιαφέρονται για τις διδασκαλίες του τάγματος, δεν εισέρχοναι στο τάγμα επειδή βρήκαν ή για να βρουν ηθικά μέλη. Εισέρχονται για να μάθουν το περιεχόμενο των διδασκαλιών, να τις κατανοήσουν και να μπορέσουν να βελτιώσουν πρώτα τον εαυτό τους και μετά το περιβάλλον τους. Από τη στιγμή που κανένα τάγμα παγκοσμίως δεν είναι αμιγώς "καλό", τότε, με τη δική σου λογική, δεν θα έπρεπε κανείς να γίνεται μέλος σε κανένα τάγμα :o

Επίσης δεν είναι πάντα ξεκάθαρο το αν τα αγνά μέλη έχουν τη δυνατότητα και τα μέσα να βελτιώσουν το ανθρώπινο δυναμικό του τάγματος. Όπως ήδη έγραψα και πιο πάνω, συνήθως τα αγνά μέλη δεν ασχολούνται με το "οργανόγραμμα" του τάγματος. Τους ενδιαφέρει η πραγματική υπόστασή του, οι διδασκαλίες.

Καταλαβαίνεις λοιπόν πως υπάρχουν και άλλοι λόγοι που κάποιο αγνό μέλος παραμένει στο τάγμα, χωρίς φυσικά να εμπλέκονται στις όποιες σκοτεινές του πτυχές. Με τη δική σου λογική, είναι φυσικό, επόμενο και απαραίτητο μαζί με τα ξερά, να καίγονται και τα χλωρά ::)

Όσο για το "Τάγμα" ως "Δομή - Οργανισμό", οφείλει να έχει "μηχανισμούς αυτοπροστασίας" απο τα "μιάσματα - παράσιτα". Ενα μηχανισμό που να τα "απορρίπτει" με την μία απο το "κυρίως Σώμα του Τάγματος".

Εαν δεν έχει τέτοιον μηχανισμό, ή τον έχει και δεν τον χρησιμοποιεί, τότε δεν υπάρχει Τάγμα, παρά μόνον Άναρχη Ομάδα.

Η οποία είναι "συνυπεύθυνη" για την "κακή Στάση Ζωής και συμπεριφοράς" αυτών των Μελών.

Τέτοιοι μηχανισμοί δεν εφαρμόζονται γιατί κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει πως η ελεγκτική αρχή του τάγματος, να είναι ακόμη πιο διεφθαρμένη από τα απλά μέλη! Οπότε βάζουμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα... Ένα μέλος που φαίνεται ξεκάθαρα πωςέχει "ξεφύγει", οφείλεινα παραιτηθεί. Αν αυτό δεν γίνει, τότε αναλόγως της δομής και λειτουργίας του τάγματος μπορούν να εφαρμοστούν κάποιες διαδικασίες απεμπλοκής-απομάκρυνσης του μέλους αυτού από το τάγμα. Πάντως όσο πιο υψηλόβαθμο είναι το μαύρο πρόβατο, τόσο δυσκολότερη είναι και η απομάκρυνσή του. Σημειώνω πως ένα σωστό και ηθικό μέλος δύσκολα θα εμπλακεί σε τέτοιες ιστορίες.

Εν κατακλείδι, ακόμη και αν τυπικά το Τάγμα έχει τις πιο "Αγνές Αρχές" και "Στόχους", εφόσον αυτοί "καταστρατηγούνται" στην "πράξη" απο τα μέλη, τότε είναι σαν να "αυτοκαταργούνται". Και οι "Αρχές" και το "Τάγμα".

Τότε πλέον, Τάγμα = Μέλη.

Εαν οι Τέκτονες απογοητεύουν με την συμπεριφορά τους και εφόσον η "Συμπεριφορά" τους είναι "απόρροια - εξωτερίκευση " των "Διδασκαλιών" που δέχονται απο το Τάγμα τους, τότε είναι ο ίδιος ο Τεκτονισμός που απογοητεύει.

Ναι αλλά τότε τι γίνεται με τους "καλούς" Τέκτονες; Αφού λες πως τάγμα=μέλη, τότε τι θα πεις για ένα τάγμα όπως ο Τεκτονισμός όπου υπάρχουν μέλη με θετική, με αρνητική αλλά και ουδέτερη-καμία δράση; Πως θα χαρακτηρίσεις αυτό το τάγμα; καλό; κακό; αδρανές; πως; Καταλαβαίνεις λοιπόν πως πρέπει να ανατρέξουμε στις αρχικές θέσεις και επιδιώξεις του τάγματος υπό μορφή μανιφέστου. Αν τώρα υπάρξει διαφοροποίηση κάποιων μελών σε σχέση με τις αρχικές επιδιώξεις και διδασκαλίες, αυτό δεν σημαίνει πως το τάγμα έγινε απόλυτα καλό, απόλυτα κακό ή απόλυτα αδρανές ;)
...spes mea in mentem est...

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #27 στις: Ιούλιος 24, 2007, 20:33:34 »
Παράθεση
author=Κανένας link=topic=97.msg3219#msg3219 date=1185274183]
Το Τάγμα είναι ένα σχολείο.  Τα μέλη είναι οι μαθητές.  Οι μαθητές (μέλη) εκπαιδεύονται στο σχολείο (Τάγμα) για να γίνουνε καλύτεροι.  Συμφωνούμε εδώ?

Κι αυτό τι σημαίνει? Πως εαν ο 33ου Μ.Διδάσκαλος "τραβάει πιστόλι" για να λύνει τις διαφορές του, ή κάνει "άθλιες ραδιουργίες" για να τσακίζει τους πολιτικοκοινωνικοοικονομικούς του αντιπάλους, θα πρέπει να το "μιμηθεί" κι ο Μαθητής?

Όχι βέβαια. Οφείλει να έχει νου και Διάκριση και να καταλάβει πως αυτή η συμπεριφορά δεν είναι η "ενδεικνυόμενη" και πως δεν πρέπει να την μιμηθεί.

Να όμως, που οι περισσότεροι λειτουργούν ως "πρόβατα", ως "παπαγάλοι" και σου λένε : "για να το κάνει ο Μεγάλος, σημαίνει πως είναι και το σωστό". Κι έτσι, απο έναν "σάπιο βαθμοφόρο" μολύνονται και ένα σωρό άλλοι Μαθητές.

Δεν μπορεί να γίνει καλύτερος ο Μαθητής κάτω απο έναν τέτοιο Δάσκαλο.


Παράθεση
Τα όποια "αγνά μέλη" όταν αρχίζει να "σαπίζει η Ομάδα" γύρω τους, οφείλουν να "αποχωρήσουν" και να δημιουργήσουν κάτι νέο και "καθαρό".

Όχι φυσικά.  Το αντίθετο μάλιστα.  Αν είναι άξια μέλη πρέπει να αγωνιστούνε για τα ιδανικά τους.  Να εκπαιδεύσουνε και στο τέλος να διώξουνε τους άχρηστους.  Όχι να παραδώσουνε κάτι πολύτιμο αμαχητί σε ανήθικους ανθρώπους, να το καπηλεύονται.  «Η φυγή» είναι μία κλασική συμπεριφορά στην ψυχολογία, συμπεριφορά που παρουσιάζουν οι ανώριμοι, οι αδύναμοι, αυτοί που αδυνατούν να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα.

Φυσικά και προηγείται η δυναμική προσπάθεια θετικής αντιπαράθεσης με ότι σάπιο.

Παράθεση
Εκτός πάλι αν το "σαπίζει η Ομάδα", μιλάς για πολύ προχωρημένη σήψη, μία μη αναστρέψιμη κατάσταση.  Έ, τότε ή διώχνεις τους άλλους, ή αποχωρείς.  Ή τέλος πάντων κρατάς τα καλά ιδανικά για τον εαυτό σου, συνεχίζεις τις δραστηριότητες με τη δική σου μικρή και αγνή ομάδα και διαχωρίζεσαι από τους υπόλοιπους, τους πολλούς και διεφθαρμένους.  Μία άτυπη αλλά ουσιαστική απόσχιση.

Ακριβώς.

Παράθεση
Εαν παραμένουν μέσα σε αυτή την κατάσταση, τότε είναι σαν να την αποδέχονται και να την νομιμοποιούν.
Εγώ θα έλεγα: «Εάν παραμένουν χωρίς αντίδραση μέσα σε αυτή την κατάσταση, τότε είναι σαν να την αποδέχονται και να την νομιμοποιούν.»

Εαν αντιδράς χωρίς αποτέλεσμα, στο τέλος σε διώχνει ο ίδιος ο "Σάπιος Μηχανισμός". Οπότε, εαν παραμείνεις, μην κοροιδευόμαστε. Παραμένεις γιατί κάνεις "τουμπεκί". Δηλαδή, "αποδέχεσαι σιωπηρά" την "κατάσταση" και την "δεδομένη τάξη πραγμάτων". Συνεπώς, την "ασπάζεσαι" και την "νομιμοποιείς".


Παράθεση
Όσο για το "Τάγμα" ως "Δομή - Οργανισμό", οφείλει να έχει "μηχανισμούς αυτοπροστασίας" απο τα "μιάσματα - παράσιτα".

Δεν οφείλει.  Αλλά για τη σημερινή πραγματικότητα, αν θέλει να διατηρηθεί για μεγάλο διάστημα, τότε σίγουρα χρειάζεται τέτοιους μηχανισμούς.

Διαφωνώ. Ένα Τάγμα δεν είναι "παρέα" του στυλ "αναρχοαυτόνομη ομάδα μπάτε σκύλοι αλέστε". Λειτουργεί μόνον με πολύπλοκους και αυστηρούς μηχανισμούς.


Παράθεση
Ενα μηχανισμό που να τα "απορρίπτει" με την μία απο το "κυρίως Σώμα του Τάγματος".

Το «με τη μία» είναι υπερβολικά αυστηρό.  Δε μιλάμε για τάγματα όπου μπαίνουν Βούδες.  Μιλάμε για τάγματα όπου μπαίνουνε άνθρωποι με όλες τις αδυναμίες τους με στόχο να βελτιωθούνε.  Αλίμονο αν διώχναμε από το νηπιαγωγείο όσους δεν ξέρουν πυρηνική φυσική.  Από την άλλη θα φροντίσουμε το σχολείο να λειτουργεί ομαλά.  Με τις ποινές, τις ανταμοιβές, τις προαγωγικές εξετάσεις, τα πτυχία κτλ. 


ΟΚ. Η φράση "με την μία" ήταν υπερβολή.

Αλλά και η συνεχής αδιαφορία ενός Τάγματος για την "εξωφρενική κοινωνική συμπεριφορά" των Αδελφών είναι απαράδεκτη. Δεν μπορεί κάποιος να έχει διαρκώς "παραβατική" συμπεριφορά ή έστω "αρρωστημένη" και το Τάγμα να τον ανέχεται συστηματικά χωρίς "μέτρα".



Παράθεση
Εαν οι Τέκτονες απογοητεύουν με την συμπεριφορά τους και εφόσον η "Συμπεριφορά" τους είναι "απόρροια - εξωτερίκευση " των "Διδασκαλιών" που δέχονται απο το Τάγμα τους, τότε είναι ο ίδιος ο Τεκτονισμός που απογοητεύει.
Όχι, η "Συμπεριφορά" τους ΔΕΝ είναι "απόρροια - εξωτερίκευση " των "Διδασκαλιών.  Διότι γενικά οι διδασκαλίες αυτές είναι αρκετά αξιόλογες.  Οφείλεται σε ελειπή κατανόηση ή απροθυμία εφαρμογής των διδασκαλιών.  Στο σχολείο δεν είναι όλοι αριστούχοι.  Υπάρχουν και αυτοί που δεν έχουν την ευφιία ή τη διάθεση να παρακολουθήσουν.  Σίγουρα το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται βελτίωση.  Όχι όμως τα Μαθηματικά και η Φυσική.

Εαν ένας μαθητής έχει  συστηματικά "παραβατική συμπεριφορά" εισπράττει διαρκώς κλιμακούμενες ποινές που φτάνουν ως την "αλλαγή περιβάλλοντος". Μην το ξεχνάμε αυτό.

Και επίσης, "Διδασκαλία" δεν είναι μόνον αυτά που λένε οι "Γραφές". Αλλά και η "Στάση" και το "παράδειγμα" του "Διδασκάλου". Πρώτιστα θάλεγα.
Το "Δάσκαλε που δίδασκες και λόγο δεν ετήρεις"  δεν βγήκε άδικα. Είναι κάτι ολέθριο για την "εκπαιδευτική διαδικασία". Δεν μπορεί να διδάσκει περί "Καλού καγαθού" και "εκτός Στοάς" να κάνει αίσχη". Τι θα εισπράξει ως "εκπαιδευτικό μήνυμα" ο Νεόφυτος του Τάγματος?


Παράθεση
Εν κατακλείδι, ακόμη και αν τυπικά το Τάγμα έχει τις πιο "Αγνές Αρχές" και "Στόχους", εφόσον αυτοί "καταστρατηγούνται" στην "πράξη" απο τα μέλη, τότε είναι σαν να "αυτοκαταργούνται". Και οι "Αρχές" και το "Τάγμα".

Τότε πλέον, Τάγμα = Μέλη.
Συγνώμη, εδώ δε μπορώ να ακολουθήσω το σκεπτικό.  Μπορείς να το εξηγήσεις καλύτερα?  Δηλαδή πως καταλήξαμε ότι Σχολείο = Μαθητές?

Εφόσον "αυτοκαταργούνται" οι Αρχές του Τάγματος λόγω "ανεπίδεκτων Μαθητών και Διδασκάλων", το Τάγμα παύει νάναι Τάγμα και μετατρέπεται σε απλή "παρέα".

Και ως γνωστόν, "η παρέα είναι τα μέλη της".


« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 24, 2007, 20:35:17 από Avaris »
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #28 στις: Ιούλιος 24, 2007, 21:27:53 »
Παράθεση
author=Trithemius link=topic=97.msg3222#msg3222 date=1185278649]
Τα όποια "αγνά μέλη" όταν αρχίζει να "σαπίζει η Ομάδα" γύρω τους, οφείλουν να "αποχωρήσουν" και να δημιουργήσουν κάτι νέο και "καθαρό".

Εαν παραμένουν μέσα σε αυτή την κατάσταση, τότε είναι σαν να την αποδέχονται και να την νομιμοποιούν.

Είναι συνυπεύθυνοι πλέον.

Μα τα αγνά μέλη, αυτά δηλαδή που ενδιαφέρονται για τις διδασκαλίες του τάγματος, δεν εισέρχοναι στο τάγμα επειδή βρήκαν ή για να βρουν ηθικά μέλη. Εισέρχονται για να μάθουν το περιεχόμενο των διδασκαλιών, να τις κατανοήσουν και να μπορέσουν να βελτιώσουν πρώτα τον εαυτό τους και μετά το περιβάλλον τους.

Εαν ενδιαφέρονται μόνον για τις "Διδασκαλίες των Γραφών" , αυτές τις βρίσκουν και στα βιβλία. Δεν χρειάζεται να μπουν σε Τάγμα. Τα πάντα υπάρχουν γύρω τους. Για να μπαίνουν σε Τάγμα, μπαίνουν για τον "ανθρώπινο παράγοντα". Τον παράγοντα "Διδάσκαλος". Συνεπώς, αυτός θα πρέπει να έχει το "απαραίτητο αντίκρυσμα" για να πράξει την "διδασκαλία".

Και το "Εσωτερικό περιεχόμενο" του Διδασκάλου, εξωτερικά "αντικρύζεται" μέσω της "Στάσης Ζωής" και των Πράξεών του και μόνον. Με κανέναν άλλον τρόπο.


Παράθεση
Από τη στιγμή που κανένα τάγμα παγκοσμίως δεν είναι αμιγώς "καλό", τότε, με τη δική σου λογική, δεν θα έπρεπε κανείς να γίνεται μέλος σε κανένα τάγμα :o

Ακραία εκτίμηση. Η Γενίκευση είναι δική σου και όχι δική μου.

Παλεύεις εντός του Τάγματος για το καλύτερο. Εαν το "σάπιο" υπερισχύει θα σε αποβάλλει ουτως ή άλλως.

Εαν υπάρχουν εντός του Τάγματος υγιείς Διδάσκαλοι που η Αύρα τους "εκπέμπει θετικά" και "γαλήνια" τους ακολουθείς. Σύντομα θα αποσπαστούν απο τον Σάπιο Κορμό και θα ιδρύσουν κάτι νέο. Ένα νέο Τάγμα. Αυτό θα έχει πραγματικά "υγιείς βάσεις". Και προχωράς παλεύοντας να παραμείνει υγιές. Και μένεις για όσο είναι "υγιές". Δεν παραμένεις όμως σε έναν "άρρωστο Κορμό". Γιατί στο τέλος θα "αρρωστήσεις" κι εσύ.

Παράθεση
Επίσης δεν είναι πάντα ξεκάθαρο το αν τα αγνά μέλη έχουν τη δυνατότητα και τα μέσα να βελτιώσουν το ανθρώπινο δυναμικό του τάγματος. Όπως ήδη έγραψα και πιο πάνω, συνήθως τα αγνά μέλη δεν ασχολούνται με το "οργανόγραμμα" του τάγματος. Τους ενδιαφέρει η πραγματική υπόστασή του, οι διδασκαλίες.

Ξαναλέω πως "Διδασκαλία" δεν είναι μόνον το "ξύλινο γράμμα των Γραφών". Περισσότερο είναι το "Ζωντανό Παράδειγμα- υπόδειγμα" του Διδασκάλου. Δεν μπορεί ένα άτομο που είναι "κάθαρμα" στην κοινωνική του ζωή, να διατηρεί τον βαθμό και ρόλο του Διδασκάλου στο Τάγμα και να περιμένει το Τάγμα πως θα συμβάλλει αυτός ο άνθρωπος θετικά στην "παίδευση" των Νεοφύτων - Μαθητών.

Όσον αφορά στο αν έχει την δυνατότητα και τα μέσα το "αγνό μέλος" να "αντιδράσει" , πάντα υπάρχουν τρόποι. Εαν δεν υπάρχουν τρόποι και διαπιστώνει γύρω του "δυσάρεστη αύρα" οφειλόμενη στην "εξωτερική κοινωνική ζωή" των Διδασκάλων, το κυριότερο όπλο του είναι να αποχωρήσει και να αναζητήσει ένα πιο "καθαρό χώρο" (όχι απαραίτητα άλλο Τάγμα - μπορεί να είναι μια άλλη Στοά).

Παράθεση
Όσο για το "Τάγμα" ως "Δομή - Οργανισμό", οφείλει να έχει "μηχανισμούς αυτοπροστασίας" απο τα "μιάσματα - παράσιτα". Ενα μηχανισμό που να τα "απορρίπτει" με την μία απο το "κυρίως Σώμα του Τάγματος".

Εαν δεν έχει τέτοιον μηχανισμό, ή τον έχει και δεν τον χρησιμοποιεί, τότε δεν υπάρχει Τάγμα, παρά μόνον Άναρχη Ομάδα.

Η οποία είναι "συνυπεύθυνη" για την "κακή Στάση Ζωής και συμπεριφοράς" αυτών των Μελών.

Τέτοιοι μηχανισμοί δεν εφαρμόζονται γιατί κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει πως η ελεγκτική αρχή του τάγματος, να είναι ακόμη πιο διεφθαρμένη από τα απλά μέλη! Οπότε βάζουμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα... Ένα μέλος που φαίνεται ξεκάθαρα πωςέχει "ξεφύγει", οφείλεινα παραιτηθεί. Αν αυτό δεν γίνει, τότε αναλόγως της δομής και λειτουργίας του τάγματος μπορούν να εφαρμοστούν κάποιες διαδικασίες απεμπλοκής-απομάκρυνσης του μέλους αυτού από το τάγμα. Πάντως όσο πιο υψηλόβαθμο είναι το μαύρο πρόβατο, τόσο δυσκολότερη είναι και η απομάκρυνσή του. Σημειώνω πως ένα σωστό και ηθικό μέλος δύσκολα θα εμπλακεί σε τέτοιες ιστορίες.

Με τέτοια διεφθαρμένα υψηλόβαθμα στελέχη, πως είναι δυνατόν να γίνεται σωστή Διδασκαλία εντός του Τάγματος?



Παράθεση
Εν κατακλείδι, ακόμη και αν τυπικά το Τάγμα έχει τις πιο "Αγνές Αρχές" και "Στόχους", εφόσον αυτοί "καταστρατηγούνται" στην "πράξη" απο τα μέλη, τότε είναι σαν να "αυτοκαταργούνται". Και οι "Αρχές" και το "Τάγμα".

Τότε πλέον, Τάγμα = Μέλη.

Εαν οι Τέκτονες απογοητεύουν με την συμπεριφορά τους και εφόσον η "Συμπεριφορά" τους είναι "απόρροια - εξωτερίκευση " των "Διδασκαλιών" που δέχονται απο το Τάγμα τους, τότε είναι ο ίδιος ο Τεκτονισμός που απογοητεύει.

Ναι αλλά τότε τι γίνεται με τους "καλούς" Τέκτονες; Αφού λες πως τάγμα=μέλη, τότε τι θα πεις για ένα τάγμα όπως ο Τεκτονισμός όπου υπάρχουν μέλη με θετική, με αρνητική αλλά και ουδέτερη-καμία δράση; Πως θα χαρακτηρίσεις αυτό το τάγμα; καλό; κακό; αδρανές; πως; Καταλαβαίνεις λοιπόν πως πρέπει να ανατρέξουμε στις αρχικές θέσεις και επιδιώξεις του τάγματος υπό μορφή μανιφέστου. Αν τώρα υπάρξει διαφοροποίηση κάποιων μελών σε σχέση με τις αρχικές επιδιώξεις και διδασκαλίες, αυτό δεν σημαίνει πως το τάγμα έγινε απόλυτα καλό, απόλυτα κακό ή απόλυτα αδρανές ;)

Ο Στόχος είναι το Τάγμα να είναι "Θετικό" και να εκπέμπει θετικά.

Δηλαδή, πρέπει να "απορρίπτει" τα "αρνητικά" στοιχεία και να "ενεργοποιεί προς την θετική δράση" τα "αδρανή".

Ημίμετρα δεν υπάρχουν του στυλ "ανέχομαι τον άθλιο αυτόν Αντικοινωνικό" διότι είναι υψηλόβαθμος και δεν μπορώ να τον διώξω γιατί ίσως θα βγάλει στη φόρα τα άπλυτα άλλων δέκα υψηλόβαθμων και πάει λέγοντας". Και "χρυσώνω το χάπι" λέγοντας πως "εντάξει μωρέ, δίνουμε μια ακόμη ευκαιρία στους Αδελφούς μας να βελτιωθούν".

Όσον αφορά στις αρχικές θέσεις "Μανιφέστου" δεν λένε τίποτα απο μόνες τους :

Όλα τα "Μανιφέστα" βρίθουν ουμανιστικών μεγαλοστομιών.

Η "Καθημερινή Πράξη" είναι που μετράει. Και όχι τα λόγια.


« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 24, 2007, 21:32:21 από Avaris »
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Ηθική και Ατραπός!
« Απάντηση #29 στις: Ιούλιος 24, 2007, 22:17:03 »
Avaris

Ουσιαστικά συμφωνούμε στα περισσότερα.  Το Τάγμα είναι ένα σχολείο.  Αν τώρα η διήκηση και οι δάσκαλοι είναι σάπιοι, τότε και οι μαθητές θα βγούνε άχρηστοι.  Αν συνηδητοποιούνε την κατάσταση και μένουνε χωρίς αντίδραση, ε είναι κι αυτοί άχρηστοι.

Εξαιρείται η περίπτωση που καποιοι κάνουν την άτυπη απόσχιση και οφελούντε από τις διδασκαλίες.

Εφόσον "αυτοκαταργούνται" οι Αρχές του Τάγματος λόγω "ανεπίδεκτων Μαθητών και Διδασκάλων", το Τάγμα παύει νάναι Τάγμα και μετατρέπεται σε απλή "παρέα".
Οι αρχές δε μπορούνε να καταργηθούνε από κανένα.  Απλά κάποιοι τις υιοθετούνε και κάποιοι όχι. 

Εντάξυ, έχουμε δαφορετική έννοια για το τι είναι "Τάγμα".  Αν μου δώσεις κι εσύ έναν ορισμό, θα βγάλουμε την άκρη.

Για εμένα το Τάγμα είναι ένα σχολείο.  Οι διδασκαλιές, η οργάνωση.  Το διασωριζω από το ανθρώπινο δυναμικό.  Αν μπούνε διευθαρμένοι και τεμπέλιδες δάσκαλοι και διευθυντές κάνουν τα δικά τους δε φταίει το σχολείο.  Φταίνε οι άνθρωποι.

Εσύ βάζεις στο Τάγμα και τον ανθρώπινο παράγωντα.  Σεβαστό.  Έτσι είναι πολύ πιο εύκολο να κάνουμε τη γενίκευση και να πούμε "Το Τάγμα είναι τα Μέλη του".

Με αυτή την έννοια, αν βρεί κάποιος Τάγμα με περισσότερα απο 20-30 άτομα που να είναι αγνό και καλό, ας μου πεί και εμένα να έρθω.  Εγώ ποτέ μου δε βρήκα κάτι τέτοιο.  Όταν θα υπάρξει Τάγμα με 200.000 εσωτεριστές, πραγματικύς αγνούς εσωτεριστές, με τις ανάλογες πνευματικές δυνάμεις και τα αγνά κίνητρα, θα φέρουνε πνευματική επανάσταση στη γή.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 24, 2007, 22:26:29 από Κανένας »
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche