Αποστολέας Θέμα: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)  (Αναγνώστηκε 50628 φορές)

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #15 στις: Απριλίου 10, 2007, 15:00:40 »
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : "......υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να τρελλάνουν έναν άνθρωπο και ειδικά όταν δεν έχει την αποφασιστικότητα και τη σαφή πρόθεση που χρειάζονται για τη Μάθηση. Αλλά όταν ένας άνθρωπος έχει μια ξεκάθαρη, αλύγιστη Πρόθεση, τα αισθήματά του, κατά κανένα τρόπο δεν είναι εμπόδια στο Δρόμο του, γιατί έχει την ικανότητα να τα ελέγχει".

(" Η Διδασκαλία του Δον Χουάν", Κ. Καστανέντα, σ. 122).
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #16 στις: Απριλίου 10, 2007, 15:08:23 »
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Η …….μοιάζει με γυναίκα και σα γυναίκα κολακεύει τους άντρες. Τους στήνει παγίδες σε κάθε στροφή. Αυτό σου έκανε……..Θα προσπαθήσει να στο ξανακάνει και συ πιθανό να την πάθεις. Σε προειδοποιώ. Μην την ακολουθήσεις με πάθος, γιατί η ………δεν είναι παρά ένας από τους Δρόμους που οδηγούν στα Μυστικά του ανθρώπου της Γνώσης. Υπάρχουν κι άλλοι Δρόμοι.

Η «Παγίδα» της είναι να σε κάνει να πιστέψεις πως ο δικός της είναι ο «Μοναδικός Δρόμος». Στο λέω πως είναι άσκοπο να χαραμίσεις τη ζωή σου πάνω σ’ ένα Δρόμο, ιδιαίτερα αν αυτός ο Δρόμος δεν έχει «Καρδιά»….».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Μα πως ξέρεις πότε ένας Δρόμος δεν έχει «Καρδιά» Δον Χουάν»?
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Πριν ξεκινήσεις το «Ταξίδι» σου κάνεις την ερώτηση :

….» Έχει Καρδιά αυτός ο Δρόμος?

…» Αν η απάντηση είναι αρνητική, θα το καταλάβεις και τότε πρέπει να διαλέξεις έναν άλλο Δρόμο».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : Μα πως θα είμαι σίγουρος αν ένας Δρόμος έχει «Καρδιά» ή δεν έχει»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Ο οποιοσδήποτε μπορεί να το καταλάβει. Το άσχημο είναι πως κανείς δεν κάνει την ερώτηση. Κι όταν τελικά ένας άνθρωπος καταλάβει πως έχει πάρει ένα Δρόμο χωρίς Καρδιά, ο Δρόμος είναι έτοιμος να τον «Σκοτώσει». Σ’ αυτό το σημείο πολύ λίγοι μπορούν να σταματήσουν για να σκεφτούν αυτό το θέμα και να παρατήσουν το Δρόμο».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Πως θα πρέπει να ενεργήσω για να κάνω σωστά την ερώτηση, Δον Χουάν»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Κάνε την απλώς».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Εννοώ, μήπως υπάρχει η σωστή μέθοδος, έτσι ώστε να μην πω ψέματα στον εαυτό μου και πιστέψω πως η απάντηση είναι «Ναι» όταν στην πραγματικότητα είναι «Όχι»…»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Γιατί να πεις ψέματα»?

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Γιατί ίσως εκείνη τη στιγμή ο Δρόμος είναι ευχάριστος και απολαυστικός».

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Αυτά είναι βλακείες. Ποτέ δεν είναι ευχάριστος ένας Δρόμος χωρίς Καρδιά. Πρέπει, ακόμα και για ν’ αρχίσεις το Ταξίδι σου σ’ αυτόν να κοπιάσεις. Αντίθετα, ένας Δρόμος με Καρδιά είναι εύκολος, δε σε αναγκάζει να κουραστείς για να τον συμπαθήσεις».
………..

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Σου έχω πει πως για να διαλέξεις ένα Δρόμο πρέπει να είσαι απαλλαγμένος από το Φόβο κι από τη Φιλοδοξία…..».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : «…Του έθεσα σαν επιχείρημα πως ακόμα και για ν’ αρχίσει μόνο το ταξίδι του πάνω σ’ ένα οποιοδήποτε Δρόμο χρειάζεται κανείς να έχει φιλοδοξία και πως αυτό που είπε, το ότι δηλαδή πρέπει κανείς να είναι απαλλαγμένος απ’ τη φιλοδοξία, δεν είχε κανένα νόημα. Ένας άνθρωπος χρειάζεται τη φιλοδοξία για ν’ αποκτήσει τη Γνώση».

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Η επιθυμία να Μάθεις, δεν είναι Φιλοδοξία. Είναι η μοίρα μας εμάς των ανθρώπων, να θέλουμε να μάθουμε, αλλά το να επιζητάς να «κατακτήσεις το …….», σημαίνει πως δίνεις τα πάντα για τη Δύναμη κι αυτό είναι Φιλοδοξία, γιατί έτσι δεν ψάχνεις για τη Γνώση. Μην αφήσεις το …….να σε τυφλώσει. …..Ξελογιάζει τους ανθρώπους και τους δίνει μια αίσθηση Δύναμης.

..." Τους κάνει να νοιώθουν πως μπορούν να κάνουν πράγματα που κανένας κοινός άνθρωπος δε μπορεί να καταφέρει. Αλλά αυτή είναι η παγίδα του. Και να που αμέσως αυτός ο χωρίς Καρδιά Δρόμος στρέφεται ενάντια στους ανθρώπους και τους καταστρέφει. Δε χρειάζεται και πολύ για να πεθάνει κανείς και το να αποζητάς το θάνατο σημαίνει πως ψάχνεις για το τίποτα».

( « Η Διδασκαλία του Δον Χουάν», Κ. Καστανέντα, σ. 177).
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #17 στις: Απριλίου 11, 2007, 03:56:55 »
ίσως, ο Δον Χουάν να αναφέρεται σε πιο "προχωρημένα στάδια" της "Εσωτερικής Μαθητείας" και όχι στον "Νεόφυτο", στον "εντελώς Αρχάριο".
Avaris

Εγώ είμαι πρακτικός.  Αν έχω ένα βιβλίο με χρήσιμες οδηγίες, αλλά δε ξέρω που αναφέρεται, τότε σε τι μου χρησιμεύουν αυτές οι οδηγίες?

Αν λοιπόν εγώ δεν ήμουνα σίγουρος σε πιο στάδιο εξέλιξης ή σε ποια διαδικασία αναφέροντε οι διδασκαλίες του Δον Χουάν, πρώτα θα το ξεκαθάριζα αυτό και μετά θα ακολουθούσα τις οδηγίες του.
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #18 στις: Απριλίου 11, 2007, 10:14:23 »
ίσως, ο Δον Χουάν να αναφέρεται σε πιο "προχωρημένα στάδια" της "Εσωτερικής Μαθητείας" και όχι στον "Νεόφυτο", στον "εντελώς Αρχάριο".
Avaris

Εγώ είμαι πρακτικός.  Αν έχω ένα βιβλίο με χρήσιμες οδηγίες, αλλά δε ξέρω που αναφέρεται, τότε σε τι μου χρησιμεύουν αυτές οι οδηγίες?

Αν λοιπόν εγώ δεν ήμουνα σίγουρος σε πιο στάδιο εξέλιξης ή σε ποια διαδικασία αναφέροντε οι διδασκαλίες του Δον Χουάν, πρώτα θα το ξεκαθάριζα αυτό και μετά θα ακολουθούσα τις οδηγίες του.


Φίλε Κανένα,

δεν νομίζω πως ο Εσωτερισμός μπορεί να λειτουργήσει με "πρακτικές μεθόδους" και "Manual χρήσης" γεμάτα με οδηγίες του στυλ "Φώτιση σε 30 μαθήματα".

Ο Εσωτερισμός είναι μια απολύτως "ρευστή κατάσταση" , με πλειάδα "παραλλαγών" που "προσαρμόζεται στον εκάστοτε Μαθητή" . Προσαρμόζεται απο τους Δασκάλους του, απο το Τάγμα του, απο τον ίδιο.

Ότι κυκλοφορούν manual Εσωτερισμού στο εμπόριο, φυσικά και κυκλοφορούν. Κάποιοι προσπαθούν να βγάλουν χρήματα απο τον εσωτερισμό. Και απευθύνονται σε όσους ξεκινάνε τον Εσωτερισμό με υλικά  κίνητρα.

Τα σοβαρά βιβλία όμως Εσωτερισμού δεν είναι Manual και σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση με την πρακτικότητα που επικαλέστηκες. Είναι έμπλεα "Συμβολισμών" και "Διφορούμενων Λογισμών".

Αντιθέτως, μονίμως ο Μαθητής θα πρέπει να βρίσκεται σε επιφυλακή για να "εντοπίσει", να "ερμηνεύσει", να "προσαρμόσει", να "τολμήσει", να "προχωρήσει", να "υποχωρήσει", να "αυτοσχεδιάσει", δηλαδή "να χαράσσει διαρκώς πορεία" προσαρμοσμένη στις εκάστοτε συνθήκες που του εμφανίζονται.

Ο βασικότερος κανόνας φίλε μου στην Φιλοσοφία - και δη την Εσωτερική - δεν είναι η "πρακτικότητα". Είναι το "ίσως". Ο Μαθητής προσπαθεί πάντα να "ερμηνεύσει" και χρησιμοποιεί πάντα το ίσως για να βρει όλες τις "πιθανές εναλλακτικές απαντήσεις".

Η Φιλοσοφία του Δον Χουάν δεν ανήκει στα Manual φίλε Κανένα. Δεν προτείνει βήματα και μεθοδολογία προς εφαρμογή. Είναι η τρίτη φορά σε 20 χρόνια που την μελετώ και διαρκώς ανακαλύπτω νέα πράγματα μέσα σε αυτήν. Πράγματα και ερμηνείες που θεωρούσα δεδομένα σε προηγούμενες αναλύσεις και προηγούμενες ηλικίες, τώρα αναθεωρώ την γνώμη μου.

Άλλωστε, γι' αυτό και τα βάζω προς συζήτηση. Για να αντιμετωπίσω "αντεπιχειρήματα" όπως αυτά του Ορφέα και να προσθέσω έτσι άλλο ένα πρίσμα, άλλη μια οπτική στην έρευνά μου.

Και είμαι έτοιμος, όταν χρειαστεί, να "αναθεωρήσω" την οπτική μου. 

Και να βάλω έτσι το "ίσως" ως "Αρχή μιας πιθανής νέας οπτικής των πραγμάτων".

Όχι φίλε μου....Εγώ δεν ψάχνω καμία πρακτικότητα στον Εσωτερισμό...και ούτε ψάχνω Εγχειρίδια με οδηγίες για να εφαρμόσω....
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #19 στις: Απριλίου 11, 2007, 13:53:42 »
Αγαπητέ Avaris.

Ναι, θα μπορούσα να αστιευτώ και να πώ ότι το βλέπω σαν manual: «Φώτιση σε 3.000.000 μαθήματα με εργαστηριακά πειράματα και εφαρμογές».  Μάλλον είναι μία από τις πολλές δυνατές προσεγγίσεις για πρόοδο.  Στο στάδιο που είμαι, με βοηθάει.  Αργότερα ίσως οι ανάγκες και η αντιμετώπιση μου αλλάξει.

Θα πρόσεξες ότι είπα : «Αν λοιπόν εγώ δεν ήμουνα σίγουρος ....».  Προφανώς βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά.  Ίσως να φταίει που το ωροσκόπιό μου είναι Ταύρος.  Δηλαδή πρακτικός και αναλυτικός. 

Όσο πολύπλοκα κι αν είναι τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε, θεωρώ ότι εξηγούνται με μαθηματικούς και φυσικούς νόμους.  Εκεί που οι άλλοι μιλάνε για συναίσθημα, εγώ υποψιάζομαι και ψάχνω να βρω ορμονικές ισορροπίες, εγκεφαλικές διεργασίες, ηλεκτρομαγνητική ενέργεια με την ανάλογη συχνότητα που εκπέμπεται από το τσάκρα της καρδιάς.  Κύριο μέλημά μου όμως παραμένει το πρακτικό αποτέλεσμα.  Αν αυτό που μελετάω τώρα, θα με βοηθήσει να ανέβω τα επόμενα σκαλοπάτια.

Ο βασικότερος κανόνας φίλε μου στην Φιλοσοφία - και δη την Εσωτερική - δεν είναι η "πρακτικότητα". Είναι το "ίσως". Ο Μαθητής προσπαθεί πάντα να "ερμηνεύσει" και χρησιμοποιεί πάντα το ίσως για να βρει όλες τις "πιθανές εναλλακτικές απαντήσεις".
Η πορεία μου στον εσωτερισμό είναι ακόμα μικρή και δεν άγγιξε ακόμα τη «φιλοσοφία».  Δε μπορώ λοιπόν να εκφέρω γνώμη σε αυτά που λες εδώ.  Ίσως λοιπόν να βιάστηκα και να μίλησα για πράγματα που δεν ξέρω.  Όταν θα φτάσω εκεί, θα έχω καλύτερη γνώμη.
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Eleni

  • Μηνύματα: 235
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #20 στις: Απριλίου 11, 2007, 16:17:45 »
Παράθεση
Ο βασικότερος κανόνας φίλε μου στην Φιλοσοφία - και δη την Εσωτερική - δεν είναι η "πρακτικότητα". Είναι το "ίσως". Ο Μαθητής προσπαθεί πάντα να "ερμηνεύσει" και χρησιμοποιεί πάντα το ίσως για να βρει όλες τις "πιθανές εναλλακτικές απαντήσεις".

Επάνω σε αυτή τη πρόταση φιλοσοφώντας σκέφτομαι....οτι εμείς που δεν ασχολούμεθα απλώς με την φιλοσοφία αλλά με τον εσωτερισμό, κάποτε πρέπει να κάνουμε πράξη και τρόπο ζωής αυτά που πιστεύουμε για να έρθουμε στην πολυπόθητη γαλήνη.

Avaris,νομίζω οτι η μάθηση και η γνώση απο μόνες τους είναι κάτι μαγικό και ιδιαιτέρως ελκυστικό...όπως οι υλικές απολαύσεις αναζητούνται απο το σώμα ...έτσι και το πνεύμα διακαώς επιθυμεί να μαθαίνει, να κατακτά, να κινείται.
Εχεις δίκιο σχετικά με αυτό το  ''ισως'' που είναι και το βασικό έναυσμα αυτού που ψάχνει.

Πιστεύω όμως οτι απο την στιγμή που είναι αδύνατο να μάθουμε ολόκληρη μια θεωρία και ακόμα πιο ουτοπικό να γνωρίζουμε και να συνδιάσουμε πολλές...ίσως είναι προτιμώτερο να ακολουθήσουμε΄μια συγκεκριμμένη που μας εκφράζει και να δουλέψουμε επάνω εκεί όσο καλύτερα μπορούμε.
Διαφορετικά θα παλεύουμε μόνιμα με τα κύμματα της σκέψης μας και τούς αφρούς τους.

Απλώς σκεψεις απο μια θαλασσοδαρμένη... :)

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #21 στις: Απριλίου 13, 2007, 16:05:55 »
Παράθεση
Ο βασικότερος κανόνας φίλε μου στην Φιλοσοφία - και δη την Εσωτερική - δεν είναι η "πρακτικότητα". Είναι το "ίσως". Ο Μαθητής προσπαθεί πάντα να "ερμηνεύσει" και χρησιμοποιεί πάντα το ίσως για να βρει όλες τις "πιθανές εναλλακτικές απαντήσεις".

Επάνω σε αυτή τη πρόταση φιλοσοφώντας σκέφτομαι....οτι εμείς που δεν ασχολούμεθα απλώς με την φιλοσοφία αλλά με τον εσωτερισμό, κάποτε πρέπει να κάνουμε πράξη και τρόπο ζωής αυτά που πιστεύουμε για να έρθουμε στην πολυπόθητη γαλήνη.

Avaris,νομίζω οτι η μάθηση και η γνώση απο μόνες τους είναι κάτι μαγικό και ιδιαιτέρως ελκυστικό...όπως οι υλικές απολαύσεις αναζητούνται απο το σώμα ...έτσι και το πνεύμα διακαώς επιθυμεί να μαθαίνει, να κατακτά, να κινείται.
Εχεις δίκιο σχετικά με αυτό το  ''ισως'' που είναι και το βασικό έναυσμα αυτού που ψάχνει.

Πιστεύω όμως οτι απο την στιγμή που είναι αδύνατο να μάθουμε ολόκληρη μια θεωρία και ακόμα πιο ουτοπικό να γνωρίζουμε και να συνδιάσουμε πολλές...ίσως είναι προτιμώτερο να ακολουθήσουμε΄μια συγκεκριμμένη που μας εκφράζει και να δουλέψουμε επάνω εκεί όσο καλύτερα μπορούμε.
Διαφορετικά θα παλεύουμε μόνιμα με τα κύμματα της σκέψης μας και τούς αφρούς τους.

Απλώς σκεψεις απο μια θαλασσοδαρμένη... :)

Καλή μου Try,

υπάρχει τίποτα πιο όμορφο απο το να εντοπίσεις το "Φιλοσοφικό σου Μονοπάτι" και να το ακολουθήσεις? Θα έχεις βρει πλέον το "Μονοπάτι με Καρδιά" που ταιριάζει σε σένα και θα είσαι ευτυχισμένη πλέον.

Απο την άλλη όμως, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως κι ο ίδιος ο Cr. Rosencroix, περιδιάβηκε σε διάφορα Φιλοσοφικά Μονοπάτια και Παραδόσεις μέχρις ότου συνθέσει το δικό του Φιλοσοφικό Μονοπάτι - του Ροδοσταυρισμού.

Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #22 στις: Μαΐου 23, 2007, 09:27:48 »
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : "....Το Σούρουπο - εκεί είναι η Σχισμή ανάμεσα στους Κόσμους...".....

(" Η Διδασκαλία του Δον Χουάν", Κ. Καστανέντα, σ. 127)
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #23 στις: Μαΐου 23, 2007, 09:29:25 »
Η πρώτη «δοκιμασία» που ο Δον Χουάν επέβαλλε στον Καστανέντα, προκειμένου να κρίνει εάν θα τον δεχτεί ως Μαθητή του ή όχι, ήταν να του δείξει έναν υπαίθριο χώρο (βεράντα) και να του ζητήσει να εντοπίσει το «Σημείο» του.

ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Μου τόνισε πως είχα κουραστεί να κάθομαι στο πάτωμα κι ότι αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν να βρω ένα «σημείο» (sitio) που θα μπορούσα να κάθομαι χωρίς να κουράζομαι….
……………………..
….» …μου τόνισε κατηγορηματικά και ξεκάθαρα πως «σημείο» σημαίνει ένα μέρος στο οποίο κάποιος αισθάνεται εντελώς φυσιολογικά ευτυχισμένος και δυνατός….
………………………
….»….μου εξήγησε πως δεν είναι κάθε μέρος κατάλληλο για να κάθομαι ή να βρίσκομαι και ότι μέσα στα όρια της βεράντας υπήρχε ένα «μοναδικό σημείο», ένα σημείο  στο οποίο θα αισθανόμουν όσο το δυνατόν καλύτερα. Αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν να το ξεχωρίσω απ’ όλα τα άλλα σημεία. Ο τρόπος που θα έπρεπε να ενεργήσω ήταν να «νοιώσω» όλα τα δυνατά και προσιτά σημεία μέχρις ότου αποφασίσω χωρίς αμφιβολία ποιο ήταν το σωστό…..
……………………..
(….»διαμαρτυρήθηκα, του είπα πως δεν το έχω ξανακάνει και πως δεν ξέρω τι να κάνω, πως θα μου πάρει πολλές ώρες….)
…………………..
…»Μου είπε επίσης (ο Δον Χουάν) ότι στο δικό του κόσμο τίποτε δεν προσφερόταν σα δώρο και πως ότι υπήρχε για να μάθει κανείς έπρεπε να το μάθει με το δύσκολο τρόπο..
………………………
…»Του είπα ότι απέτυχα. Κυλιόμουνα στο πάτωμα όλη νύχτα σαν ηλίθιος κι ακόμη δεν είχα καταλάβει τίποτα από το αίνιγμά του.

      Γέλασε και είπε πως αυτό δεν τον  παραξένευε γιατί απλούστατα δεν είχα προχωρήσει σωστά. Δεν είχα χρησιμοποιήσει τα μάτια μου. Αυτό ήτανε σωστό βέβαια, αλλά ήμουνα σίγουρος πως μου είχε πει να «νοιώσω» τη διαφορά. Του υπενθύμισα αυτό το σημείο, αλλά μου είπε ότι, μπορείς να «νοιώσεις και με τα μάτια», όταν τα μάτια δεν κοιτάζουν κατ’ευθείαν τα πράγματα. Όσο αφορούσε εμένα τουλάχιστον, είπε, δεν είχα άλλο τρόπο για να λύσω το πρόβλημα, παρά να χρησιμοποιήσω ότι είχα και δεν είχα – τα μάτια μου.
………………………
….»Άρχισα να κυλιέμαι στο πάτωμα γιατί αυτή ήτανε η πιο ξεκούραστη διαδικασία. Αυτή τη φορά πάντως, ακουμπούσα το σαγόνι στα χέρια μου και κοιτούσα κάθε λεπτομέρεια.

     Μετά από λίγο το σκοτάδι γύρω μου άλλαξε. Όταν συγκέντρωνα το βλέμμα μου σ’ ένα σημείο ακριβώς μπροστά μου, όλη η περιφερειακή περιοχή του οπτικού μου πεδίου χρωματιζόταν έντονα μ’ ένα ομοιογενές κίτρινο χρώμα που πρασίνιζε ελαφρά. Η εντύπωση ήτανε τρομακτική. Κράτησα τη ματιά μου καρφωμένη στο σημείο που ήτανε ακριβώς μπροστά μου κι άρχισα να σέρνομαι με την κοιλιά προς τα πλάγια, σταματώντας κάθε 40 πόντους περίπου.

    Ξαφνικά, ενώ βρισκόμουν σχεδόν στη μέση του πατώματος αντιλήφθηκα μια αλλαγή απόχρωσης. Σ’ ένα μέρος προς τα δεξιά μου, που ήταν μέσα στην περιφέρεια του οπτικού μου πεδίου, το πρασινισμένο κίτρινο άλλαξε σ’ ένα έντονο βυσσινί. Συγκέντρωσα την προσοχή μου πάνω του. Το βυσσινί  έσβησε σ’ ένα αχνό, αλλά παρόλα αυτά, λαμπερό χρώμα που έμενε σταθερό όση ώρα το πρόσεχα. Σημάδεψα το μέρος αυτό με το σακάκι μου και φώναξα το Δον Χουάν. Ήρθε στη βεράντα……κάθησα στο σημείο που είχα βρει…..Μετά από 15 λεπτά αισθάνθηκα αηδία.. Είχα μια μεταλλική γεύση στο στόμα μου. Έτσι στα ξαφνικά με είχε πιάσει πονοκέφαλος. Είχα αρχίσει να μην αισθάνομαι και τόσο καλά…..

….»Ο Δον Χουάν δεν γέλασε αλλά πολύ σοβαρά μου είπε πως έπρεπε να είμαι αμείλικτος με τον εαυτό μου αν ήθελα να μάθω. Δύο δρόμοι ανοίγονταν εμπρός μου, μου είπε: ή να τα εγκαταλείψω και να γυρίσω σπίτι μου οπότε δεν θα μάθαινα ποτέ μου ή να λύσω αυτό το αίνιγμα.

….»…το ότι είχα δει αυτούς τους χρωματισμούς, ήταν τόσο καταπληκτικό που ήμουν βέβαιος πως είχα βρει ένα κριτήριο κάποιου είδους και πως ίσως υπήρχαν κι άλλες διαφορές που θα μπορούσα να εντοπίσω. ….
…………

….»…Αυτή τη φορά κυλίστηκα στα γρήγορα …..σαν έφτασα στο κέντρο του πατώματος αντιλήφθηκα μια αλλαγή χρωματισμού στην άκρη του οπτικού μου πεδίου. Το ομοιόμορφο πρασινοκίτρινο που έβλεπα παντού άλλαξε σ’ ένα σημείο στα δεξιά μου σ’ ένα έντονο χρώμα σαν την πατίνα του χαλκού. Έμεινε έτσι για λίγο κι έπειτα ξαφνικά μεταμορφώθηκε σε μια άλλη σταθερή απόχρωση, διαφορετική απ’ την άλλη που είχα αντιληφθεί προηγουμένως. Σημάδεψα το σημείο και συνέχισα να κυλιέμαι στο πάτωμα μέχρις ότου το είχα καλύψει απ’ όλες τις πιθανές κατευθύνσεις. Δεν έγινε καμιά άλλη αλλαγή χρωματισμού.

……..τελικά, όταν πήγαινε στο ένα σημείο ένοιωθε άσχημα, ανήσυχος, αρρώσταινε και όταν πήγαινε στο άλλο χαλάρωνε , μέχρι που τον πήρε ο ύπνος….
………………….

….» Τον ρώτησα αν το καθένα από τα δύο σημεία είχε ένα ιδιαίτερο όνομα. Μου είπε πως το καλό λεγόταν sitio («σημείο») και το κακό ο «εχθρός». Είπε πως τα δυο αυτά μέρη ήτανε τα κλειδιά της ευτυχίας ενός ανθρώπου, ιδιαίτερα ενός ανθρώπου που αναζητά τη Γνώση. Η απλή και μόνο πράξη του να καθήσει κάποιος στο «σημείο» του έχει σαν αποτέλεσμα υπέρμετρη Δύναμη. Αντίθετα, ο «εχθρός» εξασθενεί τον άνθρωπο και μπορεί να προκαλέσει ακόμα και το θάνατό του. Είπε πως είχα αναπληρώσει την ενέργειά μου, που είχα ξοδέψει σπάταλα τη χτεσινή νύχτα με το να πάρω ένα υπνάκο στο «Σημείο» μου.

     Μου είπε επίσης πως τα χρώματα που είχα δει σε σχέση με κάθε ιδιαίτερο σημείο είχαν το ίδιο γενικό αποτέλεσμα, να δίνουν ή να περιορίζουν τη Δύναμη…

….»Τον ρώτησα αν υπήρχαν άλλα «Σημεία» σαν αυτά τα δυο που είχα βρει και πως έπρεπε να ενεργώ για να τα βρίσκω. Μου είπε πως πολλά μέρη στον κόσμο ήτανε ανάλογα μ’ αυτά τα δυο και πως ο καλύτερος τρόπος για να τα βρω ήτανε να εντοπίζω τα αντίστοιχα «χρώματά» τους.»


( "Η Διδασκαλία του Δον Χουάν,σ. 32 -39)
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #24 στις: Μαΐου 23, 2007, 09:32:18 »
«Πολεμική Κραυγή»….

 ….»Μου τόνισε ιδιαίτερα, να είμαι προσεκτικός και μετρημένος με αυτή την κραυγή και να μην τη χρησιμοποιώ στην τύχη, αλλά μόνο σε «συνθήκες ύψιστης σοβαρότητας».

….»Τον ρώτησα τι εννοούσε με το «συνθήκες ύψιστης σοβαρότητας». Είπε πως αυτή την ιαχή ή πολεμική κραυγή, την κουβαλάει ο άνθρωπος σ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του και γι’ αυτό πρέπει να είναι σωστή από την αρχή. Και ο μόνος τρόπος να αρχίσει σωστά είναι να συγκρατήσει κανείς το φυσιολογικό φόβο του και τη βιασύνη του μέχρι που να κυριευτεί ολοκληρωτικά από τη Δύναμη και τότε η κραυγή θα ξεχειλίσει και θα βγει από μέσα του, έχοντας πραγματικά «Κατεύθυνση και Δύναμη». Αυτές είπε ήταν οι συνθήκες της σοβαρότητας που χρειάζονταν για να βγάλει κανείς την κραυγή.

……»Του ζήτησα να μου εξηγήσει για τη Δύναμη που υποτίθεται πως πρέπει να σε κυριεύσει πριν την κραυγή. Είπε πως ήταν κάτι που διαπερνούσε όλο σου το κορμί και που προέρχονταν απ’ το έδαφος που στεκόσουν, ένα είδος Δύναμης που πήγαζε από το ευεργετικό σου σημείο, για να είμαστε πιο ακριβείς. Ήταν μια Δύναμη που έσπρωχνε την κραυγή προς τα έξω. Αν μεταχειριζόταν κανείς σωστά αυτή τη Δύναμη, η πολεμική κραυγή θα ήταν τέλεια.

(Η Διδασκαλία του Δον Χουάν, σ. 198)
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #25 στις: Μαΐου 23, 2007, 09:33:31 »
Κ.ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: « Η συζήτηση άρχισε με εικασίες γύρω από την ταυτότητα της γυναίκας που υποτίθεται πως είχε κλέψει την ψυχή μου. Μετά ο Δον Χουάν μου ζήτησε να του αφηγηθώ κάθε λεπτομέρεια της εμπειρίας μου….του αφηγήθηκα με προσεκτικό τρόπο όλη τη σειρά των γεγονότων».
…………..
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Τα πήγες πολύ καλά. Κέρδισες τη μάχη για την ψυχή σου. Αλλά αυτό το πράγμα είναι πολύ πιο σοβαρό από ότι νόμιζες. Χτες τη νύχτα η ζωή σου δεν άξιζε ούτε δυο δεκάρες. Είναι ευτύχημα το ότι στο παρελθόν έμαθες ορισμένα πράγματα. Αν δεν είχες μια κάποια εξάσκηση τώρα θα ήσουν νεκρός, γιατί όποιος κι αν ήταν αυτός που είδες χτες βράδυ είχε σκοπό να σ’ αποτελειώσει».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: «Πως ήταν δυνατόν, Δον Χουάν να μπορέσει αυτή να πάρει τη μορφή σου»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Πολύ απλό. Είναι μια diablera (Μαύρη Μάγισσα) κι έχει ένα καλό βοηθό απ’ την «Άλλη Πλευρά». Αλλά δεν τα κατάφερε και τόσο καλά στο να πάρει τη μορφή μου κι εσύ κατάλαβες το κόλπο της».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : «Ο Βοηθός απ’ το άλλο Μέρος είναι το ίδιο πράγμα μ’ ένα Σύμμαχο»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Όχι! Ο Βοηθός είναι ο υπηρέτης ενός diablero. Ο Βοηθός είναι ένα πνεύμα που κατοικεί στην Άλλη Μεριά του Κόσμου και βοηθάει κάποιον diablero στο να προκαλεί την αρρώστια και τον πόνο. Τον βοηθάει να σκοτώνει».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: «Μπορεί ένας diablero να έχει ταυτόχρονα κι ένα Σύμμαχο, Δον Χουάν»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Οι diableros είναι που έχουνε τους Συμμάχους, αλλά πριν κατορθώσει ένας diablero να υποτάξει έναν Σύμμαχο, συνήθως έχει έναν Βοηθό που τον βοηθάει στα έργα του».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: « Κι αυτή η γυναίκα που πήρε τη μορφή σου, Δον Χουάν? Δεν είχε Σύμμαχο, αλλά μόνον Βοηθό»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ: «Δεν ξέρω αν είχε Σύμμαχο ή όχι. Σε μερικούς δεν αρέσει η Δύναμη του Σύμμαχου και προτιμούν έναν Βοηθό. Είναι δύσκολη δουλειά να υποτάξεις ένα Σύμμαχο. Είναι ευκολότερο να αποκτήσεις ένα Βοηθό στην Άλλη  Μεριά του Κόσμου».

Κ.ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: «Νομίζεις ότι μπορώ να αποκτήσω εγώ ένα Βοηθό»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Για να φτάσεις στο σημείο να ξέρεις το πώς μπορείς να αποκτήσεις ένα Βοηθό, πρέπει να μάθεις πολύ περισσότερα πράγματα………….

…..»Αυτή η Άλλη Μεριά είναι ο Κόσμος των Diableros…….

…..»Ο Ευεργέτης μου ήταν diablero και πολεμιστής ταυτόχρονα, η ζωή του έκλινε προς την κατεύθυνση της Δύναμης και της Βίας του κόσμου. Αλλά εγώ δεν είμαι τίποτε από τα δυό. Αυτή είναι η Φύση μου. Έχεις δει τον κόσμο μου απ’ την αρχή. Όσο για να σου δείξω τον Κόσμο του Ευεργέτη μου, μπορώ να σε οδηγήσω μέχρι το κατώφλι του κι εκεί θα πρέπει ν’ αποφασίσεις μόνος σου. Θα πρέπει να μάθεις γι’ αυτό τον κόσμο προσπαθώντας εσύ ο ίδιος μόνος σου. ….»

(« Η Διδασκαλία του Δον Χουάν», σ.204).
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #26 στις: Μαΐου 23, 2007, 09:35:05 »
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «…..είναι πολύ καλύτερα ν’ αρχίσεις με τον τρόπο που άρχισα κι εγώ ο ίδιος. Τότε θα είναι ευκολότερο να καταλάβεις πόσο απλή αλλά και πόσο βαθιά είναι η διαφορά. Ένας diablero είναι ένας diablero κι ένας πολεμιστής είναι ένας πολεμιστής.

Ή μπορεί κάποιος να είναι και τα δυο. Υπάρχουν αρκετοί που είναι και τα δυο ταυτόχρονα. Αλλά ένας άνθρωπος που απλώς ταξιδεύει στα μονοπάτια της ζωής είναι τα πάντα. Σήμερα δεν είμαι ούτε πολεμιστής ούτε diablero. Για μένα υπάρχει μόνο το Ταξίδεμα στα Μονοπάτια που έχουν Καρδιά, σε κάθε Μονοπάτι που μπορεί να έχει Καρδιά.

 Εκεί, σ’ αυτά, εγώ ταξιδεύω και το μόνο που αξίζει για μένα είναι να πορευτώ σ’ όλο τους το μήκος. Κι εκεί, εγώ, ταξιδεύω κοιτάζοντας, κοιτάζοντας με κομμένη την ανάσα».

(« Η Διδασκαλία του Δον Χουάν», σ.206).
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #27 στις: Μαΐου 23, 2007, 09:41:01 »
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Το συγκεκριμένο πράγμα που πρέπει να μάθεις είναι πως θα φτάσεις στο άνοιγμα ανάμεσα στους Κόσμους και πως θα μπεις μέσ’ στον άλλο κόσμο.

Υπάρχει μια «χαραμάδα» ανάμεσα στους δυό κόσμους, ανάμεσα στον Κόσμο των Diableros και στον κόσμο των κοινών θνητών. Υπάρχει ένα μέρος που αυτοί οι δυό κόσμοι συμπίπτουν. Εκεί βρίσκεται το άνοιγμα. Ανοιγοκλείνει σαν πόρτα στον άνεμο.

 Για να φτάσει κάποιος εκεί πρέπει να εξασκήσει τη θέλησή του. Πρέπει, θα έλεγα , ν’ αναπτυχθεί μέσα του ένας ακατανίκητος πόθος, μια αποκλειστική αφοσίωση προς αυτό το σκοπό. Αλλά αυτό πρέπει να το καταφέρει μόνος του, χωρίς τη βοήθεια κάποιας Δύναμης ή κάποιου ανθρώπου. Ο άνθρωπος μόνος του πρέπει να το συλλογίζεται και να το εύχεται μέχρι τη στιγμή που το σώμα του θα είναι έτοιμο ν’ «αντέξει στο Ταξίδι».

 Αυτή η στιγμή αναγγέλεται από ένα παρατεταμένο τρεμούλιασμα των μελών του σώματος και από δυνατούς εμετούς. Ο άνθρωπος συνήθως δεν μπορεί να φάει ούτε να κοιμηθεί και σιγά σιγά χάνει τις δυνάμεις του. Όταν φτάσει η στιγμή που οι σπασμοί δεν σταματούν πλέον, ο άνθρωπος είναι έτοιμος για το ταξίδι και η «χαραμάδα ανάμεσα στους κόσμους»   εμφανίζεται μπροστά ακριβώς στα μάτια του, σαν τεράστια πόρτα, ένα άνοιγμα που ανεβοκατεβαίνει. Όταν η χαραμάδα ανοίξει, ο άνθρωπος πρέπει να περάσει γλιστρώντας από μέσα της.

 Είναι δύσκολο να δεις στην άλλη μεριά. Φυσάει διαρκώς, λες και είναι αμμοθύελλα. Ο άνεμος στριφογυρίζει. Ο άνθρωπος τότε πρέπει να προχωρήσει σε όποια κατεύθυνση θέλει. Απ’ τη δύναμη της θέλησής του θα εξαρτηθεί το αν θα είναι μικρό ή μεγάλο το ταξίδι του.

 Ένας άνθρωπος με ισχυρή θέληση κάνει σύντομο ταξίδι. Όταν όμως είναι αναποφάσιστος και αδύνατος, το ταξίδι του είναι μακρύ και αμφίβολο.

 Μετά απ’ αυτό, το «ταξίδι» φτάνει σ’ ένα μέρος που είναι κάτι σαν οροπέδιο. Είναι ενδεχόμενο να ξεχωρίσεις καθαρά μερικά απ’ τα χαρακτηριστικά αυτού του μέρους. Είναι ένα υπερυψωμένο πλάτωμα.

Πιθανό να τον αναγνωρίσεις απ’ τον άνεμο, ο οποίος σ’ εκείνο το μέρος γίνεται ακόμα πιο άγριος και σε μαστιγώνει ουρλιάζοντας ολόγυρά σου.

Πάνω στο πλάτωμα βρίσκεται η είσοδος αυτού του άλλου κόσμου. Και κει υπάρχει μια προβιά που χωρίζει τους δυο κόσμους. Οι νεκροί περνούν μέσα απ’ αυτή αθόρυβα, αλλά εμείς πρέπει να τη συντρίψουμε με μια κραυγή.

 Ο άνεμος δυναμώνει, αυτός ο ίδιος άστατος άνεμος που φυσάει στο πλάτωμα. Όταν ο άνεμος έχει δυναμώσει αρκετά, ο άνθρωπος πρέπει να φωνάξει και τότε ο άνεμος θα τον σπρώξει μέσα απ’ το άνοιγμα. Εδώ χρειάζεται να είναι η θέλησή του ακλόνητη ώστε να μπορέσει ν’ αντισταθεί στον άνεμο. Του αρκεί ένα απαλό σπρώξιμο. Δε χρειάζεται να τον παρασύρει ο άνεμος μέχρι την άκρη του άλλου κόσμου.

 Απ’ την στιγμή που θα βρεθεί στην άλλη μεριά, πρέπει ν’ αρχίσει να περιπλανιέται ολόγυρα.

 Θα έχει μεγάλη τύχη αν βρει ένα Βοηθό κάπου εκεί κοντά – όχι πολύ μακριά από την είσοδο.

 Ο άνθρωπος πρέπει να ζητήσει τη βοήθειά του. Μιλώντας με δικά του λόγια πρέπει να ζητήσει απ’ το Βοηθό να τον διδάξει και να τον κάνει diablero. Όταν ο Βοηθός συμφωνήσει, σκοτώνει τον άνθρωπο επι τόπου και τον διδάσκει όσο είναι νεκρός…..»

(Η Διδασκαλία του Δον Χουάν, σ. 206)
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #28 στις: Μαΐου 23, 2007, 09:42:23 »
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «….. Όταν θα κάνεις κι εσύ αυτό το ταξίδι, εξαρτάται βέβαια κι απ’ την τύχη σου, ίσως συναντήσεις κάποιο μεγάλο diablero μέσα στο Βοηθό που θα σε σκοτώσει και θα σε διδάξει.

 Αν και τις περισσότερες φορές, συναντά κανείς μικρότερους brujos (βλ. Μάγους) που λίγα πράγματα έχουν να του διδάξουν. Αλλά ούτε εσύ, ούτε αυτοί έχετε τη Δύναμη να αρνηθείτε.

 Η καλύτερη περίπτωση είναι να συναντήσεις έναν άντρα Βοηθό για να μην τυχόν και πέσεις θύμα μιας diablera που θα σε κάνει να υποφέρεις με απίστευτο τρόπο. Έτσι είναι πάντα οι γυναίκες.

 Αλλά αυτό εξαρτάται μόνο απ’ την τύχη, εκτός βέβαια κι αν ο ευεργέτης σου είναι κι αυτός μεγάλος  diablero, οπότε θα έχει πολλούς Βοηθούς στον άλλο κόσμο και θα μπορεί να σε καθοδηγήσει ώστε να συναντήσεις έναν ορισμένο Βοηθό.

 Ο ευεργέτης μου ήταν ένας τέτοιος άνθρωπος. Με καθοδήγησε να συναντήσω το δικό του πνεύμα Βοηθό.

 Μετά το «Γυρισμό» σου δε θα είσαι πια ο ίδιος άνθρωπος. Είσαι υποχρεωμένος να ξαναγυρνάς κάθε τόσο και να βλέπεις το Βοηθό σου.

Και πρέπει να περιπλανιέσαι όλο και πιο μακριά απ’ την είσοδο, μέχρι που τελικά κάποια μέρα θα πας πολύ μακριά και δε θα μπορέσεις να ξαναγυρίσεις.

 Μερικές φορές κάποιος diablero μπορεί να παγιδέψει μια ψυχή, να την περάσει στον άλλο κόσμο και να την αφήσει στη φύλαξη του Βοηθού του  μέχρι που να στερήσει το άτομο απ’ όλη τη Δύναμη της Θέλησής του.

Σ’άλλες περιπτώσεις, όπως στη δική σου για παράδειγμα, η ψυχή ανήκει σ’ ένα πρόσωπο με ισχυρή θέληση και ο diablero ίσως να την κρατάει κρυμμένη μες’ στο σακούλι του , γιατί αλλιώς είναι πολύ δύσκολο να την  κουβαλήσει.

 Σε τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, όπως η δική σου, μια μάχη μπορεί να αποφασίσει την έκβαση αυτής της κατάστασης- μια μάχη στην οποία ο diablero θα χάσει ή θα κερδίσει τα πάντα. Αυτή τη φορά έχασε τη μάχη κι αναγκάστηκε ν’ αφήσει ελεύθερη την Ψυχή σου. Αν είχε νικήσει θα την είχε πάρει και θα την έδινε στο Βοηθό του για πάντα».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: « Μα με ποιο τρόπο νίκησα»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Δε μετακινήθηκες απ’ το «Σημείο» σου. Αν μετακινιόσουνα έστω κι ένα πόντο απ’ αυτό θα είχες συντριβεί. Διάλεξε τη στιγμή που έλειπα σαν την πιο κατάλληλη για να χτυπήσει και τα κατάφερε καλά. Απέτυχε γιατί δεν είχε υπολογίσει το χαρακτήρα σου, που είναι βίαιος και γιατί επίσης δε μετακινήθηκες απ’ το «Σημείο» σου, πάνω στο οποίο όταν βρίσκεσαι είσαι ακατανίκητος».

Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: «Αν μετακινιόμουνα πως θα με σκότωνε»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ: « Θα σε είχε χτυπήσει σαν αστροπελέκι. Μα πάνω απ’ όλα θα είχε κρατήσει την ψυχή σου κι εσύ θα αργοπέθαινες».

Κ.ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: «Και τι πρόκειται να γίνει τώρα Δον Χουάν»?

ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Τίποτε. Κέρδισες και πήρες πίσω την ψυχή σου. Ήταν μια καλή μάχη. Έμαθες πολλά πράγματα χτες τη νύχτα».

( Η Διδασκαλία του Δον Χουάν, σ. 207).
Avaris
Veritas Vos Velirabit

Avaris

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 1.254
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
« Απάντηση #29 στις: Μαΐου 23, 2007, 09:43:33 »
Κ.ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: « Η μέθοδος διδασκαλίας του Δον Χουάν απαιτούσε εξαιρετική προσπάθεια από μέρους του μαθητευόμενου. Και πραγματικά, ο απαιτούμενος βαθμός συμμετοχής ήταν τόσο υψηλός και έντονος, ώστε με το τέλος του 1965 χρειάστηκε να εγκαταλείψω τη Μαθητεία. Μπορώ να πω τώρα, κάτω από το πρίσμα των πέντε χρόνων που μεσολάβησαν, ότι εκείνη την εποχή η διδασκαλία του Δον Χουάν είχε αρχίσει να θέτει σε σοβαρή απειλή την «ιδέα μου για τον κόσμο». Είχα αρχίσει να χάνω τη σιγουριά (αυτή που έχουμε όλοι μας) ότι η πραγματικότητα της καθημερινής ζωής είναι κάτι που μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο».

….» Την εποχή που εγκατέλειψα τη Μαθητεία πίστευα πως η απόφασή μου ήταν τελειωτική: δεν ήθελα να ξαναδώ πια τον Δον Χουάν. Ωστόσο, τον Απρίλιο του 1968, παίρνοντας στα χέρια μου ένα από τα πρώτα αντίτυπα του βιβλίου μου, ένοιωσα υποχρεωμένος να του το δείξω. Πήγα να τον επισκεφτώ.

 Κατά μυστηριώδη τρόπο, ο δεσμός μας Δασκάλου – Μαθητή αποκαταστάθηκε πάλι κι έτσι άρχισε ένας δεύτερος κύκλος Μαθητείας πολύ διαφορετικός από τον πρώτο. Δε φοβόμουν πλέον τόσο όσο στο παρελθόν, αλλά και ο τρόπος διδασκαλίας του Δον Χουάν είχε γίνει πιο ελαστικός.

Γελούσε συχνά και μ’ έκανε και μένα να γελάω. Φαινόταν να υπάρχει μια σκόπιμη πρόθεση από μέρους του να ελαχιστοποιεί γενικά τη σοβαρότητα του εγχειρήματος. Στις αληθινά κρίσιμες στιγμές αυτού του δεύτερου κύκλου,υιοθετούσε μια κλοουνίστικη συμπεριφορά και με τον τρόπο αυτό με βοηθούσε να ξεπερνώ εμπειρίες που εύκολα θα μπορούσαν να γίνουν τυραννικές. Η αρχή του ήταν ότι για ν’ αντέξει κανείς τη σύγκρουση και τον παράξενο χαρακτήρα της Γνώσης στην οποία με μυούσε, χρειαζόταν μια ελαφριά και υπάκουη διάθεση».

«Ο λόγος που φοβήθηκες κι έφυγες ήταν που ένοιωθες τον εαυτό σου τόσο πολύ σημαντικό», έλεγε, εξηγώντας την προηγούμενη απόδρασή μου.

« Όταν νοιώθεις σημαντικός, γίνεσαι βαρύς, αδέξιος, ματαιόδοξος. Για να γίνεις άνθρωπος της Γνώσης, πρέπει να είσαι ελαφρύς και ρευστός».

(Μια Ξεχωριστή Πραγματικότητα, Κ. Καστανέντα, σ. 16).
Avaris
Veritas Vos Velirabit