16
Αλχημεία / Απ: Ερωτικά (σωματικά) Ελιξίρια
« στις: Οκτωβρίου 06, 2014, 06:55:04 »
Εύστοχα και φιλοσοφημένα τα ερωτήματα που θέτεις φίλε Gnostic Student....
Κατ' αρχήν με τον όρο "ετεροπροσδιορισμό" εννοούμε την συνειδητοποίηση της ταυτότητας μας και στην συνέχεια την σχετική γνώση αυτής, μέσω των άλλων. Η φράση, "οι άλλοι είναι ο καθρέπτης μας", έχει σε κάποιο βαθμό αντικειμενικότητα και αξιοπιστία, αν περιοριστεί βέβαια στα κοινά στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν.
Στην συνέχεια διερευνάται η φύση του "Εγώ".
Γνωρίζουμε σήμερα ότι το "Εγώ" είναι το κέντρο και φορέας της Βούλησης μέσα στον κύκλο των Επιθυμιών, με συνέπεια να καθίσταται η εστία όπου συσσωρεύονται οι επιθυμίες πιέζοντας για ικανοποίηση τους. Φαινομενικά κάθε επιθυμία παρουσιάζεται ως ένα ξεχωριστό "θέλω", αλλά αν εμβαθύνουμε προς την πηγή προέλευσης, ανακαλύπτουμε ότι η πολλαπλότητα των θέλω πηγάζει από κοινές αν όχι κοινή πηγή, η οποία είναι ο χώρος των ενστίκτων. Μετουσιωμένα κατά μία έννοια τα ένστικτα, εκφράζονται ως επιθυμίες. Μάλιστα σε ακόμα βαθύτερο επίπεδο, ο κόσμος των ενστίκτων απλοποιείται και περιορίζεται τελικά σε ένα και μόνον.
Επανερχόμενοι ξανά στο "Εγώ", φρονώ ότι η εικόνα του Άρματος του Πλάτωνα είναι πολύ κατατοπιστική στο να προσδιορίσει την φύση και την λειτουργία του "Εγώ", παρουσιάζοντά το ως "Ηνίοχο". Ενώ το "Εγώ" στην εικόνα δείχνεται ως "Κύριος" του Άρματος, σίγουρα η ολότητα "Άνθρωπος" δεν περιλαμβάνει μόνον τα μέρη του Άρματος.
Κατ' αρχήν με τον όρο "ετεροπροσδιορισμό" εννοούμε την συνειδητοποίηση της ταυτότητας μας και στην συνέχεια την σχετική γνώση αυτής, μέσω των άλλων. Η φράση, "οι άλλοι είναι ο καθρέπτης μας", έχει σε κάποιο βαθμό αντικειμενικότητα και αξιοπιστία, αν περιοριστεί βέβαια στα κοινά στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν.
Στην συνέχεια διερευνάται η φύση του "Εγώ".
Γνωρίζουμε σήμερα ότι το "Εγώ" είναι το κέντρο και φορέας της Βούλησης μέσα στον κύκλο των Επιθυμιών, με συνέπεια να καθίσταται η εστία όπου συσσωρεύονται οι επιθυμίες πιέζοντας για ικανοποίηση τους. Φαινομενικά κάθε επιθυμία παρουσιάζεται ως ένα ξεχωριστό "θέλω", αλλά αν εμβαθύνουμε προς την πηγή προέλευσης, ανακαλύπτουμε ότι η πολλαπλότητα των θέλω πηγάζει από κοινές αν όχι κοινή πηγή, η οποία είναι ο χώρος των ενστίκτων. Μετουσιωμένα κατά μία έννοια τα ένστικτα, εκφράζονται ως επιθυμίες. Μάλιστα σε ακόμα βαθύτερο επίπεδο, ο κόσμος των ενστίκτων απλοποιείται και περιορίζεται τελικά σε ένα και μόνον.
Επανερχόμενοι ξανά στο "Εγώ", φρονώ ότι η εικόνα του Άρματος του Πλάτωνα είναι πολύ κατατοπιστική στο να προσδιορίσει την φύση και την λειτουργία του "Εγώ", παρουσιάζοντά το ως "Ηνίοχο". Ενώ το "Εγώ" στην εικόνα δείχνεται ως "Κύριος" του Άρματος, σίγουρα η ολότητα "Άνθρωπος" δεν περιλαμβάνει μόνον τα μέρη του Άρματος.