Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - LordPayens

Σελίδες: 1 2 3 [4] 5
46
Αποσυμβολισμός / Απ: Ο Διδάσκαλος
« στις: Μαΐου 25, 2007, 21:43:02 »
Θα συμφωνήσω με τον αγαπητό Anon. Μάλιστα θα πρότεινα όσο περισσότερο προχωράμε τόσο να ψάχνουμε για νέους δασκάλους. Εκτός από χρηστικό είναι κι ένας τρόπος για να παραμένουμε μαθητές, κάτι που αν το παραγκωνίσουμε, χάνουμε και το παιχνίδι. Δεν μπορώ να σκεφτώ μεγαλύτερη ομορφιά από αυτήν της σχέσης του δάσκαλου και του μαθητή. Οι άνθρωποι που δεν βρίσκουν χρησιμότητα στον δάσκαλο δεν είναι κι έτοιμοι για την διδαχή. Δεν είναι έτοιμοι να ούτε ν' ακούσουν ούτε να δούν, άρα και δεν θ'ακούσουν και δεν θα δούν.

Οφείλουμε να αγαπούμε τον μαθητή και τον δάσκαλο το ίδιο. Ακολουθούν πορείες που τέμνονται και συνεχίζουν σε αντίθετες κατευθύνσεις. Ο μαθητής προς τα μπροστά και ο δάσκαλος προς τα πίσω. Η ύπαρξή του δασκάλου, του φυσικού ή εξωτερικού, είναι τόσο σημαντική που αν εκλείψει, θα έχουμε κακούς μαθητές.

Φιλικά,
LordPayens

47
Το πρόβλημα δυστυχώς είναι ότι κανένας μυαλομένος φιλόσοφος δεν θα αποδεχόταν τον ρόλο του ηγέτη. 

48
Αποσυμβολισμός / Απ: Προμηθεϊκό Αρχέτυπο!
« στις: Μαΐου 07, 2007, 23:47:00 »
Αγαπητέ Avaris,

Ο μυημένος όχι στον τίτλο αλλά στην ουσία, οφείλει να αντιλαμβάνεται ότι η παρέμβασή του είναι η ίδια του η ύπαρξη. Η παρέμβασή του συμβαίνει για όλους, αλλιώς δεν είναι παρέμβαση. Αν μπορέσει να ταυτιστεί με την παρέμβαση, ταυτίζεται με την δημιουργία και την καταστροφή, γκρεμίζει και καθαρίζει τα γκρέμια του παλιού, αναζητώντας τα θεμέλια για την δόμηση του νέου.

Συχνά έχουμε την αίσθηση του ανώφελου ή την κατάρα της αμφιβολίας για την καθαρότητα των έργων μας. Τα ξεπερνούμε όμως με γνώμονα την καρδιά και μόνον, τον μόνο αληθή οδηγό που μπορούμε να 'χουμε. Οι πράξεις μας δεν θα είναι ποτέ ιερές γι'αυτό τουλάχιστον ας είναι ειλικρινείς.

Με αγάπη,
LordPayens

49
Αποσυμβολισμός / Απ: Προμηθεϊκό Αρχέτυπο!
« στις: Μαΐου 07, 2007, 23:37:53 »
Αγαπητή Rose,

Σ'ευχαριστώ ειλικρινά γι'αυτό το κείμενο.

Με αδελφική αγάπη,
LordPayens


50
Παράθεση
Άλλωστε, ζωή και θάνατος το αυτό κατά τον Εφέσιο Σοφό, τον σκοτεινό Ηράκλειτο...

Γέννηση και θάνατος το αυτό. Η Ζωή εμπεριέχει και τα δύο. Το γνωστό rien ne se crée, rien ne se perd, tout se transforme.

Όσο για το ηθικό μέρος, δεν πιστεύω ότι μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια στον πόνο και στην δυστυχία των συνανθρώπων μας. Και τούτο διότι για την δυστυχία και για τον θάνατο είμαστε απόλυτα σίγουροι. Για τα υπόλοιπα όχι. Ο νους μπορεί να προστάζει ζωή μετά και μετενσαρκώσεις, αλλά η καρδιά προστάζει ανθρωπιά. Αν κάνουμε την καρδιά ν'αδιαφορήσει για τον πόνο, θα σταματήσει τον κτύπο της.

Φιλικά,
LordPayens.

51
Κοσμογονία / Απ: Ναϊτες και Αυτοθυσία!
« στις: Μαΐου 05, 2007, 14:54:29 »
Παράθεση
Εξυπηρετεί άραγε κάτι?

Non Nobis Domine Non Nobis. Sed Nomini Tuo Da Gloriam

52
Αγαπητέ Ορφέα,

Το λάθος ήταν δικό μου διότι είχα λησμονήσει τον μύθο. Σ'ευχαριστώ για την υπενθύμιση.

Φιλικά,
LordPayens
-----------
Ne Plus Ultra

53
Αγαπητέ Ορφέα,

Συγνώμη άλλα οφείλω να διαφωνήσω. Η εικόνα που έχω για τον μύστη είναι εντελώς διαφορετική.

Θεωρείς το πρότυπο του μύστου ως ένα αψεγάδιαστο πρότυπο, το απόλυτου και του τέλειου, χωρίς να περιλαμβάνεις στον μύστη το χαρακτηριστικό της τραγικότητας. Ακριβώς ο θάνατός της είναι που με κάνει να την θεωρώ πραγματική μύστη. Να σου θυμίσω το σύμβολο του τεθραυσμένου τριγώνου ή του δευτέρου Ναού. Ειλικρινά πιστεύω ότι η τραγικότητα και η ατέλεια είναι που κάνουν έναν μεγάλο μύστη. Μια συνειδητή ατέλεια που εκφράζεται την τελευταία ώρα. Μια συνειδητή ατέλεια που ολοκληρώνει το τέλειον.

Φιλικά,
LordPayens

54
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι κάθε μας επιλογή κουβαλάει και μια μοίρα. Το ερώτημα μάλλον είναι αν κάθε μοίρα κουβαλάει και μια επιλογή.

Φιλικά,
LordPayens

55
Αγαπητέ φίλε,

Μπορούμε να ορίσουμε επίπεδα; Από την στιγμή που δεν τα όρισε ο μέγιστος εξ αυτών, το αντίθετο μάλιστα, μπορούμε να το κάνουμε εμείς;

Με αγάπη,
LordPayens
-----------
Ne Plus Ultra

56
Εξαιρετική η έκθεση που γράψαμε. Ας βάλουμε κι ένα conclusion λοιπόν. Εσωτερικά αποτελέσματα επιτυγχάνονται από τον αποσυμβολισμό όταν αυτός συμβαίνει και βιωματικά.

Μην το κρίνετε για την λογοτεχνική του λαμπρότητα αλλά για την ακρίβειά του και μόνον παρακαλώ.  :D

Συμφωνούμε;

Φιλικά,
LordPayens
-----------
Ne Plus Ultra

57
Αγαπητέ clarion,

Έγινε!  :)


58
Να παραθέσω ένα ενδιαφέρον απόσπασμα από την αυτοβιογραφία του Arthur Koestler.

"Γύρω στα δεκάξι μου χρόνια ανέπτυξα μια νέα έμμονη ιδέα. Την ονόμασα το <<Παράδοξο του Σπειροειδούς Εγώ>>. Το βαθύτερο πρόβλημα ήταν περίεργο όσο και ο αχιλλέας και η Χελώνα, αυτό όμως δεν το εμπόδισε να γίνει μια έμμονη ιδέα. Πήγαινε κάπως έτσι:

Ενα σκυλί τρώει το φαΐ του. Το σκυλί είναι ευχαριστημένο. Το ξέρει όμως το σκυλί ότι είναι ευχαριστημένο; Αμφίβολο...Κάποιος δια βάζει ένα θρίλλερ. Το ευχαριστιέται. Το ξέρει ότι είναι ευχαριστημένος. Ξέρει όμως ότι ξέρει ότι ευχαριστήθηκε; Αν είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος μάλλον δεν θα το ξέρει. Τώρα ας το δοκιμάσουμε και μεις, με τις ανώτερες δυνάμεις μας της ενδοσκόπησης. Σκέφτομαι αυτό το πρόβλημα. Το ξέρω ότι σκέφτομαι αυτό το πρόβλημα. Ξέρω ότι ξέρω ότι το ξέρω;... και ούτω καθεξής. Ποιός ή τί, είναι αυτό το διαφεύγον, το απομακρυσμένο <<εγώ>> που πάντα βρίσκεται ένα βήμα μπρος από τη διαδικασία, και πως να το προφτάσει κανείς; Επειδή είχα αποκτήσει τη συνήθεια να σκέπτομαι γεωμετρικά και με διαγράμματα, είδα την έρευνα του αμφίβολου, φευγαλέου αυτού εγώ να αναπαρίσταται σαν ένα τετράγωνο σπείρωμα (βλέπε διάγραμμα).

Τώρα μπορεί να αποδειχτεί μαθηματικά ότι ένα σπείρωμα αυτού του είδους θα οδηγεί όλο και πιο κοντά προς το κέντρο χωρίς όμως να το φτάνει ποτέ απόλυτα - όπως συμβαίνει και με τον τύπο 1, 1/2, 1/4,1/8, 1/16, / , κλπ.. που καταλήγει όλο και σε μιρκότερα κλάσματα, μα δεν θα φτάσει ποτέ στο μηδέν. Επομένως η προσπάθεια να <<πιάσουμε το Εγώ>>, να αποκτήσουμε ταυτότητα ανάμεσα στο υποκείμενο που ξέρει και το αντικείμενο του να ξέρει, μπορεί ν'αναπαρασταθεί σαν ένα συγκλίνον σπείρωμα το οποίο θα φτάσει το κέντρο του μέσα από έναν άπειρο αριθμό ενελίξεων. Εδώ, λοιπόν, βρισκόταν η ακριβής αντίστιξη του βέλους. Το βέλος ξαμολύθηκε σ'αναζήτηση του τήλε στο άπειρο, το σπείρωμα του Εγώ τυλίχτηκε προς τα μέσα, σ'ένα κλείσιμο προς το άπειρο που ήταν τόσο ανέφικτο όσο και το άλλο.

Μέχρι εδώ καλά. Τί γίνεται όμως με το εγώ του πλατυέλμινθα σκώληκα που μπορεί να κοπεί σε δύο ή σε τρία κομμάτια και να ξαναγίνει τόσα τέλεια σκουλήκια όσα είναι και τα κομμάτια στα οποία έχει κοπεί; Μπορούμε να κόψουμε το Εγώ σε <<Ε>> και <<γω>>; Έχει ένα δικέφαλο μοσχάρι ένα <<Εγώ>> εις διπλούν;

Πιστεύω ότι και το σκουλήκι και το μοσχάρι συμφωνούν απόλυτα με το σπείρωμά μου. Γιατί δεν μπορεί να κομματιάσει κανείς το κέντρο μίας σπείρας  το οποίο είναι ένα γεωμετρικό σημείο, το σπείρωμα του Εγώ όμως δεν έχει κέντρο, το σπείρωμα αυτό δεν ήταν μέρος, ήταν μια λειτουργία ή μια διεργασία που μπορούσε να επαναληφθεί όσες φορές το ήθελε κανείς. Όταν ξεκαθάρισα το σημείο αυτό, ένιωσα να μου φεύγει ένα μεγάλο βάρος και απόκτησα ένα συναίσθημα μεγάλης ικανοποίησης.

Και πόσο μάλλον που οι συγκλίνουσες σειρές έχουν τόσο όμορφες ιδιότητες. Αν συνεχίσουμε τις σειρές: 1, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16,... ad infinitum,
και προσθέσουμε μετά όλους τους αριθμούς, το σύνολο θα είναι ακριβώς 2. Παρ'όλο που δεν μπορούμε να ολοκληρώσουμε τις σειρές, ξέρουμε ακριβώς το <<τι θα γίνει>>. Έτσι λοιπόν, αν και δεν μπορείτε ποτέ να φτάσετε στον πυρήνα του σπειρώματος του εγώ, μπορείτε να προβλέψετε με σχετική ακρίβεια πως θα λειτουργήσει και πως θα συμπεριφερθεί."

Διάγραμμα:



Φιλικά,
LordPayens

59
Αγαπητοί φίλοι,

Να προτείνω ότι θα ήταν χρησιμότερο να καταθέσει ο καθένας τους λόγους που ανέβηκε το "πρώτο σκαλί" του εσωτερισμού από το να καταλήγουμε σε γενικότητες.

Θα συμφωνήσω με τον φίλο clarion ότι οι "σφαλιάρες" υποβοηθούν κάποιους για να κάνουν την αρχή τους στην εσωτερική ατραπό και δεν θεωρώ ότι είναι ο βασικός λόγος. Μην ξεχνάμε ότι αυτές οι "σφαλιάρες" χτίζουν και γκρεμίζουν κάθε είδους προσωπικότες, από εγκληματίες μέχρι φιλοσόφους (εγκληματίες άλλης κατηγορίας  :) ). Θεωρώ ότι ο βασικός λόγος είναι μια δευριμένη αντιληπτική ικανότητα σε πρόωρη ηλικία που αγωνιά για απαντήσεις. Η ικανότητα τούτη με τον καιρό ωριμάζει και η αναζήτηση από αναγκαία, γίνεται συνειδητή. Θεωρώ τον εσωτεριστή που δεν έχει βιώσει κάτι τέτοιο μάλλον περιορισμένων δυνατοτήτων, από το γεγονός ότι του λείπει ένα βασικό χαρακτηριστικό, αυτό της αυθεντικότητας.

Φιλικά,
LordPayens
-----------
- Constant Vigilance is the price for Liberty -

60
Σωστή η παρατήρηση, αλλά η συγκεκριμένη φράση δεν αποσκοπούσε στην ακρίβεια αλλά σε χιουμοριστικό τόνο.

Φιλικά,
LordPayens

Σελίδες: 1 2 3 [4] 5