Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Avaris

Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 ... 69
31
Γενικά θέματα προβληματισμού / Απ: "Αυτογνωσία": Δηλαδή?
« στις: Σεπτεμβρίου 07, 2007, 13:56:02 »
Στο θέμα "Ζεν - Σατόρι" ( http://www.amra.gr/forum/index.php/topic,404.0.html )

μεταξύ πολλών άλλων, υπάρχουν τα παρακάτω. Περιγράφεται τι σημαίνει "Σατόρι".

Εμείς θα το λέγαμε ίσως αρχαϊστί "Γνώθι σ' αυτόν" (αυτογνωσία).

Το παρακάτω κείμενο καταλήγει στις "Μεθόδους - Τεχνικές" που χρησιμοποιούνται στο Ζεν για να επιτευχθεί η Αυτογνωσία - Σατόρι.


Παράθεση
Στο Ζεν, δεν υπάρχουν μέθοδοι διδασκαλίας ούτε προγράμματα. Υπαρχουν λίγες συλλογές ομιλιών των πρώτων Δασκάλων ή Πατριαρχών και η περισσότερη διδασκαλία προέρχεται απο τα "Κοάν", διάλογοι μεταξύ δασκάλου και μαθητή που δεν έχουν τη λογική και τον παραδοσιακό τρόπο συλλογισμού, αλλά είναι ένα εμπόδιο που ο Δάσκαλος βάζει στον μαθητή για να εξαντλήσει το λογικό νού του, να σπάσει τον ορθολογισμό του μαθητή, τον δυαδικό και αποκλειστικό.

Ο νούς ελεύθερος απο δυαδισμούς, είναι αυτός που μπορεί να φθάσει στο "Σατόρι" και είναι μια κατάσταση την οποία ο Καθηγητής Daisetz Teitaro Syzuki περιγράφει με αυτά τα χαρακτηριστικά:

- Το Ζεν μεταλλάζει τα σχήματα της συνείδησης, οδηγώντας την απο την άγνοια στη φώτιση ή Σατόρι.

- Το Σατόρι είναι μια απότομη έκλαμψη, που έρχεται όταν καταστρέφεται το λογικό οικοδόμημα.

- Χρειάζεται να ψάχνει κανείς το Σατόρι υπομονετικά, ενεργά, ηθελημένα και συστηματικά.

- Το Σατόρι δεν αναζητά να γαληνεύση το νού αλλά να τον ανανεώσει.

- Δεν είναι να βλέπεις Θεούς. Πρόκειται να βλέπει κανείς στο έργο της δημιουργίας και όχι να ανακρίνουμε το Δημιουργό.

- Είναι μια εμπειρία ατομική και εσωτερική, αδύνατο να εξηγηθεί και να περιγραφεί.

- Δεν είναι μια παθολογική κατάσταση, αλλά εντελώς φυσιολογική, όπως έλεγε ένας Δάσκαλος "μία καθημερινή σκέψη".

- Είναι το πρώτο βήμα προς την ελευθερία. Η καθημερινή μας ζωή είναι μια μορφή δουλείας.

- Είναι φώτιση και έτσι συγκεντρώνει το εσωτερικό πνεύμα της Βουδιστικής διδασκαλίας.


Στην πραγματικότητα, το Ζεν αρχίζει τη στιγμή που φθάνει κανείς για πρώτη φορά στο Σατόρι ή φώτιση. Το Σατόρι είναι μόνο η αρχή και καθόλου το τέλος του Ζεν!


Μπορεί να φθάσει κανείς στο Σατόρι ( ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ) απο πολυάριθμους δρόμους:

Διαλογισμό (Ζα Ζεν) 

Aπαγγελία των Σούτρα.

Στοχασμό πάνω στα Κοάν.

Απο την Τέχνη.

Aπο τον αγώνα.

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος δρόμος. Ομως όλοι οι δρόμοι απαιτούν να είναι κανείς μέσα στη δράση "με όλο του το νού, ταυτίζοντας τον εαυτό του με την ουσία αυτής της δράσης"._  



Πόσοι δρόμοι/μέθοδοι/τεχνικές άραγε υπάρχουν συνολικά μέσω των οποίων μπορεί να φτάσει κανείς στην Αυτογνωσία?

Υφίσταται άραγε η έννοια καλύτερος / χειρότερος Δρόμος?

Είναι θεμιτό να "συνδυάζονται" οι Δρόμοι/Μέθοδοι/Τεχνικές Αυτογνωσίας μεταξύ τους?




32
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 07, 2007, 13:05:51 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ



22. "...η σημασία των Σεφιρόθ που αποτελούν το Δεύτερο Τρίγωνο:

Το Χέσεντ σημαίνει Έλεος ή Αγάπη. Ονομάζεται επίσης Γκεντουλά, Μεγαλείο ή Μεγαλοπρέπεια και του αποδίδεται ο πλανήτης Δίας.

Το Γκεβούρα σημαίνει Δύναμη. Ονομάζεται επίσης Παχάντ, Φόβος και του αποδίδεται ο πλανήτης Άρης.

Το Τίφαρετ σημαίνει Ομορφιά και του αποδίδεται ο Ήλιος.

Όταν αντιστοιχούμε τους θεούς των διάφορων παγανιστικών πάνθεων με τα Σεφιρόθ του Δέντρου, πάντα όλοι οι θυσιασμένοι θεοί τοποθετούνται στο Τίφαρετ και γι' αυτό στη Χριστιανική Καμπάλα, ονομάστηκε Χριστικό Κέντρο..." (σ. 70)

33
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 07, 2007, 12:55:45 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ



21. "...Το Δεύτερο Τρίγωνο πάνω στο Δέντρο της Ζωής σχηματίζεται απο τα Σεφιρόθ Χέσεντ, Γκεβούρα και Τίφαρετ.

Το Χέσεντ σχηματίζεται απο το ξεχείλισμα του Μπίνα και βρίσκεται στη Δεξιά Στήλη  του Ελέους, ακριβώς κάτω απο το Χόχμα.

Η γωνία της Αστραπής, που χρησιμοποιείται για να δείξει την πορεία των εκπορεύσεων πάνω στο Δέντρο, κλίνει προς τα δεξιά και κάτω απο το Μπίνα για να συναντήσει το Χέσεντ, που βρίσκεται  στη μέση της Στήλης του Ελέους.

Έπειτα στρέφεται και προχωράει οριζόντια επιστρέφοντας ξανά στη μέση της Στήλης της Αυστηρότητας, όπου βρίσκεται η Σεφίρα Γκεβούρα.

Μετά κλίνει πάλι προς τα κάτω και δεξιά και δείχνει τη Σεφίρα Τίφαρετ, που καταλαμβάνει το κέντρο συμμετρίας του Δέντρου, στη Στήλη της Πραότητας ή Ισορροπίας...." (σ.69)

34
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 07, 2007, 12:29:16 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ


19. "...Αν θυμηθούμε ότι το Ντάατ βρίσκεται στο σημείο όπου η Άβυσσος τέμνει τη Μεσαία Στήλη και ότι προς τα πάνω στη Μεσαία Στήλη βρίσκεται η Ατραπός του Τόξου - η Ατραπός της Συνείδησης, καθώς ανέρχεται ο Ψυχικός τα επίπεδα, δηλαδή ο Δρόμος της Κουνταλίνι - βλέπουμε ότι στο Ντάατ βρίσκεται το μυστικό τόσο της γέννησης όσο και της αναγέννησης.

Εδώ υπάρχει το Κλειδί της εκδήλωσης όλων των  πραγμάτων μέσα απο τα ζεύγη των Αντιθέτων και της ένωσής τους σε ένα Τρίτο..." (σ. 68)

35
Ας το εξηγήσουμε λίγο παραπάνω:


μέσα σε κάθε κοινωνικοπολιτική ή και πολιτιστική του διεκδίκηση ο άνθρωπος, σε όλη την ιστορία του, ένα απο αυτά που διεκδικούσε πάντα μετά μανίας ήταν η


ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του.


Είτε ήταν "πολιτική", είτε "κρατική", είτε "εθνική", είτε "ατομική", είτε "ενδοοικογενειακή", είτε "πολιτιστική", είτε "φιλοσοφική", είτε, είτε....

Παντού σε κάθε είδους διεκδίκηση , πρώτη πρώτη φιγουράρει η "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"....


Και λέμε τώρα....

Αντε και μετά την διεκδίκηση, ήρθε η πολυπόθητη ελευθερία για το άτομο ή την ομάδα...



Την αντέχει?


Ή μήπως την αντιλαμβάνεται ως άλλο ένα είδος "αλυσσίδων" διότι πλέον δεν έχει κάποιον να ρίχνει τις ευθύνες?

Πλέον, αφού κατέκτησε την ελευθερία του, ο μόνος στον οποίο έχει να απολογείται για τις πράξεις του είναι ο εαυτός του.


Συνεπώς, θα νοιώσει στο έπακρο το "τι εστί βάρος ευθύνης των πράξεών του".....

Δεν μπορεί να τα "φορτώσει" πλέον πουθενά αλλού και σε κανέναν άλλον...


Γνωρίζοντας αυτό το "αφόρητο συναίσθημα", μήπως επιλέγει τελικά, απλώς να αντικαταστήσει τον έναν "τύρανο" με κάποιον "άλλον"?



36
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 06, 2007, 13:39:54 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ



10. "...Είδαμε λοιπόν το Κέτερ να διαφοροποιείται σε μια δραστική αρσενική δύναμη - στο Χόχμα - και σε μια θηλυκή παθητική δύναμη - στο Μπίνα.

Αυτά τα δύο τοποθετούνται στην κορυφή των δύο πλευρικών στηλών, που σχηματίζονται απο την κάθετη διάταξη των Σεφιρόθ πάνω στο Δέντρο της Ζωής.

Απο αυτές τις δύο στήλες, η αριστερή, κάτω απο το Μπίνα, ονομάζεται Στήλη της Αυστηρότητας και η δεξιά, κάτω απο το Χόχμα, Στήλη του Ελέους.

Η Μεσαία, κάτω απο το Κέτερ, ονομάζεται Στήλη της Πραότητας και λέγεται ότι είναι η Στήλη της Ισορροπίας.

Αυτές οι δύο πλευρικές στήλες υψώνονται μπροστά απο το Ναό του Σολομώντα και υπάρχουν σε όλες τις Μυστηριακές Στοές.

Ο Υποψήφιος, όταν στέκει ανάμεσά τους, αντιπροσωπεύει τη Μεσαία Στήλη της Ισορροπίας..." (σ. 65)



37
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 06, 2007, 13:31:11 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ


8. "...Το Κέτερ διαφοροποιείται στο Χόχμα και στο Μπίνα πριν αποκτήσει φαινομενική ύπαρξη.

Αυτά τα δύο Σεφιρόθ ονομάζονται απο τους Καμπαλιστές, Άμπα (Abba), ο Ουράνιος Πατέρας και Άμα (Ama), η Ουράνια Μητέρα.

Το Μπινα ονομάζεται επίσης η Μεγάλη Θάλασσα και Σαμπαθάϊ (Shabathai), η Σφαίρα του Κρόνου...." (σ. 65)



38
Ψυχολογία και εσωτερισμός / Απ: Μήπως είσαι Ψυχοπαθής?
« στις: Σεπτεμβρίου 06, 2007, 12:08:13 »
Κι εσύ πιστεύεις τώρα πως θα πάρεις ειλικρινείς απαντήσεις και μάλιστα δημόσια.

Την απάντηση αυτή φίλε Κανένα οφείλουμε να την δώσουμε στον εαυτό μας.

Αντε και στον Ψυχοθεραπευτή σε επόμενο στάδιο.

Όχι όμως και δημόσια σε ένα φορουμ.

Το να τσακίσει κάποιος δημόσια την persona του - το "φαίνεσθαι" - στο οποίο "στηρίζεται" και απο το οποίο "αντλεί δύναμη" είναι πολύ οδυνηρό αλλά και άσκοπο να γίνει πριν της ώρας του.

Θα το κάνει κάποιος όταν νοιώσει έτοιμος γι' αυτό και όταν θα έχει βρει το "αντιστήριγμα".


Και σίγουρα δεν θα το κάνει δημόσια.


39
Κοσμογονία / Απ: "Κόπτειν ξύλα"
« στις: Σεπτεμβρίου 06, 2007, 11:57:38 »

Tα πράγματα αν τα καταλαβαίνεις είναι όπως είναι.
Τα πράγματα αν δεν τα καταλαβαίνεις πάλι είναι όπως είναι.[/b]

[/center]



Κάποια μάλλον σχετικά αποσπάσματα που αντλήθηκαν μέσα απο τις ροδοσταυρικές διδασκαλίες.


 - "...η κατανόηση του υλικού περιβάλλοντος συνδέεται με την ερμηνεία της αντικειμενικής συνείδησής μας. Επιπλέον, αυτή η ερμηνεία δεν επηρεάζει την πραγματική φύση των αντικειμένων..."


- "....τα υλικά πράγματα υπάρχουν για εμάς μόνο λόγω της ικανότητάς μας να συλλαμβάνουμε και να ερμηνεύουμε τις δονήσεις που αδιάκοπα εκπέμπουν και που όπως γνωρίζετε πια η πηγή τους ανάγεται στην ενέργεια του Πνεύματος. Αν για οποιοδήποτε λόγο, αυτή η ικανότητα είναι προβληματική, τότε αδυνατούμε να έχουμε μια ακριβή ιδέα για το γήινό μας περιβάλλον..."


- "...Επομένως, ο τρόπος ερμηνείας των πραγμάτων που συλλαμβάνουμε δεν επηρεάζει καθόλου αυτό που όντως είναι, γιατί η κατανόησή μας δεν αλλάζει σε τίποτα αυτό που είναι σε δονητικό επίπεδο...Η παρατήρηση που κάναμε, έχει πολλές προεκτάσεις, γιατί δείχνει πως τα πράγματα και η ζωή γενικά, δεν είναι αναγκαστικά έτσι όπως νομίζουμε..."


- "....Δεν βλέπουμε τα υλικά σώματα αυτά καθ' εαυτά, αλλά τις δονήσεις που εκπέμπουν. Κατά συνέπεια, είναι αδύνατο να ξέρουμε ακριβώς τι είναι ο κόσμος που μας περιβάλλει, γιατί ερμηνεύουμε αυτό που φαίνεται κι όχι αυτό που πράγματι είναι..."



40
Κοινωνικοί Προβληματισμοί / Αντέχεις την Ελευθερία?
« στις: Σεπτεμβρίου 06, 2007, 10:45:26 »



Λοιπόν, πόσοι αλήθεια αντέχουν την απόλυτη ελευθερία?



Δεν είναι πειρασμός να μπορείς να ρίξεις τις ευθύνες για ότι σου συμβαίνει πάντα σε κάποιον άλλον και ποτέ στον εαυτό σου?




41
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 05, 2007, 14:25:55 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ



7. "...Αλλά το Κέτερ είναι βασικά το Στέμμα. Βέβαια, το Στέμμα δεν είναι το κεφάλι, αλλά στέκει πάνω απο αυτό.

Συνεπώς, εξετάζοντάς το μικροκοσμικά, το Κέτερ δεν μπορεί να είναι η συνείδηση, αλλά η παχυλή ακατέργαστη ύλη της συνείδησης.

Όπως αναφέραμε, είναι διπλός ο τρόπος εξέτασης του Δέντρου. Μπορεί να θεωρηθεί σαν σύμπαν και ταυτόχρονα σαν ψυχή του ανθρώπου.

Οι δύο αυτές όψεις φωτίζουν η μία την άλλη.

Σύμφωνα με τα λόγια που διαβάζουμε πάνω στον Σμαραγδένιο Πίνακα του Ερμή του Τρισμέγιστου :

"Όπως πάνω, έτσι και κάτω". (σ.64)

42
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 05, 2007, 14:22:47 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ



5. "....Θα παρατηρήσετε ότι αυτά τα τρία Σεφιρόθ, καθώς και η μυστήρια τέταρτη Σεφίρα, περιλαμβάνουν συμβολισμούς σχετικούς με το κεφάλι, που στον αρχέτυπο άνθρωπο παριστάνει το υψηλότερο επίπεδο συνείδησης..." (σ. 64

43

4. "...Ας προχωρήσουμε τώρα στην ερμηνεία των Τριών Ουράνιων Σεφιρόθ, σύμφωνα με τη μέθοδο της Μυστικής Καμπάλα, που συνίσταται

αρχικά στον Κορεσμό του νου με τις ανάλογες Αντιστοιχίες και Σύμβολα και αργότερα στο Στοχασμό της Επεξεργασίας..."



"Η Μυστική Καμπάλα", Dion Fortune


 Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ

(σ.64)



44
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 05, 2007, 14:18:02 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ



4. "...Ας προχωρήσουμε τώρα στην ερμηνεία των Τριών Ουράνιων Σεφιρόθ, σύμφωνα με τη μέθοδο της Μυστικής Καμπάλα, που συνίσταται

αρχικά στον Κορεσμό του νου με τις ανάλογες Αντιστοιχίες και Σύμβολα και αργότερα στο Στοχασμό της Επεξεργασίας..." (σ.64)

45
Καμπαλά / Απ: Η Μυστική Καμπάλα
« στις: Σεπτεμβρίου 05, 2007, 14:14:25 »
Κεφάλαιο VII

ΤΑ ΤΡΙΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΕΦΙΡΟΘ



3. "...Η σημασία της λέξης Κέτερ, όπως έχουμε αναφέρει, είναι Στέμμα. Το Χόχμα σημαίνει Σοφία και το Μπίνα Κατανόηση.

Ανάμεσα σε αυτά τα δύο τελευταία Σεφιρόθ υπάρχει ακόμα μια Σεφίρα, περίεργη και μυστήρια, που ποτέ δεν απεικονίζεται στο Ιερόγλυφο του Δέντρου. Είναι η αόρατη Σεφίρα Ντάατ, η Γνώση.

Λέγεται ότι σχηματίζεται απο την ένωση του Χόχμα και του Μπίνα που αιωρείται στην Άβυσσο.

Ο Κρόουλυ μας λέει ότι  το Ντάατ βρίσκεται σε άλλη διάσταση απο τα υπόλοιπα Σεφιρόθ και σχηματίζει την κορυφή μιας τριγωνικής πυραμίδας με γωνίες βάσης το Κέτερ, το Χόχμα και το Μπίνα.

Για μένα το Ντάατ παριστάνει την ιδέα της Συνειδητοποίησης και της Συνείδησης...." (σ.63)


Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 ... 69