Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - etidorhpa

Σελίδες: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 34
91
Η Στοά.΄. της Τέχνης / Απ: Salvador Dali
« στις: Οκτώβριος 12, 2009, 18:28:59 »
...σιγουρα ο Νταλι,ηταν απο τις πιο αμφιλεγομενες προσωπικοτητες στους Υπερρεαλιστες.
Μεγαλωνοντας,μαζι μεγαλωνε και η 'μεγαλομανια' του.
Παρ'ολα αυτα,η θεωρια του της 'Παρανοικο-κριτικης' αποτελει κεφαλαιο,οχι μονο για την ζωγραφικη αλλα γενικοτερα για τις τεχνες.

Νομιζω πως το κινημα του υπερρεαλισμου γενικα χρηζει ιδιαιτερης αναφορας,μαζι με τα συγγενη κινηματα (το DADA που ηταν ο προγονος,και το FLUXUS που ηρθε αργοτερα).
Η επανασταση του 'υποσυνειδητου',ηταν η πρωτη συνειδητή κινηση εναντιον του υλισμου και αγκαλιασε κυριολεκτικα τον εσωτερισμο,την αλχημεια και τους Φρουντ/Γιουνγκ.



+n-



92
Η Στοά.΄. της Τέχνης / SKOPJE JAZZ FESTIVAL
« στις: Οκτώβριος 12, 2009, 15:43:31 »
για οσους ειναι κοντα,νομιζω αξιζει τον κοπο μια και μερικοι απο τους πιο πρωτοποριακους καλλιτεχνες της συγχρονης jazz και new-jazz παιρνουν μερος.
John Hassell,Arve Henriksen,Jan Bang,Brad Mehldau..

http://www.skopjejazzfest.com.mk/schedule.htm




+n-

93
Η Στοά.΄. της Τέχνης / lars von Trier: Antichrist
« στις: Οκτώβριος 01, 2009, 12:17:03 »

94
Κοινωνικοί Προβληματισμοί / Απ: Εκλογές 2009
« στις: Σεπτέμβριος 27, 2009, 21:46:31 »
ενα ροδοσταυρικο μπλογκ στην βουλη...


εκει νομιζω χρειαζεται ενα γ...μοσταυρικο.!!! ;D

+n-

95




Εγκαίνια Τετάρτη 9/9/2009 - 20:30

Ανοιχτά καθημερινά και Σαββατοκύριακα 19:30 - 24:00

Είσοδος ελεύθερη

Παλαιό Ελαιουργείο - Παραλία Ελευσίνας




Φέτος, μια  σημαντική Ελληνίδα καλλιτέχνιδα, η Λήδα Παπακωνσταντίνου, παρεμβαίνει με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, video art και  κατασκευές σε μία έκταση 5.000 τ.μ στις ανενεργές βιομηχανικές εγκαταστάσεις του Παλαιού Ελαιουργείου δημιουργώντας μια μοναδική εγκατάσταση με τίτλο ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ , αναπαράγοντας τον αρχαίο μύθο της αρπαγής της κόρης και της καθόδου στον Άδη.

 

Υπο την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ

 

«Για πάντα» (“for ever”)

 

Το παλαιό ελαιουργείο ανάμεσα στη θάλασσα και τον αρχαιολογικό χώρο, είναι τόπος ονείρων.

Με φως, εικόνες και ήχους χτίζω μια εγκατάσταση.

5.000μ2 σπαρμένα μέσα στη νύχτα.

Ο επισκέπτης κινείται σε χώρους που άλλοτε τον καλούν, άλλοτε τον αποκλείουν.

Οδηγός του το φως και η μνήμη.

Σε αυτή την ήσυχη πορεία από το φως στην απουσία του και πίσω,

Η συνάντηση με τον αρχαίο μύθο επιχειρείται με νύξεις, αναφορές, δέος.

Βυθισμένο στον ύπνο του χρόνου, το εργοστάσιο μοιάζει να ονειρεύεται το έργο, γεννώντας σκόρπιες εικόνες, ήχους, χρώματα.

Άσπρο, μαύρο, κόκκινο, κίτρινο, μπλε, ψίθυροι, δάκρυα, χαμόγελα, φωνές,

Γεμίζουν τους ένδεκα τόπους που αποτελούν το έργο.

Προβολές ψηλά στα ταβάνια και χαμηλά στη γη. Σιωπή.

Το πρόσωπο μιας μεγάλης γυναίκας που κλαίει.

Το πρόσωπο μιας νεαρής γυναίκας που κλαίει.

Ένα πηγάδι.

Λουλούδια της άνοιξης – κίτρινα.

Πέλματα, παλάμες, το πάνω και το κάτω.

Ο κάθε χώρος είναι αυτοτελής, παράλληλα όμως συνεργάζεται με τους άλλους σε μια αφήγηση αποσπασματική.

Μέσα στη σκόνη του εργοστασίου και του χρόνου ανοίγω ένα καθαρό μονοπάτι για τους διαβάτες.

Τα μπάζα μένουν στη θέση τους οριοθετώντας την πορεία.

Από τα 25 σημεία – άλλα δωμάτια, άλλα αίθουσες – τα δύο είναι άβατα.

Ένα μονάχα είναι απρόσιτο. Ψηλά στον ορίζοντα μια ξύλινη παράγκα χύνεται στο κενό. Μέσα της κόκκινο φως.

Στην άκρη του έργου μέγας ήχος και η απουσία του φωτός.

Όσο κρατάει η νύχτα.

Στην Ελευσίνα.

Ο μύθος δεν εικονογραφείται αλλά λειτουργεί υπαινικτικά στους θεατές μέσω των στοιχείων του πυρήνα του (ήτοι το φως και η απουσία του, ο ήχος και απουσία του, το χρώμα και η απουσία του, ο χρόνος και η απουσία του, ο χώρος και η απουσία του, το βατό και το άβατο),   μέσω της εναλλαγής φωτός- σκιάς - σκότους και του παιχνιδίσματος ήχων-σιωπής, κατά μήκος μιας  κλιμακούμενης κυκλικής πορείας στις ανενεργές εγκαταστάσεις του εργοστασίου.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

H Λήδα Παπακωνσταντίνου γεννήθηκε στον Αμπελώνα Λάρισας, το 1945. Σπούδασε γραφικές τέχνες στη Σχολή Δοξιάδη, ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (προκαταρκτικό) και Fine Arts στο Maidstone School of Arts, Kent University, Αγγλία. Tο 1989 εκπροσώπησε την Ελλάδα με γλυπτά της στην Biennale International de Sao Paolo. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στις Σπέτσες. Aπό τις ατομικές της έκθέσεις και δράσεις ξεχωρίζουν οι: «The Greek Performance», performance στο Bloomsbury Theatre, Λονδίνο το 1970, «Υγρό Δάσος», γλυπτική στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα το 1992, «Η Τοστιέρα του Genet», εγκατάσταση στο Σπίτι της Κύπρου το 1998, «Μέλη», γλυπτική, στο «Επίκεντρο» το 1999, «Past Revisited», μεικτή τεχνική στη Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη το 2003, και «Aυτόπτης», μεικτή τεχνική & video στην γκαλερί a.antonopoulou, Αθήνα, το 2004. Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.


+n-

96
Κοινωνικοί Προβληματισμοί / Απ: Εκλογές 2009
« στις: Σεπτέμβριος 27, 2009, 18:55:07 »
δεν εχουν χαθει ακομα ολα... 8)

http://kotes-kotes.blogspot.com/


+n-

97
Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ
 
 

Ποιος είναι ο ηθικός άνθρωπος για τη σημερινή κοινωνία;
Ποια είναι η κρατούσα αντίληψη περί ήθους;
Πότε το ανθρώπινο ήθος είναι γνήσιο;

Στη σημερινή γλώσσα, το ήθος του κάθε ανθρώπου εκτιμάται με βάση την κλίμακα αρετών και αξιών που καθιέρωσε η κοινωνική συμβίωση των ανθρώπων. Έτσι, όταν εξετάζουμε το ήθος των ανθρώπων, εξετάζουμε τη συμπεριφορά τους με βάση τους γραπτούς και άγραφους ηθικούς κώδικες αξιών και αξιολόγησης της συγκεκριμένης κοινωνίας, στην οποία ζουν.

Αυτό γίνεται χωρίς να λαμβάνεται υπ' όψιν τι είναι πραγματικά το ήθος για την ανθρώπινη ύπαρξη.
Μια απάντηση για το τι μπορεί να είναι το ανθρώπινο ήθος δίνει και η Εκκλησία. Το ήθος για την Εκκλησία έχει άμεση σχέση με αυτό που είναι ο άνθρωπος "κατά φύσιν", και το ήθος του καθένα μετριέται με μέτρο, το κατά πόσο ανταποκρίνεται στην "κατά φύσιν" ύπαρξή του.
Και τι είναι "κατά φύσιν" ο άνθρωπος;

Είναι πρόσωπο "κατ' εικόνα" Θεού. Ως πρόσωπο είναι πλασμένος να κοινωνεί αγαπητικά με τα άλλα ανθρώπινα πρόσωπα, αλλά και με το κατ'
εξοχήν πρόσωπο του Θεού και δημιουργού του, ο οποίος είναι επίσης μια αγαπητική κοινωνία τριών προσώπων. Συνηθίζουμε να θεωρούμε ότι το "κατ' εικόνα", σημαίνει το αυτεξούσιο και το λογικό με το οποίο προικίζει ο Θεός τον άνθρωπο, δηλαδή κάποιες ιδιότητες που αναφέρονται στο "πνευματικό" ή "νοητικό" μέρος του ανθρώπου. Ωστόσο το "κατ' εικόνα" αναφέρεται σε όλη την ψυχοσωματική φύση  του ανθρώπου.

Το αυτεξούσιο και το λογικό, αυτονομημένα, δεν έχουν καμία αξία, σαν προίκα, παρά μόνο στο μέτρο που, ενεργοποιημένα, προωθούν την έννοια του προσώπου, όπως την περιγράψαμε πιο πάνω και την συνάντηση, με κάθε τρόπο, με τα άλλα πρόσωπα. Ο άνθρωπος υπάρχει ως πρόσωπο, εφ' όσον υπάρχει σύμφωνα με τον τρόπο ύπαρξης της Αγίας Τριάδος (αγαπητική και ισότιμη συνύπαρξη προσώπων, αδιάκοπη και άφθαρτη, κάθε πρόσωπο μοναδικό διακριτό και ανεπανάληπτο, σελ. 18 του βιβλίου).

Η εγγύτητα λοιπόν με το πρωτότυπό μας, τον τριαδικό Θεό, είναι το κριτήριο για να δούμε κατά πόσο ο άνθρωπος ζει "κατά φύσιν", ως πρόσωπο κατά την "εικόνα του Θεού". Από τη στιγμή που το ανθρώπινο πρόσωπο απαρνηθεί αυτή την αναφορά του και την εγγύτητα με την υπαρκτική του προϋπόθεση, το Θεό, αυτοκαταργείται, αυτοκαταλύεται και ζητάει την απόλυτη αυτονομία. Η κοινωνία των ανθρωπίνων προσώπων μεταξύ τους, αλλά και με το Θεό διαλύεται και επικρατούν τα επιμέρους ατομικά θελήματα του καθενός. Οι φυσικές ανάγκες και επιθυμίες, ενώ θα πρέπει να εξυπηρετούν την "κατά φύση" ανθρώπινη ύπαρξη, γίνονται αυτοσκοποί, μεταβάλλονται σε πάθη και γίνονται αφορμή πόνου, άρνησης του πραγματικού μας είναι, και τέλος θανάτου.

Αυτό είναι σε τελική ανάλυση η αμαρτία: Η αποτυχία να ολοκληρωθούμε σαν πρόσωπα, μέσα από την καθολική κοινωνία αγάπης, με το Θεό και μεταξύ μας, κάτι που συμβαίνει μετά από δική μας επιλογή. Το αποτέλεσμα είναι, κάθε μία αποκομμένη ανθρώπινη φύση, να αντιπαραθέτει το "εγώ" της στο Θεό και τις υπόλοιπες ανθρώπινες φύσεις, να παύει να υπάρχει σαν πρόσωπο, και να περιχαρακώνεται στο σκληρό και απάνθρωπο περίβλημα του ατομισμού και του εγωκεντρισμού, που τον οδηγεί στον πραγματικό θάνατο. Ο ατομισμός, ο εγωισμός, και η ιδιοτέλεια, οδηγούν στο θάνατο, γιατί η αυτονομημένη και αποκομμένη ανθρώπινη ύπαρξη προσπαθεί να αντλήσει δύναμη για να υπάρχει, μόνο από την ατελή και πεπερασμένη φύση της, θεοποιώντας ουσιαστικά την αμαρτία, όπως την περιγράψαμε πιο πάνω. Κι αυτός ο θάνατος μας ροκανίζει σαν ανθρώπινα πρόσωπα, πολύ πριν γίνεί η σύμβαση του βιολογικού μας θανάτου, όσο είμαστε ακόμα, υποθετικά "ολοζώντανοι". "Ολοζώντανοι" άνθρωποι, πνευματικά νεκρωμένοι!

Για να λειτουργήσει η ανθρώπινη φύση, ως τέλεια κοινωνία αγάπης των προσώπων, χρειάζεται "μεταποίηση", "ανάπλαση", και "ανακαίνιση", κάτι που δεν είναι έργο ανθρώπινο, αλλά του Χριστού. :o Το δώρο αυτό, προσφέρεται στον άνθρωπο, που με τη μετάνοια (μετά + νους), αποκτά επίγνωση της ανεπάρκειας της αυτοτελούς ανθρώπινης φύσης, και διψά για την προσωπική κοινωνία με το Θεό, μέσα από την ένωση με το αναστημένο Σώμα Του Θεανθρώπου.
"Ο Θεός αγάπη εστί" (Ιω 4,16). Το χωρίο αυτό φανερώνει μια βασική αλήθεια για το κατά Χριστό ήθος, ότι το ήθος και το είναι του, γεννήτορά μας, Θεού, δεν διακρίνονται. Η αγάπη δεν είναι ιδιότητα, ή συναίσθημα, ή τρόπος εκδήλωσης του Θεού, αλλά ταυτίζεται με την αδιαίρετη, ομοούσια φύση και κοινωνία των προσώπων της Αγίας Τριάδος. Εφ' όσον λοιπόν ο άνθρωπος εικονίζει το Θεό, ισχύει και για τον άνθρωπο το ίδιο. Με άλλα λόγια, αφού ο Θεός αγάπη εστί, και ο άνθρωπος αγάπη εστί, στη πραγματική του φύση, την μη προσβεβλημένη από την αμαρτία. Για την Εκκλησία, το ήθος του ανθρώπου δεν πρέπει να διακρίνεται από τη φύση του, και η ανθρώπινη φύση καλείται να υπάρχει ως ομοούσια και αδιαίρετη φύση και κοινωνία, μ' Αυτόν, αλλά και μεταξύ τους, των μυριάδων αγαπημένων  ανθρώπινων προσώπων, που στέλνει στον κόσμο ο Θεός-Αγάπη,.


 
Στην συνεχεια ακολουθουν κωδικοποιημενες οδηγιες προς τους καθηγητες σχετικα με το πως θα διδαξουν το μαθημα...
Παρατηρηση: Η λογικη που εχουν γραφτει οι οδηγιες αυτες,φαινεται να ειναι:
1.Πως θα αποφυγουμε λεξεις που απομακρυνουν τους μαθητες
2.Πως θα εχουμε διαφορα εφοδια για να 'κερδισουμε' εμεις σε μια υποτιθεμενη συζητηση μεσα στην ταξη!!

    * ·        Αποφεύγω την ηθικολογία και την καθηκοντολογία, του τύπου:
ο χριστιανός πρέπει�., ή ο χριστιανός είναι υποχρεωμένος να�.., ή ο χριστιανός απαγορεύεται να�ή καθήκον του χριστιανού είναι�..κ.λ.π.
Στο χριστιανισμό, και ειδικότερα στη χριστιανική ηθική, δεν υπάρχει κάποιος κώδικας ηθικής, ή κάποια νομολογία που θα πρέπει να τηρηθεί.
Ο νόμος, με την δεσμευτική του ισχύ, ποτέ δεν οδηγεί στην ελευθερία, ενώ αντίθετα ο Απόστολος Παύλος λέει "υμείς επ' ελευθερία εκλήθητε", και η Εκκλησία από πολύ νωρίς, από την αποστολική σύνοδο (49 μ.Χ.), αποφάσισε πως η σωτηρία, δεν είναι καρπός της τήρησης κάποιου νόμου (του μωσαϊκού), αλλά δωρεά που πηγάζει από τον Σταυρό και την Ανάσταση του Χριστού, και προσφέρεται στον άνθρωπο που θα την αποζητήσει.

Ένας εγκληματίας, καταδικασμένος σε θάνατο σώζεται πάνω στο σταυρό. Η διήγηση θέλει να δείξει την σχετικότητα των καλών έργων. Ο ληστής του σταυρού δεν είχε κάνει καλά έργα, αφού η δικαιοσύνη των ανθρώπων τον καταδίκασε, αλλά ούτε και του έμεινε μετά καιρός για να κάνει, αφού εκτελέστηκε. Κι όμως σε πείσμα των ηθικιστών, όλων των εποχών, ο Χριστός τον σώζει, δείχνοντας πως πάνω από τα καλά έργα, και την καθώς πρέπει συμπεριφορά, υπάρχει κάτι ουσιαστικότερο, η αληθινή η ειλικρινής ταπείνωση και μετάνοια. Η αντίληψη ότι τα καλά έργα σώζουν, κάνει τον άνθρωπο υποκριτή και τον τοποθετεί απέναντι στο Θεό ως μισθωτό (όπως ο φαρισαίος στην παραβολή του τελώνη και του φαρισαίου). Πιστεύει πως με τις καλές και σύμφωνες με το θέλημα του Θεού πράξεις, μπορεί να εξαγοράσει τη σωτηρία.

Ο Χριστός όμως, καταδικάζει τον φαρισαϊσμό, και αποκαλεί τους φαρισαίους, τάφους ασβεστωμένους! Ο χριστιανός λοιπόν δεν κάνει τίποτα επειδή έτσι πρέπει ή το λέει κάποιος νόμος, αλλά επειδή είναι αυτό που είναι.
Είναι χριστιανός, είναι του Χριστού, είναι και ζει, ως γιός ή θυγατέρα του Θεού και όχι ως υπάλληλός του. Τα καλά έργα δεν είναι προϋπόθεση της σωτηρίας, αλλά αποτέλεσμά της.
Όταν αυτή η σωτηρία αρχίσει να συμβαίνει, μέσα στον άνθρωπο, ακτινοβολεί προς τα έξω με τα καλά έργα. Σε καμιά περίπτωση δεν αγοράζουμε τη σωτηρία με πράξεις. O ’γιος της Εκκλησίας δεν έκανε αγαθοεργίες αποσκοπώντας στο να σωθεί, και δεν φαίνεται να περνά διλήμματα του τύπου: Είναι σωστό ή λάθος αυτό που πάω να κάνω; Η αγαθότητα τρέχει από τη ζωή των Αγίων σαν  ποταμός και είναι αποτέλεσμα του γεγονότος, ότι ο Χριστός έχει κατοικήσει στο σώμα και την ψυχή του Αγίου και απεργάζεται τη σωτηρία του. Αυτή η σωτηρία που έχει αρχίσει να συμβαίνει, φανερώνεται σαν καλή πράξη, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε ιδιοτέλεια, μιζέρια και άγχος. Αυτή είναι η ελευθερία της ηθικής που προσφέρει ο Χριστός. Ο πραγματικός χριστιανός δεν είναι καλός από ανάγκη ή υποχρέωση, αλλά επειδή "ζει εν αυτώ Χριστός", ο οποίος "μεταποιεί" την ύπαρξή του ολοένα προς το καλύτερο. Αυτή η "μεταποίηση" και ανακαίνιση που συμβαίνει μέσα στον άνθρωπο, δεν μπορεί να μείνει κρυφή, γιατί είναι "πόλις επί όρους κειμένη", που φαίνεται από μακριά, εκδηλώνεται μάλιστα ως έργα αγάπης και θυσιαστικής αυτοπροσφοράς, ή αλλιώς, ως βιωμένη Ορθοδοξία, δηλαδή, Ορθοπραξία. Δεν πολεμάμε την αμαρτία επειδή την φοβόμαστε, ούτε επειδή αποφεύγοντάς την θα κερδίσουμε κάτι, αλλά επειδή γινόμενοι θεανθρώπινοι, μέσα από την ένωση με το Χριστό, η αμαρτία παύει να είναι συμβατή με την θεία φύση, που αποτελεί το αρχέτυπό μας και της οποίας είμαστε κοινωνοί.

    * ·        Αποφεύγω τον όρο θρησκεία ή χριστιανική θρησκεία, όταν μιλάω για το Χριστιανισμό.
Αυτό γιατί ο Χριστιανισμός στο βάθος δεν είναι θρησκεία, αλλά σωτηριώδης πραγματικότητα. Η θρησκεία γεννιέται από το γεγονός ότι ο άνθρωπος αναζητάει, μετά τη συνειδητοποίηση της ατέλειάς του, το τέλειο, το Θεό (θρησκευτικότητα). Ο Χριστιανισμός δεν ξεκινά κάπως έτσι, αλλά αντίθετα. Ο Θεός παίρνει την πρωτοβουλία να φανερωθεί στον άνθρωπο, να αποκαλυφθεί. Έτσι η αναζήτηση του Θεού στο Χριστιανισμό είναι μια δευτερογενής κίνηση - απάντηση στην αποκάλυψη του Θεού, και όχι πρωτογενής όπως στη θρησκεία. Ο Χριστιανισμός λοιπόν παρότι έχει τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της θρησκείας (ευχές, λατρεία κ.λ.π.), στο βάθος διαφοροποιείται ριζικά απ' αυτήν.
Π.χ. οι πρώτοι χριστιανοί δεν είχαν τη συνείδηση ότι ακολουθούν μια καινούρια θρησκεία, αλλά το πλήρωμα της αληθείας, που ο Θεός φανέρωσε στους ανθρώπους δια του Ιησού Χριστού (π.χ. ο ’γιος Πολύκαρπος Σμύρνης ,καταδικάστηκε σαν άθεος). Προτιμώ λοιπόν τους όρους χριστιανική πίστη, Εκκλησία, Ορθοδοξία, Σώμα Χριστού.

    * ·        Στο βιβλίο υπάρχουν άφθονες αναφορές σε σύγχρονα προβλήματα, τάσεις, αντιλήψεις, στάσεις ζωής καθώς και έννοιες σχετικές με την σύγχρονη φιλοσοφία, επιστήμη, κοινωνία. Σ' αυτή την περίπτωση, στις εισηγήσεις πρέπει να κατέχω το θέμα ή το πρόβλημα, την έννοια, την αντίληψη ή ότι άλλο θίγεται. (Π.χ. ευγονική είναι η ερευνητική προσπάθεια της επιστήμης να εξευγενίσει το ανθρώπινο γένος με βάση τους νόμους της Βιολογίας και της κληρονομικότητας). Πρέπει να είμαι σε θέση να ορίζω τις έννοιες που θα ζητηθούν και να φανεί ότι είμαι άνθρωπος του σήμερα, βιώνω τη σύγχρονη πραγματικότητα σε όλες της τις διαστάσεις, προβληματίζομαι, ζω εδώ και όχι αλλού. Αυτό προϋποθέτει πως ανοίγω εφημερίδα, ασχολούμαι με τα κοινά και τα περιρρέοντα, προβληματίζομαι, διαλέγομαι, μιλάω, ακούω, επικοινωνώ, αλληλεπιδρώ-άρα ζω, και βέβαια μελετάω.

Διαπραγμάτευση παρόμοιων θεμάτων γίνεται και στο  μάθήμα της Έκθεσης, μόνο που εδώ η διαπραγμάτευση θα είναι πιο πυκνή και περιεκτική, όχι όμως ελλιπής. Αν το θέμα είναι εκτεταμένο, υπάρχει ο κίνδυνος να πελαγώσω. ::)

    * ·        H Ορθόδοξη και πατερική προσέγγιση. Προσοχή! Μη δώσω σε καμιά περίπτωση η εντύπωση πως τα πορίσματα που προέρχονται από την εμπειρία της Εκκλησίας και των πατέρων, είναι πράγματα που αναφέρονται σε άλλες εποχές και συνθήκες.

Σκοπός δεν είναι να δείξω απλά, ότι γνωρίζω την πατερική παράδοση, αλλά, ότι αυτή η παράδοση μπορεί να αποτελέσει δείκτη και στάση ζωής για τον σημερινό άνθρωπο, και μάλιστα ζωής αυθεντικής αλλά και δίχως λήξη, καθώς λέει και το σχολικό βιβλίο. Παντρεύω το σύγχρονο με το διαχρονικό.
Αν το διαχρονικό παρουσιαστεί ως μουσειακό, ο γάμος σχόλασε!!! :o[με αλλα λογια,το χασαμε το κορμι,πατριωτη 8)]


τα σχολια ηταν δικα μου-οποιος θελει μπορει να δει την σελιδα στο:

http://www.dide.ach.sch.gr/thriskeftika/teach/teachgl/teachgl1.htm


+n-

98
Ξεφυλλιζοντας τις τελευταιες μερες το βιβλιο θρησκευτικων που διδασκεται στην Γ' Λυκειου,μου εκανε εντυπωση η σαφως βελτιωμενη εικονα του σε σχεση με τα παλαιοτερα.Οχι μονο 'εικαστικα' αλλα και στα θεματα που θιγει και στον τροπο που τα θιγει,εχει γινει μεγαλη αλλαγη...Παρελθον αποτελει η 'κουφια' γλωσσα που κατεληγε πως η 'πιστη σωζει' και τα διδαγματα του τυπου, ο 'Χριστιανος  πρεπει να...' Η εκπληξη μου μεγαλωσε οταν διαβασα κεφαλαιο περι 'αυτογνωσιας'...
Εκει ελεγε,πως για να πετυχει ο ανθρωπος την πληρη ισορροπια,πρεπει να κυτταξει βαθεια μεσα στο ασυνειδητο,(εξηγωντας τι ειναι για την Ψυχολογια)..κλπ..
Ξανακυτταξα το εξωφυλλο για να σιγουρευτω...ο τιτλος ηταν ακομα εκει....'Χριστιανικη Ηθικη'

Αμεσως ενα διλλημα αναδυθηκε:

Εγινε πραγματι καποια αλλαγη στον τροπο σκεψης των υπευθυνων σχετικα με το μαθημα των Θρησκευτικων? (δηλαδη και των προηγουμενων ταξεων τα βιβλια εχουν αλλαξει με τον ιδιο τροπο,η ενω μαθαινεις πως μονο ο Χριστος ειναι η αληθεια,ξαφνικα στην Γ' Λυκειου αλλαζει?)
Η καταλαβαν πως τα παιδια σε αυτη την ηλικια ειναι πολυ πιο ψαγμενα,ωστε να τους σερβιρουν δογματικες αποψεις και συνειδητοποιωντας πως τα παιδια 'την κανουν',προσπαθουν να τα 'πλευρισουν',απο το πλαι,γινομενοι πιο 'επιστημονικοι' και 'συγχρονοι'??

Με λιγα λογια: Ειναι πραγματικη η αλλαγη,η μεταμφιεση??

Τα παρακατω,ειναι απο την επισημη σελιδα που παρεχονται οδηγιες στους εκπαιδευτικους για τον τροπο που θα πρεπει να το διδαξουν...

+n-

99
Θρησκεία και Κοινωνία / Η κατάρα της πίστης
« στις: Σεπτέμβριος 25, 2009, 18:51:20 »
απλα δειτε το:

http://www.youtube.com/watch?v=lX0jkjOPp4k


+n-

100
Η Εκκλησία του Σατανά / Απ: Οι Εννέα Σατανικές αμαρτίες
« στις: Σεπτέμβριος 24, 2009, 22:37:46 »

1) Ηλιθιότητα.

9) Έλλειψη αισθητικής.


Αληθεια,ποιο ειναι το IQ level κατα τον LaVey που απο εκει και μετα καποιος ειναι ηλιθιος? Ετσι γενικα,μαλλον ειναι ευχολογιο και οχι αποψη...σαν να εισαι στο φαναρι,και ο μπροστινος να καθυστερει...

για την ελλειψη αισθητικης,οποιος εχει δει τα video του LaVey,νομιζω βρισκει παραλληλισμους με Γκουσγκουνη σε 'χρυσες εποχες'

http://www.youtube.com/watch?v=PSLNwJnImZQ


http://www.youtube.com/watch?v=npGyugzkAPs



+n-



102
[New Scientist]

You can tell a lot about a person from their eyes, and now that seems to extend to memories hidden deep in the brain.

By relating subtle eye movements to activity in the brain, researchers in California have shown that a structure called the hippocampus can retrieve memories of past events or experiences – even when people have no conscious recollection of them.

The hippocampus is a structure near the base of the brain in a region called the medial temporal lobe. It has long been known to be involved in conscious recollection, but its role in encoding latent memories – those that cannot consciously be recalled – has not been clear.

To probe the structure's role in unconscious memory, Deborah Hannula and Charan Ranganath of the University of California, Davis, made use of tell-tale eye movements. Tracking small movements of the eyes can reveal information about what a person has experienced, even without conscious memory of it.

The eyes have it
"The eyes know, even when the individual might not," says Neal Cohenof the University of Illinois at Urbana-Champaign, a former colleague of Hannula's who pioneered the study of memory-related eye movements.

Hannula and Ranganath first trained volunteers by showing them images of faces paired with background scenes. Then they ran tests in which the volunteers were shown one of the scenes, to cue their memories, followed by the same scene superimposed with three previously learned faces.

The volunteers correctly identified the face previously paired with the scene nearly two thirds of the time. But careful analysis of the volunteers' eye movements, combined with measurements of brain activity using functional magnetic resonance imaging, revealed that the hippocampus was often retrieving memories even if these recollections didn't make it to the level of consciousness.

In trials in which volunteers spent the longest time looking at the right face, rather than one of the other two, their hippocampuses had been more active when the scene was flashed up as a cue – irrespective of whether they correctly identified the face that had been paired in training with that scene.

Problem solving
The researchers then analysed only those trials in which the volunteers made the wrong choice or answered "don't know". Again, in trials where the volunteers' hippocampuses were more active when the scene cue was flashed up, they spent more time looking at the correct face while trying and failing to consciously identify it.

"This study has provided the clearest evidence to date that the hippocampus is very much engaged, even when one is incorrect," says Howard Eichenbaum of Boston University, who studies the structure's importance for memory in rats. "It knows something about what one saw in a particular place."

Hannula is now using memory-related eye movements to explore the cognitive problems that plague people with schizophrenia. Already this has shown that schizophrenia patients have particular problems noticing what has changed in a previously learned scene in which an object has been moved, but do better at recognising when the object has been replaced with something else.

+n-

103
Κοινωνικοί Προβληματισμοί / Απ: Εκλογές 2009
« στις: Σεπτέμβριος 24, 2009, 01:08:13 »
 :D :D
επιτελους...να πουμε τα πραγματα με το ονομα τους σ'αυτη τη χωρα ;D

+n-

104
Θρησκείες και εσωτερισμός / HELL EXPLAINED
« στις: Σεπτέμβριος 22, 2009, 22:59:46 »
παλιο ..δυστυχως το εχω στα αγγλικα,αλλα ειναι super!!

HELL EXPLAINED BY   
A CHEMISTRY STUDENT

 
The following is an actual question given on University of Arizona chemistry mid- term. 

 
The answer by one student was so 'profound' that the professor shared it with colleagues, via the Internet, which is, of course, why we now have the pleasure of enjoying it as well: 

 
Bonus Question: Is Hell exothermic (gives off heat) or endothermic (absorbs heat)? 

 
Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law (gas cools when it expands and heats when it is compressed) or some variant. 

 
 One student, however, wrote the following: 

 
First, we need to know how the mass of Hell is changing in time.. So we need to know the rate at which souls are moving into Hell and the rate at which they are leaving. I think that we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave. There fore, no souls are leaving. As for how many souls are entering Hell, let's look at the different religions that exist in the world today. 

 
Most of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there is more than one of these religions and since people do not belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell. With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we look at the rate of change of the volume in Hell because Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to stay the same, the volume of Hell has to expand proportionately as souls are added.

 
This gives two possibilities: 

 
1. If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure in Hell will increase until all Hell breaks loose. 

 
2. If Hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over. 

 
So which is it? 

 
If we accept the postulate given to me by Teresa during my Freshman year that, 'It will be a cold day in Hell before I sleep with you,' and take into account the fact that I slept with her last night, then number two must be true, and thus I am sure that Hell is exothermic and has already frozen over.

The corollary of this theory is that since Hell has frozen over, it follows that it is not accepting any more souls and is therefore, extinct...... ...leaving only Heaven, thereby proving the existence of a divine being which explains why, last night, Teresa kept shouting
'Oh My God.' 


 THIS STUDENT RECEIVED AN A+. :D ;D

+n-
 

105
Η Στοά.΄. της Τέχνης / A Place To Bury Strangers
« στις: Σεπτέμβριος 17, 2009, 21:34:13 »
i know i'll see you
http://www.youtube.com/watch?v=HFa4a56j52o

in the shadow of your heart
http://www.youtube.com/watch?v=B4RLLKmamn0

etc..
πριν καταληξετε στην απορριψη του θορυβου,διαβαστε μια κριτικη εδω:
http://www.postwave.gr/content/view/1488/19/

by Angelique P.

+n-

ως γνωστον,ο θορυβος εχει ευεργετικες επιδρασεις.. ;)

Σελίδες: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 34