Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - etidorhpa

Σελίδες: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
46
Η Στοά.΄. της Τέχνης / PETER GABRIEL
« στις: Ιουλίου 23, 2009, 11:40:10 »
"In Your Eyes"

love ..
I get so lost, sometimes
days pass and this emptiness fills my heart

when I want to run away
I drive off in my car
but whichever way I go
I come back to the place you are

all my instincts, they return
and the grand facade, so soon will burn
without a noise, without my pride
I reach out from the inside

in your eyes
the light the heat

in your eyes
I am complete

in your eyes
I see the doorway to a thousand churches

in your eyes
the resolution of all the fruitless searches

in your eyes
I see the light and the heat

in your eyes
oh, I want to be that complete
I want to touch the light
the heat I see in your eyes

love,.. I don't like to see so much pain
so much wasted and this moment keeps slipping away

I get so tired of working so hard for our survival
I look to the time with you to keep me awake and alive

and all my instincts, they return
and the grand facade, so soon will burn

without a noise, without my pride
I reach out from the inside

in your eyes
the light the heat

in your eyes
I am complete

in your eyes
I see the doorway to a thousand churches

in your eyes
the resolution of all the fruitless searches

in your eyes
I see the light and the heat

in your eyes
oh, I want to be that complete
I want to touch the light,
the heat I see in your eyes

in your eyes in your eyes
in your eyes in your eyes
in your eyes in your eyes

http://www.youtube.com/watch?v=knLKyScgXIs

+n-

47

Τα συναισθηματα και τα ερωτηματα που προκαλει το παρακατω βιντεο,ειναι πολλα...

Ποσο γνωριζουμε τελικα το επιπεδο της συνειδησης των ζωων?

Ποσο εχουμε αποστασιοποιηθει απο την ‘ενοχη’ της δολοφονιας?

Γιατι και πως εγινε να ειμαστε εμεις οι θυτες και οχι τα θυματα?

Ποσο ευκολο τελικα ειναι να παιρνουμε θεση για οτιδηποτε,ενω το ιδιο το γεγονος εξελισσεται εκατομμυρια φορες,καθημερινα,συνθλιβοντας καθε εννοια λογικης..


http://www.youtube.com/watch?v=LUkHkyy4uqw


+n-

48


Μετα την προσφατη μελετη ενος βιβλιου(σχετικα με τον Ελευθεροτεκτονισμο),διαπιστωσα τα εξης:

1.- Ο συγγραφεας,παρ’οτι φαινεται πως εχει καταβαλλει αρκετο κοπο και χρονο,για ενα ογκοδεστατο τελικο αποτελεσμα,πεφτει σε πολλες ανακριβειες και αυθαιρετα συμπερασματα.

2.- Η ερμηνεια  αρκετων συμβολων,ηταν λανθασμενη και –μαλλον απο επιλεκτικη κριση- οδηγουσε σε συσχετισμους περιεργους.

Επειδη προκειται για βιβλιο ευρειας κυκλοφοριας,που σημαινει πως πολλοι ισως νοιωσουν τα ιδια διαβαζοντας το,αλλα ακομα και για οποιους προκειται να υιοθετησουν τις αποψεις του,ενοιωσα την αναγκη να επικοινωνησω ‘καπως’ με τον συγγραφεα.

Δυστυχως,ομως δεν ειναι δυνατο να γινει κατι τετοιο.

Ετσι σκεφτηκα να σας προτεινω να δημιουργησουμε μια εξειδικευμενη στηλη ‘κριτικης’ βιβλιων (η και ταινιων κλπ.),Εσωτερισμου,οπου οποιος πιστευει πως θελει να κανει μια ‘εμπεριστατωμενη’ και ‘σοβαρη΄κριτικη να μπορει να την κανει και ισως να λειτουργησει ως εξης:

Α) Ως αφορμη για δημιουργικη συζητηση μεταξυ των μελων του forum που εχουν διαβασει το βιβλιο,η εξ’αιτιας της κουβεντας να το διαβασουν κ.ο.κ.

Β) Να φτασει η κριτικη στον συγγραφεα του βιβλιου,ο οποιος να μπορει να παρεμβει,(αν θελει),και να πει την αποψη του.


Σε καποιο βαθμο,αυτο γινεται και τωρα,αλλα ειναι αρκετα διαφορετικο.
Τι λετε?



+n-

49
Η Στοά.΄. της Τέχνης / Genesis - The Fountain Of Salmacis
« στις: Ιουλίου 19, 2009, 21:11:31 »
ενα τραγουδι για τον/την Ερμαφροδιτο/η,φανερα επηρρεασμενοι απο την Ελληνικη μυθολογια,με απιστευτη ενορχηστρωση...

http://www.youtube.com/watch?v=ExVBL0DNq98

τα δε οργανα ,κλασσικα του progressive rock-Hammond organ +Mellotron....απο το 1971...

σημειωση απο το βινυλιο:
Hermaphrodite: a flower containing both male and female organs; a person or animal of both sexes.

The child Hermaphroditus was the son of Hermes and Aphrodite, the result of a secret love affair. For this reason he was entrusted to the nymphs of the isolated Mount Ida, who allowed him to grow up as a wild creature of the woods. After his encounter with the water-nymph Salmacis, he laid a curse upon the water. According to fable, all persons who bathed in the water became hermaphrodites

στιχοι:

From a dense forest of tall dark pinewood,
Mount Ida rises like an island.
Within a hidden cave, nymphs had kept a child;
Hermaphroditus, son of gods, so afraid of their love.

As the dawn creeps up the sky
The hunter caught sight of a doe.
In desire for conquest,
He found himself within a glade he'd not beheld before.

Hermaphroditus: Narrator:
"Where are you, my father? "Then he could go no farther
Give wisdom to your son" Now lost, the boy was guided by the sun"

And as his strength began to fail
He saw a shimmering lake.
A shadow in the dark green depths
Disturbed the strange tranquility.

Salmacis: Narrator:
"The waters are disturbed "The waters are disturbed
Some creature has been stirred" Naiad queen Salmacis has been stirred"

As he rushed to quench his thirst,
A fountain spring appeared before him
And as his heated breath brushed through the cool mist,
A liquid voice called, "Son of gods, drink from my spring".

The water tasted strangely sweet.
Behind him the voice called again.
He turned and saw her, in a cloak of mist alone
And as he gazed, her eyes were filled with the darkness of the lake.

Salmacis: Narrator:
"We shall be one "She wanted them as one
We shall be joined as one" Yet he had no desire to be one"

Hermaphroditus:
"Away from me cold-blooded woman
Your thirst is not mine"

Salmacis: "Nothing will cause us to part
Hear me, O Gods"

Unearthly calm descended from the sky
And then their flesh and bones were strangely merged
Forever to be joined as one.

The creature crawled into the lake.
A fading voice was heard:
"And I beg, yes I beg that all who touch this spring
May share my fate"

Salmacis: Narrator:
"We are the one "The two are now made one,
We are the one" Demi-god and nymph are now made one"

Both had given everything they had.
A lover's dream had been fulfilled at last,
Forever still beneath the lake.


+n-

50
Η Στοά.΄. της Τέχνης / Genesis - Carpet Crawlers
« στις: Ιουλίου 19, 2009, 20:55:43 »
from the 1999 reunion...

http://www.youtube.com/watch?v=23cUcLKc374

There is lambswool under my naked feet.
The wool is soft and warm,
- gives off some kind of heat.
A salamander scurries into flame to be destroyed.
Imaginary creatures are trapped in birth on celluloid.
The fleas cling to the golden fleece,
Hoping theyll find peace.
Each thought and gesture are caught in celluloid.
Theres no hiding in my memory.
Theres no room to avoid.

The walls are painted in red ochre and are marked by strange insignia, some looking like a bulls-eye, others of birds and boats. further down the corridor, he can see some people; all kneeling.
Broken sighs and murmurs they struggle, in their slow motion to move towards a wooden door at the end. having seen only the inanimate bodies in the grand parade of lifeless packaging, rael rushe
Talk to them.

The crawlers cover the floor in the red ochre corridor.
For my second sight of people, theyve more lifeblood than before.
Theyre moving in time to a heavy wooden door,
Where the needles eye is winking, closing in on the poor.
The carpet crawlers heed their callers:
Weve got to get in to get out
Weve got to get in to get out
Weve got to get in to get out.

Whats going on? he cries to a muttering monk, who conceals a yawn and replies its a long time yet before the dawn. a sphinx-like crawler calls his name saying don
K him, the monk is drunk. each one of us is trying to reach the top of the stairs, a way out will await us there. not asking how he can move freely, our hero goes boldly through the door.
D a table loaded with food, is a spiral staircase going up into the ceiling.

Theres only one direction in the faces that I see;
Its upward to the ceiling, where the chambers said to be.
Like the forest fight for sunlight, that takes root in every tree.
They are pulled up by the magnet, believing theyre free.
The carpet crawlers heed their callers:
Weve got to get in to get out
Weve got to get in to get out
Weve got to get in to get out.

Mild mannered supermen are held in kryptonite,
And the wise and foolish virgins giggle with their bodies glowing
Bright.
Through a door a harvest feast is lit by candlelight;
Its the bottom of a staircase that spirals out of sight.
The carpet crawlers heed their callers:
Weve got to get in to get out
Weve got to get in to get out
Weve got to get in to get out.

The porcelain mannikin with shattered skin fears attack.
The eager pack lift up their pitchers - they carry all they lack.
The liquid has congealed, which has seeped out through the crack,
And the tickler takes his stickleback.
The carpet crawlers heed their callers:
Weve got to get in to get out
Weve got to get in to get out
Weve got to get in to get out.

+n-

51
Η Στοά.΄. της Τέχνης / Arve Henriksen - Steamboat
« στις: Ιουλίου 18, 2009, 22:02:00 »


Breathing of the engine of the steamboat "Skibladner" on Lake Mjøsa in Norway.
επισης αν ψαξετε ολη την δουλεια του Arve,θα διαπιστωσετε ποσο μπροστα εχει φυγει η 'Νορβηγικη σκηνη'


http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.channel&friendID=164998486&n=164998486


+n-

52
για αλλη μια φορα νοιωθω το γνωριμο καψιμο στο εσωτερικο του κρανιου μου...

δειτε το βιντεο,διαβαστε τα σχολια και γενικα ολο το blog του Μητροπολιτη Καλαβρυτων και Αιγιαλειας Αμβροσιου...(που τα σκεφτονται αυτα τα ονοματα  :-X)

αν αισθανθειτε ζαλαδες,πονοκεφαλους κλπ,σταματηστε αμεσως,αλλοιως το I.Q. σας κινδυνευει σοβαρα !!!!

http://mkka.blogspot.com/2009/07/blog-post_14.html


+n-

53

φιλη εχει αναρτησει το παρακατω blog,με αρκετα καλες αναλυσεις:


http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=227843059&blogId=500896326


+n-

54
απλως ειδα το παρακατω βιντεο-ντοκουμεντο !!!

http://www.youtube.com/watch?v=mSPtPORjKeE

+n-


55
Η Στοά.΄. της Τέχνης / CHRISTIAN FENNESZ
« στις: Ιουνίου 13, 2009, 20:33:53 »

56
Η Στοά.΄. της Τέχνης / ΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ
« στις: Ιουνίου 12, 2009, 15:58:23 »

Ενας Ελληνας που δεν ειχε τυχη στον προσφατο 'ποδοσφαιρικο' αγωνα του ΣΚΑΙ,για τους ‘Μεγαλους Ελληνες’,
και πιστευω οτι ειναι απο τους λιγους που λειτουργησαν με ‘βαθυ’ Ελληνικο πνευμα,συνεισφεροντας στην παγκοσμια μουσικη,με αυθεντικο Ελληνικο τροπο..
...στοχαζομενος δηλαδη σε αιωνιους νομους,κατεληξε σε ενα νεο μουσικο αλφαβητο,στο οποιο ωφειλει πολλα η μουσικη(αλλα και η αρχιτεκτονικη),οπως την ακουμε σημερα.
Ο Εσωτερικος συμβολισμος της συγγενειας των επιστημων που τον απασχολησαν,ειναι προφανης:
Αρχιτεκτονικη--Μουσικη..και μαλλον οχι τυχαια.
Η Αρχιτεκτονικη και η Μουσικη ειναι οι εκδηλωσεις μεσω των Μαθηματικων της Κοσμικης Συνειδησης,σε αναλογα πεδια.

Παραθετω καποια βιογραφικα στοιχεια:

[βικιπαιδεια]

Γεννήθηκε στη Βράιλα της Ρουμανίας.
Το 1938 μετακόμισε στην Αθήνα, προκειμένου να προετοιμαστεί για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Παράλληλα έπαιρνε μαθήματα αρμονίας και αντίστιξης με τον Αριστοτέλη Κουντούρωφ, μαθητή του Αλεξάντερ Σκριάμπιν, κάνοντας και τις πρώτες συνθετικές του απόπειρες. Τότε άρχισε επίσης να μελετά τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, κυρίως τον Πλάτωνα. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι από αυτή την ηλικία ενδιαφερόταν για τη σχέση των μαθηματικών και της μουσικής, προσπαθώντας να βρει πώς θα μπορούσαν να εφαρμοστούν μαθηματικά μοντέλα στην Τέχνη της Φούγκας του Γ. Σ. Μπαχ, έτσι ώστε οι μουσικές δομές να παρασταθούν με γραφήματα ως οπτικές αντιστοιχίες της μουσικής. Το 1940 πέτυχε την εισαγωγή του στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π., παρόλο που δεν ήθελε να γίνει πολιτικός μηχανικός ή αρχιτέκτονας, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος. Κατάφερε όμως με αυτή του την επιλογή να συνδυάσει σε κάποιο βαθμό τα δικά του ενδιαφέροντά (Μουσική, Μαθηματικά, Φυσική) με τις επιθυμίες του πατέρα του, ο οποίος ήθελε να τον στείλει στην Αγγλία να σπουδάσει Ναυπηγική. Την ίδια χρονιά εντάχθηκε στο – παράνομο τότε – K.K.E., ενώ αργότερα (1943) έγινε γραμματέας της ΕΠ.Ο.Ν. Πολυτεχνείου και καθοδηγητής της ομάδας «Λόρδος Βύρων». Κατά τη συμμετοχή του στα Δεκεμβριανά τραυματίστηκε σοβαρά από θραύσμα αγγλικής οβίδας, με αποτέλεσμα να χάσει το αριστερό του μάτι και να παραμορφωθεί η αριστερή πλευρά του προσώπου του. Λόγω της αντιστασιακής του δράσης και των γενικότερων συνθηκών της εποχής, οι σπουδές του γίνονταν μετ’ εμποδίων μέχρι και το 1947, οπότε και υποστήριξε επιτυχώς την διπλωματική του εργασία με θέμα το ενισχυμένο σκυρόδεμα. Λίγο αργότερα παρουσιάστηκε στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου, περιμένοντας να απαλλαχθεί από το στρατιωτικό ή να υπηρετήσει ως βοηθητικός λόγω του τραυματισμού του, αλλά κάτι τέτοιο δε συνέβη. Φοβούμενος την εξορία στη Μακρόνησο, δραπέτευσε με πλαστό διαβατήριο στην Ιταλία, οπότε και καταδικάστηκε ερήμην σε θάνατο για λιποταξία. Από την Ιταλία, με την βοήθεια Ιταλών κομμουνιστών πέρασε στη Γαλλία και έφτασε τελικά στο Παρίσι.

Στο Παρίσι, με τη μεσολάβηση του Γιώργου Κανδύλη, ο Ξενάκης προσλήφθηκε από τον γνωστό αρχιτέκτονα Λε Κορμπυζιέ, για τον οποίον εργάστηκε μέχρι και το 1959. Παράλληλα αναζητούσε δασκάλους για να συνεχίσει τα μαθήματα σύνθεσης. Οι πρώτοι στους οποίους απευθύνθηκε ήταν οι Αρτύρ Ονεγκέρ και Νταριούς Μιγιώ, μέλη της «ομάδας των Έξι». Ο Ξενάκης όμως δεν ήταν διατεθειμένος να διδαχθεί τους ακαδημαϊκούς κανόνες της αρμονίας και της αντίστιξης. Σύντομα συγκρούστηκε με τους δασκάλους του, οι οποίοι δεν αποδέχονταν τις πρωτοποριακές του ιδέες. Η Νάντια Μπουλανζέ, στην οποία απευθύνθηκε επίσης ο Ξενάκης, είδε μερικά έργα του και του εξέφρασε την αδυναμία της να αναθεωρήσει τις απόψεις της στην ηλικία της ή να «ξεκινήσει για χάρη του από την αρχή» . Τη λύση στις μουσικές του αναζητήσεις την έδωσε τελικά ο Ολιβιέ Μεσιάν, ο οποίος ήταν ο πρώτος που κατάλαβε τις μουσικές ιδιαιτερότητες του Ξενάκη, λέγοντάς του ότι δεν χρειάζεται να μελετήσει αρμονία και αντίστιξη. Ο ίδιος ο Μεσιάν θυμάται μάλιστα ότι τον συμβούλεψε: «Είσαι σχεδόν 30 χρονών, έχεις την τύχη να είσαι Έλληνας, αρχιτέκτονας και με γνώσεις εφαρμοσμένων μαθηματικών. Εκμεταλλεύσου τα αυτά. Κάν’τα στη μουσική σου». Τα μόνα μαθήματα που του πρότεινε να παρακολουθήσει μαζί του ήταν μουσικής αισθητικής και ανάλυσης, στο Κονσερβατουάρ του Παρισιού. Πράγματι, ο Ξενάκης άρχισε να παρακολουθεί το 1952 μαθήματα με τον Μεσιάν, ενώ στον λιγοστό ελεύθερό του χρόνο συνέθετε. Εκείνη την περίοδο γνώρισε και τη Φρανσουάζ – τη γνωστή σήμερα μυθιστοριογράφο Φρανσουάζ Ξενάκη – την οποία παντρεύτηκε το 1953 και με την οποία απέκτησε μία κόρη, τη Μάχη.

Από το 1960, ο Ξενάκης αφιερώνεται ολοκληρωτικά στη σύνθεση, έχοντας ολοκληρώσει μια σειρά πρωτοποριακών αρχιτεκτονικών κατασκευών που του είχε αναθέσει ο Λε Κορμπυζιέ, με σημαντικότερο το Περίπτερο της Philips για την διεθνή έκθεση των Βρυξελών του 1958, μία από τις πρώτες πολυμεσικές εγκαταστάσεις στον κόσμο. Είχε προηγηθεί η παρουσίαση του έργου του Μεταστάσεις (1955), το οποίο προκάλεσε αίσθηση, σηματοδοτώντας την αρχή της «στοχαστικής μουσικής». Παράλληλα, ο Ξενάκης δημοσίευε τα πρώτα κείμενά του σε διάφορα περιοδικά, εκφράζοντας τη φιλοσοφία του για τη μουσική, δημιουργώντας νέους όρους και μουσικές κατηγορίες, ενώ άσκησε έντονη κριτική στη σειραϊκή μουσική με το κείμενό του «Η κρίση της σειραϊκής μουσικής», μετατρέποντας με αυτόν τον τρόπο σε εχθρούς του τους Πιερ Μπουλέζ και Καρλχάιντς Στοκχάουζεν, δεσπόζουσες προσωπικότητες της πρωτοποριακής ευρωπαϊκή μουσικής σε Γαλλία και Γερμανία αντίστοιχα, οι οποίοι τον αποκάλεσαν «ηλίθιο». Παρ’ όλες τις δυσκολίες όμως που αντιμετώπιζε ο Ξενάκης από τους επίσημους κύκλους της πρωτοποριακής ευρωπαϊκής μουσικής, η φήμη του άρχισε να εξαπλώνεται ραγδαία σε όλο τον κόσμο από το 1960 και εξής. Από τη δεκαετία του 1970 και μέχρι το θάνατό του έμεινε στο προσκήνιο της σύγχρονης ευρωπαϊκής μουσικής, εργαζόμενος πάντα στο πλαίσιο της σχέσης μαθηματικών, μουσικής και αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, με έναν προσωπικό, πρωτοποριακό αλλά και μοναχικό τρόπο, αφήνοντας ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στη σύγχρονη μουσική του β’ μισού του 20ού αιώνα. Ο Ξενάκης πέθανε τα ξημερώματα της 4ης Φεβρουαρίου 2001, σε ηλικία 78 ετών και μετά από μακρόχρονες περιπέτειες με την υγεία του. Η σορός του αποτεφρώθηκε στην υπόγεια κρύπτη του κοιμητηρίου Περ Λασέζ στο Παρίσι χωρίς θρησκευτική τελετή, σύμφωνα με την τελευταία του επιθυμία.

+n-


57
Η Στοά.΄. της Τέχνης / Eric Satie
« στις: Ιουνίου 12, 2009, 14:05:16 »
Ο Ερικ Σατι,(1866-1925),ηταν ενας απο τους σημαντικωτερους συνθετες και πιανιστες της συγχρονης μουσικης.
Συνεργαστηκε και επηρρεασε πολλους καλλιτεχνες,σε καθε ειδους τεχνη.
Αναμεσα τους ο Debussy,(με τον οποιο ηθελαν να ιδρυσουν και αποκρυφιστικη ομαδα),
Jean Cocteau,Picasso,Tzara,ολο το κινημα του Dada,αλλα και των Σουρρεαλιστων.
Ο Μανος Χατζιδακις τον θεωρουσε κυρια επιρροη του.
Ροδοσταυρος για πολλα χρονια,(τελικα ηλθε σε ρηξη μαζι τους).
Ανθρωπος με ιδιαιτερο χαρακτηρα (το αναγνωριζε και ο ιδιος) και χιουμορ..

Επηρρεασμενος,οπως δηλωνε απο τις αρχαιες εσωτερικες αξιες,προσπαθουσε να συνθεσει μυσταγωγικα,ετσι κατεληξε σταδιακα να καταργει τα μετρα στις παρτιτουρες του,αφηνοντας τον μουσικο να εκτελει τα εργα του αναλογα με την διαθεση της στιγμης.
Θεωρειται ενας απο τους ‘θεμελιωτες’ της Μινιμαλιστικης Μουσικης.

more info:
www.af.lu.se/~fogwall/satie.html


Gnossienne nº 1
www.youtube.com/watch?v=WIVp05sEPhE

Gnossienne nº 2
www.youtube.com/watch?v=auZnxZ8dYY8

Gnossienne nº 3
www.youtube.com/watch?v=r_w_lckqz8A

Gnossienne nº 4 (my fav.)
www.youtube.com/watch?v=tJQGM3MfqmI

Gnossienne nº 5
www.youtube.com/watch?v=DIBgRO3GXCo

Gnossienne nº 6
www.youtube.com/watch?v=DIBgRO3GXCo

Gymnopédie No.1 (and that one)
www.youtube.com/watch?v=S-Xm7s9eGxU

Gymnopédie No.2
www.youtube.com/watch?v=IM54ja7p86U

Gymnopédie No.3
www.youtube.com/watch?v=MNdDoL3s8aA



+n-




58
Κοινωνικοί Προβληματισμοί / LOL GOD!!
« στις: Ιουνίου 12, 2009, 00:37:51 »

59
ΟΤΟ / Jack Parsons//antichrist ---[ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ- ??]
« στις: Ιουνίου 11, 2009, 16:32:42 »


Τιποτα δεν μπορει να μεινει αλωβητο,αν καποιος αποφασισει να το αμαυρωσει.
Τα σεναρια συνωμοσιολογιας,εχουν γινει πλεον τοσα πολλα για ολους τους χωρους,
που ειναι δυσκολο να ξεχωρισεις το ψεμμα απο την αληθεια..

Ασχετα με την γνωμη που μπορει να εχει ο καθενας,πιστευω οτι το παρακατω βιντεο
ειναι ενα λαμπρο παραδειγμα παραπληροφορησης..
Αν υπαρχουν μελη του Ο.Τ.Ο., η γνωστες του θεματος,ας καταθεσουν


www.youtube.com/watch?v=SGEfiRqIZq4


+n-

60
Η Στοά.΄. της Τέχνης / Kryptos: Το αίνιγμα της CIA!
« στις: Ιουνίου 11, 2009, 10:47:18 »
e-net (eleftherotypia)
Του ΘΑΝΑΣΗ ΤΣΙΤΣΑ

Η πιο διάσημη επιγραφή στα αρχηγεία της CIA στο Λάνγκλεϊ της Βιρτζίνια βρισκόταν παλιά στο κεντρικό φουαγέ του κτιρίου και έλεγε: «Θα μάθεις την αλήθεια και η αλήθεια θα σε απελευθερώσει».
 
Το 1998, ένας υπάλληλος της CIA, ονόματι Ντέιβιντ Στάιν, αποκρυπτογράφησε τους περισσότερους χαρακτήρες του «kryptos», πλην 97, που παραμένουν μέχρι και σήμερα μυστήριο...
 Τα τελευταία χρόνια όμως, ένα άλλο κείμενο έχει γίνει αντικείμενο εξονυχιστικής έρευνας, εντός και εκτός της υπηρεσίας: 865 συνολικά χαρακτήρες που δεν βγάζουν κανένα νόημα, γραμμένοι σε χαλκό πάχους 1,25 εκ., ο οποίος είναι τοποθετημένος στην αυλή της υπηρεσίας.

Είναι κομμάτι από ένα άγαλμα που ονομάζεται Kryptos (Κρυφός), δημιουργημένο από τον Τζέιμς Σάνμπορν, γλύπτη της Ουάσιγκτον. Το έργο τού ανατέθηκε το 1988, όταν η CIA έχτιζε το νέο κτίριό της, πίσω από τα παλιά αρχηγεία. Η υπηρεσία ήθελε να τοποθετήσει ένα άγαλμα για τη δημιουργία ενός έργου που το κοινό δεν θα έβλεπε ποτέ. Ο Σάνμπορν εμπνεύστηκε το έργο του από την ελληνική λέξη «κρυφός» και θεωρεί ότι είναι ένας στοχασμός στη φύση της μυστικότητας αφού το μήνυμά του είναι εξ ολοκλήρου κρυπτογραφημένο.

Σχεδόν 20 χρόνια μετά τη δημιουργία του, το μήνυμα αυτό δεν έχει ακόμα αποκρυπτογραφηθεί πλήρως. Υστερα από προσπάθειες πληθώρας επιστημόνων και κρυπταναλυτών έχουν αποκωδικοποιηθεί τα 3/4 του κειμένου. Το αποκρυπτογραφημένο κείμενο, όμως, δημιουργεί περισσότερες απορίες από όσες λύνει. Ακόμα δεν έχουν αποκρυπτογραφηθεί οι 97 χαρακτήρες του τελευταίου μέρους (γνωστού και ως Κ4 στην αργκό αυτών που ασχολούνται με το θέμα).

Το τελικό «σ»

Ανεξαρτήτως του αν οι κατάσκοποι το επιθυμούν, η επίμονη αδιαφάνεια του Kryptos αναπαριστά το πνεύμα της υπηρεσίας της ίδιας και χρησιμεύει ως υπενθύμιση του λόγου που η εξαπάτηση και η μυστικότητα μας συναρπάζουν. Το Kryptos συμπεριλαμβάνει ένα γλυπτό ύψους 2 μέτρων, ένα κύμα σε σχήμα τελικού «σ» με γράμματα σμιλεμένα στην επιφάνειά του, το οποίο κρέμεται από μια κολόνα ύψους 3,5 μέτρων, και τεράστια κομμάτια γρανίτη που στηρίζουν ένα σιντριβάνι.

Η καρδιά του έργου είναι το κρυπτογραφημένο κείμενο, κωδικοποιημένο με ένα σύστημα το οποίο είναι σχεδιασμένο, κατά τον δημιουργό του, να αποκαλυφθεί μόνο σε βάθος χρόνου.

Οταν ξεκίνησε το έργο ο Σάνμπορν ήξερε πολύ λίγα για την κρυπτογραφία. Δέχτηκε διστακτικά την προσφορά της CIA να δουλέψει με τον Εντ Σέιντ, ο οποίος μόλις είχε συνταξιοδοτηθεί από τη θέση του επικεφαλής του Κέντρου Κρυπτογραφίας της CIA. Ο Σέιντ έμαθε στον Σάνμπορν τεχνικές κρυπτογραφίας που χρησιμοποιούνταν από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν οι πράκτορες ήταν υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν χαρτί και μολύβι για να αποκρυπτογραφήσουν τα μηνύματά τους. Αφού πειραματίστηκαν με ορισμένες τεχνικές, συμπεριλαμβανομένης της αλφαβητικής αντικατάστασης (σ.σ.: σε αυτές τις τεχνικές ένα γράμμα αντικαθίσταται από κάποιο άλλο), και άλλες μεθόδους, κατέληξαν σε μια παραδοσιακή μορφή κρυπτογραφίας, η οποία πίστευαν ότι μπορούσε να «κρατήσει» αρκετό καιρό ώστε να δημιουργήσει προσμονή για το πραγματικό περιεχόμενο του μηνύματος.

Η CIA δημοσίευσε το κρυπτογραφημένο κείμενο και οι πιο φανατικοί κρυπταναλυτές άρχισαν να προσπαθούν να το σπάσουν. Τους πήρε περισσότερο από 7 χρόνια για να σπάσουν τα τμήματα Κ1, Κ2 και Κ3, και όχι λίγους μήνες που περίμενε ο Σάνμπορν. Ο πρώτος που έσπασε τμήμα του κώδικα, ένας υπάλληλος της CIA ονόματι Ντέιβιντ Στάιν, κατέβαλε 400 ώρες από τον προσωπικό του χρόνο. Ο Στάιν, ο οποίος περιέγραψε την αποκρυπτογράφηση του πρώτου κομματιού ως θρησκευτική εμπειρία, παρουσίασε τη λύση του σε ένα γεμάτο αμφιθέατρο στο αρχηγείο της CIA τον Φεβρουάριο του 1998. Ομως, ούτε μία λέξη δεν διέρρευσε στον αμερικανικό Τύπο.

Οι 97 χαρακτήρες του υπόλοιπου κειμένου, το Κ4, παραμένουν μυστήριο. Αποτελούν, όπως λένε αυτοί που προσπαθούν να το σπάσουν, το Εβερεστ της κρυπτογραφίας. Πολλοί έχουν κάνει απίστευτα πράγματα για να το σπάσουν: Κάποιος παράτησε τη δουλειά του ως προγραμματιστή και άρχισε να δουλεύει σε οικοδομές για να έχει περισσότερο χρόνο να επεξεργαστεί τη λύση, ενώ σχηματίστηκε ένα γκρουπ 1.300 φανατικών μελών στο Υαhoo με σκοπό να το σπάσουν χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, από μαθηματικά μέχρι αστρολογία.

Για το «WW»...

Ο Σάνμπορν συνήθως δεν μιλάει για το έργο, αλλά πολλές φορές νιώθει ότι έχει υποχρέωση να σχολιάσει. Το 2005 διέψευσε τον ισχυρισμό του συγγραφέα Νταν Μπράουν ότι το «WW» σε ένα σημείο του αποκρυπτογραφημένου κείμενου μπορεί να αναστραφεί σε «ΜΜ», και να παραπέμπει στο «Μαρία Μαγδαληνή». Ο Μπράουν συμπεριέλαβε κομμάτια από το Kryptos στο εξώφυλλο του βιβλίου «Ο Κώδικας Ντα Βίντσι» και έχει υπονοήσει ότι το επόμενο βιβλίο του θα είναι εμπνευσμένο από το γλυπτό, κάτι το οποίο ενόχλησε τον Σάνμπορν βαθύτατα.

Αν κανείς καταφέρει να λύσει το τελευταίο τμήμα του γρίφου, δεν θα σταματήσει και τα σενάρια για την πραγματικότητα πίσω από το Kryptos. «Καμιά φορά σκέφτομαι ότι θα ήθελα να πεθάνω και να μην έχει ανακαλύψει κανείς το νόημα. Οταν ένα έργο χάσει το μυστήριό του, χάνει ένα μεγάλο μέρος της έλξης του για τον κόσμο», είπε ο 64χρονος Σάνμπορν πρόσφατα στο περιοδικό «Wired». Μια δήλωση που παραμένει απόδειξη ότι ακόμα και σε ένα μέρος γεμάτο κατασκόπους, ορισμένες αλήθειες μπορεί να μην ανακαλυφθούν ποτέ. *

+n-

Σελίδες: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8