Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - etidorhpa

Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 ... 8
31
Αστρολογία / ΧΕΙΡΩΝΑΣ
« στις: Σεπτεμβρίου 02, 2009, 13:45:01 »
Αδ. Ορφεα,υπαρχει αντιστοιχια ζωδιου με τον νεο-ανακαλυφθεντα κομητη-πλανητη,που τοσο πετυχημενα ονομαστηκε ετσι?

+n-

32
Θρησκείες και εσωτερισμός / athriskos.gr
« στις: Σεπτεμβρίου 01, 2009, 22:38:52 »
πολλες φορες συγχεουν την Θρησκεια με την προσωπικη αποδοχη της υπαρξης Θεου,αλλα εχουν μερικα πολυ δυνατα αρθρα...και φυσικα ωραιο χιουμορ.

http://athriskos.gr/index.php


+n-

33
Η Στοά.΄. της Τέχνης / VAN DER GRAAF GENERATOR
« στις: Αυγούστου 30, 2009, 01:48:20 »
The genious of Peter Hamill...


Plague of Lighthouse Keepers

pt1.
http://www.youtube.com/watch?v=AzoaWrRYg98

pt2.
http://www.youtube.com/watch?v=mgPIHu10QxY



+n-


34
Η Στοά.΄. της Τέχνης / U2-ONE
« στις: Αυγούστου 30, 2009, 01:02:31 »
οφειλω να παραδεχτω, οτι πανε πολλαααα χρονια που οι U2 μου ελεγαν κατι...ειλικρινα πιστευω πως ειναι κατι αντιστοιχο του Νταλαρα πλεον,και αν δεν ειχαν τις παραγωγες του B.Eno,δεν θα ηταν ουτε για το 'Ελλαδα εχεις ταλεντο' ...αλλα ...ας οψεται το παρελθον (το οποιο ως γνωστο ειναι γκριζο)
Ομολογω επισης πως αν και στιχοι του στυλ'ειμαστε ενα' κλπ μου προκαλουν 'φλυκταινες', το παρακατω τραγουδι μου αρεσει...ισως η βραδυα...


ONE

Is it getting better
Or do you feel the same
Will it make it easier on you now
You got someone to blame
You say...

One love
One life
When it's one need
In the night
One love
We get to share it
Leaves you baby if you
Don't care for it

Did I disappoint you
Or leave a bad taste in your mouth
You act like you never had love
And you want me to go without
Well it's...

Too late
Tonight
To drag the past out into the light
We're one, but we're not the same
We get to
Carry each other
Carry each other
One...

Have you come here for forgiveness
Have you come to raise the dead
Have you come here to play Jesus
To the lepers in your head

Did I ask too much
More than a lot
You gave me nothing
Now it's all I got
We're one
But we're not the same
Well we
Hurt each other
Then we do it again
You say
Love is a temple
Love a higher law
Love is a temple
Love the higher law
You ask me to enter
But then you make me crawl
And I can't be holding on
To what you got
When all you got is hurt

One love
One blood
One life
You got to do what you should
One life
With each other
Sisters
Brothers
One life
But we're not the same
We get to
Carry each other
Carry each other

One...life

One

http://www.youtube.com/watch?v=xnXQS6oetQk
(Anton Corbjin Version)

το αφιερωνω στους παλιους U2.....wherever they are...


+n-

35
Μεταφυσική, Παραψυχολογία / Virtual out of body experience..
« στις: Αυγούστου 29, 2009, 08:36:42 »
science is coming closer..


http://www.youtube.com/watch?v=4PQAc_Z2OfQ



+n-

36
IGNIS NATURA RENOVATUR INTEGRA...
ισως τελικα ο μονος τροπος να ειναι αυτος...

στην τηλεοραση σχεδον νοιωθεις τον οργασμο των δημοσιογραφων,δινοντας το μικροφωνο σε 'νοικοκυραιους' που φωναζουν για την ανυπαρξια του κρατους,αλλα δεν εχουν προνοησει να αφησουν ουτε τα 2 μετρα δρομο (που υποχρεουνται απο το νομο),με αποτελεσμα να μην μπορουν ουτε να στριψουν τα πυροσβεστικα..
Οι δημοσιογραφοι στο studio,θα ρωτησουν ολους για την ολιγωρια των αρμοδιων/ανικανοτητα κρατικου μηχανισμου/κλπ,
ενω οι πολιτικοι,θα παρελασουν σε ολες τις εκδοχες...με τα μανικια σηκωμενα (μοντελο:τωρα τρεχουμε[κοντα στις καμερες βεβαια])
με σοβαρο λογο (μοντελο:τωρα εχει σημασια να σβησει η φωτια/αυριο θα ψαξουμε τις ευθυνες..βεβαια εγω τα ειχα πει)
δημαρχισκοι+τοπικοι παραγοντες,που εχουν κανει τις πολεοδομιες δευτερο σπιτι,(+εισοδημα),θα βρουν την ευκαιρια για ενα καλο πλανο (να πουλησουμε και λιγο μουρη στην γραμματεα που ξενοπηδαμε)...μαζι και κατι μοναστηρια που πρεπει να σωθουν οι καλογριες...(καλα αυτες δεν εχουν μεσο?)

+n-


ps: αφιερωμενο σε ολους τους αρμοδιους για ολα αυτα...δηλαδη εμας!!

http://www.youtube.com/watch?v=g32NYAKp48A

 

37
Φυσικές Επιστήμες / Η ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΥΛΗΣ
« στις: Αυγούστου 23, 2009, 21:59:24 »
ΤΟΥ Α.ΓΑΛΔΑΔΑ | Κυριακή 23 Αυγούστου 2009
Βημα on line

Αγγελοι και Δαίμονες της αντιύλης
Θα σώσουν ή θα καταστρέψουν τον κόσμο αυτά τα παράξενα και τόσο δύσκολο να φτιαχτούν εδώ στη Γη σωματίδια που τόσο συζητήθηκαν τους τελευταίους μήνες; Μπορεί κάποιοι να ψάχνουν το πώς θα φτιάξουν βόμβες αντιύλης αλλά ήδη άλλοι γιατρεύουν κόσμο με αυτήν. Ευτυχώς

 
Χίλιες σκέψεις έρχονται στο μυαλό σου εκείνη τη μία περίπου ώρα μετά την ένεση της ραδιενεργού γλυκόζης και ώσπου να σε βάλουν στο μηχάνημα για την ΡΕΤ. Ακόμη περισσότερες αν έχεις διαβάσει το βιβλίο του Νταν Μπράουν «Αγγελοι και Δαίμονες» ή έστω αν έχεις δει την ταινία «Ιlluminati», που είναι βασισμένη στο βιβλίο αυτό. Είναι φάρμακο η αντιύλη ή μήπως η πιο τέλεια ουσία καταστροφής που επινοήθηκε ως σήμερα; Αραγε χιλιάδες τόσες δα βομβίτσες θα σκάνε σε λίγο μέσα στο σώμα σου από την κοιλιά ως τον ίδιο σου τον εγκέφαλο και θα είναι αυτό για καλό;

Ρositron Εmission Τomography σημαίνουν τα αρχικά ΡΕΤ. Βασικά όργανα του σώματος, όπως ο εγκέφαλος, οι πνεύμονες και η καρδιά, όταν εργάζονται βρίσκουν την απαραίτητη ενέργεια από σάκχαρα που κυκλοφορούν στον οργανισμό με τη βοήθεια του αίματος. «Βλέποντας» πόσο σάκχαρο είναι συγκεντρωμένο σε κάποιο όργανο που μας ενδιαφέρει να μάθουμε πόσο καλά λειτουργεί ή αν κάπου έχει δημιουργηθεί κακοήθης όγκος παίρνουμε ένα πρώτο σήμα κινδύνου, αν υπάρχει. Για να ανιχνευθεί κάτι τέτοιο ανακατεύουμε σε ένα σάκχαρο όπως η γλυκόζη πυρήνες από κάποια στοιχεία (Ανθρακας 11, Αζωτο 13 ή Οξυγόνο 15) που δεν είναι οι σταθεροί και συνηθισμένοι των καθημερινών ουσιών, αλλά τεχνητά φτιαγμένοι σε επιταχυντές ώστε να είναι ασταθείς.

Κάποια στιγμή, μέσα σε λιγότερο από μία ώρα, θα αλλάξουν μέσα στο σώμα μας εκπέμποντας και ένα σωματίδιο που λέγεται «ποζιτρόνιο», μοιάζει πολύ με το ηλεκτρόνιο και η διαφορά τους είναι ότι το ποζιτρόνιο, όπως λέει και το όνομά του (positive = θετικό), έχει θετικό φορτίο. Αλλά μόλις αυτό συναντηθεί με ένα κατά τ΄ άλλα όμοιό του ηλεκτρόνιο που γυρίζει γύρω από τον πυρήνα κάποιου συνηθισμένου ατόμου εκεί κοντά η μάζα και των δύο μετατρέπεται σε ενέργεια δύο φωτονίων. Αυτά φεύγουν από εκείνο το σημείο με την ταχύτητα του φωτός, αλλά συλλαμβάνονται από ειδικές κάμερες, συγκεντρώνονται με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, γίνονται συγκρίσεις και τα διαδοχικά και αναρίθμητα τέτοια σήματα από διάφορες γωνίες συνεισφέρουν σε μια τελική κοινή εικόνα, μια τομή των συνόλων των σημάτων (εξ ου και ο χαρακτηρισμός της μεθόδου ως Τομογραφίας).

Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι η συνάντηση ενός ηλεκτρονίου με ένα αντίστοιχο σωματίδιο αντιύλης δεν είναι απαραιτήτως ολέθρια. Ο κόσμος μας είναι φτιαγμένος από ύλη, με βασικές μορφές της τα άτομα και τα μόρια. Που κι αυτά με τη σειρά τους αποτελούνται από μικρότερα σωματίδια. Για κάθε τέτοιον δομικό λίθο ύλης, οσοδήποτε μικρό, υπάρχει ένα δίδυμο αδελφάκι, με ίδια μάζα και μέγεθος, αλλά που είναι το ακριβώς αντίθετο σε άλλα βασικά χαρακτηριστικά, όπως είναι το φορτίο. Στο πρωτόνιο αντιστοιχεί ένα αντιπρωτόνιο που έχει ίσο αλλά αρνητικό φορτίο. Ακόμη και για το νετρόνιο, που πολλοί έχουν αυτή την απορία, αντιστοιχεί αντιύλη και ονομάστηκε (πώς αλλιώς;) αντινετρόνιο, διότι μπορεί να μην έχει νόημα εδώ το αντίθετο φορτίο, αλλά στο εσωτερικό του δομικοί λίθοι είναι τα αντι-κουάρκ, ενώ στο νετρόνιο έχουμε κουάρκ. Η πιο απλή, η πιο λογική αλλά και η πιο δύσκολη στο να απαντηθεί ερώτηση είναι φυσικά το «πού είναι τώρα η αντι-ύλη».

Οταν γεννήθηκε το Σύμπαν υποθέτουν ότι υπήρχαν και τα δύο. Για λόγους που ακόμη δεν είναι καλά τεκμηριωμένοι ο κόσμος μας σήμερα αποτελείται μόνο από ύλη.
Αντιύλη είναι δύσκολο να φτιαχτεί σε ποσότητες. Τα τελευταία 80 χρόνια μπόρεσαν οι άνθρωποι να μάθουν πράγματα και να μιλήσουν γι΄ αυτήν, αν και ο Ηλιος από τότε που σχηματίστηκε μας στέλνει αδιάκοπα αντι-ύλη. Το φως του, που και σήμερα μόλις μας έφθασε από εκεί, και εισχωρεί στο δωμάτιο μέσα και από τη μικρότερη χαραμάδα οφείλεται σε ποζιτρόνια σχηματισμένα στην καρδιά του Ηλίου πριν από 100.000 χρόνια! Εκεί όπου επικρατεί θερμοκρασία 10 εκατομμυρίων βαθμών το υδρογόνο χωρίζεται στα εξ ων συνετέθη, πρωτόνιο και ηλεκτρόνιο.
Ακολουθεί μια σύντηξη, όπως λέμε, και κάποια πρωτόνια όχι μόνο έρχονται κοντά για να φτιάξουν πυρήνες ενός άλλου στοιχείου που ονομάστηκε ήλιον, αλλά κάποια μετασχηματίζονται και σε νετρόνια εκπέμποντας ενέργεια. Μέρος της ενέργειας αυτής υλοποιείται σε σωματίδια που είναι ακριβώς τα ποζιτρόνια, παγιδευμένα όμως ακόμη στο κέντρο του αστεριού που μας ζεσταίνει και ονομάζουμε Ηλιο.

Γι΄ αυτό και δεν ζουν πολύ, αφού συναντούν τα ηλεκτρόνια, τα δίδυμα αδέλφια τους όπως τα είπαμε, δημιουργώντας ζευγάρια και στη συνέχεια «αυτοκτονούν» μαζί. Από την εξαΰλωσή τους προκύπτουν φωτόνια που όλα μαζί λέμε ότι συγκροτούν ακτινοβολία γ. Για να φθάσει όμως στην επιφάνεια αυτή η ακτινοβολία περνάει πολλά μαρτύρια, καθώς προσκρούει στα αναρίθμητα ηλεκτρόνια, απορροφάται και ξανά εκπέμπεται με λιγότερη ενέργεια και σε διαφορετική συχνότητα. Φθάνει να γίνει ακτίνες Χ, υπεριώδης και τελικά, ύστερα από δεκάδες χιλιάδες χρόνια, έχει γίνει ορατή για εμάς, φεύγει από τον Ηλιο και φθάνει ως τη Γη ως ευπρόσδεκτο φως.

ΟΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΤΟΥ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ ΚΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο επιταχυντής αδρονίων CΕRΝ στην Ελβετία όπου παράγονται σε ελάχιστες ποσότητες άτομα αντιύλης
Ατομα αντιύλης παράγονται σήμερα με δυσκολία και σε ελάχιστες ποσότητες με τη βοήθεια τεράστιων επιταχυντών σωματιδίων, που ο πιο γνωστός είναι βέβαια αυτός στο CΕRΝ στην Ελβετία, απαθανατισμένος πλέον, αν και με όχι πολύ επιστημονικό τρόπο, στο έργο «Ιlluminati». Οι πιο χτυπητές ανακρίβειες της ταινίας σχετικά με όσα γνωρίζουμε για την αντιύλη είναι οι εξής:

* Επειδή η αντιύλη όταν έλθει σε επαφή με την ύλη αντιδρά, εξαϋλώνεται και δίνει ενέργεια, πρέπει ως εκείνη τη στιγμή να κρατιέται στο κενό μέσα σε δοχείο με τη βοήθεια ηλεκτρομαγνητών για να μην έρχεται σε επαφή με τα τοιχώματά του. Για να γίνεται όμως αυτό χρειάζονται τεράστιες και βαρύτατες εγκαταστάσεις και είναι εντελώς αδύνατον το όλο σύστημα να μεταφέρεται στα χέρια, όπως το βλέπουμε να γίνεται στην ταινία.

* Επιπλέον, αν προσπαθήσεις να αποθηκεύσεις σωματίδια με το ίδιο φορτίο, αυτά απωθούνται και είναι ακόμη πιο δύσκολο να έχεις πολλά στον ίδιο χώρο. Αν αποθηκεύσεις άτομα ολόκληρα όπως το αντι-υδρογόνο, που δεν αλληλοαπωθούνται, δεν μπορείς να τα συγκρατήσεις εύκολα με ηλεκτρομαγνήτες, αφού συμπεριφέρονται σαν να είναι ηλεκτρικώς ουδέτερα και ξεγλιστρούν από τις ηλεκτρομαγνητικές παγίδες, εκτός και αν ξεφύγουν λίγο από το σφαιρικό σχήμα, οπότε εμφανίζεται λίγο περισσότερο φορτίο από το κάθε είδος στα δύο άκρα.

* Μισό γραμμάριο αντιύλης απ΄ όποια σωματίδια και αν αποτελείται είναι τεράστια ποσότητα για τις σημερινές δυνατότητες της επιστήμης. Υπολογίζεται ότι, αν συγκεντρώναμε όλη την αντιύλη που έχει παραχθεί ως σήμερα στον κόσμο και την αφήναμε να εξαϋλωθεί διαμιάς θα παίρναμε τόση ενέργεια που ίσως να μην έφθανε να ζεστάνει ένα φλιτζάνι τσάι και όχι να έχουμε την παραγωγή ενέργειας όσης και της βόμβας στη Χιροσίμα.

* Στις εγκαταστάσεις του CΕRΝ που δείχνει η ταινία παράγονται αντι-άτομα και όχι αντι-σωματίδια που μπορούν να παγιδευθούν προς το παρόν ευκολότερα, όπως αναφέρθηκε πριν.

Το ευχάριστο είναι ότι, παρ΄ όλο που οι Αμερικανοί προσπαθούν από το 2004 να κατασκευάσουν από αντιύλη την πιο «υγιεινή», όπως λένε, βόμβα, ακόμη είναι πολύ μακριά από τον στόχο τους. «Ευτυχώς» να λες....


+n-

38
Η Στοά.΄. της Τέχνης / DAVID SYLVIAN -MANAFON
« στις: Αυγούστου 23, 2009, 21:10:04 »
Η νεα του δουλεια,θα κυκλοφορησει μεσα στον Σεπτεμβρη,με τον τιτλο Manafon.
Συμμετεχουν πολλοι μουσικοι απο τον χωρο της jazz (κυριως νεας jazz),ambient,electronica,experimental...
περισσοτερα:
www.manafon.com

http://www.youtube.com/watch?v=KNKhtMKZXUg

http://www.youtube.com/watch?v=scBpZvXHP5g

+n-

39
Η Στοά.΄. της Τέχνης / ATHANOR RECORDS
« στις: Αυγούστου 23, 2009, 18:38:34 »
Το ονομα τα λεει ολα...(αυτοι και αν ειναι ..καμμενοι)


http://www.arsregia.org/





+n-

40
Η Στοά.΄. της Τέχνης / the MARS VOLTA
« στις: Αυγούστου 22, 2009, 20:17:32 »
ενα group που εχει αναμειξει: progressive,funk,psychedelia,free improvisations,krautrock,και πολυ αποκρυφισμο.



TETRAGRAMMATON
pt.1
http://www.youtube.com/watch?v=1T9eMKxjiLc
pt2
http://www.youtube.com/watch?v=zykM-XOZIsY

OUROBOROUS
http://www.youtube.com/watch?v=x-ypXm6NZME

WAX SIMULACRA
http://www.youtube.com/watch?v=uqVD7cxujb0

L'VIA L'VIAQUEZ
http://www.youtube.com/watch?v=v2ayKK8E7gc


etc...

+n-

41
[in.gr]

Ελεύθερος για ανθρωπιστικούς λόγους αφέθηκε ο Ρόνι Μπιγκς, ο «εγκέφαλος» της μεγάλης ληστείας του τρένου, η οποία συγκλόνισε την κοινή γνώμη το 1963. Ο 79χρονος σήμερα Μπιγκς αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας. Η αποφυλάκισή του έγινε την Παρασκευή.


Σε εκείνη την περίφημη ληστεία που έγινε τη νύχτα της 8ης Αυγούστου του 1963 έλαβαν μέρος 15 άτομα. Η συμμορία κατάφερε να σταματήσει αμαξοστοιχία και να αφαιρέσει εκατοντάδες σάκους με χαρτονομίσματα αξίας 2,6 εκατομμυρίων λιρών.

Ο Μπιγκς συνελήφθη και καταδικάστηκε σε κάθειρξη 30 ετών, όμως το 1965 δραπέτευσε, έκανε πλαστική χειρουργική και ταξίδεψε σε πολλές χώρες του κόσμου.

Το 2001 -άρρωστος, ταλαιπωρημένος και μάλλον άφραγκος- αποφάσισε να παραδοθεί στη βρετανική αστυνομία.


μαλλον η ζωη του,ειναι πιο κινηματογραφικη και απο την γνωστη ταινια...
ποια να ειναι αραγε αυτη η 'αορατη γεωμετρια',που οδηγει τις ζωες μας?
τοσος κοπος να παρει τα λεφτα...να συλληφθει...να αποδρασει...να κανει πλαστικη...να ξεκινησει νεα ζωη,σε αλλες χωρες,και να καταληξει αφραγκος και αρρωστος,να παραδοθει στην αστυνομια....
η ζωη..το πιο μυστηριο τραινο..

+n-

42
Ενα βιβλιο 'εξερευνηση στον θαυμαστο κοσμο του Ελευθεροτεκτονισμου',οπως διατεινεται στο εξωφυλλο ο συγγραφεας.
Προκειται για ενα ογκωδεστατο βιβλιο 550 σελιδων και ο συγγραφεας,ο οποιος χρησιμοποιει το ψευδωνυμο Ιολαος,ερευνα ολα τα συμβολα και τα τυπικα του
'Ελευθεροτεκτονισμου'.
Ο συγγραφεας (διαβαζω απο το συντομο βιογραφικο που υπαρχει στο βιβλιο),ειναι απο την Θεσσαλονικη και ειναι πολιτικος μηχανικος.
Εχει περασει απο διαφορους χωρους περα απο τον Ελευθεροτεκτονισμο...(Ερευνα της Αληθειας//Ταγμα του Κρινου & του Αετου//Γκουρτζιεφ κλπ)

Δεν εχω τελειωσει ακομα την μελετη,και πιστευω πως επειδη θα διαβαστει απο αρκετους,(Τεκτονες και μη),οποιος αλλος αδ. τυχει να το διαβασει η να το εχει ηδη κανει,θα ειναι χρησιμο να το συζητησουμε..

Αυτο που μου εκανε εντυπωση ειναι πως περα απο την συμφωνη η οχι ,γνωμη, που μπορει να εχει ο καθενας σε σχεση με τον αποσυμβολισμο και την αναλυση των τυπικων,ξεκινωντας το βιβλιο,ξεκινα μια αντιστοιχιση με Χριστιανικες διδαχες.

Τα παντα παραλληλιζονται σε σχεση με τα Ευαγγελια,την Βιβλο κλπ. Φαινεται πως μεγαλη επιρροη στον συγγραφεα εχει κανει η 'θητεια' του με τον δρ.Αττεσλη.

Επιφυλασσομαι για μια πληρη κριτικη αφου το διαβασω ολο,αλλα μια γενικη αρχικη παρατηρηση.

Ενα οποιοδηποτε συστημα ,(ειδικα καποιο που ισχυριζεται οτι ειναι 'μυητικο΄και ΄παιδευτικο΄), πιστευω,θα πρεπει να μπορει να 'αποδεικνυεται΄με βαση τα δικα του ΄συνολα αρχων και αναφορων'.Αν δεν μπορει να τα καταφερει,τοτε υπαρχει προβλημα.

Το να προσπαθεις να αποδειξεις την αληθεια του Τεκτονισμου για παραδειγμα,βασει του Χριστιανισμου η οποιουδηποτε αλλου 'εξωγενους' συστηματος,ειναι σαν να προσπαθεις να αποδειξεις τον Βουδισμο,χρησιμοποιωντας π.χ.επιχειρηματα απο τον Μαρξ..
Οποιος αδ.'. εχει αποψη για το βιβλιο,θα παρακαλουσα να πει την γνωμη του...

+n-

43
Η Στοά.΄. της Τέχνης / Steven Wilson
« στις: Ιουλίου 29, 2009, 00:00:41 »
απο το προσφατο προσωπικο του αλμπουμ...
insurgentes
http://www.youtube.com/watch?v=JCXMofHD76s

και φυσικα αξιζουν και τα υπολοιπα (αρκετα) project του..

Porcupine Tree
No Man
Blackfield
Bass Communion
κ.α.
χαρισματικος και πολυγραφοτατος....




+n-


45
[tvxs.gr]

«Οι θρησκόληπτοι που άλλοτε ακρωτηρίαζαν τα αγάλματα, σήμερα επεμβαίνουν και κόβουν τις εικόνες» δηλώνει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς, αναφορικά με την απαίτηση της ορθόδοξης εκκλησίας να λογοκριθεί η 13 λεπτών ταινία του για το Νέο Μουσείο Ακρόπολης.

«Αιχμή του δόρατος» έχει σταθεί μία σηκηνή του βίντεο στην οποία εμφανίζονται ρασοφόροι να σφυροκοπούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα.
Η εν λόγω εικόνα συνοδεύεται από ένα ακουστικό μήνυμα που αναφέρει τα ακόλουθα ιστορικά στοιχεία:
«Οι νέες αντιλήψεις για την τέχνη που επικράτησαν κατά την παλαιοχριστιανική εποχή, οδήγησαν στην καταστροφή πολλών έργων τέχνης σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο».
Το ενημερωτικό φιλμ του αναγνωρισμένου σκηνοθέτη, προβάλλεται στον προθάλαμο της γυάλινης αίθουσας με τα γλυπτά του Παρθενώνα.

Με επιστολή του στα ΜΜΕ ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς επισημαίνει:

«Σκοπός μου ήταν να δείξω - βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα - ότι η σταδιακή 'συρρίκνωση' του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Eλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας.

Στη σκηνή που κόπηκε βλέπουμε μερικούς βανδάλους 'παλαιοχριστιανούς' να καταστρέφουν τα γλυπτά που κοσμούσαν το αέτωμα του ναού θεωρώντας τα είδωλα και αναπαραστάσεις ακολασίας. Φαίνεται ότι ο ελληνικός κλήρος ζήτησε στη Διοίκηση του Μουσείου της Ακρόπολης όπου προβάλλεται η ταινία να κόψει αυτή τη σκηνή.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται: οι θρησκόληπτοι που άλλοτε ακρωτηρίαζαν τα αγάλματα, σήμερα επεμβαίνουν και κόβουν τις εικόνες. Το πεδίο των λογοκριτών εμπλουτίσθηκε με ανώτερους δημοσίους λειτουργούς των οποίων το καθήκον είναι η προστασία της Δημοκρατίας. Οι νόμοι που προστατεύουν τα Πνευματικά Δικαιώματα των Δημιουργών ( Droits d'Auteur) απαγορεύουν ρητά οποιαδήποτε αλλαγή σε μία κινηματογραφική ταινία χωρίς τη συγκατάθεση του σκηνοθέτη».

Καταλήγοντας ο σκηνοθέτης σημειώνει:

«Θέλω να κάνω σαφές το εξής:ο κύριος σκοπός της ταινίας μου είναι να αποδειχθεί ότι ο λόρδος Eλγιν κατέστρεψε μέρος του ναού και έκλεψε τα αγάλματά του για κερδοσκοπικούς λόγους : ο αγοραστής - δηλαδή ο κλεπταποδόχος - ήταν το αγγλικό κράτος. Τα αγάλματα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του Παρθενώνα».

....-----..... tvxs.gr (24/07/09)

.....Ο Κώστα Γαβράς από το Παρίσι δήλωσε :«Βρίσκω πολύ λυπηρό και απαράδεκτο για την Ελλάδα, μια χώρα που είναι και μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αυτό που συνέβη: το να υποκύψει δηλαδή η Πολιτεία στις πιέσεις εκπροσώπων της Εκκλησίας και να προβεί σε αυτήν την πράξη παρέμβασης σ' ένα φίλμ που αναφέρεται σε ιστορικά γεγονότα. Ο,τι απεικονίζεται σε αυτό το μικρό φίλμ είναι ιστορικά αποδεδειγμένο. Αναφέρεται στις καταστροφές που έχει υποστεί ανά τους αιώνες το μνημείο, από τους ανθρώπους. Οι πρώτοι χριστιανοί έκαναν αρκετές καταστροφές στα μνημεία και στα γλυπτά για διάφορους λόγους, ορισμένες φορές επειδή απλώς τους είχε σκανδαλίσει η γύμνια των αγαλμάτων.

Η ιδέα του φιλμ ήταν να διατρέξουμε τις καταστροφές που έχει υποστεί το μνημείο από το ανθρώπινο χέρι για να φτάσουμε και στη μέγιστη καταστροφική πράξη του Ελγιν. Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε, άλλωστε, το μνημείο ήταν από τους ανθρώπους. Αν δεν υπήρχαν αυτές οι καταστροφικές παρεμβάσεις ίσως η Ακρόπολη να είχε παραμείνει όπως ήταν στην εποχή του Περικλή, πριν από 2.500 χρόνια. Οσο για τις αντιδράσεις των εκπροσώπων της Εκκλησίας, δεν με ξαφνιάζουν. Η Εκκλησία αρνείται πάντοτε την πραγματικότητα, για να σώσει το δόγμα της. Νόμιζα ότι η Ελλάδα είχε ξεφύγει απ' όλες αυτές τις μικρότητες... Λυπάμαι πολύ!»



+n-

Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 ... 8