Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - etidorhpa

Σελίδες: 1 ... 6 7 [8]
106
Το Σαββατο 15 Νοεμβριου 2008 η Μ.Σ.Τ.Ε.,διοργανωνει ανοιχτη εκδηλωση με θεμα:

"Το προβλημα της συνειδησιακοτητας"

Ωρα εναρξης:18:00'

Συντονιστης θα ειναι ο καθηγητης του ΕΜΠ και Τεκτων  Θ.Π. Τασιος.
(ο οποιος "τοποθετησε" τον ορο "συνειδησιακοτητα" στον τιτλο)

Λεπτομερειες σχετικα με τους υπολοιπους ομιλητες,θα ακολουθησουν..


+n-

107
Η σχεση  της Εκκλησιας με τον Τεκτονισμο ,ειδικα στη χωρα μας ειναι κατι που εχει θιχτει  στο forum,νομιζω ομως οτι θα κανει καλο να το "ψαξουμε" λιγο περισσοτερο..Βρηκα μια εργασια στο δικτυο,μαλλον της εκκλησιας..
τα συμπερασματα δικα σας...

ΜΑΣΟΝΙΑ:[1]

Γνωστική παραθρησκεία, με πολιτικές και οικονομικές επιρροές


Η μυστική δραστηριότητα τoυ τεκτονισμού μεγαλοποιεί την επιρροή των μασόνων στην ελληνική κοινωνία. Παρόλα αυτά ο Τεκτονισμός διατηρεί τη φήμη, ότι βρίσκεται πίσω από κάθε πολιτική, κοινωνική, οικονομική ή άλλη δραστηριότητα.

Ποιά είναι η αλήθεια;
Όχι πάντως στα άκρα, που καλλιεργούν οι φήμες και η απόκρυφη δραστηριότητά του.

Έρευνα:
ΒΑΣΙΛΗΣ Α. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ


Φιλόδοξοι
Βασιλιάδες, πρωθυπουργοί, υπουργοί, μεγαλοτραπεζίτες, δικαστικοί, καθηγητές πανεπιστημίων, καλλιτέχνες,  έμποροι, δημοσιογράφοι, επιστήμονες και άλλες προσωπικότητες ήτανε, και είναι, μέλη του Τεκτονισμού, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.[2] Άτομα με φιλοδοξίες ή άλλες επιδιώξεις, συμμετέχουνε στη μυστική - απόκρυφη αυτή οργάνωση. Η συμμετοχή τους στη μασονία, εξάπτει τη λαϊκή φαντασία, που μεγαλοποιεί την δραστηριότητα του τεκτονισμού, την ισχύ και την επιρροή του στα σημερινά πολιτικά και οικονομικά πράγματα. Αλλά, και η Εκκλησία, κυρίως η Καθολική, με την πολεμική της έχει δημιουργήσει ένα θρύλο γύρω από την δραστηριότητα του Τεκτονισμού.[3] Αντίθετα οι Αγγλικανοί δείχνουν ανοχή, αλλά και συμμετοχή στη μασονία.

-Τόση δύναμη, έχουν, επιτέλους, οι μασόνοι; Είναι ένα ερώτημα που πλανάται στο λαό, και σε άλλες κοινωνικές ομάδες που δεν βλέπουν με συμπάθεια την τεκτονική δραστηριότητα, ή έχουν αντίρρηση με τη μυστική και απόκρυφη δράση του.
  
Είχανε, πραγματικά, κάποτε δύναμη - ιδίως τον 18ο και τον 19ο αιώνα, αλλά και προηγουμένως - και η συστηματική διείσδυση ή η διακριτική στρατολόγηση ανθρώπων με θέσεις κλειδιά στην κοινωνία, αύξανε την επιρροή τους. Είναι και η μυστική δράση της μασονίας, που αυξάνει την ενεργή κοινωνική διείσδυσή της και την επίδρασή της στα πολιτικά ή τα οικονομικά μιάς χώρας.[4] Δεν είναι έξω από την πραγματικότητα αν πούμε, ότι η μυστική και απόκρυφη δράση ελκύει άτομα φιλόδοξα και, γιατί όχι, ματαιόδοξα, τα οποία τα δίνουν όλα στην οργάνωση. Νιώθουν ξεχωριστά και ότι κάτι είναι. Έπειτα, οι θρησκευτικού τύπου τελετουργίες, με δοξασίες, τυπικά, και πειθαρχημένες επαναλαμβανόμενες θεουργικές δραστηριότητες, δημιουργούν «άβουλα» άτομα,[5] που συσπειρώνονται γύρω από την  αντίληψη της μοναδικότητας του τεκτονισμού.

Τα μυστήρια
Ο συμβολισμός, η ανάμειξη στοιχείων από τα αρχαία λατρευτικά τυπικά των Ελλήνων, των Αιγυπτίων, των Βαβυλωνίων, των Εβραίων, των Φοινίκων και των Χαλδαίων αναπαράγονται σε όλους τους βαθμούς της μασονικής ιεραρχίας. Εντυπωσιακά στοιχεία, που συνεγείρουν το συναίσθημα και πειθαναγκάζουν τα άτομα, ν' ακολουθούνε τη μυστηριακή οδό, η οποία διεκδικεί το αλάθητο των διδασκαλιών και το απόλυτο στη μέθοδο αναζήτησης της μυστηριακής αλήθειας, την οποία αποκαλούνε «φως».[6] Δηλαδή, ο τεκτονισμός, είναι μιά μυστική γνωστική, παραθρησκευτική οργάνωση σαν κι αυτές που έδρασαν, κυρίως, τους τέσσερις πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες και αναβιώσανε τα μεσαιωνικά χρόνια, με το  περίβλημα των ιπποτικών ταγμάτων. Τα τάγματα αυτά, όπως λ.χ. οι Ροδόσταυροι,[7] οι ιππότες της Μάλτας,[8] οι Αγγελικοί Αδελφοί,[9][10] οι Ιωαννίτες, οι Ιππότες Καδώς,[11] οι Ναΐτες,[12] Καλατράβα[13] κ.ο.κ., αλλά και στο Ισλάμ οι Ασασσίνοι (δολοφόνοι)[14][15] είχαν ιεραρχία και τάξεις. Στις τάξεις τους υπηρετούσαν αριστοκράτες και ευγενείς, που διοικούσαν, ιερατείο, το οποίο προερχότανε από τις ίδιες τάξεις και οι στρατιώτες, οι οποίοι εστρατολογούντο από τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα, για να υπηρετούνε τυφλά, και χωρίς αντιρρήσεις, το τάγμα τους.
  
Η κοινωνική αδικία που επικρατούσε το μεσαίωνα και τα ύστερα χρόνια, έσπρωχνε το λαό προς τα ιπποτικά τάγματα. Έθελγε, άλλωστε, τα άτομα λαϊκής προέλευσης, το γεγονός ότι αποκτούσανε δύναμη ως μέλη των ιπποτικών ταγμάτων με κοινοβιακή ζωή, με επίφαση ισότητας των μελών, με μυστικές τελετουργίες και διδασκαλίες,  με ανώτατη ιεραρχία κάτω από τη σιδερένια διοίκηση του Μεγάλου Δασκάλου, του Μάγιστρου ή του Πρωτομαϊστορα,[16]  ή Μεγάλου Ποντίφηκα.[17]
Ακόμη και σήμερα ατόμα, μεσαίων ή κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, εντυπωσιάζονται από το γεγονός, ότι μυούμενα στη μασονία, γίνονται αυτόματα «αδελφοί» αριστοκρατών και υψηλόβαθμων στελεχών της κοινωνίας. Στις ξένες χώρες οι Έλληνες μετανάστες μυηθήκανε στο μασονισμό, ακριβώς γι' αυτόν το λόγο, για να μην είναι στο περιθώριο, για να μην αποκαλούνται από τους ντόπιους «παλιόξενοι» και να μην αισθάνονται κοινωνική απομόνωση.[18]
  
Σημαντική επίδραση στα τυπικά της μασονίας έχουν εβραϊκά στοιχεία, αλλά και αιγυπτιακά από την θρησκεία του Όσιρη και της Ίσιδος, ή την πίστη τους στις άγνωστες απόκρυφες διδασκαλίες του Ερμή του Τρισμέγιστου, καθώς και τους ορφικούς ή τους πυθαγόρειους ή τα Καβείρια Μυστήρια.[19] Κι αυτές περιβαλλόμενες με μυστήριο και μύθους.
Αναμειγνύουν αυτά τα στοιχεία, όπως ακριβώς έκαναν οι γνωστικοί[20] βαλεντινιανοί[21] και οφίτες[22] την εποχή της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και ο Μάνης.[23] Ένας Πέρσης φιλόσοφος ιδρυτής θρησκείας, ο οποίος ανάμειξε στοιχεία ζωροαστρισμού, ιουδαϊσμού, βουδιστικά και χριστιανικά.[24] Εκτελέστηκε από τους Πέρσες με οδυνηρό θάνατο. Τον γδάρανε ζωντανό. Υπάρχουνε και σήμερα υπολείμματα του μανιχαϊσμού.
  
Οι Ιουδαίοι Εσσαίοι,[25] επίσης, διαδραματίζουνε  μεγάλο ρόλο στη νοοτροπία και τη διδασκαλία των μασόνων, όπου πλάθουνε διάφορους μύθους, στα πλαίσια της τεκτονικής παραδόσεως. Κι αυτών οι διδασκαλίας είναι πολύ λίγο γνωστές.
Η χρησιμοποίηση ονομάτων χριστιανών αγίων και ιστορικών βασιλέων εξάπτουν, επίσης, τη φαντασία των μασόνων, ιδίως όσων δεν έχουνε σχετική φιλοσοφική και ιστορική παιδεία.
  
Οι Στοές φέρουν ονόματα βαρύγδουπα, μεταξύ των οποίων Στοά της Βασιλικής Αψίδας, η οποία, σε διάφορες εποχές είχε ονόματα όπως Αγία Στοά, Ιερά Στοά και Βασιλική Στοά.[26]
  
Η τεκτονική παράδοση διδάσκει, ότι:
  
―   Η Αγία Στοά άνοιξε σε σκηνή στην έρημο και προήδρευσαν διαδοχικά ο Μωυσής, ο Αχολιάβ (ή Ελιάβ)[27] και ο Βεζαλεέλ (ή Βεσελεήλ).
―    Η Ιερά Στοά άνοιξε στο όρος Μορία[28] στη διάρκεια της ανοικοδόμησης του πρώτου ναού. Στην Ιερά Στοά προήδρευσαν ο βασιλιάς του Ισραήλ Σολομών, ο βασιλιάς της Τύρου Χιράμ και ο πρωτομάστορας του ναού, επίσης, Χιράμ.
  
Στον τρίτο βαθμό, του διδασκάλου, γίνεται η αναπαράσταση της δολοφονίας του Χιράμ, με τυπικό του θανάτου και της ανάστασής του.
  
―    Η Βασιλική Στοά άνοιξε ανάμεσα από τα ερείπια του ναού του Σολόμωντα. Στη διάρκεια της ανοικοδομήσεώς του προήδρευσαν ο Ζουρεββάβελ, ο Χαγκάι[29] και ο Ιοσούας.
Όσον αφορά το πάθος των μασόνων για ονόματα αγίων, κυρίως του Ιωάννη, εκτός από την εβραϊκή καταγωγή των προσώπων, υπάρχει και σχετική τεκτονική παράδοση για τον κάθε Ιωάννη. Θεωρούνται πάτρωνες των χριστιανών μασόνων:
  
1.  Ο Ιωάννης ο βαπτιστής, θεωρείται προστάτης των συντεχνιών λιθουργών, που έδρασαν ως αδελφότητες στις αρχές της δεύτερης χιλιετίας στην Αγγλία, αλλά καθιερώθηκε στα 1717 ως προστάτης της Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας.
  
2.  Ο Ιωάννης ο ευαγγελιστής, τιμάται κυρίως από τις σκωτικές στοές.
  
Παραδέχονται οι τέκτονες, ότι οι ονομασίες αυτών των αγίων δοθήκανε σε περιοχές όπου υπήρχανε θρησκόληπτοι και δεν βλέπανε με καλό μάτι την μυστική δραστηριότητά τους. Ύστερα, επειδή στις περιοχές αυτές υπήρχε ηλιολατρεία,  αντικαταστήσανε τις γιορτές με την επέτειο εορτών του Αγίου Ιωάννου στο θερινό και το χειμερινό ηλιοστάσιο, δηλαδή  στις 21 Ιουνίου και στις 22 Δεκεμβρίου. Οι χριστιανικές γιορτές και τα ονόματα χρησιμοποιήθηκαν ως προκάλυμμα. Στοές αφιερωμένες και σε άλλους αγίους υπάρχουνε πολλές, για διάφορους λόγους (Αγίου Ανδρέα, Αγίου Παύλου, Αγίου Πέτρου κ.λπ.).
  
Όλα αυτά μπορεί να τα συναντήσει ο καθένας και στην καθημερινή κοινωνική ζωή. Τότε, γιατί τόση μυστικότητα και αποκρυφισμός στη μασονία; Επικρατεί η εντολή, που είναι όρος και κανόνας ζωής των μασόνων: Βλέπε, Άκου, Σώπα (από τα λατινικά Audi, Vide, Tace), που καθιερώθηκε στα 1813 και ισχύει απαρέγκλιτα.
Οι Ναΐτες λ.χ. είχανε φοβερή στρατιωτική πειθαρχία και μυστικότητα και δεν έσπαγε η σιωπή των μελών. Χρησιμοποιούσανε και το φόνο ως μέσο επιτυχίας του τάγματος, ή για να βγάλουν από τη μέση ανεπιθύμητα πρόσωπα:
  
Ο θάνατος ήταν η τιμωρία των μελών, που παραβιάζανε το νόμο της σιωπής και αποκαλύπτανε μυστικά του Τάγματος των Ναϊτών.[30]

Ο «θάνατος» -όχι ο φυσικός- είναι και σήμερα η τιμωρία όσων σπάνε τη σιωπή του μασονισμού. «Θάνατος» επαγγελματικός, «θάνατος» οικονομικός και «θάνατος» κοινωνικού απομονωτισμού. Όσο πετυχαίνει, βέβαια.

Τα σύμβολα
Η συμβολική και αλληγορική μέθοδος διδασκαλίας των μασόνων έχει καθαρά θρησκευτικό χαρακτήρα και κατάγεται από τους αλεξανδρινούς χρόνους, όπως διακηρύσσουν οι θεωρητικοί αξιωματούχοι τους.
  
Οι συμβολισμοί και οι αλληγορίες αποτελούνε τη βάση του τεκτονικού συστήματος, παραδέχεται ο μασόνος Mackey:
―         Από την αλεξανδρινή σχολή κατέχομε, γράφει, τον γνωστικισμό και την καβαλλά και ιδίως το σύστημα του συμβολισμού και των αλληγοριών, που βρίσκεται στη βάση της τεκτονικής φιλοσοφίας.
Στους πυθαγόρειους και τους αλεξανδρινούς χρωστούν οι τέκτονες δάσκαλοι την ουσία των δογμάτων και την εσωτερική μέθοδο μεταδόσεώς τους.
  
Και υπογραμμίζει ο μασόνος θεωρητικός δάσκαλος:
  
«Ο Αριστόβουλος[31] και ο Φίλων[32] -ζήσανε διαφορετικούς αιώνες- διδάξανε στους μασόνους τη θεωρία ότι οι ιερές γραφές των Εβραίων ήσαν με το σύστημα των αλληγοριών τους, η πραγματική πηγή κάθε θρησκευτικού και φιλοσοφικού δόγματος (που ακολουθούν οι μασόνοι!), του οποίου η φραστική  και επιφανειακή μορφή  ήτανε μόνο για τον κοινό λαό (τους αμύητους και βέβηλους, κατά τη μασονική ορολογία), ενώ η εσωτερική ή «κεκρυμμένη έννοια προωρίζετο μόνον δια τους μύστας».
  
Μύστες κατά τον τεκτονισμό είναι ο Βούδας, ο Ζωροάστρης, ο Πυθαγόρας, ο Ορφέας, ο Χριστός, ο Μωάμεθ και άλλοι δάσκαλοι μυστικών και απόκρυφων ή θεοσοφικών  θεωριών, ανάμεσα στους οποίους οι περισσότεροι ήτανε και είναι μασόνοι»!

  
Ο Μέγας Αρχιτέκτων
Με όλα αυτά και άλλα πολλά στοιχεία, ο τεκτονισμός έχει τη μορφή θρησκείας, αφού διαθέτει διδασκαλίες και δόγματα βιωματικής πίστης, ιερατεία, απρόσωπο θεό, αμφιέσεις και ιερά σύμβολά, τυπικά, δόγματα, ναούς, μυστήρια και τελετουργίες.
Η ανωτάτη δύναμη είναι ο Μέγας Αρχιτέκτων του Σύμπαντος με συγκρητιστική θεοσοφική (μανιχαϊκή) μορφή αποδοχής από το κάθε μέλος της Στοάς.
  
Ο τεκτονισμός δεν επιβάλλει θετική πίστη σ' ένα θεό και στην αποκάλυψη, αλλά σε μια άχρωμη θρησκευτικότητα, που ο καθένας διαμορφώνει. Η αυτογνωσία είναι ένα σύνθημά τους και δόγμα, όπως και των γνωστικών, οι οποίοι με την αυτογνωσία θεοποιούσανε τον άνθρωπο.
Ο μασόνος είναι ελεύθερος να πιστεύει ό,τι θέλει, στα πλαίσια μη δέσμευσης των μασόνων για κάποια συγκεκριμένη θρησκεία, αρκεί να μην αμφισβητεί ό,τι διδάσκεται στα τεκτονικά τυπικά. Ή, καλύτερα, να τα αποδέχεται με τη συνεχή επανάλειψη. Έτσι ο Πυθαγόρας, ο Βούδας, ο Αβραάμ, ο Μωυσής και άλλοι είναι δάσκαλοι και μύστες, απ' όπου ο μασόνος αντλεί θρησκευτικά και φιλοσοφικά στοιχεία.
  
Ο Μέγας Αρχιτέκτων του Σύμπαντος είναι η κάθε μεγάλη δύναμη, η οποία έχει τις ρίζες του στο θεό Άμμωνα, τον οποίο θεωρούν οικοδόμο, ή αρχιτέκτονα, γιατί "Άμων" στα εβραϊκά σημαίνει ακριβώς αυτές τις ονομασίες.
  
Το δόγμα της ενότητας της μασονίας καλύπτεται από το σύνολο των διαφόρων εκδηλώσεων «του ενός και μόνου θεού», «του ανύπαρκτου, του ενουσίου όντος, του μόνο γεννώντος στον ουρανό και στη γη, του απάτορος και αμήτορος, πατέρα και μητέρα των πάντων». Πρόκειται για την γνωστική θεωρία του αρσενικού-θηλυκού, του ανδρόγυνου όντος κ.λπ.
  
Η θρησκευτική φιλοσοφία του τεκτονισμού βασίζεται στις θεωρίες που θεμελίωσαν οι μασόνοι Lessing, Herder και Fichte, «θέτει όλες τις θρησκείες στο ίδιο επίπεδο». Οι διάφορες θρησκείες «αποτελούνε σταθμούς στην εξέλιξη της ανθρωπότητας προς το υπέρτατο τέρμα, όπου όλοι οι λαοί θα φτάσουνε και θα βρουν εκεί τον αληθινό δρόμο». Τον δρόμο προς το φως! Αυτό το παρέχει ο τεκτονισμός και, μάλιστα, αλάνθαστα.[33]
[34]«Οι μασόνοι κρατούνε για τους εαυτούς τους την τέχνη να φυλάγουνε τα μυστικά. Κρατούνε για τους εαυτούς τους, επίσης, την τέχνη της μετουσιώσεως, τα μέσα να επιτυγχάνουνε την τέχνη του Αμπράκ?».[35]
  

108
Γενικά θέματα προβληματισμού / Γνωση και Ηθικη
« στις: Σεπτεμβρίου 29, 2008, 01:53:21 »
Δυο εννοιες  που νομιζω οτι  ειναι αρκετα μπερδεμενες,και οσο περναει ο καιρος θα μπερδευονται και πιο πολυ.
Τι ειναι σωστο και λαθος,τι ειναι καλο και κακο.. IQ-EQ
Πολλες φορες ο συγχρονος κοσμος μας στην προσπαθεια κατακτησης της Γνωσης,ερχεται αντιμετωπος με Ηθικα διλληματα,(οπως π.χ. βιοηθικη).
Μοιαζει δηλαδη η Γνωση και η Ηθικη να ειναι εννοιες σε συγκρουση.

Στις θρησκειες,βλεπουμε οτι η Ηθικη τελειωση του ανθρωπινου χαρακτηρα,ειναι παραλληλα και η Γνωση του Θεου.Ο σκοπος εχει επιτευχθει,με την ταυτιση των δυο εννοιων.

Στον Εσωτερισμο,η Ηθικη βελτιωση,μοιαζει να ειναι το πρωτο βημα για την κατακτηση της Γνωσης,αλλα οπως μας δειχνουν ολες οι Αποκρυφιστικες πρακτικες οχι απαραιτητο (π.χ. αριστερο μονοπατι)...
Σε ολα τα εσωτερικα Ταγματα,ορκιζεσαι να χρησιμοποιεις την Γνωση για ηθικα ωφελιμους σκοπους..αλλα ειναι στην πραγματικοτητα η Ηθικη βελτιωση του ανθρωπινου χαρακτηρα,ενα τμημα της Γνωσης,η μια επιθυμητη παραλληλη πορεια?

Σε μια δευτερη σκεψη,το επιστημονικα αληθες,αρα και σωστο,αναγκαστικα συνεπαγεται και την εννοια του Δικαιου.

Η απολυτη Γνωση, (το συνολο των Συμπαντικων Νομων),φαινεται οτι δεν θα ηταν δυνατο να μην  συμπεριλαμβανει (η και μαλλον να ταυτιζεται με την απολυτη Ηθικη ),η αντιστροφα,κανεις νομος/αξια για να ειναι Ηθικη,δεν θα μπορουσε να αντιβαινει σε καποια Αιωνια Αληθεια..
Η Γνωση η αρσενικη αρχη και η Ηθικη, η θηλυκη...

+n-

109
Mάνος Δανέζης: « Ακούγοντας την καρδιά του Σύμπαντος», από το βιβλίο της
Κατερίνας Μαγγανά «Δημιουργώντας το Αύριο», Εκδόσεις Παπαϊωάννου, Αθήνα
2002.

-Δε νομίζω ότι κάνω κάτι ιδιαίτερο. Απλώς κάνω τη δουλειά μου όσο καλύτερα
μπορώ. Ακριβώς όπως όλος ο κόσμος. Κι η δουλειά μου είναι να ψάχνω, μέσω της
επιστήμης μου, απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων που γεννιόνται καθημερινά
μέσα μου. Απαντήσεις σε προσωπικές μου απορίες που δημιουργούνται αυθόρμητα
μέσα από τη συνεχή μελέτη των μυστικών του απέραντου σύμπαντος.

Ο αστροφυσικός Μάνος Δανέζης είναι ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων.
Και γι’ αυτό βαθιά ουσιαστικός. Σαν παιδί που θέλει να βρει απάντηση
στις ερωτήσεις του. Ένας επιστήμονας που ξέρει καλά να μας ταξιδεύει κι
εμάς τους γήινους στα δύσκολα και μαγικά μονοπάτια του σύμπαντος. Που
αναζητά την βαθύτερη χαρά και το μυστήριο της ζωής μέσα από τα
σύννεφα της κοσμικής αστρόσκονης και του συμπαντικού φωτός. Έχοντας
για μοναδική πυξίδα στο ταξίδι το νου του και τη σκέψη του.

- Γιατί διαλέξατε αυτό το δρόμο για να λύσετε τις απορίες σας;
- Δεν έχω σκεφτεί ποτέ γιατί διάλεξα αυτόν ακριβώς το δρόμο κι όχι κάποιον άλλο.
Για τον ίδιο λόγο φαντάζομαι που ένας ζωγράφος όλως αναίτια πιάνει το χρωστήρα,
ένας μουσικός ακουμπάει τα χέρια του στα πλήκτρα ενός πιάνου... Η μελέτη του
κόσμου των άστρων δεν είναι αυτοσκοπός. Απλώς γνωρίζουμε ότι οι πραγματικοί
νόμοι της φύσης εξελίσσονται κάτω από συνθήκες π.χ. πίεσης και θερμοκρασίας που
δεν μπορούν να υπάρξουν στη γη. Αυτό σημαίνει ότι εδώ στη Γη μπορούμε να
αντιληφθούμε ελαχιστότατες εκδηλώσεις ευρύτατων συμπαντικών νόμων τους
οποίους πολύ θα θέλαμε να γνωρίζουμε σε ολόκληρη την έκτασή τους. Έτσι
αναγκαζόμαστε ν’ απευθυνθούμε στο μεγάλο εργαστήριο του κόσμου των άστρων.
Εκεί οι συνθήκες είναι καταλληλότερες και πολλοί φυσικοί νόμοι εξελίσσονται σε
όλη τους την έκταση. Ο κόσμος των άστρων, δηλαδή, και η μελέτη του είναι ένα
μέσον να διερευνήσουμε τους ευρύτερους συμπαντικούς νόμους. Αυτό γίνεται διότι,
όπως πιστεύουμε σήμερα, η πλήρης γνώση των συμπαντικών νόμων, αργά ή γρήγορα,
θα οδηγήσει τον άνθρωπο στη λύση πολλών προαιώνιων ερωτημάτων, όπως το από
που ερχόμαστε, τι είμαστε, πιο είναι το μέλλον μας σαν είδος.
- Δεν πιστεύετε δηλαδή ότι από κάπου πηγάζει αυτό, η κατεύθυνση που παίρνουμε
στη ζωή
;
- Πηγάζει από τη φύση του καθένα. Είναι μια παρόρμηση η οποία δε νομίζω ότι
επιδέχεται κάποιας πρακτικής ερμηνείας. Δεν νομίζω ότι υπάρχει μια ανθρωπίνως
λογικοφανής απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα.
- Κι όλες οι επιλογές που κάνουμε στη ζωή είναι παρορμήσεις;
- Όχι όλες. Οι επιλογές ζωής όμως πιστεύω πως ναι. Η επιλογή του συντρόφου μας,
π.χ., είναι μια δευτερογενής επιλογή που μορφοποιείται, εκτός των άλλων, και μέσα
από το κοινωνικό περιβάλλον που ζούμε και τους κανόνες του. Κάποιες ευρύτερες
όμως επιλογές πιστεύω ότι οριοθετούνται πέρα από τα εξωτερικά και ανθρωπίνως
γνωστά δεδομένα.
- Έχετε φτάσει πουθενά στη διάρκεια αυτής της αναζήτησης απαντήσεων; Έχετε
καταλήξει κάπου
;
- Υπάρχουν δυο ειδών απαντήσεις εδώ. Οι απαντήσεις που επιδέχονται επιστημονικής
επεξεργασίας και μπορεί να διατυπωθούν ελεύθερα χωρίς το φόβο ότι θα γελάσει το
ακροατήριο σου και κάποιες απαντήσεις οι οποίες είναι καθαρά προσωπικές. Που δεν
εκφράζονται στο ευρύτατο κοινό αν δεν είσαι πολύ γνωστός, γιατί όπως όλοι
γνωρίζουμε οι πολύ γνωστοί μπορεί να διατυπώνουν ελεύθερα, χωρίς κόστος, τις
όποιες φιλοσοφικές και κοινωνικές ενοράσεις τους. Κι επειδή δε θεωρώ τον εαυτό
μου μεγάλο ώστε να εξωτερικεύω τις φιλοσοφικές και προσωπικές μου απόψεις,
κάποιες από αυτές τις κρατάω για μένα και το στενό περιβάλλον των φίλων μου.
Είναι προσωπικές απόψεις αναπόδεικτες, στηρίζονται πάνω σε ενδείξεις
επιστημονικές κι όχι ακόμα σε πλήρως αποδεκτές αποδείξεις. Είναι δυνατόν να μην
δημιουργούνται στη σκέψη ενός ερευνητή κάποιες ενοράσεις, κάποιες απόψεις
φιλοσοφικές, που να στηρίζονται βέβαια σε επιστημονικά δεδομένα, γύρω από
προαιώνια ανθρώπινα ερωτήματα; Του τι είμαστε, από που ερχόμαστε, που πάμε,
ποιος είναι ο σκοπός της δημιουργίας...
- Πιστεύετε ότι πάμε κάπου;
- Τίποτα στη φύση δε γίνεται αναίτια, ανεξαρτήτως του αιτίου. Ομοίως κάθε αιτιατό
γεγονός διέπεται από συγκεκριμένους νόμους εξέλιξης οι οποίοι, αν τους γνωρίζουμε
σε όλη τους την έκταση, μπορούν να προβλέψουν πιθανές μελλοντικές εξελίξεις.
Αυτή είναι μια βασική αρχή την οποία πιστεύω ακράδαντα. Κάποιος άλλος μπορεί
να μου πει ότι έχω λάθος. Η άποψη μου αυτή, αν και βαθιά επιστημονική, δεν μπορεί
ν’ αποδειχθεί με την κλασσική μέθοδο, δηλώνει όμως ξεκάθαρα το φιλοσοφικό
υπόβαθρο των σύγχρονων επιστημονικών θεωριών. Είναι μια
επιστημονικοφιλοσοφική αρχή η οποία δημιουργείται αυθόρμητα, μέσα από μια
βαθιά κατανόηση των φυσικών διαδικασιών, την οποία αποκτάς με κόπο μέσα από
μια μακρόχρονη διαδρομή. Βέβαια πολλές άλλες επιστημονικές απόψεις
τεκμηριώνονται με βάση τη σύγχρονη φυσική και τα μοντέρνα μαθηματικά, η λογική
των οποίων βρίσκεται έξω από τα δεδομένα της «κοινής» ανθρώπινης λογικής.
Δυστυχώς στην Ελλάδα οι σύγχρονες επιστημονικές απόψεις της φυσικής και των
μαθηματικών δεν έχουν γίνει ακόμα κτήμα της ευρύτερης ανθρώπινης κοινότητας,
δεν έχουν αφομοιωθεί. Όχι γιατί είναι δύσκολες. Προσωπικά πιστεύω ότι
αντιστρατεύονται τις ευρύτερες κοινωνικές δομές.
- Με ποια έννοια;
-Θα αναφερθώ σε μια απλή ιδέα. Αν αποδειχθεί επιστημονικά ότι υπάρχει μετά
θάνατον ζωή, τότε σαφέστατα θα υπάρξει ένας ανθρώπινος φόβος το τι πρέπει να
κάνουμε σ’ αυτή τη ζωή, φοβούμενοι το μετά. Αντιθέτως αν αποδείξουμε
επιστημονικά ότι τα πάντα τελειώνουν σ’ αυτή τη ζωή τότε ο καθένας θα σκεφτεί ότι
δεν έχει τίποτα να χάσει αν κάνει τα πάντα, έντιμα ή ανέντιμα, για να περάσει καλά σ’
αυτή τη ζωή με όσα αυτό συνεπάγεται για την ευρύτερη λειτουργία της κοινωνικής
δομής.

110
Υπαρχουν πληροφοριες σχετικα με το ποιοι μετεφρασαν και συνεταξαν τα τυπικα κατα την εγκατασταση του συστηματος στην Ελλαδα?
Υπαρχουν διαφορες στην αποδοση λεξεων σε σχεση με το Αγγλικο τυπικο,νομιζω ομως,οτι μαλλον απο το Γαλλικο η το Ιταλικο εχει προκυψει η μεταφραση.

Επισης υπαρχουν διαφορες αποψεις οσο αφορα την χρηση της καθαρευουσας,(αν και δεν ειναι αμιγης)..
Καποιοι αδελφοι πιστευουν οτι για να αποδοθει πραγματικα το «πνευμα» του τυπικου,θα πρεπει να αποδοθει στην καθομιλουμενη.

Αλλοι πιστευουν οτι δεν πρεπει να πειραχτει καθολου,γιατι ετσι μας δοθηκε-δεν μας ανηκει-,ουτε εχουμε το δικαιωμα να το πειραξουμε,αν και η Μ.Σ.τ.Ε.,κατα καιρους αλλαζει διαφορα σημεια,που πιο πολυ εχουν να κανουν με το τελετουργικο,παρα με το κειμενο.
Αλλοι αδελφοι (ελαχιστοι),πιστευουν πως δεν πρεπει να αλλαχθει τιποτα,γιατι το ιδιο το τυπικο,περιεχει καποιο «κωδικα» που με το καταλληλο «σπασιμο»,θα  αποκαλυψει καποιο μυστικο.(σαν αστικος μυθος μου ακουγεται αυτο).

Επισης κατι που μου φαινεται εκτος «τοπου και χρονου» ειναι το κλεισιμο των εργασιων του βαθμου του μαθητη,με τον Εθνικο Υμνο.
Αν εξαιρεσουμε το γεγονος οτι -τις λιγες φορες- που μπορει να νοιωσεις μια μυστικιστικη» ατμοσφαιρα ,καταληγεις σε μια «να μην ξεχνιομαστε» πραγματικοτητα,
και αποφυγουμε τον διαλογο περι «πατριωτικου» αισθηματος,και ποσο Ελληνας νοιωθει ο καθενας και κατα ποσο η Στοα ειναι ο καταλληλος χωρος εκδηλωσης του Εθνικου φρονηματος,δεν βλεπω πραγματικο «χρηστικο» λογο υπαρξης του..

Φανταζομαι οτι ερχεται σαν καταλοιπο «δυσκολων» χρονων,οπου ο Τεκτονισμος
ειχε κατηγορηθει οτι αποτελει εστια «ραδιουργων,συνομοτων και δολοπλοκων»,
Αλλα στις μερες μας πλεον μαλλον για Δημοσιες Σχεσεις εχει μεινει,και απογοητευει, οσους περιμενουν εκει τουλαχιστον «να κατελθουν στα βαθη της συνειδησεως τους».
Αν καποιοι αδελφοι γνωριζουν κατι παραπανω....


+n-

111
Στο παρακατω link,μπορειτε να δειτε μια on line exhibition,σχετικα με τη ζωη και το εργο του Ιρλανδου ποιητη και μυστικιστη,απο την Εθνικη Βιβλιοθηκη της Ιρλανδιας...!!
Περα απο το εργο του W.B. Yeats,αξιζει να σταθουμε στο γεγονος οτι η "πολιτεια" της Ιρλανδιας,οχι μονο δεν αποκρυπτει την "εσωτερικη" πλευρα του ποιητη,αλλα την προβαλλει με καθε τροπο...


http://www.nli.ie/yeats/


+n-

112
MY HEAVEN

Unhoused in deserts of accepted thought,
And lost in jungles of confusing creeds,
My soul strayed,homeless,finding its own needs
Unsatisfied with what tradition taught.

The pros and cons,the little ifs and ands,
The but and maybe,and the this and that,
On which the churches thicken and grow fat,
I found but structures for myself one day.


And all their heavens were strange and far away,
And all their hells were made of human hate,
And since for death i did not care to wait,
A heaven i fashioned for myself oneday.


Of happy thoughts i built it stone by stone,
With joy of life i draped each spacious room,
With love's great light i drove away all gloom,
And in the centre i made God  a throne.

And this dear heaven i set within my heart,
And carried it about with me alway,
And then the changing dogmas of the day
Seemed alien to my thoughts and held no part.

Now as i take my heaven from place to place
I find new rooms by love's revealing light,
And death will give me but a larger sight
To see my palace spreading into space..

ELLA WHEELER WILCOX 1855-1919

113
"The world is many millions of years old and in much earlier days there came to our Earth, Great Beings from the planet Venus,who gave men the rudiments of mind and taught them how to think.From them was derived the Ancient Wisdom or knowledge.They knew definitely because they had investigated and experimented at first hand."
"A PRIMER OF THEOSOPHY" (Theosophical Society/Chicago 1909)

114
Ροδοσταυρικά Τάγματα / Fraternitas Rosæ Crucis
« στις: Ιουλίου 11, 2008, 22:35:14 »
Με την ευκαιρια της δημοσιευσης του πρωτου μου αρθρου στο forum,θελω να απευθυνω σε ολους τους αδελφους-ες και φιλους-ες της ΑΜΡΑ,την αγαπη μου και την ευχη η ΑΜΡΑ να απλωσει γερα τις ριζες της στην Ελληνικη εσωτερικη κοινοτητα και με την βοηθεια των αδελφων να σηκωθει εως τον Ουρανο..
Επισης θα ηθελα ιδιαιτερα να ευχαριστησω την Rose_777 για την ευγενικη της "υποδοχη".
Ηθελα να θεσω υπ'οψη σας την παραπανω "αδελφοτητα" η οποια επεσε στην αντίληψη μου κατα τυχη,ψαχνοντας στο ebay για καποιες παλιες εκδοσεις.
Για οποιον/α θελει να δει:  www.soul.org..
Περιληπτικα να πω οτι ισχυριζονται οτι ειναι:"The Authentic Rosicrucian Fraternity in the Americas and the Isles of the Sea",οσο για το ιστορικο τους (που ηταν και αυτο που με εβαλε στο ψαξιμο),το πρωτο Υπατο Συμβουλιο,αποτελειτο απο:Benjamin Franklin, George Clymer and Thomas Paine..
Καταληγοντας με αρκετα βιβλια απο την εκδοτικη τους εταιρεια (Philosophical Publishing),γραμμενα απο τον R.S. CLYMER,αναμεσα στα πολλα "Ερμητικα/Τεκτονικα (ειδικα περι Αιγυπτιακου Τεκτονισμου)/Καμπαλα και γενικα Ροδοσταυρικα" με εκπληξη διαβασα για τα "Manisis Chronicles".
(http://www.soul.org/Americas%20Invasion.html).
Συμφωνα με την αδελφοτητα,ειναι οι μονοι που εχουν στον κοσμο αυτα τα κειμενα,γραμμενα μυθιστορηματικα
και "εκπορευομενα" απο τον Manisis (Man-Isis-??),ο οποιος και ειναι το επομενο Avatar μετα τον "Christos",
ο οποιος ομως δεν εκανε γνωστη την παρουσια του στους ανθρωπους (!!) και προτιμησε να δωσει τα φωτα του με πιο "low profile" τροπο..
Τα κειμενα κανουν λογο επισης για την επικειμενη "εισβολη" που θα γινει στις ΗΠΑ.και το συνδεουν με τις τρομοκρατικες επιθεσεις της 09/11 και το οραμα του George Washington.!!
Ενδιαφερουσα ειναι η "εσωτερικη" ματια που εχουν,αναλυοντας το γιατι η Αμερικη απο την "Νεοπλατωνικη"
κοινωνια που οι πρωτοι φωτισμενοι ηγετες ηθελαν να εγκαθιδρυσουν (πολλα βιβλια υπαρχουν σχετικα με την μυστικη Αμερικη),κατεληξε να ειναι η χωρα που μισει ολος ο κοσμος..και η τρομερη αιτιολογηση ειναι οτι στον Παλαιο Κοσμο (Ευρωπη κυριως),ζουν μερικες απο τις πιο παλιες ψυχες,που δεν εχουν δυναμη να οδηγησουν τους λαους σε ενα νεο "διαφωτισμο",με αποτελεσμα να ειναι γεματες μισος και ζηλεια (!!!) για την Αμερικη,η οποια σαν "Νεος κοσμος",κατοικειται απο νεες ψυχες,"ορεξατες" για δουλεια...!!!!
(Δηλαδη,οταν μετενσαρκωνεται μια ψυχη,γινεται σε σωμα κατοικου της ιδιας χωρας?? η της ιδιας ηπειρου??!!!!)
Ναι..και εμενα μου εκανε εντυπωση,και μου θυμισε "αλλες" καταστασεις που περιεγραφε η Rose_777 για το AMORC..Μετα βεβαια σκεφτηκα,οτι μετα τις τρομοκρατικες επιθεσεις και ολη αυτη την κατακραυγη των ΗΠΑ διεθνως,λιγη τονωση του ηθικου του απλου κοσμου ειναι αναμενομενη.Πιστευω ομως οτι οι ανθρωποι που ασχολουνται με τον Εσωτερισμο,ειναι (η πρεπει να θελουν να ειναι) Τα πιο ανοιχτα μυαλα,χωρις παρωπιδες,και να καταλαβαινουν τοσο "προφανη" ψεμματα..
Αν ξερει κανεις περισσοτερα για αυτη την αδελφοτητα η θελει να με ρωτησει κατι,ειμαι στη διαθεση του..αξιζει παντως να δειτε το site..
+n-

Σελίδες: 1 ... 6 7 [8]