Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Crimson King

Σελίδες: [1]
1
Καλοσοριζω και εγω απο την πλευρα μου τον κο Shelgen Ortiz,και ελπιζω να μην εχει θιχτει απο την προηγουμενη δημοσιευση μου.
Σιγουρα εχει ενα ελαφρυντικο,αν δεν ειναι Ελληνας,(αλλα προφανως διαβαζει Ελληνικα.)

Προτεινω,οποτε υπαρχει καποιο προβλημα μεταφρασης,να καταθετει καποιος την αποψη του,
στα αγγλικα εστω,οπως συμβαινει σε καθε αναγκη διεθνους επικοινωνιας..

Και παλι συγνωμη,δεν υπηρχε προσωπικο θεμα,

2

Η ηλιακή ενέργεια είναι μια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας ελεύθερη οποία είναι κατάλληλο, όπως δεν είναι ανεξάντλητος, σε αντίθεση με τα ορυκτά καύσιμα που είναι πεπερασμένες. Είναι επίσης μη ρυπογόνες πηγές ενέργειας, και επισημαίνει τυχόν εκπέμπουν αέρια του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.φωτοβολταϊκά συστήματα  ομάδα ή η ηλιακή ενέργεια είναι μια ομάδα συσκευής να χρησιμοποιήσει για την παραγωγή ενέργειας και ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτή η πηγή είναι το μέλλον της ενέργειας στην καθημερινή ζωή των λαών.

Αυτό δεν είναι μόνο για τη φύση, αλλά για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια σημαίνει μείωση σας λογαριασμούς ενέργειας και την εξοικονόμηση χρημάτων.

Ωραια,ολα αυτα,αν καταλαβαιναμε και τι λεει...προτεινω αν καποια δημοσιευση,
δεν πληρει τις στοιχειωδεις προδιαγραφες συνταξης,ορθογραφιας κλπ. να διαγραφεται απο τον διαχειριστη του forum

3

Πιστευω πως θα το βρειτε αρκετα ενδιαφερον


http://www.skepdic.gr/intro.htm


from the intro:
'Το Λεξικό του Σκεπτικιστή παρέχει ορισμούς,επιχειρηματολογία και δοκίμια πάνω σε θέματα παραφυσικα,μεταφυσικά,θρησκειολογικά, ψευδοεπιστημονικά και γενικά απόκρυφα. Χρησιμοποιούμε τον όρο απόκρυφα για να αναφερθούμε σε όλα αυτά τα θέματα.

Προειδοποιούμε τον αναγνώστη οτι το Λεξικό του Σκεπτικιστή δεν προσπαθεί να θέσει τα θέματα αυτά επί τάπητος και να παρουσιάσει μια ουδέτερη αναφορά.Η θέση του Λεξικού είναι ξεκάθαρα κριτική απέναντι τους.Αν μη τι άλλο, είναι ένα μικρό αντίβαρο στον τεράστιο όγκο της βιβλιογραφίας απόκρυφων θεμάτων.
'


4
Ψυχολογία και εσωτερισμός / Απ: Εννεάγραμμα
« στις: Ιουλίου 17, 2009, 16:57:34 »
Θελω να πω,πως αυτο ειναι μια εφαρμογη της ‘επιλεκτικης κρισης’
και της ‘πολωσης επιβεβαιωσης’.

Επιλεγουμε ενα συμπερασμα που μας ‘ταιριαζει’,και επειτα τονιζουμε τις παραμετρους και τις σχεσεις τους που επιβεβαιωνουν το συμπερασμα,αγνοωντας τις σχεσεις που λειτουργουν αντιθετα.

Κλασσικο παραδειγμα το ‘φαινομενο 11:11’ και ο Γιουρι Γκελλερ...

Παραθετω απο το scepdic.gr (το λεξικο του σκεπτικιστη,στη θεωρια περι μεγαλων αριθμων)


........Τέλος, κάποιο σύνολο συμπτώσεων μπορεί να φανεί προσχεδιασμένο ή αποτέλεσμα κάποιου προκαθορισμένου προτύπου σε κάποιο άτομο πολύ επιλεκτικό στην κρίση του, όπως ο Γιούρι Γκέλλερ. Μετά τις αντι-Αμερικανικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, ο Geller δημοσιοποίησε τις σκέψεις του για τον αριθμό 11.
Ζήτησε απ' όλους να προσευχηθούν για 11 δευτερόλεπτα γι' αυτούς που έχουν ανάγκη. Γιατί; Είναι πεπεισμένος ότι υπάρχει κάποιο κρυφό, νουμερολογικό μήνυμα στα γεγονότα που συνέβησαν εκείνη τη μέρα. Και όντως έχει παραδεχτεί πως έχει μια κάποιοα μαρκόχρονη σχέση με τον αριθμό 11 (σ.τ.μτφ.: και δεν είναι μόνος του όμως.

Κάποιοι πιστεύουν ότι το 11 είναι ένας μυστηριακός αριθμός, όπως επίσης και το 11:11. Το τελευταίο προφανώς τους κάνει εντύπωση επειδή το βλέπουν στα ψηφιακά ρολόγια και το ονόμασαν "φαινόμενο 11.11".
Έχουν αρχίσει να βλέπουν το 1111 παντού. Το ίδιο πιστεύω πως κάνουν και οι διάφοροι με το 666. Η προφανής συμμετρία του αριθμού είναι που τραβάει το μάτι. Το να μεταβεί όμως κάποιος από τα ψηφιακά ρολόγια στην εμμονή με τον 1111 απαιτεί μια επιλεκτική κρίση και και κάποια ευπιστία ως προς το μεταφυσικό που μάλλον ξεπερνάει το φυσιολογικό).
Πιστεύει πως το 11 "αντιπροσωπεύει μια θετική σύνδεση και μια πύλη προς τα μυστήρια του σύμπαντος, και παραπέρα".

Όμως, εδώ είναι τι ακριβώς πιστεύει για τις τρομοκρατικές επιθέσεις και το πως συνδέεται το 11 με αυτή την επονείδιστη μέρα:
Ο Μυστήριος Αριθμός 11 του Geller
Ημερομηνία επίθεσης: 9/11 - 9 + 1 + 1 = 11
* Η 11η Σεπτεμβρίου είναι η 254η μέρα του χρόνου: 2+5+4 = 11
* Μετά την 11η Σεπτεμβρίου μένουν 111 μέρες για το τέλος του χρόνου.
* Το 119 είναι ο αριθμός περιοχής των Ιράκ/Ιράν. 1 + 1 + 9 = 11 (αντιστρέψτε τα νούμερα και έχετε την ημερομηνία) [λάθος: Ο αριθμός περιοχής του Ιράν είναι 98 (9+8=17), και του Ιράκ 964 (9+6+4= 19)]
* Δίδυμοι Πύργοι - δίπλα δίπλα φαίνονται σαν τον αριθμό 11.
* Το πρώτο αεροπλάνο που χτύπησε τους πύργους ήταν η Πτήση 11 από τις American Airlines ή AA - A=το πρώτο      γράμμα της αλφαβήτου οπότε ξανά έχουμε 11:11
* Πολιτεία της Νέας Υόρκης - Η 11η Πολιτεία που προστέθηκε στην ένωση
* New York City (πόλη της Νέας Υόρκης) - 11 γράμματα
* Το αεροπλανοφόρο USS Enterprise ήταν στον κόλπο κατά την επίθεση; ο αριθμός νηολογίου του είναι 65N , 6+5=11
* Afghanistan (Αφγανιστάν) - 11 γράμματα
* The Pentagon (Το πεντάγωνο) - 11 γράμματα
* Ramzi Yousef - 11 γράμματα (καταδικάστηκε για την ενορχήστρωση της επίθεσης στους δίδυμους πύργους το 1993) * Πτήση 11 - 92 επιβαίνοντες - 9 + 2 = 11 * Πτήση 77 - 65 επιβαίνοντες - 6 + 5 = 11
* Ο αριθμός των ορόφων είναι 110 (2x) 110 - 110 Θυμηθείτε ότι το μηδέν "0" δεν είναι αριθμός [!!], οπότε και πάλι 11:11
* Ο ταχυδρομικός κώδικας για τη Νέα Υόρκη είναι 10001 Ονόματα που έχουν 11 γράμματα
* Air Force One, * George W. Bush, * Bill Clinton, * Saudi Arabia, * ww terrorism, * Colin Powell U.S. Secretary of State
* Remembrance day είναι η 11η Νοεμβρίου
* Ο Νοέμβριος είναι ο 11ος μήνας
* Mohamed Atta ,ο πιλότος ενός εκ των αεροσκαφών
* Skyscrapers (Ουρανοξύστες), American Airlines AA = 11
Ο Geller επίσης ισχυρίστηκε πως "θα υπάρξουν περισσότερες πληροφορίες" και παρότρυνε τους αναγνώστες να στείλουν και άλλα τέτοια ευρήματα. Ο Geller έγραψε επίσης : "Προτρέπω οποιοδήποτε να στείλει αυτό το μήνυμα σε όλη την οικογένεια του, στους φίλους του ή τις επαγγελματικές γνωριμίες του και να προσπαθήσουν να το βάλουν αυτό στη σωστή του διάσταση".

Ας προσπαθήσω να το βάλω στη σωστή του διάσταση.
Η συγκέντρωση περισσότερων ευρημάτων σαν αυτές τις συμπτώσεις μεταξύ του αριθμού 11 και άλλων πραγμάτων, είναι εύκολη μιας και υπάρχουν αμέτρητα πράγματα που μπορούμε να τα κάνουμε να συνδέονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο με τον αριθμό 11 (ή τον 12, τον 13 και οποιονδήποτε άλλο αριθμό ή λέξη).

Για παράδειγμα, ο κωδικός χώρας του Πακιστάν είναι 92 (9+2=11), ένα Boeing 757 έχει περίπου 11,000 γαλόνια καυσίμου και άνοιγμα φτερών 155 πόδια (1+5+5=11), ο Νοστράδαμος και ο Billy Graham έχουν 11 γράμματα, σε οποιαδήποτε λέξη με οκτώ γράμματα απλά βάλτε το "the" μπροστά, σε οποιαδήποτε λέξη με 9 γράμματα απλά βάλτε το "ww" μπροστά ή όποια άλλη συλλαβή με δυο γράμματα, σε οποιαδήποτε λέξη με δέκα γράμματα απλά βάλτε το "a" μπροστά ή προσθέστε ενα "s" στο τέλος κτλ. Είναι εξαιρετικά εύκολο να κάνετε κάτι τέτοιο μιας και δεν υπάρχει κάποιος κανόνας πριν αρχίσουμε το κυνήγι των περίεργων συμπτώσεων, για να ξέρουμε τι θα θεωρούμε σχετικό ή όχι. Έχουμε φαινομενικά μια ατελείωτη σειρά αντικειμένων που μπορεί να φαίνονται σχετικά. Δυστυχώς όμως για τον Geller και τους άλλους που εντυπωσιάζονται από αυτές τις επιτυχίες, υπάρχει εξίσου ένας μεγαλύτερος αριθμός αντικειμένων που μπορούν να θεωρηθούν ως άσχετα με το θέμα. Ο Geller δεν τα βλέπει επειδή δεν ψάχνει γι' αυτά.

Αν αρχίσουμε να ψάχνουμε για πράγματα που φαίνονται σχετικά αλλά δεν "κολλάνε" με το πρότυπο, σύντομα θα δούμε ότι δεν υπάρχει τίποτα το αξιοπερίεργο στη λίστα του Geller σχετικά με τον αριθμό 11. Μόνο με το να προσέχουμε αυτά που ταιριάζουν με τις πεποιθήσεις μας και να αγνοούμε αυτά που δεν ταιριάζουν (πόλωση επιβεβαίωσης), μπορούμε να δώσουμε νόημα σε αυτές τις συμπτώσεις.
Η Λίστα του Carroll με τις Ασυνάρτητες Συμπτώσεις
·   τα αεροπλάνα χτύπησαν λίγο πριν και λίγο μετά από τις 9 π.μ.
·   Υπήρχαν 4 πτήσεις που συνετρίβησαν με 266 ανθρώπους μέσα τους; 2+6+6= 14
·   ένα αεροπλανο ήταν ένα 767 (7+6+7 = 20)
·   το άλλο ήταν ένα 757 (7+5+7 = 19)
·   το 767 έχει χωρητικότητα καυσίμου 20,000 γαλόνια
·   το 757 έχει άνοιγμα φτερών 124 πόδια (1+2+4 = 7)
·   το 767 έχει άνοιγμα φτερών 156 πόδια 1+5+6 = 12
·   ο ένας πύργος ήταν 1,362 πόδια σε ύψος; 1+3+6+2 = 12
·   ο άλλος ήταν 1,368; 1+3+6+8 = 18
·   τα υποστηλώματα ήταν 39 ίντσες μακρυά; 3+9 = 12
·   τα κτίρια νοικιάστηκαν για 3.25 δις; 3+2+5 = 10
·   οι άλλες πτήσεις ήταν η AA 77 (7+7 = 14) η UA 93 (9+3= 12) και UA 175 (1+7+5= 13)
·   η πτήση 11 είχε 81 επιβάτες (8+1 = 9)
·   η πτήση 77 είχε 58 επιβάτες (8+5 = 13), 4 μέλη πληρώματος και 2 πιλότους (συνολικά=64)
·   το Boston έχει 6 γράμματα
·   το Massachusetts έχει 13 γράμματα
·   το Pennsylvania έχει 12 γράμματα
·   το Washington D.C. έχει 12 γράμματα
·   το Los Angeles έχει 10 γράμματα
·   ο αριθμός των αεροπειρατών ήταν 19 (9+1=10)
·   Ονόματα και λέξεις που δεν έχουν 11 γράμματα : Osama bin Laden, Khalid Al-Midhar, Majed Moqed, Nawaq Alhamzi, Salem Alhamzi, Satam Al Suqami, Waleed M. Alshehri, Wail Alshehri, Abdulaziz Alomari, Dick Cheney, Laura Bush, Iraq, Iran, Pakistan, Muslim, Islam, Pentagon, World Trade Center, terrorism, jihad, Taliban, Koran, United States, anti-American, murder, fire, hell, stupid.
Αυτό που κάνει ο Geller και οι άλλοι νουμερολόγοι είναι ένα παιχνίδι, ένα παιχνίδι που παίζεται με τους αριθμούς και τα μυαλά των ανθρώπων.

Κάποιες φορές είναι διασκεδαστικό και κάποιες άλλες αξιολύπητο.








5
Ψυχολογία και εσωτερισμός / Απ: Εννεάγραμμα
« στις: Ιουλίου 17, 2009, 15:02:54 »
Επισης προκυπτει και το εξης:

Παιρνοντας τις 3αδες των αριθμων
7+5+1=13==>1+3=4
8+5+2=15==>1+5=6
1+7+4=12==>1+2=3
2+8+4=14==>1+4=5

προσθετοντας τωρα 4+6+3+5=18==>1+8=9 !!

αν προσθεσουμε και τους αριθμους του κυριως τριγωνου 3,6,9 εχουμε
3+6+9=18==>1+8=9 !!!!

οποτε..το καψαμε το πρωινο!!
 8)



6
Ψυχολογία και εσωτερισμός / Απ: Εννεάγραμμα
« στις: Ιουλίου 17, 2009, 14:49:36 »
Συμφωνω απολυτα,αλλα ειναι αλλο να παρατηρησεις κατι και απο την παρατηρηση να προκυψει το οποιοδηποτε συμπερασμα,και διαφορετικο να εχεις το συμπερασμα και να προσπαθεις να ‘κολλησεις’ επανω τα υπολοιπα

7
Ψυχολογία και εσωτερισμός / Απ: Εννεάγραμμα
« στις: Ιουλίου 17, 2009, 14:34:36 »
Γιατι με το 7 ομως,εφ’οσον το 9 ειναι το θεμα μας εδω?
Προφανως προκυπτει μια σχεση που απορρεει απο τις ιδιοτητες των αριθμων εως το 7,αλλα δεν ενισχυει κατι ως προς την 9πλοτητα.

Και σε καποιες σειρες,καταληγει και σε αλλα νουμερα (9,3,κλπ),σπαζοντας την ακριβεια της διαδοχης

8
Ψυχολογία και εσωτερισμός / Απ: Εννεάγραμμα
« στις: Ιουλίου 17, 2009, 12:28:28 »
Εισαγωγή στον Εννεάγραμμο Τύπο.
Αυτή η εξήγηση καλύπτει τα βασικά που θα πρέπει να καταλάβετε για πώς το Εννεάγραμμα λειτουργεί, και θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο. Δεδομένου ότι θα δείτε, μόνο μερικές απλές έννοιες που απαιτούνται για να αρχίσετε το ταξίδι της ανακάλυψης της προσωπικότητα σας.

Γιατι πρεπει να το κανω αυτο με το 9γραμμα??



Ο Βασικός τύπος της προσωπικότητάς σας.
Ο καθένας προκύπτει από την παιδική ηλικία με έναν από τους εννέα τύπους που εξουσιάζουν την προσωπικότητά τους, με την εγγενές ιδιοσυγκρασία και άλλους προγενέτικούς παράγοντες που είναι οι κύριοι καθοριστικοί παράγοντες του τύπου.
Αυτό είναι μια περιοχή όπου όλοι οι σημαντικοί παράγοντες της εννεαγραμματικής δομής είναι συμφωνοι με την γέννηση απο έναν κυρίαρχο τύπο.

Επειδη θεωρω αδυνατο το μην καταλαβαινω εγω τι θελει να πει ο ποιητης,σιγουρα υπαρχει συντακτικο λαθος,με αποτελεσμα να ειναι ακατανοητο..lol

9
Ψυχολογία και εσωτερισμός / Απ: Εννεάγραμμα
« στις: Ιουλίου 17, 2009, 11:58:23 »
Επειδη δεν ειναι ‘ημερα σεμιναριων’, 8) ,προσπαθω να βρω την αιτια της δημοσιευσης σου.....
Τι να σχολιασει κανεις πανω στο εννεαγραμα...
Αληθεια πως κατεληξε σε εννεαγραμμα και οχι σε δεκαγραμμα,η επταγραμμα,η.....

Αν ηταν δωδεκαγραμμα,παντως,ισως να μου ελεγε κατι

10
Ψυχολογία και εσωτερισμός / Απ: Εννεάγραμμα
« στις: Ιουλίου 17, 2009, 11:12:39 »
Φιλε Mendesius ok,αλλα....εεεχχμμμ... ποια ειναι η ερωτηση σου?

PS: το ‘πυγες’ στο τελος,γραφεται με ‘η’


11
Το 1930 το γαλλικό αναρχικό περιοδικό Revue Anarchiste δημοσίευσε σε σειρά τευχών μια έρευνα για τις σχέσεις αναρχισμού και Τεκτονισμού. Στην έρευνα παρουσιάστηκαν απόψεις τεκτόνων αναρχικών αλλά και αναρχικών που αντιτίθεντο στον Τεκτονισμό. Αποσπώ ορισμένα από όσα δημοσιεύθηκαν. Έγραφε ο αδελφός Ρενέ Βαλφόρ: ‘Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των δημοκρατών τεκτόνων δεν πιστεύουν στη δυνατότητα δημιουργίας μιας αναρχικής πόλης αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ασυμβίβαστη η τεκτονική ιδιότητα με τον αναρχισμό. Και οι δύο δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην ανθρώπινη προσωπικότητα. Οι δημοκρατικές θεωρίες του Τεκτονισμού είναι αντίθετες προς τους εχθρούς της ελευθερίας και όχι σ’ αυτούς που ωθούν την ιδέα της ελευθερίας στα άκρα… Τα τεκτονικά ιδεώδη δεν αντιτίθενται σε ορισμένες μορφές αναρχισμού, ή στην ιδέα της απόλυτης ελευθερίας’.

Ο αδελφός Μαριούς Λεπάζ έγραφε: ‘Κοινωνιολογικά είμαι αναρχικός. Φιλοσοφικά είμαι τέκτονας’. Και ο ίδιος υπεραμυνόμενος των τεκτόνων έγραφε: ‘Υπάρχουν τρία είδη τεκτόνων οι αριβίστες, οι ανόητοι και οι ειλικρινείς. Ο Τεκτονισμός, όμως, είναι ένας’. Και τέλειωνε: ‘Ο Τεκτονισμός εργάζεται στο ιδεολογικό επίπεδο, η αναρχία εργάζεται στο κοινωνικό και ηθικό επίπεδο’.
Σε ένα άλλο σημείο ο Λεό Καμπιόν γράφει: ‘Ο τσαρισμός, ο φασισμός, ο σταλινισμός, ο χιτλερισμός, ο φρανκισμός, ο πεταινισμός, ο νασερισμός, οι λαϊκές δημοκρατίες, ο αφρικανικός εθνικισμός και συχνά η Εκκλησία έχουν έναν κοινό εχθρό τον Τεκτονισμό. Ο Τεκτονισμός είναι μια οργάνωση ελεύθερης σκέψης και η ελευθερία σκέψης καταδιώκεται από τους φανατικούς, τους μισαλλόδοξους και τους δικτάτορες. Όπου καταδιώκεται ο Τεκτονισμός καταδιώκονται και οι αναρχικοί’.
Ο αδελφός Ανρί Λαφονταίν επισημαίνει ότι στις Στοές προετοιμάστηκαν οι μεγάλες επαναστάσεις. Φυσικά δεν εννοεί μέσα στις Στοές, αλλά ότι εκεί δημιουργήθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε τα συγκεκριμένα άτομα να ηγηθούν επαναστάσεων στην ιδιωτική τους δραστηριότητα.
Πορτρέτα τεκτόνων αναρχικών Ας δούμε λίγα παραπάνω στοιχεία για ορισμένους αδελφούς που είναι περισσότερο γνωστοί από την αναρχική παρά από την τεκτονική τους ιδιότητα. Πιέρ Ζοζέφ Προυντόν. Μυήθηκε στις 8.1.1847 στη Στοά Sincιritι Parfaite Union et Constant Amitiι Rιunies στην Ανατολή Μπεζανσόν της Γαλλίας. Σε συνεδρίαση της Στοάς το 1926, ο ρήτοράς της αναφερόμενος στον Προυντόν είπε: ‘Δεν γνωρίζουμε τους λόγους που έκαναν κάποιον να πει για τον Προυντόν. «Σεβόταν ιδιαίτερα την προσωπικότητά του ώστε να μη συμμετέχει σε οποιαδήποτε οργάνωση». Μπορούμε να υποθέσουμε λοιπόν ότι ο φίλος των δυστυχούντων, ο υπέρμαχος των ιδανικών και της δικαιοσύνης, ο ερευνητής της αλήθειας και του κάλλους, γνώριζε ότι εισερχόμενος στον Τεκτονισμό δεν απαλλοτρίωνε την προσωπικότητά του και ότι παρέμεινε, όπως όλοι μας ο εαυτός του’.

Σχετικά με τη μύηση του αδελφού Προυντόν αναφέρεται η ακόλουθη λεπτομέρεια καταγραμμένη από τον ίδιο στα απομνημονεύματά του (De la Justice dans la Revolution et dans l’Ιglise). Στο Διασκεπτήριο έδωσε τις ακόλουθες απαντήσεις στα ερωτήματα: Ποίο τοκαθήκον προς τους ομοίους σου; Δικαιοσύνη σε όλους τους ανθρώπους. Ποίο το καθήκον προς την Πατρίδα; Αφοσίωση. Ποίο το καθήκον προς τον Θεόν; Ο πόλεμος!
Ο αδελφός Alec Mellor σχολίασε σχετικά: ‘Αυτό που τόνισε ο αδελφός Προυντόν με τόσο έντονο τρόπο δεν ήταν αθεϊσμός με τη συνήθη έννοια της λέξης, αλλά αντιθεϊσμός σύμφωνα με τη φιλοσοφία του’. Ο Προυντόν μπήκε στη Στοά με το κάλυμμα των ματιών και επακολούθησε έντονη συζήτηση για την απάντησή του. Μετά το τέλος της συζήτησης η Στοά αποφάσισε την αποδοχή του και συνεχίστηκε η μύηση. Την προσφώνηση των νεομύητων έκανε ο εξάδελφός του Μελχιόρ Προυντόν. Ο Προυντόν παρέμεινε μαθητής. Έγραφε σχετικά σε ένα γράμμα του το 1861: ‘Έχω μόνο το βαθμό του μαθητή γιατί οι αναταραχές της ζωής μου (αναφέρεται στις συνεχείς φυλακίσεις και εξορίες του) δεν μου επέτρεψαν να προχωρήσω στη Στοά. Έχω όμως ακόμα την κατήχηση του βαθμού’. Ο αδελφός Προυντόν μετέστη στην Αιώνια Ανατολή στις 19.12.1864.

Μιχαήλ Μπακούνιν. Γεννήθηκε στις 8.5.1814. Ο πατέρας του ήταν τέκτονας και επί πλέον ανέφερε με υπερηφάνεια ότι συμμετείχε στην κατάληψη της Βαστίλης. Ήταν αγωνιστικός αγκιτάτορας και θεωρητικός του αναρχισμού. Η ζωή του κινήθηκε από χαράκωμα σε χαράκωμα και από φυλακή σε εξορία. Μυήθηκε το 1845. Όταν βρισκόταν το 1864 στο Τορίνο και φοιτούσε στη Στοά Il Progresso Sociale κατείχε τον 30ο που του απένειμε ο Γκαριμπάλντι. Στη Στοά είχε κάνει ομιλίες για τον αναρχισμό και είχε γράψει και μία κατήχηση του σύγχρονου Ελευθεροτεκτονισμού.
Πολιτικά ενώ συμμετείχε με τον Μαρξ το 1864 στην Πρώτη Διεθνή, δεν δεχόταν τον αυταρχισμό του μαρξισμού και ίδρυσε τη δική του αναρχική ομοσπονδία τη Federation Jurassienne. Ο αδελφός Μπακούνιν μετέστη στην Αιώνια Ανατολή το 1876.
Ρεκλού. Η οικογένεια Ρεκλού έβγαλε τρία αδέλφια και έναν ανεψιό τέκτονες και αναρχικούς. Αλλά και ο πατέρας τους ήταν τέκτονας χωρίς να είναι αναρχικός. Ο αδελφός Ηλίας Ρεκλού (1827-1904) συνεργάστηκε στο αναρχικό περιοδικό La Revolte και ήταν ακρεοφάγος (έτρωγε κρέας μόνο στα επίσημα γεύματα). Ο αδελφός Ελισαίος Ρεκλού (1830-1905) έγραψε διάφορα αναρχικά βιβλία και πρόλογο σε βιβλίο του Κροπότκιν. Το 1894 έκανε ομιλία περί αναρχισμού στη Στοά Les Amis Philanthropes στις Βρυξέλες.

Οι αδελφοί Ρεκλού ήσαν μέλη της Στοάς Les Elus d’Hiram στο Παρίσι. Σεβαστιανός Φωρ. Ο αδελφός Φωρ γεννήθηκε στις 6.1.1853. Το 1888 έγινε τέκτονας και την ίδια περίοδο εγκατέλειψε τις άλλες του πολιτικές απασχολήσεις και συνταυτίστηκε με το Μπακούνιν και τους αδελφούς Ρεκλού. Νυμφεύθηκε και χώρισε γρήγορα γιατί οι συγγενείς της γυναίκας του είχαν ενοχληθεί που παντρεύτηκε αναρχικό, τέκτονα και ελευθερόφρονα. Η σύζυγός του όμως συνέχισε να τον παρακολουθεί σε όλες του τις μετακινήσεις και τελικά έζησαν μαζί τα τελευταία χρόνια της ζωής του.
Από τον Τεκτονισμό αποχώρησε το 1914 μαζί με άλλους αναρχικούς. Η διαφωνία του συνίστατο στο γεγονός ότι ο γαλλικός Τεκτονισμός είχε πάρει θετική θέση για την συμμετοχή της χώρας στον πόλεμο. Ο αδελφός Φωρ μετέστη στην Αιώνια Ανατολή στις 11.7.1942.
Μπορώ να συνεχίσω σε πολλές σελίδες αναφέροντας αναρχικούς τέκτονες και περιστατικά από την τεκτονική και αναρχική ζωή τους. Θα περιοριστώ σε ένα ενδιαφέρον περιστατικό που αφορά στον αδελφό Βλαδίμηρο Ουλιάνοφ ο οποίος, όμως, δεν ήταν αναρχικός. Ο Ουλιάνοφ ήταν μέλος της Στοάς L’Union de Belleville στο Παρίσι και τα οικονομικά του ήταν πάντα περιορισμένα. Ένα βράδι ζήτησε δανεικά από τον αδελφό Montehus ο οποίος του είπε: ‘Είσαι άτυχος Βλαδίμηρε γιατί μου ζητάς δανεικά το βράδι οπότε σε έχουν προλάβει άλλοι’. Αντιμετωπίζοντας όμως την απογοήτευση του Ουλιάνοφ έβγαλε από την τσέπη το ρολόι του και του το έδωσε λέγοντας: ‘Δώστο στο ενεχυροδανειστήριο και θα βολευτείς’.

Πολλά χρόνια μετά και ενώ είχε ξεχάσει το περιστατικό, ο αδελφός Montehus έλαβε εκ μέρους του Προέδρου του Κ.Σ. της Ε.Σ.Σ.Δ. ένα θαυμάσιο χρυσό ρολόι για να αντικαταστήσει αυτό που είχε παραμείνει στο ενεχυροδανειστήριο. Ο αδελφός Ουλιάνοφ ήταν τότε γνωστότερος με το ψευδώνυμο Λένιν. Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι αν το ρολόι είχε τριγωνικό σχήμα όπως συνηθιζόταν για τα ρολόγια τσέπης των τεκτόνων εκείνην την εποχή.
Στην Ισπανία ιδρύθηκε το 1910 η Confederacion Nacional del Trabajo και το 1927 η Federacion Anarquista Iberica. Και στις δύο αυτές αναρχικές οργανώσεις, που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη προ-φρανκική περίοδο, πολλά από τα ιδρυτικά μέλη ήσαν τέκτονες. Δύο μάλιστα από αυτούς οι Vincente Ballester και ο Sanchez Rosa τυφεκίστηκαν από τους φρανκιστές.

Αναρχικοί στην Ελλάδα Ας έλθουμε τώρα σε λίγο πιο επικίνδυνο έδαφος. Όπως είναι γνωστό οι δονήσεις είναι ισχυρότερες όσο πιο κοντά βρισκόμαστε στο επίκεντρο. Έτσι ως τώρα μπορούσαμε να αντιπαρέλθουμε τους Γάλλους, Ιταλούς, Βρετανούς, Ρώσους, Γερμανούς και Ισπανούς αναρχικούς. Τι γινόταν την ίδια περίπου περίοδο στην Ελλάδα;
Δανείζομαι στοιχεία από βιβλίο του Μιχάλη Δημητρίου. Ο Δημητρίου επισημαίνει ότι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας γνώρισαν έξαρση οι αναρχικές ιδέες την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα. Οι βασικές τάσεις ήσαν τέσσερις: αναρχοσυνδικαλισμός, αγροτικός αναρχισμός, χριστιανοαναρχισμός και η ατομική τρομοκρατία. Σε άλλο σημείο επισημαίνει ότι στην περίοδο 1893-95 υπήρχαν δέκα περίπου σοσιαλιστικές, αναρχικές και ουτοπιστικές τάσεις και επισημαίνει δύο που μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα:
Οι σοσιαλπατριώτες που ζητούν την εξέγερση των υπόδουλων Ελλήνων, τους οποίους καταπιέζει και εκμεταλλεύεται ο τούρκος δυνάστης. Εκδίδουν την επίσης βραχύβια εφημερίδα ‘Νέος Σοσιαλισμός’ στην οποία στεγάζονται και αναρχίζοντες όπως ο Σπύρος Νάγος.Οι θεοσοφιστές και ουτοπιστές οπαδοί του Δρακούλη, που όταν αποχωρήσουν από το Σύλλογο θα εκδόσουν μαζί με άλλους αντιηγετικούς αναρχίζοντες την εφημερίδα ‘Σοσιαλιστικός Σύλλογος’.
Στο βιβλίο υπάρχει μια δεκάδα αναφορών και στο βουλευτή και δικηγόρο Ρόκκο Χοϊδά θεωρούμενο ως αναρχοσοσιαλιστή και υποστηρικτή και με τις δύο ιδιότητές του, των διαφόρων διωκόμενων αναρχικών της εποχής. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη έμφαση σε αυτά τα τρία ονόματα. Και οι τρεις ήσαν αδελφοί τέκτονες και μάλιστα προς τιμήν του αδελφού Σπύρου Νάγου λειτουργεί από το 1949 και η ομώνυμη Στοά στην Αν Αθηνών.
Έρευνα στις ελάχιστες διασωζόμενες πηγές μελών του Τάγματος εκείνης της περιόδου ενδεχομένως να εντοπίσει και άλλα ονόματα τεκτόνων αναρχικών ή σοσιαλιστών. Δυστυχώς τα περισσότερα αρχεία έχουν καταστραφεί στις διάφορες περιπέτειες της χώρας και του τάγματος και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Παράλληλα, όπως αναφέρθηκε και εισαγωγικά, η παρούσα εργασία δεν αποσκοπεί στο να αποτελέσει την πλήρη και οριστική παρουσίαση του θέματος, αλλά να επισημάνει δειγματοληπτικά. Ας δούμε μερικά συνοπτικά βιογραφικά για τους τρεις που αναφέρθηκαν.

Ο αδελφός Πλάτων Δρακούλης γεννήθηκε το 1858 και μετέστη στην Α Α το 1932. Μυήθηκε στη Σ Στ Πυθαγόρας στις 10.12.1883. Ήταν συχνός ομιλητής στη Στοά και δημοσιεύτηκαν και μεταφράσεις του τεκτονικών κειμένων στο περιοδικό Πυθαγόρας, το οποίο ίδρυσε η Στοά, στον τόμο του 1884. Μετέφρασε στα ελληνικά βιβλία του Κροπότκιν και το 1885 εξέδωσε την εφημερίδα Άρδην (Μηνιαίον φύλλον των ανθρωπίνων συμφερόντων). Ηγήθηκε του αναρχοσυνδικαλισμού και είναι γνωστός και από τις υγιεινιστικές του θεωρίες. Είχε στενή σχέση με τη ‘Σοσιαλιστική Αναρχική Επαναστατική Προπαγάνδα’ που λειτουργούσε στο Λονδίνο. Στην Αγγλία πέρασε πολλά χρόνια της ζωής του ως καθηγητής ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Ο αδελφός Σπύρος Νάγος γεννήθηκε στις 13.8.1869 και μετέστη στην Α Α στις 4.9.1933. Εκτός από το περιοδικό που αναφέρθηκε παραπάνω συνεργάστηκε και με τον Δρακούλη στο Άρδην. Όταν ο Δρακούλης αναχώρησε στην Αγγλία, ο αδ Νάγος εγκατέλειψε το συνδικαλισμό. Το 1904 μυήθηκε στην τότε Στοά Μαραθών. Το 1905, αν και ήταν νέος ακόμα τέκτονας, ηγήθηκε κίνησης αδελφών που αποχώρησαν από τη Στοά Μαραθών γιατί διαφωνούσαν στην εκτίμηση των εθνικών θεμάτων. Οι αποχωρήσαντες ίδρυσαν τη Σ Στ. Προμηθεύς και ο αδ Νάγος ήταν ο πρώτος Σεβάσμιος. Ο αδ Νάγος διατέλεσε μέλος του Συμβουλίου της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος και τακτικό μέλος του Υπάτου Συμβουλίου του 33ο.

Ο αδελφός Ρόκκος Χοϊδάς γεννήθηκε το 1830 και μετέστη στην Α Α το 1890. Δεν μπόρεσα να εντοπίσω πότε και πού ακριβώς μυήθηκε ο αδ Χοϊδάς. Το 1881 ήταν πρόεδρος του παραρτήματος Πατρών του τεκτονογενούς σωματείου ‘Ρήγας Φεραίος’ και όταν ιδρύθηκε η Στοά Πυθαγόρας φέρεται ότι αποτέλεσε μέλος της. Εικάζεται ότι θα πρέπει να είχε μυηθεί στη Στοά Αρχιμήδης η οποία λειτουργούσε στην Πάτρα. Ο αδ Χοϊδάς ήταν οπαδός των θεωριών του Σαιν Σιμόν, σαινσιμονιστής όπως αποκαλούνταν.

Επίλογος και συμπεράσματα Όπως όταν αναφερόμουνα στους αλλοδαπούς αναρχικούς περιέλαβα και ένα ημιάσχετο επεισόδιο με τον Λένιν, έτσι θα κλείσω και αυτό το μέρος με μια αντίστοιχα μη άμεσα συνδεόμενη πληροφορία.

Ένας περίφημος φιλόσοφος και λογοτέχνης είναι ο αδελφός τέκτονας Νίκος Καρβούνης οποίος γεννήθηκε στην Ιθάκη το 1880 και μετέστη στην Α Α το 1947. Ο αδ Καρβούνης συνδέθηκε στενά με τη Θεοσοφική Εταιρεία Ελλάδος και τη Μεγάλη Ανατολή της Ελλάδος (όπως ονομαζόταν πριν τον Πόλεμο η Μεγάλη Στοά). Σημαντικός γενικά συγγραφέας δημοσίευσε και ανακοίνωσε πολλά σημαντικά κείμενα σχετικά με τη Θεοσοφία και τον Τεκτονισμό. Διετέλεσε μέλος της εκδοτικής ομάδας του επίσημου τεκτονικού περιοδικού και το 1931 ήταν Μεγ Στεγ της Μεγ Αν.

Μετά την έναρξη του Πολέμου έλαβε μέρος στην Αντίσταση στις γραμμές του ΕΑΜ έγραψε μάλιστα και το γνωστό εμβατήριο ‘Βροντάει ο Όλυμπος’. Στα χρόνια του Πολέμου και μετά τη λήξη του είχε διαρρήξει όλους τους δεσμούς του με τον Τεκτονισμό και τη Θεοσοφία.
Απηχώντας το ερώτημα που τέθηκε από έναν αδελφό όταν το παρόν κείμενο εκφωνήθηκε για πρώτη φορά: Άραγε ο Καρβούνης απομακρύνθηκε από τον Τεκτονισμό ή ο Τεκτονισμός απομακρύνθηκε από τον Καρβούνη; Τυχόν προσπάθεια απάντησης του ερωτήματος και κάθε πρόσθετη προσπάθεια για εξαγωγή συμπερασμάτων πραγματικά θα μπορούσε να εκληφθεί ως πρόκληση ερεθιστικής συζήτησης. Θέλω απλώς να ολοκληρώσω με μια ρήση του Τερέντιου και να παραφράσω μια άλλη ρήση του ίδιου. ‘Quod homines tot sentetiae’ (Όσοι οι άνθρωποι τόσες και οι απόψεις). Και η παράφραση: ‘Είμαι τέκτονας και ουδέν το ανθρώπινο θεωρώ ξένο’. (Για την ανακοίνωση αυτή ο Α. Χρ. Ριζόπουλος χρησιμοποίησε την ακόλουθη βιβλιογραφία: Αλεξανδρόπουλος, Α. Π. ‘Ηθική πολιτική’, Πυθαγόρας τ. Β΄, τ. Δ΄, Απρίλιος 1924 σσ. 481-484. Campion, Léo Les anarchistes dans la F M ou les maillons libertaires de la chaîne d’union, Marseille 1969. Δημητρίου, Μιχάλης Το Ελληνικό Σοσιαλιστικό Κίνημα, Πλέθρον Αθήνα 1985. Mellor, Alec Dictionnaire de la Franc-maçonnerie et des Franc-maçons, Paris 1971 σ. 302. Νάγος, Σπυρίδων
‘Η πολιτική της ελευθέρας τεκτονικής’, Πυθαγόρας τ. Β΄, τ. Γ΄, Μάρτιος 1924 σσ. 425-430 και Preston, William Illustrations of Masonry, London 1821 σ. 290. Πυθαγόρας, Στοά Λεύκωμα επί τη πεντηκονταετηρίδι της Σ Στ Πυθαγόρου (1881-1931), Αθήνα 1931.Revue Anarchiste τεύχη 8-11, Ιούλιος-Οκτώβριος 1930).



12
Διαπιστωνοντας πως ο χωρος του Τεκτονισμου,λογω αφ'ενος του πολλυσυλεκτικου του χαρακτηρα,αλλα και αφ'ετερου απο την τυπολατρικη του μορφη,καταληγει να ελκει συνηθως δυο βασικους τυπους ανθρωπων.
Τελειως συντηρητικων απο την μια και τελειως ριζοσπαστων απο την αλλη.
Ποιοι ειναι πιο συμβατοι με τον Τεκτονισμο?
Ακολουθει κειμενο,το οποιο δια βασα στο blog Τεκτονες Λαρισας,και αποτελει αναδημοσιευση.



Το παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση απο το blog Πολιτική Προσέγγιση


Σύμφωνα με τον ερευνητή ιστορικό Ανδρέα Χρ. Ριζόπουλο (Πρώτη ανακοίνωση Εταιρίας Φιλικών 1988. Πρώτη δημοσίευση Τεκτονικό Δελτίο Πυθαγόρας Τόμος Ζ΄, τ. 29, σσ. 336-347, 1989), αρκετοί αναρχικοί υπήρξαν και τέκτονες (ή ελευθεροτέκτονες):
Μερικές εισαγωγικές διευκρινίσεις είναι ίσως απαραίτητες πριν ξεκινήσει το κυρίως κείμενο. Καταρχάς ο τίτλος δεν είναι ούτε περιοριστικός, ούτε καθοριστικός συγκεκριμένης ιστορικής πορείας. Είναι απλώς περιγραφικός. Το κείμενο δεν αποσκοπεί ούτε στην πλήρη κάλυψη αλλά ούτε και σε αξιολογική εκτίμηση. Απλώς παρουσιάζει ιστορικά στοιχεία.

Σε ορισμένους από τους τέκτονες που θα αναφερθούν η τεκτονική ιδιότητα συνυπήρχε με την πολιτική τους δράση. Σε άλλους προϋπήρχε και σε κάποια φάση της πολιτικής τους δραστηριότητας εγκατέλειψαν τον τεκτονισμό. Τέλος άλλοι έγιναν τέκτονες μετά τη διακοπή της πολιτικής τους δραστηριότητας.
Μία ακόμα διευκρίνιση – και ίσως η πιο καίρια – είναι απαραίτητη. Είμαι βέβαιος ότι ορισμένοι μπορεί να προβάλουν ένσταση για το περιεχόμενο υποστηρίζοντας ότι απαγορεύονται οι πολιτικές συζητήσεις στο πλαίσιο του τεκτονισμού. Ας σταθώ λοιπόν για λίγο στην πιθανή και ευλογοφανή αυτή ένσταση.
Τέκτονες και Πολιτική Κατά τον Αριστοτέλη ο άνθρωπος είναι ζώον πολιτικόν. Εξού ο μη λαμβάνων ενεργητικό μέρος στις υποθέσεις του συνόλου καλείται ‘ιδιώτης’, έχων χαλαρή τη συνείδηση του ‘πολίτη’ και κατ’ επέκταση έχει ελαττωμένη διανοητική ικανότητα. Το δικαίωμα του ανθρώπου να ενδιαφέρεται για τα κοινά το έχει αναγνωρίσει ο Τεκτονισμός. Ο τέκτονας έχει δικαίωμα να έχει ως πολίτης τις προσωπικές του πολιτικές και κοινωνικές ιδέες και να αγωνίζεται για την επικράτησή τους. Δεν δικαιούται, όμως, να ενεργεί ως τέκτονας, ή να τις προπαγανδίζει εντός της Στοάς.

Μάλιστα σύμφωνα με τους Αρχαίους Κανόνες, όπως συγκεντρώθηκαν και δημοσιεύθηκαν από τον αδελφό Άντερσον το 1723 και το 1738, ο τέκτονας παραμένει ατιμώρητος τεκτονικά ακόμα και στην περίπτωση…εξέγερσης. Αναφέρεται σχετικά στον ΙΙ Κανόνα ‘Περί Ανωτέρας και Υφισταμένης Πολιτικής Εξουσίας’: Αν ένας αδελφός στασιάσει εναντίον του κράτους δεν θα πρέπει να υποστηριχτεί σ'αυτή του την πράξη. Αν δεν κατηγορείται για άλλο έγκλημα – παρόλο ότι η πιστή Αδελφότητα οφείλει να αποδοκιμάσει την ανταρσία του για να μη δώσει στην υπάρχουσα Κυβέρνηση αφορμή δυσαρέσκειας και για να αποφύγει τη δυσπιστία – κανείς δεν μπορεί να τον εκδιώξει από τη Στοά και οι σχέσεις του με τη Στοά παραμένουν αδιάρρηκτες. Ενώ, όμως, ο τέκτονας μπορεί να φτάσει ως άτομο μέχρι την επανάσταση, δεν δικαιούται ως μέλος της Στοάς να φθάσει ούτε καν σε απλή συζήτηση των πολιτικών και θρησκευτικών ιδεών του.

Η σκοπιμότητα της απαγόρευσης εξηγείται σε μια αναφορά που υπέβαλε η Μεγάλη Στοά της Αγγλίας το 1793 στο τότε Βασιλέα Γεώργιο. Έλεγε: Καθώς η ημετέρα Αδελφότης απαρτίζεται από άνδρες ποικίλων εθνών οι οποίοι πρεσβεύουν διαφορετικούς κανόνες πίστης και είναι προσηλωμένοι σε αντιτιθέμενα συστήματα διακυβέρνησης, τέτοιες συζητήσεις παροξύνουν το πνεύμα του ανθρώπου κατά του αδελφού του και θα επιδρούσαν προσβλητικά και ανθενωτικά’.
Στην Ελλάδα κατά τη διατύπωση των απαγορευτικών διατάξεων σχετικά με την πολιτική στην εξελικτική μορφή του Τεκτονισμού υπάρχουν παραλλαγές και αντίθετες ερμηνείες. Στον ισχύοντα Καταστατικό Χάρτη στο Άρθρο 1 και στην Πέμπτη Θεμελιώδη Αρχή, ‘αυστηρώς αποκλείεται πάσα συζήτησις επί πολιτικών και θρησκευτικών ζητημάτων και (ο τέκτων) δεν μετέχει των επ’ αυτών αγώνων’. Στο Σύνταγμα του 1898 το άρθρο 8 ανέφερε απλώς ότι οι τέκτονες ‘αποφεύγουσι πάσαν αφορμήν διαιρέσεως απέχοντες των ερεθιστικών συζητήσεων’. Στο Γενικό Κανονισμό του 1909 (άρθρο 174) απαγορευόταν κάθε πολιτική συζήτηση που αφορούσε στα προσωπικά κόμματα.

Το θέμα αναφέρθηκε επανειλημμένα στα τεκτονικά περιοδικά και χαρακτηριστικά το 1924 στο περιοδικό Πυθαγόρας δημοσιεύτηκαν άρθρα των Σπ. Νάγου και Α. Αλεξανδρόπουλου τα οποία διευκρίνιζαν ότι ο τέκτονας έχει καθήκον να μελετά και να ερευνά κοινωνικά και πολιτειολογικά ζητήματα. Αντίστοιχα άρθρα δημοσιεύτηκαν και το 1927 στο ίδιο περιοδικό με αναφορά στις επιτρεπτέες και απαγορευτέες συζητήσεις.
Το 1949 η Μεγάλη Στοά Αλπίνα της Ελβετίας απέστειλε πίνακα προς τη Μεγάλη Στοά της Γαλλίας στον οποίο αναφέρονταν οι όροι αναγνώρισης μιας τεκτονικής δύναμης ως κανονικής. Στην τέταρτη παράγραφο ανέφερε ότι ‘απαγορεύεται και η επί πολιτικών θεμάτων συζήτηση η οποία θα κατέληγε σε ψηφοφορία γιατί κατ’ αυτόν τον τρόπο θίγεται η ανεξαρτησία των απόψεων των μελών’. Τονιζόταν επίσης ότι απαγορεύονται οι αντιλογίες που θίγουν πολιτικά θέματα σε αντιδιαστολή προς τη διατύπωση και ανταλλαγή απόψεων σε τέτοια θέματα με διδακτική μορφή.
Αυτή φαίνεται να είναι και η χρυσή τομή του θέματος. Εξασφαλίζει την ενημέρωση των τεκτόνων σε θέματα επικαιρότητας, ή ιστορικά, όπως στην περίπτωση του παρόντος κειμένου, με τη διασφάλιση της αδελφικής σύμπνοιας. Μια ακόμα προλογική διευκρίνιση είναι απαραίτητη. Υπάρχουν θεσμοί και άτομα που έχουν φορτιστεί με ιδιαίτερο ιστορικό ή ιδεολογικό βάρος. Ελπίζω ότι οι αναγνώστες είναι σε θέση, προκειμένου για μια ιστορική αναφορά, να λησμονήσουν, ή έστω να παραμερίσουν προσωρινά, για λίγο τις εύλογες αυτές φορτίσεις.

Η παρουσία και εξέλιξη του αναρχισμού Στο πλαίσιο του περιορισμένου χώρου θα πρέπει σε όλα τα σημεία του κειμένου να πραγματοποιήσω άλματα και μερικές γενικεύσεις ίσως ακόμα και σε βάρος της επιθυμητής πληρότητας της παρουσίασης.Ο αναρχισμός με τη σημερινή του πολιτική έννοια είναι γέννημα του 18ου αιώνα, έχει όμως τις ρίζες του στην από την αρχαιότητα ως τις παρυφές των μύθων.
Πρώτος αναρχικός μπορεί να θεωρηθεί ο Προμηθέας που έκλεψε το φως από τον Ουρανό. Ακολουθούν ο ηδονιστής Αρίστιππος, ο αντιδογματικός Γοργίας, ο κυνικός Αντισθένης, ο ατομικιστής Πρωταγόρας, ο Πλάτων με την ιδανική του Πολιτεία, ο Διογένης που απέρριψε τον πλούτο και τις δομές της τότε κοινωνίας, ο Ζήνων ο Κιτιεύς και άλλοι πολλοί.
Με ένα μεγάλο χρονικό άλμα φθάνουμε στο Φρανσουά Ραμπελέ (1494-1553) ο οποίος έγραψε ‘κάνε ό,τι επιθυμείς’. Στον Τόμας Μύντσερ (1490-1525) που έγραφε ‘Στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του και τις δυνατότητές του’ και τον Έρασμο (1469-1536) ο οποίος έγραφε στον πάπα Λέοντα Ι’ ‘Τα ελεύθερα πνεύματα θέλουν εκπαίδευση και όχι δεσμά’. Αναρχική υφή έχει και η φράση του Έρασμου ‘Έχω Καθολική ψυχή αλλά Λουθηρανικό στομάχι’ για να δικαιολογήσει γιατί δεν νήστευε.

Μετά φθάνουμε στους εγκυκλοπαιδιστές. Έγραφε ο Ντιντερό (1713-1784) ‘Ποτέ ένας άνδρας δεν πρέπει να είναι ιδιοκτησία ενός ηγέτη, ένα παιδί ιδιοκτησία ενός γονέα, ή μια γυναίκα ιδιοκτησία ενός συζύγου’. Και ο Ρουσό (1712-1778) ‘Οι καρποί ανήκουν σε όλους και η γη σε κανένα’.
Και φθάνουμε στο 19ο αιώνα όπου θα παραθέσω τροχάδην μερικά ονόματα και θα επανέλθω σε ορισμένους. Στους θεωρητικούς του αναρχισμού περιλαμβάνονται ο Μαξ Στίρνερ, οι αδελφοί τέκτονες Προυντόν, Μπακούνιν και Ρεκλού που υποστήριζαν τον απόλυτο ή αναρχικό σοσιαλισμό. Ο κόμης Τολστόι, απόστολος της μη-βίας και των συνειδησιακών αντιρρησιών. Ο αδελφός Ρίκο Μαλατέστα, συγγραφέας της Αναρχίας. Ο πρίγκιπας Πιότρ Κροπότκιν, συγγραφέας μεταξύ άλλων της Αναρχικής Ηθικής. Ο αδελφός Κάρολος Μαλάτο, συγγραφέας της Φιλοσοφίας της Αναρχίας και Από την Κομούνα στην Αναρχία. Ο αδελφός Κάρολος Αλμπέρ, συγγραφέας του Ελεύθερου Έρωτα. Ο αδελφός Ράινερ Χαν, συγγραφέας του βιβλίου Το έγκλημα της υπακοής. Ο αδελφός Πολ Ρομπέν, πρωτοπόρος του νεομαλθουσιανισμού και της αναρχικής εκπαίδευσης. Ο αδελφός Αύγουστος Μπλανκί, ιδρυτής του σεχταριστιικού αναρχισμού και άλλοι.
Αναρχισμός και Τεκτονισμός Ο αδελφός Λεό Καμπιόν, γνωστός αναρχικός του περασμένου αιώνα, υποστηρίζει στο βιβλίο του Οι αναρχικοί στον Ελευθεροτεκτονισμό, ή οι αναρχικοί κρίκοι της τεκτονικής αλύσου ότι ο Τεκτονισμός είναι, αν όχι ο μοναδικός, ένας από τους ελάχιστους οργανισμούς όπου ο οπαδός της απόλυτης ελευθερίας και ο αναρχικός μπορούν να ανήκουν χωρίς να εγκαταλείψουν τις πεποιθήσεις τους.

Ο Καμπιόν αναφέρεται στη συνέχεια στους τέκτονες και στους αναρχικούς και τονίζει δύο σημεία: Όπως δεν μπορεί να κρίνει κανείς τον Τεκτονισμό από τη συμπεριφορά ορισμένων τεκτόνων, έτσι δεν πρέπει να κρίνει και τον Αναρχισμό από ορισμένους αναρχικούς.
Επισημαίνει δε ότι δεν γίνεται κανείς αναρχικός χάρη σε μια δήλωση, όπως δεν γίνεται και κάποιος τέκτονας εφόσον απλώς έχει συμμετάσχει σε κάποια τελετή μύησης. Αλλά τί δίνει στον αδελφό Καμπιόν το δικαίωμα να συνδέει τον Τεκτονισμό με την Αναρχία; Οι περισσότεροι αναρχικοί είναι έτοιμοι να συνυπογράψουν τις περισσότερες από τις Θεμελιώδεις Αρχές του τεκτονισμού και ιδιαίτερα τα ακόλουθα σημεία: ΙΙΙ. Εργάζεται αδιαλείπτως υπέρ της προόδου και της ηθικής και πνευματικής ανορθώσεως της ανθρωπότητας δια της ειρηνικής και βαθμιαίας ανυψώσεως του Ατόμου. IV Ως ύπατον αγαθόν ο ελεύθερος τέκτων θεωρεί την ελευθερίαν σκέψεως και συνειδήσεως. VI Οι Ελευθεροτέκτονες πρεσβεύουν ότι οι άνθρωποι, οιαδήποτε και αν χωρίζη αυτούς διαφορά πνευματικών ή υλικών προσόντων, καταγωγής, κοινωνικής θέσεως, εθνικότητος, φυλής, χρώματος, γλώσσης, ή θρησκείας, γεννώνται ελεύθεροι, έχοντας τα αυτά δικαιώματα.

Το μόνο πρόβλημα που μπορεί να έχουν ορισμένοι αναρχικοί στην Ελλάδα θα ήταν η αρχή περί υπάρξεως Θεού και της αθανασίας της ψυχής. Σε ορισμένες άλλες χώρες το πρόβλημα έχει ‘ξεπεραστεί’ από την ερμηνεία που έχει δοθεί στο σχετικό άρθρο των Αρχαίων Καθηκόντων. Συγκεκριμένα τα καθήκοντα αναφέρουν: ‘Ο τέκτων αν κατανοεί την Τέχνην ποτέ δεν θα είναι ένας μωρός αθεϊστής, ούτε ελευθεριάζων άθρησκος’. Η ‘ερμηνεία’ επικεντρώνεται στις λέξεις ‘μωρός’ και ‘ελευθεριάζων’ και άρα δεν αποκλείονται οι μη μωροί και οι μη ελευθεριάζοντες! Βέβαια το σημαντικό σημείο είναι η συνείδηση κάθε υποψήφιου και οι απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο της αίτησης εισδοχής και οι απαντήσεις κατά τη διάρκεια της μύησης. Στη Γαλλία, πάντως, έχει πάψει για παράδειγμα από χρόνια να αποτελεί prima faciae λόγο απόρριψης της αίτησης ενός κομμουνιστή για μύηση καθώς και αντίστροφα ενός τέκτονα από το να γίνει μέλος του κομμουνιστικού κόμματος.
Αλλά ας γυρίσουμε στον Τεκτονισμό. Ένας αναρχικός μπορεί να ολοκληρώσει την πορεία του στο Συμβολικό Τεκτονισμό και στους επιγενόμενους βαθμούς του Σκωτικού Τύπου χωρίς να αντιμετωπίσει πρόβλημα συνείδησης. Μάλιστα σε ορισμένους όρκους θα βρει σημεία που φαίνονται σαν να έχουν γραφτεί από τους μεγάλους αναρχικούς ή σοσιαλιστές συγγραφείς. Παραθέτω ένα χαρακτηριστικό κείμενο: Ουδέποτε και δια να σώσω την ζωή μου δεν θα συνθηκολογήσω και ουδέποτε θα υποταχθώ εις οιονδήποτε δεσποτισμόν υλικόν, όστις υφαρπάζει και καταχράται την κυβερνητικήν δύναμιν δια να καταθλίβει και υποδουλώνει τους ανθρώπους… ουδέ θα υποταχθώ ποτέ εις οιονδήποτε διανοητικόν δεσποτισμόν όστις δεσμεύει τας συνειδήσεις, προσδένει την ελευθέραν σκέψιν και θεωρεί ως μυσαρόν έγκλήμα τας ευσυνειδήτους πίστεις και τους ειλικρινείς και τιμίους δισταγμούς.


13
Amorc / Απ: Απαντήσεις
« στις: Μαΐου 24, 2009, 13:45:32 »
Η διεύθυνση της ιστοσελίδας από όπου προέρχεται η ανεπιτυχής απόδοση, είναι η:
http://user.cyberlink.ch/~koenig/sunrise/vanloo/ameng.htm   Ξανα-υπενθυμίζουμε ότι είναι υποχρέωση η πληροφόρηση για την πηγή κειμένου με προέλευση διαδικτυακή....
    Φίλε Crimson King καλωσόρισες....

Συμφωνω απολυτα για την αναφορα των πρωτογενων πηγων,οποιασδηποτε αναδημοσιευσης.
Τιμη μου να συμμετεχω.

14
Amorc / Απ: Απαντήσεις
« στις: Μαΐου 23, 2009, 16:21:59 »
νομιζω οτι ολοι ξερουμε πως τα μεταφραστικα εργαλεια του διαδικτυου,ειναι (ακομα τουλαχιστον),απαραδεκτα.
Ετσι τις περισσοτερες φορες,διαβαζουμε μεταφρασεις σοβαρων κειμενων,οπως το παραπανω,χωρις να καταλαβαινουμε τι λεει τελικα.
Για πολλους,η αναγνωση ενος κειμενου με μεταφραστικα,συντακτικα η και ορθογραφικα λαθη,καταντα εκνευριστικα επιπονη,για αυτο θα παρακαλουσα,οποιος
φιλος θελει να καταθεσει καποιο κειμενο,τουλαχιστον να μπαινει στον κοπο να το μεταφραζει,αλλοιως μπορει να παραπεμπει στο link του πρωτοτυπου.
Οπως ειναι γνωστο,ο Διαβολος ειναι στις λεπτομερειες.

Σελίδες: [1]