Αποστολέας Θέμα: Οι ιδέες του Γκουρτζίεφ περί δομής της οκτάβας και τα προφανή λάθη του  (Αναγνώστηκε 5028 φορές)

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ

    Η διάταξη των τριών οκταβών

    Ο Γ.Ι.Γκουρτζίεφ εκτός των πολλών κενών και ασαφειών που φρόντισε να υπάρχουν για την προσωπικότητά του φρόντισε να καλύψει την άγνοιά του σε σημαντικά ζητήματα μέσω μεθόδων υποβολής στους μαθητές του. Το "Κύριε" με κεφαλαίο "Κ", είναι ένα από τα ενδεικτικά στοιχεία που αποδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο επιβαλλόταν σε αυτούς και ως ποιο σημείο έφτανε αυτή η υποβολή.

    Η βασική του ιδέα ήταν ότι τα πάντα εκδηλώνονται μέσω δύο νόμων :το νόμο του 3 και το νόμο του 7. Αυτή είναι και η πρώτη αυθαιρεσία. Διότι αν και αυτοί οι αριθμοί συναντώνται πολλές φορές σε φαινόμενα και σε παραδόσεις, δεν υπάρχουν πάντα αντιστοιχίες μεταξύ των τριάδων και των επτάδων κάθε φαινομένου.

    Πολύ περισσότερο δεν συνδέονται με κανένα τρόπο με τη συγκεκριμένη οκτάβα! Επιπλέον δεν εξήγησε ποτέ ΠΩΣ επιβεβαιώθηκε ότι αυτή η οκτάβα είναι εκείνη μέσω της οποίας εκδηλώνεται ο νόμος του 7 και όχι εκείνη του Πυθαγόρα ή οποιαδήποτε άλλη. Ούτε επίσης εξήγησε γιατί άφησε κατά μέρος το "νόμο" οποιουδήποτε άλλου αριθμού πχ του 5, 4, 6, κλπ, ενώ οι παγκόσμιες παραδόσεις κάνουν το αντίθετο.

    Για την οκτάβα που επέλεξε για να ενδύσει το σύστημά του, τη μείζονα του ντο μη συγκερασμένη, λέει γενικά και αόριστα ότι ήταν εν χρήσει σε αρχαία χρόνια, κάτι που είναι ψευδές διότι το αντίθετο δείχνει κάθε αρχαίο μουσικό κείμενο που έχει διασωθεί από οποιοδήποτε αιώνα και ότι ξαναανακαλύφτηκε αργότερα ότι μέσω αυτής εκδηλώνεται ο νόμος του 7.

    Η οκτάβα αυτή είναι επινόηση ενός μοναχού του Ζαρλίνο, και δεν υπάρχει καμιά εξήγηση για το πως επιλέχθηκαν οι συχνότητες των νοτών στην τρέχουσα βιβλιογραφία παγκοσμίως. Υπάρχει μεν εξήγηση γνωστή πλέον στο γράφοντα, αλλά αυτή είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας στην αρχαία ελληνική μουσική και γι' αυτό θα παρουσιαστεί μόνο σε όσους ενδιαφερθούν να την αναζητήσουν. Η προέλευση της οκτάβας αυτής δεν είναι καθόλου αρχαία και δεν έχει τίποτε το υπερφυσικό ή μυστηριακό για να επιλεγεί ως εκείνη που εκδηλώνεται ο νόμος του 7. Η άγνοια του Γκουρτζίεφ και μόνο την έθεσε ως τέτοια.

    Αλλά ας δούμε τι ακριβώς λέει για τη δομή της οκτάβας, όπως μεταφέρθηκαν από τον Ουσπένσκυ στο "Αναζητώντας τη χώρα του θαυμαστού", αλλά και σε όλα γενικά τα βιβλία που έχουν γραφεί από τον ίδιο και τους συνεχιστές του. Θεωρεί ότι η κάθε οκτάβα δείχνει μια σειρά διαδοχικών σταδίων που ακολουθεί κάθε τι καθώς εκδηλώνεται. Η εκδήλωση γίνεται από  "πάνω προς τα κάτω" ξεκινώντας από το πιο υψίσυχνο Ντο  της οκτάβας και προχωρώντας με τη γνωστή διαδοχή : ΝΤΟ,ΣΙ,ΛΑ,ΣΟΛ,ΦΑ,ΜΙ,ΡΕ,ΝΤΟ. επειδή θεωρεί ότι κάθε βήμα της εκδήλωσης αντιστοιχεί σε μία νότα συμπεραίνει ότι επειδή μεταξύ των νοτών ΝΤΟ-ΣΙ και ΦΑ-ΜΙ υπάρχει πολύ μικρή απόσταση (το γνωστό από την αρχική ανάλυση 16/15) ότι υπάρχει καθυστέρηση στην πρόοδο της εκδήλωσης και ότι δημιουργείται ένα "χάσμα", μια "παύση" στην πρόοδο της εκδήλωσης. Για το χάσμα μεταξύ ΝΤΟ-ΣΙ λέει ότι γεφυρώνεται μόνο του σε ορισμένες διαδικασίες, αλλά το άλλο, ΦΑ-ΜΙ, ότι χρειάζεται κάποια έξωθεν ενίσχυση για να γεφυρωθεί, μιά άλλη οκτάβα, πλάγια που θα ξεκινά από το ΣΟΛ της πρώτης κατεβαίνοντας που θα γεφυρώσει το χάσμα ΦΑ-ΜΙ της πρώτης.

    Και εδώ είναι που αρχίζει το μπέρδεμα!

    Διότι η "παύση" της πρώτης γεφυρώθηκε από τη δεύτερη αλλά θα χρειαστεί και μια τρίτη κλίμακα- οκτάβα, πλάγια της δεύτερης, καθοδική, ξεκινώντας από το ΣΟΛ της δεύτερης,  για να γεφυρωθεί η παύση της δεύτερης! Αλλά για την τρίτη δε χρειάζεται το ίδιο λέει ο Γκουρτζίεφ!!!- Γίνεται ως δια μαγείας μόνο του! Πιθανά θεωρούσε ότι δεν πρέπει να προχωρήσει πιο πέρα , σε 4η οκτάβα, γιατί με τρεις οκτάβες εκπληρώνεται "ο νόμος του 3" κάτι που δεν έχει καμιά λογική βάση αν ληφθεί υπόψιν η δική του θέση ότι θεωρείται ως χάσμα ή κενό που πρέπει να γεφυρωθεί κάθε παύση ΦΑ-ΜΙ. Και δεν είναι μόνο αυτό αλλά οι πλάγιες κλίμακες στις οποίες αναφέρεται είναι "στραπατσαρισμένες" καθώς δεν ακολουθεί τη γνψστή παραγωγή πλάγιας κλίμακας από μια άλλη όπως μουσικά ορίζεται αλλά τις τρεις νότες της δεύτερης της θέτει όλες μαζί μεταξύ του κενού της "παύσης" και το ίδιο κάνει με 4 από τις νότες της τρίτης οκτάβας!!!

    Για περισσότερες λεπτομέρειες και ολόκληρο το άρθρο, μεταβείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση,
http://homepages.pathfinder.gr/filosofos3/articles/metaphysics/scales.htm
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/