Αποστολέας Θέμα: Γενικά ερωτήματα περί Ροδοσταυρισμού και ΑΜΡΑ, ΑΙΘΕΡΑΣ-ΑΚΑΣΑ  (Αναγνώστηκε 4763 φορές)

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.456
  • Karma: 0
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Στάλθηκε στις 18/11/2007

Προς Α.Μ.Ρ.Α.

Ολοκλήρωσα την μελέτη των (θαυμάσιων) εργασιών / διδασκαλιών σας.

Παρόλο που διαπίστωσα ότι το σύστημα της ΑΜΡΑ βασίζεται στον λεγόμενο "δυτικό εσωτερισμό" και σημείωσα  τις παραπομπές σας σε κάποια ονόματα, ανάγκη δική μου (και άλλων μελετητών υποθέτω) είναι να υπάρξει μία ακριβέστερη ενημέρωση ως προς του που ακριβώς βασίζεται η διδασκαλία του χώρου σας.

Θαρρώ πώς χρειάζεται να γίνεται περισσότεροι συγκεκριμένοι. Αν η ΑΜΡΑ, όπως λέει το όνομά της, είναι μία Ροδοσταυρική διδασκαλία, πρέπει να ορίσετε επακριβώς την έννοια του Ροδόσταυρου και να ενημερώσετε για την ιστορική (ή μη) προέλευσή του.

Πότε εμφανίστηκε; Πώς; Τι γραπτά κείμενα υπάρχουν σχετικά; Από ποιούς και από πότε;

Εσείς συνεχίζετε στις γραμμές αυτής της διδασκαλίας;

(εννοείται ότι δεν ενδιαφέρει εάν χρησιμοποιείται μεθόδους άλλων παλαιότερων Ροδοσταυρικών ταγμάτων).

Συνεχίζετε δηλαδή  να μεταδίδετε  μία διδασκαλία που προέρχεται από  κείμενα που θεωρούνται Ροδοσταυρικά;

Έχετε εμπλουτίσει την ΑΜΡΑ και με γνώσεις από μύστες που δεν θεωρούνται παραδοσιακοί Ροδόσταυροι;

Από ποιούς;

Εάν όμως  η ΑΜΡΑ είναι ένα νέο σχήμα  που δεν βασίζεται επακριβώς στην Ροδοσταυρική Παράδοση, τότε... μήπως δεν θα έπρεπε κάν να ονομάζεται "Ροδοσταυρική";

Πόσο μάλλον "Μυστικιστική", αφού εσείς οι ίδιοι δηλώνετε (και συμφωνώ με αυτήν την επιλογή) ότι «επιλέγεται να εντρυφήσετε σε μία Συνθετική Επιστήμη»  Μυστικισμού – Αποκρυφισμού.

Τέλος, αν η ΑΜΡΑ είναι  μία Διδασκαλία που εμπεριέχει  κυρίως  την δική σας κατανόηση και σύνθεση, τότε καλό δεν θα ήταν να μας γνωστοποιήσετε από ποια αναγνώσματα ή μυητικά κελεύσματα  προέρχεται  αυτή η κατανόηση;  (τα βιογραφικά σας δηλαδή :-))

Αυτά ως γενική παρατήρηση.

---------------------

Ειδικότερα,

θα αναφερθώ στις έννοιες ΑΙΘΕΡΑΣ και ΑΚΑΣΑ.

Υποθέτω, και κάπου το δηλώνετε και εσείς, ότι θα αναφερθείτε αναλυτικότερα στους μετέπειτα βαθμούς.

Έχετε όμως ήδη ταυτίσει με βεβαιότητα αιθέρα και ακάσα, κάτι  που δεν προκύπτει από τους ορισμούς που εσείς οι ίδιοι έχετε δώσει.

Αν ΑΚΑΣΑ είναι:

«Σύμφωνα με την άποψη της Θεοσοφίας, κάθε πιθανή εκδήλωση στο σύμπαν,  καταχωρείται σε μία λεπτοφυή ουσία που ονομάζεται “Akasha”.»

«μία Ινδουιστική ερμηνεία των ακασικών αρχείων συσχετίζει την Akasha με την πρωταρχική μήτρα κάθε δημιουργημένης μορφής στο σύμπαν.

Δηλαδή, σε αυτή την εκδοχή, τα ακασικά αρχεία δεν αποτελούν απλά εντυπώσεις των κοσμικών εκδηλώσεων αλλά θεωρούνται μέρος της γενεσιουργού αιτίας του σύμπαντος. Έτσι, η Akasha αποτελεί πλέον εκείνη τη λεπτοφυή πνευματική ουσία που διαπερνά τα πάντα και μέσω της Prana, δηλαδή της Κοσμικής Ενέργειας δίνει μορφή σε ολόκληρο το σύμπαν. Έτσι, θεωρείται πως στο πεδίο της Akasha, δημιουργήθηκαν όλες οι συμπαντικές εκδηλώσεις αλλά ενυπάρχουν και όλες οι εκδηλώσεις που πρόκειται μελλοντικά να μορφοποιηθούν» 1.2.1.

τότε δεν μπορούμε να τον ταυτίσουμε απλά με «την πλασματική μορφή της ύλης» -τον ΑΙΘΈΡΑ. Αν κάνουμε την ταύτιση, τότε πρέπει να διευρύνουμε τον ορισμό του Αιθέρα.

Τους αδελφικούς μου χαιρετισμούς.

Εγκάρδια,

Ε....
Ολη η Γη ένας Ροδόκηπος, για να Ανθίσει η πλάση...

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.456
  • Karma: 0
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απαντήθηκε από Rose_777, 19/11/2007

Ε.... μου,

χαίρομαι ιδιαίτερα για τα σχόλια σου, γιατί εκτιμώ το ερευνητικό σου πνεύμα.  Συμπεριλαμβάνω την απάντηση του Ορφέα, στο κείμενο word, και θα σου απαντήσω και εγώ με την σειρά μου παρακάτω...

Αν θέλεις όμως για καλό όλων, νομίζω ότι θα ήταν καλύτερο να γραφτείς και να συμμετέχεις στο φόρουμ μας, έτσι ώστε να μπορούν και άλλοι να διαβάζουν αυτές τις ανταλλαγές απόψεων και να αποκομίζουν τα οφέλη τους όπως εμείς, ή τουλάχιστον να προβληματίζονται...

Θα σταθώ σε μερικά σημεία που αναφέρεις...

1. Τι είναι Ροδόσταυρος...

Υπάρχει στην κεντρική σελίδα ένα τμήμα που λέγεται αναδρομή και περιγράφει την ιστορική αναδρομή του δυτικού εσωτερισμού.  Ο Ροδοσταυρισμός είναι ένα κίνημα που γεννήθηκε στην Ευρώπη γύρω στο 1200μχ, αναβίωσης της Αρχαίας Ελληνικής Κοσμοαντίληψης. Αργότερα χρωματίστηκε από εσωτερικό Χριστιανισμό, και η ερμηνεία του αλλοιώθηκε. Θα τα ξεκαθαρίσουμε όμως όλα σιγά σιγά...

Σε γενικές γραμμές, ο Ροδοσταυρισμός ασχολείται με τις απόκρυφες επιστήμες (Καμπάλα,  Αλχημεία, Ερμητικά, Αστρολογία) καθώς και τις εξωτερικές επιστήμες. Ο Δυτικός εσωτερισμός ή ο Δυτικός πολιτισμός ενδιαφέρεται να επιστημονικοποιήσει τα απόκρυφα ή τα πνευματικά μυστικά, έτσι ώστε να βρουν εφαρμογή στην καθημερινότητά μας.

2. Γιατί Μυστικιστική η ΑΜΡΑ, αφού ασχολείται και με αποκρυφισμό...

Επειδή στα Μικρά Μυστήρια, η μεγάλη αγωνία και ανάγκη είναι η συναισθηματική ωρίμανση με στόχο την ενηλικίωση του ατόμου, δηλαδή την ανάπτυξη της αυτόνομης Συνείδησης και της Βουλήσεως, μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στην μυστικιστική εμπειρία.  Όμως για να είναι μία διδασκαλία, ή μία σχολή ισορροπημένη, ο ορθολογισμός δεν μπορεί να είναι απών, αλλιώς οι απόφοιτοι... θα βγαίνουν μάλλον... ανισόρροποι...

Με άλλα λόγια η ΑΜΡΑ είναι μία σχολή με κυρίαρχη την μητρική θηλυκή αρχή, η οποία όμως καλύπτει και τα δύο ημισφαίρια του ανθρώπου, το αριστερό και το δεξί, την θηλυκή (παθητική) αρχή (ΑΜ-ΜΑ) αλλά και την αρσενική (ενεργητική) αρχή (ΡΑ).  Ο Ροδοσταυρισμός εξάλλου αποσκοπεί στο γάμο αυτόν της ερμαφρόδιτης φύσης μας με στόχο την Αρμονία.

3. Για τα βιογραφικά μας...

Ε.... μου, έχω μάθει να κρατώ μία σιγή όσον αφορά, αυτά που έχω περάσει ή έχω ασχοληθεί, είτε εγώ είτε ο Π......  Όχι γιατί θέλω να κρύψω τίποτα, αλλά γιατί η αποκάλυψή τους, σε λάθος χρόνο, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από ότι προσφέρει καλό...

Το μόνο που ίσως βοηθήσει στο ερώτημά σου, είναι πως και ο Π..... και εγώ έχουμε ένα πανεπιστημιακό θετικών επιστημών υπόβαθρο, και αρκετή έρευνα, Γνώση (κατανοήση) από εμπειρίες μας στον εσωτερισμό. Για περισσότερες λεπτομέρειες τηλεφωνικά, ή από κοντά.

φιλιά,
M....
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 06, 2007, 17:16:55 από Rose_777 »
Ολη η Γη ένας Ροδόκηπος, για να Ανθίσει η πλάση...

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.456
  • Karma: 0
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απαντήθηκε από Ορφέας, 19/11/2007

Προς Α.Μ.Ρ.Α.
 
Ολοκλήρωσα την μελέτη των (θαυμάσιων) εργασιών / διδασκαλιών σας.


Ευχαριστούμε θερμά για τα καλά σου λόγια. Είναι τιμή μας –και για να είμαστε ειλικρινείς, έχουμε ανάγκη να ακούσουμε την καλοπροαίρετη κριτική από ανθρώπους που έχουν εντρυφήσει σε βάθος στον εσωτερισμό- που εισπράττουμε τόσο θετικά σχόλια από μέρους σου. Ακόμα μεγαλύτερη όμως είναι η υπηρεσία και η προσφορά σου στην ΑΜΡΑ, γιατί εντοπίζεις εύστοχα τα κενά του εγχειρήματος που ξεκινήσαμε και μας βοηθάς αφάνταστα στην κατά το δυνατόν επαρκέστερη και πιο ολοκληρωμένη δόμηση και παρουσίαση. Σου είμαστε ειλικρινά ευγνώμονες.
 
Παρόλο που διαπίστωσα ότι το σύστημα της ΑΜΡΑ βασίζεται στον λεγόμενο "δυτικό εσωτερισμό" και σημείωσα  τις παραπομπές σας σε κάποια ονόματα, ανάγκη δική μου (και άλλων μελετητών υποθέτω) είναι να υπάρξει μία ακριβέστερη ενημέρωση ως προς του που ακριβώς βασίζεται η διδασκαλία του χώρου σας.

Στο άρθρο «Ροδοσταυρισμός: Η αναγέννηση των Εσωτερικών Επιστημών στην Ευρώπη» που υπάρχει στην κεντρική σελίδα της ΑΜΡΑ, amra.gr , στην ένδειξη «Αναδρομές», όπως επίσης και στην «αγορά» της ΑΜΡΑ στο  ΑΜΡΑ - Αυθεντική Μυστικιστική Ροδοσταυρική Αδελφότητα > Θέματα Ροδοσταυρισμού > Ροδοσταυρικά 'Αρθρα με τίτλο, ΡΟΔΟΣΤΑΥΡΙΣΜΟΣ : Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ., όπου γίνεται σε γενικές γραμμές μια αναδρομή στην ιστορική συνέχεια και στο γεννεολογικό δέντρο του Ροδοσταυρισμού.

Θαρρώ πώς χρειάζεται να γίνεται περισσότεροι συγκεκριμένοι. Αν η ΑΜΡΑ , όπως λέει το όνομά της, είναι μία Ροδοσταυρική διδασκαλία, πρέπει να ορίσετε επακριβώς την έννοια του Ροδόσταυρου και να ενημερώσετε για την ιστορική (ή μη) προέλευσή του. Πότε εμφανίστηκε; Πώς; Τι γραπτά κείμενα υπάρχουν σχετικά; Από ποιούς και από πότε;

    Ήδη ετοιμάζεται μια πληρέστερη ανασκόπηση της ιστορίας του Ροδοσταυρισμού και της προέλευσής του, βασισμένη πάνω σε ιστορικά τεκμήρια και αναφορές και όχι σε μυστικά και χαμένα αρχεία. Όσο για την έννοια του Ροδόσταυρου, τελευταία και μάλλον σκόπιμα έχει διαστρεβλωθεί η έννοιά του, ώστε σήμερα να παραπέμπει σε μια χριστιανική έκδοση εσωτερικού χριστιανισμού, πράγμα βέβαια τελείως ασύστολο.

    Στο άρθρο που παραπέμπουμε, υπάρχουν και αναφορές σε ονόματα και έργα, στα οποία αναφέρεται αλλά και ουσιαστικά στηρίζεται ο Ροδοσταυρισμός.  Η βάση όμως της Ροδοσταυρικής διδασκαλίας, επικεντρώνεται στο τρίπτυχο, «Ερμητικά – Αλχημεία – Καμπάλα».

 
Εσείς συνεχίζετε στις γραμμές αυτής της διδασκαλίας;
(εννοείται ότι δεν ενδιαφέρει εάν χρησιμοποιείται μεθόδους άλλων παλαιότερων Ροδοσταυρικών ταγμάτων).
Συνεχίζετε δηλαδή  να μεταδίδετε  μία διδασκαλία που προέρχεται από  κείμενα που θεωρούνται Ροδοσταυρικά;
Έχετε εμπλουτίσει την ΑΜΡΑ και με γνώσεις από μύστες που δεν θεωρούνται παραδοσιακοί Ροδόσταυροι;
Από ποιούς;

     
    Οι διαδασκαλίες της ΑΜΡΑ φιλοδοξούν να ακολουθούν τις παραδοσιακές διδασκαλίες του Ροδοσταυρισμού, πιστές ως προς το περιεχόμενό τους στο τρίπτυχο που αναφέραμε παραπάνω, ως προς τον εσωτερισμό, σύμφωνες φυσικά και με το Ροδοσταυρικό πνεύμα της εξωτερικής επιστημονικής ενασχόλησης, και εναρμονισμένες με το κοινωνικό – επαναστατικό πνεύμα της ατομικής και κοινωνικής δικαιοσύνης και τελικής απελευθέρωσης του Ευρωπαίου πολίτη και του παγκόσμιου ανθρώπου.

    Προφανώς βέβαια, η ΑΜΡΑ δεν εθελοτυφλεί στην συνεισφορά μυστών από διαφορετικές σχολές και πολιτισμούς και έτσι, πάντα αφήνει χώρο στις διδασκαλίες της για εμπλουτισμό και σφαιρικότερη προσέγγιση και ανάλυση και με διαφορετικές οπτικές, αλλά και με απόψεις προερχόμενες άλλων σχολών, οι οποίες επάξια έχουν καταξιωθεί στον χώρο του εσωτερισμού.


Εάν όμως  η ΑΜΡΑ είναι ένα νέο σχήμα  που δεν βασίζεται επακριβώς στην Ροδοσταυρική Παράδοση,  τότε... μήπως δεν θα έπρεπε κάν να ονομάζεται "Ροδοσταυρική"; Πόσο μάλλον "Μυστικιστική", αφού εσείς οι ίδιοι δηλώνετε (και συμφωνώ με αυτήν την επιλογή) ότι «επιλέγεται να εντρυφήσετε σε μία Συνθετική Επιστήμη»  Μυστικισμού – Αποκρυφισμού.

Η ΑΜΡΑ, ευελπιστεί να προάγει πρώτιστα την παραδοσιακή διδασκαλία, φέρνοντάς την στην σημερινή εποχή, πρεσβεύοντας ότι η εσωτερική γνώση δεν περιορίζεται χρονικά, καθότι παραμένει πάντα επίκαιρη, οπότε κουβαλάει ως τίτλο τιμής τον όρο Ροδοσταυρική, προσπαθώντας να τον τιμήσει στο έπακρο. Για λόγους όμως ιστορικής συνέχειας και απόδοσης τιμής στους πρωτεργάτες των εσωτερικών επιστημών του Ροδοσταυρισμού που ήταν οι μεγάλοι μυστικοί όλων των εποχών, παρότι ο Ροδοσταυρισμός αποτελεί πλέον μια Συνθετική Επιστήμη Μυστικισμού και Αποκρυφισμού, συντηρούμε και διαιωνίζουμε την ορολογία «μυστικιστική», σε συσχετισμό με τον γενικό όρο «Ροδοσταυρική», επισημαίνοντας συγχρόνως την αναγκαιότητα και της μυστικιστικής οδού του εσωτερισμού, η οποία, για την επιστημονική σκέψη σχεδόν απαξιώθηκε, ενώ από την άλλη, την μονοπώλησε δυστυχώς το κάθε θρησκευτικό δόγμα.
 
Τέλος, αν η ΑΜΡΑ είναι  μία Διδασκαλία που εμπεριέχει  κυρίως  την δική σας κατανόηση και σύνθεση, τότε καλό δεν θα ήταν να μας γνωστοποιήσετε από ποια αναγνώσματα ή μυητικά κελεύσματα  προέρχεται  αυτή η κατανόηση;  (τα βιογραφικά σας δηλαδή :-))
 
    Θάταν αναληθές αν ισχυριζόμασταν ότι δεν υπεισέρχεται και η υποκειμενική παράμετρος της δικής μας κατανόησης στις διδασκαλίες .εργασίες της ΑΜΡΑ. Προσπαθούμε όμως κατά το δυνατόν πάντα να αναφερόμαστε στην εσωτερική παράδοση και να επιζητούμε εκεί την θετική ετυμηγορία στις απόψεις που εκφράζουμε, προάγοντας και προβάλλοντας την συνεπικουρία των μυστών του Ροδοσταυρισμού.

Αυτά ως γενική παρατήρηση.
 
---------------------
 
Ειδικότερα,
θα αναφερθώ στις έννοιες ΑΙΘΕΡΑΣ και ΑΚΑΣΑ.
Υποθέτω, και κάπου το δηλώνετε και εσείς, ότι θα αναφερθείτε αναλυτικότερα στους μετέπειτα βαθμούς.
Έχετε όμως ήδη ταυτίσει με βεβαιότητα αιθέρα και ακάσα, κάτι  που δεν προκύπτει από τους ορισμούς που εσείς οι ίδιοι έχετε δώσει.


Για την μεγάλη δασκάλα του ανατολικού εσωτερισμού, την Ε. Π. Μπλαβάτσκι, Ακάσα είναι η λεπτοφυής πνευματική ουσία που διαπερνάει όλο το διάστημα, η αρχέγονη ουσία που –όπως ισχυρίζεται- εσφαλμένα ταυτίζεται με τον αιθέρα, λέγοντας ότι η Ακάσα, είναι ως προς τον Αιθέρα, ότι το πνεύμα ως προς την ύλη, ή το Άτμα ως προς το Κάμα-Ρούπα. Για την Μπλαβάτσκι, είναι το Παγκόσμιο Διάστημα στο οποίο υπάρχει η έμφυτη Ιδεοπλασία του Σύμπαντος με τις πάντα μεταβαλλόμενες όψεις στα πεδία της ύλης και αντικειμενικότητας και από το οποίο ακτινοβολείται ο Πρώτος Λόγος, η εκδηλωμένη σκέψη.

Αν ΑΚΑΣΑ είναι: 
 
«Σύμφωνα με την άποψη της Θεοσοφίας, κάθε πιθανή εκδήλωση στο σύμπαν,  καταχωρείται σε μία λεπτοφυή ουσία που ονομάζεται “Akasha”.»
 
«μία Ινδουιστική ερμηνεία των ακασικών αρχείων συσχετίζει την Akasha με την πρωταρχική μήτρα κάθε δημιουργημένης μορφής στο σύμπαν. Δηλαδή, σε αυτή την εκδοχή, τα ακασικά αρχεία δεν αποτελούν απλά εντυπώσεις των κοσμικών εκδηλώσεων αλλά θεωρούνται μέρος της γενεσιουργού αιτίας του σύμπαντος. Έτσι, η Akasha αποτελεί πλέον εκείνη τη λεπτοφυή πνευματική ουσία που διαπερνά τα πάντα και μέσω της Prana, δηλαδή της Κοσμικής Ενέργειας δίνει μορφή σε ολόκληρο το σύμπαν. Έτσι, θεωρείται πως στο πεδίο της Akasha, δημιουργήθηκαν όλες οι συμπαντικές εκδηλώσεις αλλά ενυπάρχουν και όλες οι εκδηλώσεις που πρόκειται μελλοντικά να μορφοποιηθούν» 1.2.1.  τότε δεν μπορούμε να τον ταυτίσουμε απλά με «την πλασματική μορφή της ύλης» -τον ΑΙΘΈΡΑ.


    Είχαμε παραθέσει στην Διδασκαλία της ΑΜΡΑ, ότι:

«Ο όρος που έχει επικρατήσει να λέγεται αυτός ο αιθερικός μνημονικός καταχωρητής, είναι «ΑΚΑΣΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ». Σε ανώτερο βαθμό θα αναλύσουμε διεξοδικώτερα αλλά και θα ξεδιαλύνουμε επισημαίνοντας το γεγονός της ύπαρξης δύο ξεχωριστών «Ακασικών Αερχείων», που χάριν συντομίας προς ώρας θα τα ονομάσουμε , «κοσμική Ακάσα», ως η κατώτερη πλανητική Ακάσα και πνευματική ακάσα, ως η ανώτερη συμπαντική ακάσα. Αυτή η παράξενη και μυστηιώδης ουσία, ο αιθέρας, βρίσκεται πάντα πίσω από κάθε νέα γένεση, πίσω από κάθε υλοποίηση στα πεδία του υλικού κόσμου».

Υπενθυμίζουμε μόνον το γεγονός ότι μιλήσαμε για δύο ξεχωριστά αν και αναλογικά πεδία «Ακάσα» , την πλανητική, όπως την ονομάσαμε, ακάσα και την Συμπαντική. Στον δεύτερο βαθμό θα γίνει εμπεριστατωμένη και λεπτομερής αναφορά, όπου ευελπιστούμε ότι θα γίνει κατανοητή η διαφοροποίηση ανώτερης και κατώτερης Ακάσα. Στην παρούσα στιγμή – και σε ευχαριστούμε που μας δίνεις την ευκαιρία να αναφερθούμε σε τόσο βαθιά πνευματικά θέματα- θα τονίσουμε μόνον ότι σύμφωνα με την Ροδοσταυρική εσωτερική παράδοση, ο μεν κατώτερος κόσμος είναι ο κόσμος της μορφής, ο δε ανώτερος, ο κόσμος των Ιδεών, των αρχετύπων, κόσμος παντελώς άμορφος, άρα στερούμενος φυσικά κάθε ουσίας που θα παρέπεμπε στην όποιας μορφής ύλη. Για να προσεγγίσουμε και να κατανοήσουμε επαρκώς την Ανατολική – κύρια θεοσοφική – σκέψη, θάταν χρήσιμο να παρακολουθήσουμε τους πνευματικούς διαλόγους του Κρισναμούρτι με τον κβαντικό φυσικό Bohm.

    Επειδή ως Ροδόσταυροι, ως δυτικοί εσωτεριστές, πάντα θα επιζητούμε να ανακαλύψουμε και να παρουσιάσουμε ένα υλικό ανάλογο του πνευματικού κόσμου, καθότι θεωρούμε ότι μέσω της ύλης δυνάμεθα να κατανοήσουμε και να προσεγγίσουμε το πνεύμα, και επειδή η δυτική εσωτερική παράδοση μας δίνει πλέον τα στοιχεία για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, συνεπικουρούμενη από την πλέον προηγμένη επιστήμη –κύρια την κβαντική φυσική- για την πνευματική Ακάσα προσμέναμε να βρούμε το αντίστοιχο στον κόσμο των μορφών, πράγμα που φυσικά ανακαλύψαμε, πρώτον στις συνεχείς αναφορές των διδασκάλων της δυτικής εσωτερικής παράδοσης και δεύτερον στις ανακαλύψεις της ίδιας της επιστήμης.

    Βρήκαμε λοιπόν στον κόσμο των μορφών τον φωσφορίζοντα, υλικό όμως παράγοντα, την πεμπτουσία ως Πέμπτη κατάσταση της ύλης, «τον απαραίτητο παράγοντα κάθε «Κριτιά» (μαγικής πράξης) θρησκευτικής ή βέβηλης –σύμφωνα με τα λεγόμενα της Μπλαβάτσκι – που σε μια άλλη όψη είναι η δύναμη της Κουνταλίνι, ο απόκρυφος ηλεκτρισμός, το Αλκαέστ των Αλχημιστών κατά μία έννοια ή ο συμπαντικός διαλύτης». (Ίσιδα Αποκαλυμμένη).

    Αυτή είναι η κατώτερη Ακάσα, το αιθερικό, το οποίο όμως δεν έχει καμιά σχέση, παρά μόνον αναλογική αντιστοιχία, με την Ανώτερη Ακάσα, το ίδιο το κβαντικό πεδίο, την μήτρα – μητέρα της δημιουργίας, το αληθινό κβαντικό – πνευματικό κενό των απείρων δυνατοτήτων εκδήλωσης και δημιουργίας. Στην μεθεπόμενη διδασκαλία της ΑΜΡΑ θα αναφερθούμε συνοπτικά στο πνευματικό – κβαντικό πεδίο, την ανώτερη Ακάσα, όπου υπάρχει έμφυτη η Ιδεοπλασία του Σύμπαντος.


 
Αν κάνουμε την ταύτιση, τότε πρέπει να διευρύνουμε τον ορισμό του Αιθέρα.

Θα είμαστε πάντα στην αναμονή για περαιτέρω εποικοδομητικό διάλογο.
 
Τους αδελφικούς μου χαιρετισμούς.
Εγκάρδια,
 
Ε...
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 06, 2007, 17:19:54 από Rose_777 »
Ολη η Γη ένας Ροδόκηπος, για να Ανθίσει η πλάση...

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.456
  • Karma: 0
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: ΟΥΣΙΑ-ΙΔΕΑ
« Απάντηση #3 στις: Δεκέμβριος 06, 2007, 13:40:08 »
Στάλθηκε από Ε..., 20/11/2007

Ωω πόσα καλά λόγια!  Ειπώθηκε από εμένα μία λέξη (και μάλιστα εντός παρενθέσεως) και είπατε τόσες!
(πάντως, αφού μπορέσατε πραγματικά να καταλάβετε την βαθιά εκτίμησή μου για εσάς και την προσπάθειά σας, χαίρομαι).

-------------
Ήσασταν απολύτως κατατοπιστικοί ως προς τα ερωτήματά μου για τον Ροδοσταυρισμό και τον όρο  «Μυστικιστική» στο όνομα, και σας ευχαριστώ.

Το θέμα περί ΑΙΘΕΡΟΣ και ΑΚΑΣΑ είναι εξαιρετικά λεπτό και πολύ σημαντικό. Κατανόησα τις διευκρινήσεις σου,  Ορφέα,  και σε ευχαριστώ. (ιδιαίτερα  ενδιαφέρουσα και  η συγκριτική που επιχειρείτε  με θεωρίες της επιστήμης).

Το θέμα είναι μεγάλο, αλλά επέτρεψέ μου να απομονώσω ένα μέρος από το κείμενό σου και να σχολιάσω κάπως ανεξάρτητα από το υπόλοιπο:


θα τονίσουμε μόνον ότι σύμφωνα με την Ροδοσταυρική εσωτερική παράδοση, ο μεν κατώτερος κόσμος είναι ο κόσμος της μορφής, ο δε ανώτερος, ο κόσμος των Ιδεών, των αρχετύπων, κόσμος παντελώς άμορφος, άρα στερούμενος φυσικά κάθε ουσίας που θα παρέπεμπε στην όποιας μορφής ύλη.

Στην πραγματικότητα,  πώς μπορούμε να εννοήσουμε έναν  κόσμο που να στερείται οποιασδήποτε μορφής ύλης;
 
Η  ΙΔΕΑ  είναι όντως «παντελώς άμορφη και στερείται κάθε ουσίας», αλλά θαρρώ πώς είναι λανθασμένο να μιλάμε για  κόσμο Ιδεών άμορφο. Από τη στιγμή που μιλάμε  για κόσμο, ήδη έχει δοθεί κάποια μορφή, έστω και αιθερική /λεπτή.

Αν ανατρέξουμε στα  Ιερά Βιβλία της  Ινδουιστικής Παράδοσης (είναι  πολύ βοηθητικά) θα αναγνώσουμε ότι η ΜΙΑ Έσχατη  Πραγματικότητα αποτελείται από δύο όψεις:

· Πουρούσα ή αλλιώς Κοσμική Ιδεοπλασία ή Πνεύμα και
· Πρακρίτι ή αλλιώς Κοσμική Ουσία , Πρωταρχική Ύλη.

Δύο Όψεις που υπήρχαν εξαρχής μαζί, ΠΡΙΝ  την εκδήλωση των Κόσμων  –πριν κάποια «μεγάλη έκρηξη».

Υπό αυτήν την έννοια  έχω ξαναπεί ότι Ύλη και Πνεύμα ξεκίνησαν μαζί, και μαζί προχωρούν στην εξέλιξη. Υπό αυτήν την έννοια επίσης, οι όροι «ανώτερος κόσμος Ιδεών» και «κατώτερος κόσμος μορφών» θεωρώ πως δεν είναι ακριβής. Επειδή η Ιδέα και η μορφή (στις διάφορες διαβαθμίσεις της ύλης) δεν υπήρξαν ούτε μπορούν να υπάρξουν  χωριστά.

Η πρακρίτι (Πρωταρχική Ύλη), μας ενημερώνει το σύστημα  SAMKHYA (και όχι μόνο), «υπήρχε πριν δημιουργηθεί το οτιδήποτε, είναι η πρωταρχική ουσία από την οποία τα πάντα φανερώθηκαν και πίσω στην οποία εν καιρώ θα επιστρέψουν όλα».

(Ο Theos Bernard, ένας δυτικός, έχει αναλύσει στο βιβλίο του με τον πλέον διαυγέστατο και ορθολογικό τρόπο τα έξι κλασικά συστήματα της Ινδίας).

Τα τέσσερα στοιχεία και το πέμπτο ο Αιθέρας ή Ακάσα (εδώ ταυτίζονται στην γενικότητά τους) είναι διαφοροποιήσεις αυτής της Πρωταρχικής Κοσμικής Ουσίας.

Ως εκ τούτου  ορθά μπορεί να ειπωθεί, κατανοώ,   ότι η  Ιδεοπλασία (Θεός ή  Άνθρωπος) πλάθει μορφές, υλοποιεί /μορφοποιεί /συμπυκνώνει από το ήδη υπάρχον διάχυτο Υλικό / Ουσία ( από τα πέντε στοιχεία των Διαφοροποιήσεων της Πρακρίτι –συμπεριλαμβανομένου και του Αιθέρα).

Και εδώ όντως βρίσκεται το κλειδί και των διαφόρων υλοποιήσεων πνευμάτων και άλλων σχετικών, αλλά και της Θεουργίας.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 06, 2007, 13:43:14 από Rose_777 »
Ολη η Γη ένας Ροδόκηπος, για να Ανθίσει η πλάση...

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.456
  • Karma: 0
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: ΟΥΣΙΑ-ΙΔΕΑ
« Απάντηση #4 στις: Δεκέμβριος 06, 2007, 13:45:58 »
Απαντήθηκε από Ορφέα, 20/11/2007

Tο Σάμκυα

Ως όρος σημαίνει την αρίθμηση και θεωρείται κατάλληλος για να εκφράζει ένα σύστημα που δίνει αναλυτικά την κατάταξη του εκδηλωμένου κόσμου. Σημαίνει επίσης τη γνώση της φύσης του αμιγούς πνεύματος. Tο Σάμκυα δέχεται ότι ο κόσμος είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς αιτίων και αποτελεσμάτων, μια συνεργασία και αλληλεπίδραση ατομικών πνευματικών μονάδων, των πουρούσα, και της υπερ-δραστήριας ύλης, της πρακρίτι αυτή η τελευταία είναι το δυναμικό της φύσης , εκείνο που ο Πλάτωνας αναφέρει ως "το δοχείο και η τροφός κάθε γενιάς".

Για το Σάμκυα, η Aρχική Aιτία βρίσκεται στο Πρακρίτι, ενώ η ίδια είναι χωρίς αιτία. Tα παράγωγά της είναι εξαρτημένα, ενώ η ίδια είναι ανεξάρτητη. "H αλυσίδα των αιτίων και των αποτελεσμάτων καθώς και η δράση προέρχονται από το Πρακρίτι". (Μπαγκαβάτ Γκίτα, 13-20)

H φύση του Πουρούσα είναι συνειδητότητα χωρίς αρχή και τέλος, αιώνια, ακίνητη, ατροποποίητη, ελεύθερη, από φύση και θέση απομονωμένη. Eίναι όμως η δημιουργική αιτία που μετατρέπει το διάστημα σε κοσμικές σφαίρες, σε πεδία σκέψεων, αισθημάτων και αισθήσεων και κρατά σε συνοχή αυτούς τους κόσμους μεταξύ τους.

"Mάθε πως το Πουρούσα και το Πρακρίτι είναι και τα δύο χωρίς αρχή και τέλος, όμως οι τρόποι της φύσης και οι μορφές που παίρνουν για χάρη της δικής μας συνειδητής εμπειρίας, έχουν την προέλευσή τους στο Πρακρίτι". (Μπαγκαβάτ Γκίτα, 13-19)

Στην «Μυστική δοξασία» της Μπλαβάτσκι -1ος τόμος, η Πρακρίτι και ο Πουρούσα αναφέρονται ως «οι δύο αρχέγονες όψεις της μίας Άγνωστης θεότητας», με την Πρακρίτι να είναι ουσιαστικά η Φύση και τον Πουρούσα να εκφράζει την πνευματική φύση, το Πνεύμα. Σύμφωνα μάλλιστα με την Ινδοϊστική μυθολογία, ο Πουρούσα είναι ο αρχέγονος άνθρωπος, ο ουράνιος άνθρωπος και ως Πουρούσα Ναραγιάνα, η αρχέγονη αρσενική αρχή και η Πρακρίτι, η αρχέγονη θηλυκή αρχή.

Η Πρακρίτι είναι η πρωταρχική μητέρα – Φύση, η αιτία των τρόπων και των μορφών της Φύσης. Είναι η δωρήτρια της μορφής, όπως και της Ζωής και του θανάτου. Ο Πουρούσα από την άλλη, είναι αυτός που «τεμαχίζεται». Συγκεράζοντας όλα τα στοιχεία, παρατηρούμε ότι ο Πυρήνας της κοσμογονίας – θεογονίας, είναι ταυτόσημος σε ολάκερη την Άρια ή όπως συνηθίστηκε να αποκαλείται, Ινδοευρωπαϊκή παράδοση. Αντίστοιχο του Πουρούσα στην Ελληνική κοσμογονία, ο Ηρικεπαίος Φάνης Διόνυσος. Ηρικεπαίος, δηλαδή Ερμαφρόδιτος, όπως και η μία ενότητα Πουρούσα – Πρακρίτι, όπως στην πιο γνωστή παράδοση, Αδάμ – Εύα, καθώς όπως αναφέρει η Γένεση, ο θεός έκανε τον άνθρωπο «Άρσεν και Θήλυ» και αργότερα αποχωρίστηκε από την μία ενότητα το θήλυ –η Εύα από το πλευρό του Αδάμ- η πρωταρχική μητέρα από τον πρωταρχικό δημιουργό – Λόγο- Έρωτα –Φάνητα.

Για την θεογονία και την κοσμογονία, η αρχή της δημιουργίας- το Big Bang- γίνεται με τον διαμελισμό του Πουρούσα ή του Φάνητα – πατέρα Ουρανού, του πρωταρχικού κοσμικού αβγού που αναλάμπει εκρηγνυόμενο την στιγμή πριν τον χρόνο και αρχή για την εκπόρευση του παθητικού στοιχείου, της Πρακρίτι, της πρωταρχικής μεγάλης μητέρας, του Χρόνου Κρόνου. Αν και ο Φάνητας – Πουρούσα (Πυρ + ουσία) είναι η αρχική μονάδα, η αρχέγονη ενότητα και πρωταρχική στιγμή της δημιουργίας, ουσιαστικά όμως ΔΕΝ είναι η αναίτιος και αυτογενής αρχή, αλλά είναι παιδί, είναι γέννημα-αυγό ενός αρχέγονου κατάμαυρου πουλιού, είναι γέννημα της κατασκότεινης αβύσσου. Αυτό το αβυσσαλέο κατασκότεινο Ον, γεννήτορας του πρωτογενούς κοσμικού αβγού, του Φάνητα του Πρωτογέννητου, από τον Πυθαγόρα χαρακτηρίζεται με δύο αρνήσεις, ΜΗ και ΔΕΝ, ορίζοντας όχι παντελώς το τίποτα, αλλά το απειροελάχιστο «κάτι» που το «μέγεθός του» τείνει στο μηδέν.

Αυτό που μόνον υπάρχει αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ, το πρωταρχικό «τίποτα», το κβαντικό κενό, το πεδίο των άπειρων δυνατοτήτων αλλά μη εκδηλωμένης ουδέ μίας, ένας κόσμος ανύπαρκτος, αλλά με μια αρκετά κατατοπιστική περιγραφή, ένα χαλί από φυσαλίδες κενού που απαρτίζονται από ΤΙΠΟΤΑ, έτσι μπορούμε να περιγράψουμε την μητέρα του Πουρούσα ή Φάνητα, ένα σχεδόν απόλυτο ΜΗΔΕΝ, χωρίς καμμιά ουσία, φωρίς καμμιά μορφή, χωρίς να είναι καμμιά οντότητα, προκύπτουσα από την απόσυρση του απείρου, δίνοντας «τόπο» για την εκδήλωσή της και γονιμοποιημένεη στη συνέχεια από το άπειρο, γεννάει την πρώτη δημιουργό αιτία και αρχή της δημιουργίας. Απειρο Χ Μηδέν = Ένα, η πρωταρχική Μονάδα.

Αυτή η πρωταρχική (όσο έννοια μπορεί να έχει το πρωταρχική σε κατάσταση μη χρονική) άβυσσος, όπου απουσιάζει οποιαδήποτε ουσία ή μορφή, γίνεται ο παθητικός δέκτης της απείρου αλλά μη εκδηλωμένης ολότητας, που ΕΙΝΑΙ αλλά δεν υπάρχει, και «γεννά» την πρωταρχική αρχή, τον πρώτο δράστη αλλά συνάμα και «θύμα» της πρωταρχικής δημιουργίας. Μια μητέρα που δεν είναι μητέρα, που δεν είναι ουσία ούτε μορφή, που μόνον η κβαντική περιγραφή προσεγγίζει κάπως.

Στην πραγματικότητα, μόνον έτσι μπορούμε κάπως να εννοήσουμε έναν  κόσμο που  στερείται οποιασδήποτε μορφής ύλης. Η δυτική εσωτερική παράδοση, οπισθοχωρεί και άλλο στην διαδικασία της θεογονίας και κοσμογένεσης, πολύ πιο πριν από το πρωταρχικό FIAT   LUX, πέρα ακόμα και από τα τρία πέπλα που «αγκαλιάζουν» την σφαίρα του ανεκδήλωτου, όπως η φιλοσοφία της Καμπαλά αποκαλύπτει.

Η Φύση δεν είναι τόσο παράξενη όσο φανταζόμαστε.

Είναι πολύ περισσότερο από όσο μπορούμε να φανταστούμε !!!!
Ολη η Γη ένας Ροδόκηπος, για να Ανθίσει η πλάση...

Έα

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 11
  • Karma: 0
    • Προφίλ


Ορφέας,

Παράθεση
Η Φύση δεν είναι τόσο παράξενη όσο φανταζόμαστε.

Είναι πολύ περισσότερο από όσο μπορούμε να φανταστούμε !!!!


Και μόνο γι' αυτά τα υπέροχα θαυμαστικά, θα παραβλέψω την έμμεση περιφρόνηση που διαφαίνεται
στο κείμενό σου για την (αγαπημένη σε εμένα) Ανατολική Σκέψη!





Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.456
  • Karma: 0
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Και μόνο γι' αυτά τα υπέροχα θαυμαστικά, θα παραβλέψω την έμμεση περιφρόνηση που διαφαίνεται
στο κείμενό σου για την (αγαπημένη σε εμένα) Ανατολική Σκέψη!

Αγαπητή 'Εα,

και εγώ λατρεύω την Ανατολή, ειδικά την Ταυλανδέζικη κουζίνα, έχω μνήμες από Θιβέτ, Ινδία και Κίνα, αλλά από τότε που γνώρισα την Αρχαία Ελληνική Παράδοση, όπως δεν διδάχθηκε στα «υπό την κατοχή του θρησκευτικού δογματισμού» σχολεία μας, κατανόησα γιατί γεννήθηκα Ελληνίδα.

Εξαιτίας της απογύμνωσης της Αρχαίας Ελληνικής Πανθεϊστικής Παράδοσης, μέσω του Χριστιανισμού,  η σημερινή Ελληνική κοινωνία, παρουσιάστηκε στις μέρες μας, στεγνή και ορθολογιστική.  Έτσι αναγκαστήκαμε να ξαναεισάγουμε στην χώρα μας, μυστικιστικές δοξασίες, και τεχνικές από την Ανατολή, ξεχνώντας πως ο μυστικισμός ήταν πάντα παρόν στην κοινωνία μας, ακόμα και μέσω του Χριστιανισμού, υπό την μορφή της προσευχής.

Έτσι λοιπόν, όποιος ερευνήσει σε βάθος την Παράδοση όλων των λαών, θα βρει πως οι ίδιες αρχές που διδαχθήκαμε μέσω της Θεοσοφίας είχαν τις ίδιες πηγές με την Αρχαία Ελληνική Παράδοση.

Με άλλα λόγια, επειδή ένας άνθρωπος είναι άντρας ή γυναίκα, δεν σημαίνει πως δεν έχει μέσα του, και την θηλυκή και την αρσενική αρχή.  Έτσι και κάθε μεριά, είτε Ανατολή είτε Δύση, περικλείει μέσα της και τον αντίθετο πόλο. Όμως παρόλο που είμαστε όλοι όμοιοι σαν άνθρωποι, εκφράζουμε διαφορετικά την ζωή. 

Παρόλο που η ΟΥΣΙΑ είναι ίδια, η ΕΚΦΡΑΣΗ διαφέρει...
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 11, 2007, 15:59:00 από Rose_777 »
Ολη η Γη ένας Ροδόκηπος, για να Ανθίσει η πλάση...

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ


Ορφέας,

Παράθεση
Η Φύση δεν είναι τόσο παράξενη όσο φανταζόμαστε.

Είναι πολύ περισσότερο από όσο μπορούμε να φανταστούμε !!!!


Και μόνο γι' αυτά τα υπέροχα θαυμαστικά, θα παραβλέψω την έμμεση περιφρόνηση που διαφαίνεται
στο κείμενό σου για την (αγαπημένη σε εμένα) Ανατολική Σκέψη!



Ναι, είναι αλήθεια ότι δεν τρέφω τα καλύτερα συναισθήματα απέναντι στην νεοεποχίτικη έκδοση της Ανατολικής σκέψης, που πλημμύρισε την Δύση και διέδωσε μια παντελώς διαστρεβλωμένη εικόνα και όψη της ανεκτίμητης συμβολής και συνεισφοράς της Ανατολικής Σοφίας στην παγκόσμια εξέλιξη, στην οικουμενική Εσωτερική Φιλοσοφία.
....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....