Αποστολέας Θέμα: Η μεταφυσική στην Αίγυπτο  (Αναγνώστηκε 3561 φορές)

thanos

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 30
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Η μεταφυσική στην Αίγυπτο
« στις: Μάρτιος 30, 2009, 02:19:57 »
Η μεταφυσική στην Αίγυπτο
Η θρησκεία της Αιγύπτου συνδυάζει ηθική και μεταφυσική σε μία σύνθεση η οποία στοχεύει στην εξέλιξη του ανθρώπου και στην απελευθέρωση της ψυχής του.

 

Το πέρασμα από τη γη αυτή είναι μία περίοδος δοκιμασίας και μαθητείας, η οποία ανανεώνεται τόσες φορές όσες χρειάζεται, έως ότου η Ψυχή, απελευθερωμένη, να μην έχει πια ανάγκη να στηρίζεται στη σαρκική ύλη. Η διαδικασία της απελευθέρωσης ξεκινάει από την αγνότητα. Και ηθική είναι τόσο μια δίκαιη και ευγενής ζωή, όπου προσέχουμε τα λάθη και τα ελαττώματα μας, όσο και η βοήθεια των θεών προς εκείνους οι οποίοι ενεργούν με δικαιοσύνη και σοφία.

Στο μεταξύ, ανάμεσα σε κάθε ζωή σ' αυτό τον κόσμο, υπάρχει μία περίοδος ανάπαυσης, κατά τη διάρκεια της οποίας, και σύμφωνα με τις πράξεις του, ο καθένας βρίσκεται, λιγότερο ή περισσότερο, κοντά στους Θεούς. Όμως και σ' αυτό το "Υπερπέραν" συνεχίζονται οι δοκιμασίες και η μαθητεία, γιατί η Ψυχή ποτέ δεν κοιμάται.

Τελικός στόχος είναι το Βασίλειο του Πνεύματος, των πραγματικών και μόνιμων όντων, εκεί όπου κατοικούν τα άστρα, οι θεοί και τα πνεύματα, οι αγνές ιδέες - μέσα στην ειρήνη (Χετέπ) και στη Δικαιοσύνη (Μαάτ). Τα κείμενα των σαρκοφάγων περιγράφουν τις γεμάτες κινδύνους πορείες, τις πόρτες και τις στροφές που πρέπει να ακολουθήσουν οι ψυχές των νεκρών για να φτάσουν στην Πόρτα του Ουρανού.

Στην αρχαία Αίγυπτο ο Άνθρωπος θεωρήθηκε ως αξεχώριστο από το Σύμπαν ον. Είναι ενωμένος με τον κόσμο με μια αλληλεπίδραση, που γίνεται δυνατή χάρη στη ζωτική δύναμη, η οποία ονομάζεται "Σεκέμ" και εμψυχώνει όλο το σύμπαν. Για κάθε ον, για κάθε μέρος του σύμπαντος - και φυσικά για τον άνθρωπο - η ουσία της εξέλιξης, είναι να γνωρίσει το όνομά του, το ΡΕΝ, εκεί βρίσκεται η πραγματική του ταυτότητα. Το ΡΕΝ είναι το Εγώ, το οποίο εκφράζεται στη ζωή μέσα από διάφορες μάσκες. Για τους Αιγυπτίους, ο άνθρωπος αποτελείται από 7 φορείς Συνείδησης, οι οποίοι χρησιμεύουν για την έκφραση του Εγώ στους εκδηλωμένους κόσμους. Η Συνείδηση και η βούληση επιτρέπουν στον άνθρωπο να συντονίσει και να εναρμονίσει τα 7 στοιχεία του. Η εναρμόνιση αυτή έχει ως αποτέλεσμα μια δυναμική ενότητα, μια μονάδα ανώτερου επιπέδου η οποία ταυτίζεται με το Κοσμικό Ιερό Ρεν. Η διαδικασία επιτυγχανόταν μέσα από τη Μύηση, που είχε σκοπό την Αυτογνωσία, τη γνώση του Εσωτερικού Οντος, του αληθινού Εαυτού του Οντος.

Οι 7 φορείς του ανθρώπου ονομάζονταν στην Αιγυπτιακή Μεταφυσική ως εξής:
1. ΚΑΤ, είναι το ανθρώπινο σώμα.

2. ΚΕΙΒΙΤ, είναι η σκιά ή το είδωλο της ψυχής, το στοιχείο που ορίζει τη μορφή του σώματος, το ενεργοποιεί και το ελευθερώνει από την ακινησία.

3. ΚΑ, είναι το αφηρημένο ομοίωμα της προσωπικότητας, η εκδήλωση της ζωτικής ενέργειας, όσον αφορά τις δημιουργικές και συντηρητικές λειτουργίες της. Χάρη σ΄ αυτόν το φορές, ο άνθρωπος συμμετέχει και ενώνεται με την Παγκόσμια Ζωή. Αποτελεί της έδρα των συναισθημάτων και σ' αυτόν καθρεφτίζεται το μέρος του Ουρανού που αντιστοιχεί σε κάθε άνθρωπο. Γι' αυτό επηρεάζεται έντονα από τα άστρα και συσχετίζεται με την Αστρολογία. Είναι το Αστρικό Σώμα του Δυτικού Εσωτερισμού.

4. ΑΒ, είναι η καρδιά ως έδρα της νοημοσύνης, της φρόνησης, των παθών και της ανδρείας. Είναι αυτό που ζυγίζεται στη ιερή ζυγαριά της θείας Δίκης, γιατί αυτό φορτώνεται με το βάρος των ανθρώπινων πράξεων στη ζωή. Το ΑΒ εμπεριέχει την ψυχή του Κεφέρ, του ιερού σκαραβαίου, ο οποίος συμβολίζει κάθε πνευματική ιδιότητα που βρίσκεται σε κατάσταση ανάπτυξης. Η καρδιά πρέπει λοιπόν να εξαγνιστεί από τις κακίες του κόσμου των φαινομένων, για να ελευθερωθεί ο ιερός σκαραβαίος, δηλαδή το πνεύμα.

5. ΒΑ, είναι η αιώνια ανθρώπινη ψυχή. Συμβολίζεται με ένα χελιδόνι με ανθρώπινο κεφάλι. Είναι η ταξιδιάρικη ψυχή ενός ζωντανού όντος, το οποίο είναι ικανό να εκδηλώνεται στον υλικό κόσμο. Αυτή η αρχή είναι δεμένη μυστικά με το ΚΑ και το ΑΒ, τα οποία είναι, κάπως, σαν τη σκιά της.

6. ΑΚ, είναι το πνεύμα που εγκαταλείπει το σώμα τη στιγμή του θανάτου. Είναι μια φωτεινή αρχή που συμβολίζεται με την ίβυδα . Το να γίνει κανείς ΑΚΟΥ σημαίνει να φτάσει στην τελειότητα.

7. ΣΑΧΟΥ ή ΑΤΜΟΥ, είναι το πνευματικό σώμα, απελευθερωμένο από το ΚΑΤ, το φυσικό σώμα. Είναι το φωτεινό περιτύλιγμα του αιώνιου πνεύματος που συνδέει τον άνθρωπο με το ΠΑΝ. Είναι εκείνο το Αγνότατο στοιχείο το οποίο μένει αιωνίως μονάδα, άτομο, πέρα από κάθε αλλαγή και κίνηση του χώρου και του χρόνου.

Υπήρχαν άλλες δύο αρχές, το Ατομικό Ρεν και το Κοσμικό Ρεν της Ηλιακής Συνείδησης, οι οποίες, μαζί με τους 7 φορείς του ανθρώπου, ολοκλήρωναν τη Θεία Εννεάδα.


    Το παραπάνω άρθρο είναι αντίγραφο από την ιστοσελίδα http://www.nea-acropoli-heraklio.gr/1/183.html
Σύμφωνα με το άρθρο 4. του Ροδοσταυρικού Κανονισμού, το κάθε μέλος ή φίλος της κοινότητας, "4. Δικαιούται να πληροφορείται για την προέλευση οποιασδήποτε τοποθέτησης η οποία αποτελεί αντίγραφο προγενέστερης δημοσιευμένης άποψης, μέσα από την παράθεση της πηγής του αρχικού κειμένου".

    Γιαυτό παρακαλώ να παρατίθεται η διεύθυνση προέλευσης κάθε αντιγράφου - κειμένου.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 30, 2009, 11:57:41 από Ορφέας »

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η μεταφυσική στην Αίγυπτο
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 30, 2009, 10:54:14 »

    Το παραπάνω όμορφο αρθράκι που βρίσκεται καταχωρημένο στην ιστοσελίδα της Νέας Ακρόπολης Ηρακλείου, http://www.nea-acropoli-heraklio.gr/1/183.html δίνει μια οπτική της μεταφυσικής στην Αίγυπτο, η οποία όμως δεν μας προσδιορίζει τον χρονικό σταθμό των πεποιθήσεων που άνθισαν στην χώρα των Khem.... Η προσπάθεια των συντακτών της Νέας Ακρόπολης να αποδώσουν δοξασίες περι μετενσάρκωσης στην Αίγυπτο, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την ιστορική πραγματικότητα της Αιγύπτου και αδικούν κατάφωρα την πολιτιστική συνεισφορά της, καθώς παραβλέπουν το μεγάλο πλαίσιο δοξασιών που ανέπτυξε η χώρα των Φαραώ. Παρά τις επιρροές των γειτονικών λαών και ιδιαίτερα της πλούσιας Ελληνικής κουλτούρας, η Αίγυπτος έμεινε αμετακίνητη στις παραδόσεις της και πιστή στις δοξασίες της, αντιστεκόμενη σθεναρά στο ιδιαίτερα πιεστικό πολιτιστικό και πολιτισμικό κύμα που έφερε η επαφή με την Μινωική Κρήτη και μετά τον όγδοο αιώνα η εμπορική παροικία που ίδρυσαν οι Έλληνες στην Αίγυπτο, εισάγοντας ξένα για τους Αιγύπτιους ήθη.

    Η μόνη φαινομενική αλλαγή στην προσήλωση των Αιγυπτίων στις παραδόσεις τους, παρατηρήθηκε στα Ελληνιστικά χρόνια, όταν η Αίγυπτος κυβερνώνταν από Έλληνες, τους επιγόνους του Μ. Αλεξάνδρου. Και αυτή όμως ήταν πολύ επιφανειακή η αλλαγή, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία του ο Αιγυπτιακός λαός παρέμενε προσηλωμένος στις παραδόσεις του και μόνον έλάχιστοι που συμμετείχαν στην Ελληνική διακυβέρνηση, έδειχναν να ασπάζονται μερικώς τις Ελληνικές δοξασίες. Επειδή στα μεταφυσικά θέματα υπήρχε διάσταση απόψεων Ελλήνων και Αιγυπτίων, γιαυτό και σε κάθε ιστορική περίοδο είναι διακριτή η προέλευση των δοξασιών, αν είναι Αιγυπτιακές ή Ελληνικές (ή προέλευσης άλλου λαού) Είναι χαρακτηριστικό ότι στους αιώνες που κυριάρχησαν οι Έλληνες, τα Ελληνιστικά χρόνια, ποτέ δεν συμμετείχαν στα Ελληνικά δρώμενα Αιγύπτιοι, μήτε στα θρησκευτικά τελετουργικά, μήτε στα μυητικά.

    Η δοξασία της μετενσάρκωσης, παρότι στα Ελληνιστικά χρόνια είχε μεγάλη εξάπλωση στους λόγιους της Αλεξάνδρειας, δεν βρήκε καμία απολύτως ανταπόκριση στους Αιγύπτιους, οι οποίοι έμεναν πιστοί στο δόγμα της μίας ζωής και της μεταθανάτιας κρίσης. Δοξασία η οποία ήταν τόσο ισχυρή, σε βαθμό να υπερκεράσει κάθε άλλη μεταφυσική δοξασία, με αποτέλεσμα να επιβληθεί και να καθιερωθεί αυτούσια στον μετέπειτα ιουδαιοχριστιανισμό και να αντέχει και να προάγεται ακόμα και σήμερα.
....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η μεταφυσική στην Αίγυπτο
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 30, 2009, 11:08:26 »

    Στο σπουδαίο θέμα των "σωμάτων - φορέων" του ανθρώπου, η Αίγυπτος δεν κατάφερε να ξεφύγει από την κοινή πεποίθηση της επταπλότητας. Παρότι γίνεται αναφορά στην εννεαπλότητα την οποία δίδαξαν οι Ορφικοί (ως εικονική αναπαράσταση της δωδεκαπλής φύσης του ανθρώπου), τελικά δεν κατάφερε η Αίγυπτος να ενσωματώσει την Ορφική παράδοση, η οποία ήταν πολύ επαναστατική για την συντηρητική Αίγυπτο, καθώς εισήγαγε ανατρεπτικές ιδέες σε σχέση με τις παγιωμένες πεποιθήσεις της.

    Υπάρχει ένα λεπτό σημείο που καθορίζει και κάνει ξεχωριστό το πλέγμα των δοξασιών της Ορφικής παράδοσης. Αυτό είναι η τετραπλότητα των πρωταρχικών θεών, το οποίο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την τριαδικότητα που τελικά επικράτησε και στον ιουδαιοχριστιανισμό. Γιαυτό όμως το μεγάλο θέμα θα μιλήσουμε σε εύθετο χρόνο. Έχει όμως σχεδόν παγιωθεί η σύζευξη της τριαδικότητας με το δόγμα της μίας ζωής και μεταθανάτιας κρίσης που αντιτίθεται στην Ορφική Τετραπλότητα ως δομή του Δωδεκαπλού "κόσμου", η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την δοξασία της μετενσάρκωσης....
....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

thanos

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 30
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η μεταφυσική στην Αίγυπτο
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 30, 2009, 15:30:53 »
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ  ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕ ΑΓΩΝΙΑ ΕΧΩ  ΤΡΟΜΕΡΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ