Αποστολέας Θέμα: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....  (Αναγνώστηκε 34860 φορές)

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #15 στις: Σεπτέμβριος 23, 2008, 22:47:32 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....



    Η αρτιότερη βέβαια απόδειξη ότι το κυριότερο τμήμα των κειμένων του Ζοχάρ είναι προϊόν του Μωυσή της Λεόν, είναι η ύπαρξη συγκεκριμένων λαθών σύνταξης και διατύπωσης τα οποία δεν βρίσκονται σε κανέναν άλλον συγγραφέα και σε κανένα άλλο κείμενο. Αυτό το μοναδικό ύφος που χαρακτηρίζει κάθε συγγραφέα, το βρίσκουμε ταυτόσημο και στα επώνυμα κείμενα του Μωυσή της Λεόν, αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος του Ζοχάρ.

    Η μεγάλη προσφορά του Ζοχάρ, έγκειται ουσιαστικά στην ικανότητα σύνθεσης των μεγάλων εσωτεριστικών ρευμάτων του 13ου αιώνα και στον συγκερασμό ποικίλων ιδεών που εμπλουτίζουν και δημιουργούν ένα σχεδόν ολοκληρωμένο έργο εσωτερισμού, όπου βρίσκουν χώρο έκφρασης, και οι φιλοσοφικές αναλύσεις της Καμπάλα, και οι σύγχρονες γνωστικιστικές  ιδέες, και οι πρακτικές και θεωρίες του αναζωογονημένου μυστικισμού, όπως και πολλές απόκρυφες τέχνες, ξεκινώντας από την φυσιογνωμική και τις τέχνες των Μποέμιανς και φτάνοντας μέχρι τις Καμπαλιστικές πρακτικές, την μαγεία και την ακραία δαιμονολογία.

    Για τους επόμενους αιώνες, έγινε κυριολεκτικά η εγκυκλοπαίδεια των αποκρύφων επιστημών, των οποίων αποτέλεσε μια άρτια και ολοκληρωμένη συλλογή, περιλαμβάνοντας σχεδόν κάθε γνώση, τέχνη και πρακτική των απόκρυφων επιστημών που συνέθεταν το γνωστικό πεδίο του δυτικού εσωτερισμού.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 27, 2008, 09:37:21 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #16 στις: Σεπτέμβριος 24, 2008, 12:06:32 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Μαζί όμως με την αξιόλογη προσφορά, το Ζοχάρ ευθύνεται και για ιδέες που επέδρασαν μοιραία και σε μεγάλο βαθμό έφεραν αρνητικά αποτελέσματα. Μέσα από τα κείμενα του Ζοχάρ, σπάρθηκε ο σπόρος του μεσσιανιστικού κινήματος που γέννησε την ακρότητα του Σαββατισμού, μέσα  στο πλήθος των αξιόλογων πρακτικών φώλιασε  η σκοτεινή τελετουργία της δαιμονολογίας, μέσα από την βαθιά ζηλευτή εσωτερική φιλοσοφική ανάλυση ξεπήδησε η σκοπιμότητα να τεθεί η υψηλή φιλοσοφία της αναζήτησης της αλήθειας στην προπαγανδιστική υπηρεσία της στήριξης του Εβραϊκού δόγματος.

    Η προσπάθεια να καταξιωθεί το Εβραϊκό δόγμα μέσα από την υποτελή ερμηνεία της Καμπαλιστικής φιλοσοφίας, παρότι δεν επέφερε κανένα όφελος στο δόγμα, βρήκε μιμητές στο θυγατρικό χριστιανικό δόγμα το οποίο αξίωσε να γίνει θεραπαινίδα η φιλοσοφία για την στήριξη και προαγωγή του μονολιθικού δογματισμού του εβραιοχριστιανικού μύθου.

    Ακόμα, η αφελής ψευδής υποστήριξη περί αρχαιότητας των κειμένων του Ζοχάρ και η ιταμή αναφορά σε ανύπαρκτα και φανταστικά πρότυπα αρχαία κείμενα, παρότι πολύ σύντομα αποκαλύφθηκε και καταγγέλθηκε ως αισχρό ψεύδος, βρήκε δυστυχώς μιμητές στα πρόσωπα φιλόδοξων κατεργάρηδων, όπως ο Γουίλιαμ Γουέσκοτ (William Wynn Wescott) και ο Χάρβεϊ Σπένσερ Λιούις  (Harvey Spencer Lewis), αμφότεροι ιδρυτές εσωτεριστικών Ταγμάτων –Golden Down και AMORC- οι οποίοι με θρασύτητα και χωρίς ίχνος ντροπής επικαλέστηκαν το ίδιο ψέμα για να αποδώσουν κύρος στα δημιουργήματά τους.

    Ο Γ. Γουέσκοτ αργότερα αποδέχθηκε την ατιμία του, παραδεχόμενος ότι ο ίδιος συνέγραψε τα υποτιθέμενα αρχαία μυστικά χειρόγραφα της αποκρύφου σοφίας, κάτι βέβαια που ο έτερος κατεργάρης – ιδρυτής του AMORC- ουδέποτε εδέησε να ξανααναφέρει για να αποκαταστήσει την αλήθεια και να απαλείψει  την πλάνη, αν και δεν ήταν η μοναδική του πλάνη και απάτη που στήριξε την ψευδοεσωτερική του οργάνωση. Στην ίδια μομφή εμπίπτει και η ιδρύτρια της θεοσοφίας, Helena P. Blavatski, με την αναφορά της και την αξίωση για την γνησιότητα των αρχαίων μυστικών χειρογράφων Στάντζες του Τζιάν, στα οποία υποτίθεται βάσισε την μυστική διδασκαλία της.

    Ακόμα, η Χεϊχαλότ του Ζοχάρ, με τις συμβολικές αναφορές περί ανάβασης στα ανάκτορα της Εδέμ με την προσευχή, αλλά και με την περιγραφή του ενοραματικού ταξιδιού του Συμεών Μπεν Γιοχάι και των συντρόφων του στους κήπους της Εδέμ, όπως αυτό περιγράφεται στο «Ραβ Μπετιτβά» («Η Κεφαλή της Ακαδημίας») του Ζοχάρ, έδωσε τροφή στην στρεβλή σκοπιμότητα κάποιων ευφάνταστων, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν τις πλάνες περί ουρανίων Στοών, ουράνιων συμβουλίων, Λευκών Αόρατων Κολλεγίων, Λευκών Αόρατων Αδελφοτήτων και λοιπών παραισθησιακών φαινομένων προϊόντων αφελούς πίστης και αυθυποβολής.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2011, 10:38:06 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #17 στις: Σεπτέμβριος 24, 2008, 21:35:08 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Συνεχίζοντας την αντίστροφη πορεία μας στο χρόνο και ιχνηλατώντας τα ίχνη των ρευμάτων της Καμπαλά, φτάνουμε στο μέσο της εποχής των Ιχθύων (στο τέλος της πρώτης χιλιετίας), της εποχής που σημαδεύτηκε από τον ακραίο δογματισμό του εβραιοχριστιανισμού. Στους εκκλησιαστικούς κύκλους ψιθυρίζονταν η επερχόμενη μεγάλη αλλαγή η οποία για κάποιους φανατικούς θα σήμαινε το τέλος του κόσμου, συγχρόνως με το τέλος της πρώτης χιλιετίας της χριστιανικής χρονολόγησης.

    Οι καταστροφολόγοι βέβαια δεν επαληθεύθηκαν και η εναλλαγή των εποχών έγινε αρμονικά, η είσοδος στον 11ο αιώνα έγινε χωρίς κανένα ουσιαστικό γεγονός, μάλλον έγινε χωρίς κανένα εξωτερικό γεγονός. Γιατί, ενόσω οι ακραίοι καταστροφολόγοι προέβλεπαν καταστροφές του κόσμου και οι φανατικοί περίμεναν την Δευτέρα παρουσία, οι αληθινοί εσωτεριστές προέβλεπαν την αλλαγή που θα συνόδευε την αυγή της νέας χιλιετίας, προέλεγαν για την πνευματικότητα που θα έφερνε η αλλαγή των καιρών, προφήτευσαν όμως παράλληλα και τους κινδύνους για πλάνες και φανατισμό που σέρνονται πίσω από την πνευματικότητα.

    Κάποιοι μύστες, χρησιμοποιώντας τον χριστιανικό συμβολισμό, μίλησαν για το τέλος της χιλιετίας του Υιού και για την αρχή της χιλιετίας του Αγίου Πνεύματος.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2011, 10:41:03 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #18 στις: Σεπτέμβριος 25, 2008, 11:42:28 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Στην Ανατολή, συγκεκριμένα στην Ισλαμική Ανατολή, οι Σούφι, Άραβες μουσουλμάνοι σοφοί οι οποίοι είναι απόρροια του Νεοπλατωνισμού και του Γνωστικισμού με ιδιαίτερη έλξη για τον Ερμητισμό, δηλώνουν έντονα την παρουσία τους στις αρχές της δεύτερης χιλιετίας, δημιουργώντας παράλληλα τέσσερα κύρια σουφικά εσωτερικά τάγματα. Αυτοί οι ποιητές μύστες, μυημένοι στην κλασσική Ελληνική γραμματεία, σώζονται οι ίδιοι αλλά και σώζουν τους πολύτιμους πνευματικούς θησαυρούς του Ελληνισμού, τους οποίους είχε επικηρύξει ο εβραιοχριστιανισμός.

    Ενώ όμως θα περιμέναμε να τους βρούμε αποκλειστικά κάπου στην μέση Ανατολή, παραδόξως τους εξοχότερους τους συναντάμε στην Αραβοκρατούμενη Ισπανία. Ιμπν Αραμπί και Αβερρόης, οι δύο μεγαλύτεροι σοφοί, οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι του Σουφισμού που επηρέασαν αφάνταστα τον Ανατολικό και Δυτικό εσωτερισμό, αναδύονται, ο ένας στις αρχές και ο Ιμπν Αραμπί προς το τέλος του 12ου αιώνα.

    Ο Ιμπν Αραμπί, ένας μυστικιστής σοφός, συνεχίζει στα βήματα που χάραξε ο Πλάτωνας και διαπραγματεύεται φιλοσοφικά τον Ον, μέσα από μία προσωπική θεώρηση η οποία εμπεριέχεται σε μια μοναδική λέξη, Θεοφάνεια. Ο κόσμος για τον Ιμπν Αραμπί, η ύλη, απαρτίζεται από τα τέσσερα στοιχεία – Γη, Ύδωρ, Αέρα, Πυρ- η οποία είναι ζωντανή, ζωοποιημένη από έναν Πνευματικό άνεμο και εμψυχωμένη με μια παγκόσμια «ψυχή», την εκδήλωση του Όντος. Είναι η έκφραση ενός εσωτερικού Πανθεϊσμού, κατά τον οποίο και το παραμικρό μόριο ύλης, διαποτίζεται από την θεία αύρα του Όντος.

    Για την μυστικιστική φιλοσοφία του Ιμπν Αραμπί, δημιουργός και δημιουργία είναι ένα και το αυτό. Η αντίληψη και κατανόηση των αληθειών αυτών, απαιτεί σύμφωνα με τον Ιμπν Αραμπί, προσωπική βιωματική μυστικιστική εμπειρία, γιατί η αντίληψη αυτή ξεπερνάει την λογική. Στο σημείο αυτό βρίσκεται και η αντίθεσή του με τον Αβερρόη, ο οποίος, παρότι είναι ίσως ο γνησιότερος εκπρόσωπος του Σουφισμού, παρότι συνδέεται κατά τα τελευταία του χρόνια με τον Ιμπν Αραμπί, φιλοσοφικά βρίσκεται σε αντίθετο ακριβώς τρόπο σκέψης. Συνοπτικά, αν ο Αραμπί είναι στο ρεύμα του Πλατωνισμού, ο Αβερρόης είναι καθαρός προαγωγός της Αριστοτέλειας λογικής.

    Αν για τον Ιμπν Αραμπί υπάρχει ένας κόσμος ενδιάμεσος ανάμεσα σ' αυτόν του αγνού Νου και σ' αυτόν της αισθητής αντίληψης, φιλοσοφία η οποία μπορεί να θεωρηθεί στον ισλαμικό στοχασμό ότι εκφράζει μια μεταφυσική φαντασία που είναι σε θέση να εξηγήσει φιλοσοφικά το Ον και τον κόσμο, αλλά ακόμα και τα πιο περίεργα παραψυχολογικά φαινόμενα του σουφισμού και τις παράξενες μεθόδους του, αντίθετα, η κοσμολογία του Αβερρόη αρνείται την ύπαρξη αυτού του ενδιάμεσου κόσμου, άρνηση η οποία θα επηρεάσει σημαντικά στη συνέχεια την δυτική φιλοσοφία, με συνέπεια τον ριζικό διαχωρισμό ανάμεσα στον φιλόσοφο και τον προφήτη, ανάμεσα στον Λόγο και την Πίστη.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2011, 10:42:55 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #19 στις: Σεπτέμβριος 25, 2008, 20:59:48 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Στην κοντινή Ανατολή, στο Βυζάντιο, την εποχή που ο μυστικισμός του Συμεών του νέου θεολόγου έθετε τις βάσεις για ένα νέο ζωντανό μυστικιστικό κίνημα στα χνάρια του επηρεασμένου από τον Νεοπλατωνισμό Μάξιμο τον ομολογητή, ένα κίνημα που θα εξελίσσονταν μέσα από τον Γρηγόριο Παλαμά στο Ησυχαστικό κίνημα, την αυγή του 11ου αιώνα η μεγάλη μορφή του Μιχαήλ Ψελλού, έμελλε να χαράξει μια καινούρια κατεύθυνση για τον δυτικό εσωτερισμό.

    Πολυμαθής αλλά και αληθινά επιστάμενος της γνώσης, εντρυφώντας στον πλούτο της κλασσικής αρχαιοελληνικής γραμματείας και διατρίβοντας σε πλειάδα Ελλήνων συγγραφέων, από τον Πλάτωνα και Αριστοτέλη, τον Θέωνα τον Ζώσιμο και τον Νικόμαχο, μέχρι τους νεοπλατωνικούς Πρόκλο, Ιάμβλιχο και Πορφύριο, αναδείχθηκε σε μέγιστο διδάσκαλο που χάραζε μια καινούρια πορεία, θέτοντας τις βάσεις και δίνοντας τις  κατευθύνσεις για την Αναγέννηση.

    Ο κλήρος βέβαια, αυτή η μάστιγα της αντίδρασης και του σκοταδισμού στο βυζάντιο, αντιλαμβανόμενος την αυγή που χάραζε η δράση του μεγάλου δασκάλου Μιχαήλ Ψελλού, έσπευσε να αναστείλει την πρόοδο κατηγορώντας ευθέως  τον Ψελλό ότι προσπαθεί να αναβιώσει τον Ελληνισμό και ότι εξασκεί την μαγεία. Η ρητορική του και η διπλωματική του δεινότητα από την μια και η αγραμματοσύνη του φανατικού κλήρου από την άλλη, τον προφύλαξε και τον έσωσε από το λυντσάρισμα των ρασοφόρων, αν και κάποιες εξορίες δεν τις γλύτωσε, τον έκανε όμως περισσότερο προσεκτικό για το μέλλον.

    Από τις μετέπειτα έρευνες ανακαλύπτουμε ότι η ενασχόληση του Ψελλού επεκτείνονταν και στις απόκρυφες επιστήμες και στον Ερμητισμό, ενασχολήσεις και διδαχές επί αυτών των γνώσεων τις οποίες κράτησε μακριά από τα βέβηλα μάτια των φονταμενταλιστών. Έτσι, εκτός των παραδόσεων επί των επιστημών που παρέδιδε στους μαθητές του, παράλληλα εν κρυπτώ δίδασκε και ασκούσε τους κρυφούς μαθητές του στον Ερμητισμό, στην φιλοσοφία και τις τέχνες των νεοπλατωνικών και σε απόκρυφες επιστήμες και τέχνες.

    Ουσιαστικά, πράγματι έθετε τις βάσεις για την αναβίωση του Ελληνισμού –προσπάθεια που τέθηκε σε εφαρμογή από τον Πλήθωνα τον Γεμιστό- ενώ παράλληλα αναβίωνε τα Ελληνικά μυητικά μυστήρια. Ακόμα και στο θέμα της μαγείας, οι φήμες ήταν αληθινές, καθότι γνώριζε την θεουργία των νεοπλατωνικών και την χαλδαϊκή μαγεία, όπως αποδεικνύεται από τα συγγράμματα που συνέγραψε. Η φήμη για επίδραση και παροχή μυστικών μυητικών διδαχών σε εννέα ευγενείς της πρώτης σταυροφορίας, φαίνεται να είναι κάτι παραπάνω από φήμες, παρότι λέγεται ότι ο Μιχαήλ ψελλός πέθανε την χρονιά που άρχισε η πρώτη σταυροφορία.

    Η Ναϊτική όμως μυητική διδασκαλία την οποία θέσπισαν οι εννέα ιππότες σταυροφόροι ιδρύοντας το περίφημο τάγμα των Ναϊτών, αποτελεί μια σοβαρή ένδειξη για την αναζήτηση της απαρχής των Ναϊτών στον μεγάλο διδάσκαλο Μιχαήλ Ψελλό.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 27, 2008, 09:54:36 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #20 στις: Σεπτέμβριος 26, 2008, 10:59:24 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Η Δύση την αυγή της νέας χιλιετίας παρουσιάζει δύο εντελώς διαφορετικά πρόσωπα. Το ένα προσωπείο το σκιαγραφούσε ο εδραιωμένος πλέον καθολικισμός, όπου μετά το σχίσμα των εκκλησιών του 11ου αιώνα, κορυφώθηκε ο δεσποτισμός της εκκλησίας και άρχισε τις προσπάθειες για την εδραίωσή της και την επίτευξη της πλήρους υποταγής των αρχόντων και του λαού στο έλεος της Αγίας Έδρας.

    Ο κύριος εχθρός βέβαια του δόγματος είναι η γνώση και αυτό το αντιλήφθηκαν καλά οι πάπες, αποφασίζοντας πρώτον να μην επιτρέψουν στους μοναχούς να σπουδάζουν την ιατρική επιστήμη, η οποία ήδη από τον ένατο αιώνα διδάσκονταν σε λαμπρές σχολές, και στη συνέχεια να απαγορέψουν τα επόμενα χρόνια την κυκλοφορία της βίβλου και την ανάγνωσή της από άτομα έξω από τον κλήρο.

    Αυτός όμως ο σκοταδιστικός δεσποτισμός, γέννησε την αντίδραση και είχε σαν συνέπεια την ραγδαία ανάπτυξη και διάδοση του γνωστικισμού στην νότια Γαλλία των Καθαρών, αλλά και στις Ιταλικές δημοκρατίες, πολλές φορές με την υποστήριξη ευγενών, όπως η αντίδραση στον δεσποτισμό του κόμητα της Τουλούζης στις αρχές του 11ου αιώνα. Μάλιστα η ρήξη έφτανε ενίοτε να πάρει μαζικό χαρακτήρα, όπως έγινε στην νότια Γαλλία, όπου το όνομα «χριστιανός» - στα Γαλλικά της εποχής «chretien» - υπονοούσε τον ανόητο με αποτέλεσμα να γεννηθεί τότε η γνωστή υποτιμητική έως υβριστική λέξη «κρετίνος».

    Το άλλο πρόσωπο της Δύσης, σμιλεύονταν από την αντίδραση και τον πλούτο των Γνωστικών, κοσμούνταν από τις επιστήμες – εξωτερικές και εσωτερικές – που προέρχονταν από το βυζάντιο και αποτελούσαν τον προπομπό του κλασσικού Ελληνικού πολιτισμού που θα κατέκλυζε σε λίγο την Ευρώπη και τέλος από τον αγωγό του ρεύματος του πολιτισμού που έστησαν τον 11ο αιώνα οι Άραβες, μέσα από τον οποίο θα εισορμούσε στη Δύση το αστείρευτο ρεύμα της Ελληνικής γραμματολογίας. Ένα περίλαμπρο αναγεννητικό ρεύμα,  από τον Αριστοτέλη και τους πιο πριν φυσικούς φιλοσόφους και το σύνολο των μετέπειτα σχολών και από τον Πυθαγόρα και τον Πλάτωνα μέχρι την Ελληνιστική Αλχημεία του Ζώσιμου, το νεοπλατωνικό ρεύμα και το φανταχτερό του τέκνο τον Ερμητισμό. Μέσα σε αυτά βρίσκονταν και μια ανώτερη φιλοσοφία, μια μυστική παράδοση που ο εβραιοχριστιανισμός είχε επικηρύξει και κατεδίωξε απηνώς.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2011, 10:50:17 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #21 στις: Σεπτέμβριος 26, 2008, 19:13:25 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Στο περιθώριο των γεγονότων κινούνται οι Εβραίοι μετανάστες, οι οποίοι μπορεί να ήταν απάτριδες, αλλά απολαμβάνουν στους τόπους εγκατάστασης προνομίων, με κυριότερο την μη υπαγωγή τους στην εξουσία του πάπα ή των λοιπών επισκόπων, έχοντας έτσι την ελευθερία να μελετάν και να ενασχολούνται με κάθε γνώση και επιστήμη, γνώσεις τις οποίες κατεδίωκε ο εβραιοχριστιανισμός. Ειδικά οι παροικίες Εβραίων της Ισπανικής πλευρά των Πυρηναίων, είχαν την τύχη να βρίσκονται σε ένα σταυροδρόμι γνώσεων, από τη μια των Καθαρών της Γαλλικής πλευράς των Πυρηναίων και από την άλλη των Αράβων των Αραβικών κτήσεων της Ισπανίας.

    Ακόμη, η ελευθερία που απολάμβαναν στο να κινούνται στον γνωστό τότε κόσμο, τους έφερνε σε στενή επαφή με το Βυζάντιο αλλά και με τις παλιές κοιτίδες των γνώσεων, τις σχολές των Σούφι, όπως και με τις πλούσιες βιβλιοθήκες του Αραβικού κόσμου όπου βρήκε φιλοξενία η διωκόμενη από τον εβραιοχριστιανισμό ανεκτίμητη Ελληνική Γραμματολογία. Από την στιγμή όμως που κάποιοι έρχονται σε επαφή με την Ελληνική σκέψη, δεν δύναται πλέον να ησυχάσουν και να πάψουν να αναζητούν. Έτσι, από την στιγμή που κάποιοι Εβραίοι, ακόμα και μυστικιστές, αδυνατούν να βρουν ικανοποιητικές απαντήσεις στο Ταλμούδ και στις λοιπές Μιντρασικές των παραδόσεις, στρέφονται σε άλλες πηγές γνώσεων και αναζητούν απαντήσεις, στην αρχή στον Ισλαμικό σουφισμό, στον χριστιανικό ασκητικό μυστικισμό και στον Γνωστικισμό και στη συνέχεια στην ίδια την μήτρα όλων των γνώσεων και επιστημών, τα Ελληνικά κείμενα.

    Αυτοί οι ανήσυχοι Εβραίοι αναζητητές, στις αρχές του 11ου αιώνα θα διαμορφώσουν δύο κύρια ρεύματα, τους «Χασιντίμ» (αφιερωμένων στον θεό – «χασίντ» ο φανατικός πιστός) και τους «Τσαντικίμ» («τσαντίκ» ο σοφός, ο δίκαιος). Το πρώτο ρεύμα εκφράστηκε κατ’ αρχάς μέσα από το βιβλίο, «Χοβότ Χα Λεβαβότ» (Τα Καθήκοντα της Καρδιάς), βιβλίο γραμμένο στην Αραβική από τον Μπαχία Ιμπν Μπαχούντα και μεταφρασμένο στα Εβραϊκά το 1160, από τον Μεσουλάμ Μπεν Γιακόβ του κύκλου Καμπαλιστών της Λουνέλ.

    Το βιβλίο αυτό, παρότι έχει σαν αναφορά του το Ταλμούδ, υιοθετεί στην ουσία του την νεοπλατωνική φιλοσοφία, διαμορφώνοντας ένα μυστικιστικό χαρακτήρα που θα επηρεάσει πρώτιστα σύγχρονους μυστικιστές όπως τον ποιητή Ιμπν Γκαμπιρόλ και το έργο του «Μεκόρ Χαείμ» (Η Πηγή Της Ζωής), ένα φιλοσοφικό έργο γεμάτο από το πνεύμα του νεοπλατωνισμού. Αυτός ο νεοπλατωνικός μυστικιστικός χαρακτήρας, θα εκφρασθεί αυτούσιος έναν αιώνα αργότερα στην Ισπανία, μέσα από την Καμπαλιστική φιλολογία των Καμπαλιστών της εποχής, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα κείμενα του Ισαάκ Μπεν Λατίφ.

    Παράλληλα με την εμφάνιση των «χασιντίμ» στην Ισπανία, παραπλήσιος μυστικισμός αναπτύσσεται στην Γαλλία και στην Γερμανία στους Εβραϊκούς αλλά και στους χριστιανικούς κύκλους, με τους Εβραίους της Γερμανίας να είναι επηρεασμένοι περισσότερο από τον χριστιανικό μυστικισμό, τον οποίο επηρέασε ο βυζαντινός ασκητικός μυστικισμός. Αν και ο Εβραϊκός μυστικισμός του 11ου αιώνα, παρότι δέχθηκε και ενσωμάτωσε πολλές νέες ιδέες και από διαφορετικά ρεύματα, ο σκοπός παρέμενε περιορισμένος και προσδιορισμένος στην «άνοδο στον ουρανό» και έτσι παρέμεινε προσκολλημένος στην παράδοση της «Μερκαμπά». Αναμεμιγμένος όμως με την αριθμοσοφία και διάφορα αριθμολεκτικά συτήματα, έγινε πηγή ανάπτυξης ποικίλων και πολλών άλλων θεωριών.

    Ο κεντρικός του όμως πυρήνας έμεινε προσανατολισμένος στην εκστατική ενοραματική «άνοδο στους ουρανούς», γεγονός που δημιούργησε μια προσήλωση σε βαθύ διαλογισμό και στα μυστήρια της προσευχής, κτίζοντας με τον τρόπο αυτόν μιαν άγραφη παράδοση, η οποία μεταδίδεται στο μέλλον μόνο προφορικά. Το νέο στοιχείο που εισήχθη σε αυτήν την παράδοση και την μεταμόρφωσε, ήταν η φιλοσοφική θεωρία της «Καβόντ» (Δόξα, θεϊκή Δόξα), η οποία έκτοτε ενσωματώθηκε στην μυστικιστική φιλολογία. Το στοιχείο αυτό το εισήγαγε ο Σααντία Γκαόν, όταν σχολίασε το βιβλίο «Σεφέρ Γετζιρά», το οποίο μεταφράστηκε στα Εβραϊκά τον 11ο αιώνα.

    Η «Καβόντ» («Δόξα»), πολύ γρήγορα θα πάρει και άλλες μορφές τις οποίες δανείζεται από τον Γνωστικισμό και θα ταυτισθεί με την «Κόρη» που είναι η ίδια η Σοφία και με την «Σεκινάχ», η οποία για τον Ιουδαϊσμό είναι η εκδήλωση του θείου στον Κόσμο, αλλά πίσω από την ιδέα αυτήν κρύβεται η αρχαία παράδοση με τον Κόσμο να αποτελεί την θεά – σύζυγο του θεού, παράδοση η οποία κληρονομήθηκε στον χριστιανισμό και πήρε την μορφή της εκκλησίας – Νύμφης του Χριστού.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2011, 10:52:21 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #22 στις: Σεπτέμβριος 27, 2008, 10:12:28 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Ο Γνωστικισμός της νότιας Γαλλίας φαίνεται όμως ότι επέδρασε πολύ πιο δραστικά στην διαμόρφωση των εσωτεριστικών παραδόσεων και στην εισαγωγή νέων ιδεών στην μυστικιστική φιλοσοφία. Στο δεύτερο μισό του 12ου αιώνα, στην περιοχή της Μασσαλίας, στην Προβηγκία (Provence) της νοτιοανατολικής Γαλλίας, κυκλοφορεί το βιβλίο Σεφέρ Χα Μπαχίρ, στο οποίο γίνεται μια προσπάθεια να ερμηνευτούν οι βιβλικές καταγραφές, ιδιαίτερα όσες είχαν μυθολογικό χαρακτήρα, κάτω από το πρίσμα του Γνωστικισμού, μετατρέποντας έτσι την γνήσια Εβραϊκή παράδοση της «Μερκαμπά» σε μια γνωστική παράδοση.

    Οι γνωστικιστικοί «αιώνες», δυνάμεις και ιδιότητες του θείου με προεξάρχουσα την «Δόξα – Σεκινάχ», συνθέτουν την  θεωρία των δέκα Σεφιρόθ του «Σεφέρ Χα Μπαχίρ». Η συγγραφή του «Σεφέρ Χα Μπαχίρ, πιθανότατα έγινε προς το τέλος του 11ου αιώνα ή στις αρχές του 12ου και εκτός από την γνωστική ερμηνεία που έδωσε στην «Μερκαμπά» με την οπτική της θεωρίας των «αιώνων» που είναι οι Καμπαλιστικές  «σεφίρες – σφαίρες» του Γνωστικισμού, εισήγαγε για πρώτη φορά την ονομασία «Καμπαλά», έναν όρο που δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ μέχρι τότε.

    Η γνωστική θεωρία του συγγραφέα του «Σεφέρ Χα Μπαχίρ», που αποκλήθηκε από τον ίδιο «Καμπαλά», είναι η παράδοση των δέκα Σεφιρόθ, θεωρία που στους επόμενους αιώνες θα επηρεάσει δραστικά τον δυτικό εσωτερισμό και η έννοια «Καμπαλά» θα φτάσει καταχρηστικά να γίνει συνώνυμη με την έννοια «παράδοση».

    Οι επόμενοι μελετητές, από παρανόηση θα αρχίσουν να μιλάνε για την «Καμπαλά», για την απόκρυφη αυτήν παράδοση που μεταδίδονταν από το στόμα του δασκάλου στο αυτί του μαθητή, ερμηνεύοντας λανθασμένα την λέξη «Καμπαλά», ως «παράδοση του δασκάλου στον μαθητή» ή γενικά ως «παράδοση», γεγονός που δεν ευσταθεί ουδόλως, όπως θα αναλύσουμε στην συνέχεια.

    Μαζί με τις νέες ιδέες που εισήγαγε το Σεφέρ Χα Μπαχίρ, εδραιώνοντας ουσιαστικά την Καμπαλιστική θεωρία των Σεφιρόθ ως δυνάμεων και ιδιοτήτων του κόσμου και του θείου, εισήγαγε και μια ριζοσπαστική παραδοχή την οποία θεωρεί αυτονόητη, άρα μη χρειαζούμενη φιλοσοφική υποστήριξη, μια παραδοχή τελείως αντίθετη στο Εβραϊκό δόγμα – για αυτό και ξεσήκωσε σφοδρή πολεμική – την παραδοχή που πρωτοσυναντάμε στον Ιερό Λόγο του Ορφέα ως «Παλιγγενεσία» και αργότερα στον Πυθαγόρα και μετά, ως «Μετενσάρκωση».

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2011, 10:57:21 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #23 στις: Σεπτέμβριος 27, 2008, 19:55:59 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Η θεωρία των Σεφιρόθ που εισήγαγε το «Σεφέρ Χα Μπαχίρ», αρχίζει και επιδρά στον μυστικισμό της εποχής και στον τρόπο της προσευχής, προάγοντας μια διαλογιστική μέθοδο θεώρησης των Σεφιρόθ, υπερβαίνοντας έτσι την αριθμολεξία, την χρήση των μυστικών ονομάτων, ακόμα και αυτήν την «ουράνια άμαξα» (Μερκαμπά). Η ανταπόκριση που βρήκε από ολάκερη την δύση, ήταν τεράστια και η διάδοση της θεωρίας των Σεφιρόθ, ακαριαία, παρά τις προσπάθειες να κρατηθεί αυτή η γνώση μακριά από βέβηλους.

    Στον τόπο που πρωτοκυκλοφόρησε το «Σεφέρ Χα Μπαχίρ», στην Προβηγκία, αμέσως δημιουργήθηκε ο πρώτος κύκλος Καμπαλιστών, όπου με επίκεντρο την σχολή του Αβραάμ μπεν Νταβίντ συστάθηκε ένας αξιόλογος κύκλος μελετητών που δικαιολογημένα πήρε τα εύσημα ακόμα και από τον Μαϊμονίδη. Στη σχολή του Νταβίντ, μεταφράστηκε ένας τεράστιος όγκος νεοπλατωνικών συγγραμμάτων και Αραβικών κειμένων. Ο φιλοσοφικός οργασμός της σχολής του Αβραάμ μπεν Νταβίντ, είχε σαν αποτέλεσμα την ευρεία ανάπτυξη και διάδοση της Καμπαλά, πολύ πιο πέρα από τα στενά όρια της περιοχής.

    Ο Gershom Sholem έγραψε σχετικά: «Στα τελευταία τριάντα χρόνια του 12ου αιώνα, η Καμπαλά διαδώθηκε πέρα από τον κύκλο του Αβραάμ μπεν Νταβίντ. Η επαφή ανάμεσα στην Γνωστικιστική παράδοση που περιέχεται στο «Μπαχίρ» και στις νεοπλατωνικές ιδέες που αφορούν τον θεό, την εκπόρευση και την θέση του ανθρώπου στον κόσμο, απέδωσε πολλούς καρπούς και οδήγησε στην βαθύτερη διείσδυση των ιδεών αυτών στο σύνολο των μυστικιστικών θεωριών. Έτσι, από την άποψη της ιστορικής σημασίας, η Καμπαλά μπορεί να καθοριστεί σαν το αποτέλεσμα της ανάμειξης του  Ιουδαϊκού Γνωστικισμού με τον Νεοπλατωνισμό».

    Σημειωτέον, η Προβηγκία ορίζει τον χώρο όπου κατ’ εξοχήν δρουν και αναπτύσσονται οι Καθαροί Γνωστικοί και όταν αυτονομούνται σχετικά, παρατηρείται η εμφάνιση των πρώτων Καμπαλιστικών κέντρων.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2008, 09:00:12 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #24 στις: Σεπτέμβριος 29, 2008, 15:04:59 »

....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Συνεχιστής της σχολής του Αβραάμ μπεν Νταβίντ, για πολλούς ο πρώτος πραγματικός Καμπαλιστής, ο γιός του ο Ισαάκ ο Τυφλός. Αφιερώθηκε αποκλειστικά στην Καμπαλιστική φιλοσοφία και στον μυστικισμό πάνω στα Σεφιρόθ και απέκτησε πληθώρα μαθητών και οπαδών στην Προβηγκία και στην Καταλανία. Σημειωτέον, η Προβηγκία, από τις αρχές του 12ου αιώνα μέχρι τα μέσα του 13ου αιώνα, ανήκε στους Ισπανούς της Καταλανικής δυναστείας.

    Στο πρόσωπο του Ισαάκ του Τυφλού αναγνωρίζουν οι μετέπειτα εσωτεριστές τον πρώτο γνήσιο Καμπαλιστή της ιστορίας, τον πρωτεργάτη και ηγέτη του Καμπαλιστικού κινήματος. Από την άλλη βέβαια δεν λείπουν μέχρι σήμερα και οι πολέμιοί του, κύρια από τον χώρο του Εβραϊσμού, όπως ο Εβραίος ιστορικός Gruert που έγραψε: «Ο Ιουδαϊκός μυστικισμός είναι ένα πρόσφατο και νοσηρό φαινόμενο, ξένο προς την θρησκευτική άποψη του Εβραϊσμού και προέρχεται από τις θεωρίες κάποιου Ισαάκ του Τυφλού, κάπου μεταξύ 11ου και 12ου αιώνα».

    Ανεξάρτητα πάντως από την πολεμική που δέχθηκε την εποχή που ζούσε, αυτή δεν μείωσε καθόλου την λάμψη του, με αποτέλεσμα να συρρέουν πλειάδα μαθητών για να μυηθούν στα μυστήρια της Καμπαλά. Διδάσκαλος που χρησιμοποιούσε αλληγορίες για την διδαχή των ιδεών και συμβολισμούς για καθοδήγηση στην κατανόηση.

    Αυστηρός ως προς την ποιότητα των μαθητών του και εκλεκτικός, ισχυριζόμενος ότι η Καμπαλιστική φιλοσοφία πρέπει να διδάσκεται σε πολύ περιορισμένους κύκλους, γιατί οι πολλοί πολύ εύκολα θα οδηγηθούν σε παρανοήσεις  και παρεξηγήσεις. Γιαυτό διαμαρτυρήθηκε πολύ έντονα στον Ναχμανίδη, όταν μαθητές του παρουσίαζαν τα μυστικά της Καμπαλά ανοικτά στο πλήθος.

....συνεχίζεται....
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #25 στις: Σεπτέμβριος 30, 2008, 01:50:37 »

....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Ο μεγάλος αυτός Καμπαλιστής, πρωτοτύπησε ως προς την ερμηνεία του «Σεφέρ Γετζιρά», καθώς δημοσίευσε το πρώτο κείμενο με σχόλια, κάτω από το πρίσμα  της θεωρίας των Σεφιρόθ και σύμφωνα με το πνεύμα της Καμπαλά. Αρχή των εκπορεύσεων η «Σκέψη», την οποία θέτει στην κορυφή των θεϊκών ιδιοτήτων, από όπου απορρέουν οι λοιπές θεϊκές εκφράσεις – οι «λόγοι»- ένεκα των οποίων γεννήθηκε ο κόσμος.

    Στον Ισαάκ τον Τυφλό βρίσκουμε για πρώτη φορά τον όρο «Αϊν – Σοφ», ως ιδιότητα του απόκρυφου θεού πριν και πάνω από την «Σκέψη», ιδιότητα που περιγράφει τον «Χωρίς Τέλος», τον «Άπειρο». Αξιοσημείωτος είναι πάντως ο Νεοπλατωνικός χαρακτήρας της διδασκαλίας του, διαφοροποιούμενος έτσι από το «Σεφέρ Χα Μπαχίρ», προωθώντας διαλογιστικές και μυστικιστικές πρακτικές με φανερή θεουργική έμφαση. Μπορεί ο Ισαάκ ο Τυφλός να αναγνώρισε την αξία των διαλογιστικών τεχνικών που βρίσκονταν στο «Σεφέρ Χα Μπαχίρ», ο ίδιος πάντως φαίνεται πως είναι προσηλωμένος στο δρόμο που χάραξε ο πατέρας του.

    Ανεξάρτητα όμως από τις τάσεις που παρουσιάστηκαν στις Καμπαλιστικές διδασκαλίες του Ισαάκ του Τυφλού, οι πάμπολλοι μιμητές του, ανώνυμοι οι περισσότεροι, κυκλοφορούν δεκάδες Καμπαλιστικά κείμενα, τα περισσότερα ψευδεπίγραφα, αγκαλιάζοντας πλειάδα πρακτικών και τεχνικών, οι οποίες πολύ εύκολα παραπλανούν τον μη εξειδικευμένο στην διάκριση αυτών.

    Ουσιαστικά η μόλυνση του κύριου ρεύματος της Καμπαλά, δεν έγινε την εποχή αυτήν από άλλα συγκλίνοντα ρεύματα, αλλά προήλθε μέσα από τον βυθό του κύριου ρεύματος, εξαιτίας της μεγάλης ορμητικότητας και ανατάραξης που επέφερε το ρεύμα στα υλικά της κοίτης.

....συνεχίζεται....
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #26 στις: Οκτώβριος 07, 2008, 14:32:53 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Το κύριο ρεύμα της Καμπαλά που αποκτά την τεράστια ορμητικότητα στις αρχές της δεύτερης χιλιετίας της κοινής χρονολόγησης, φαίνεται ότι για πολλούς αιώνες ελάχιστες επιδράσεις δέχεται από παράπλευρες επιρροές. Τα ιστορικά γεγονότα αυτών των αιώνων είναι πάμπολλα και πολύ σημαντικά, όπως η εμφάνιση και επέκταση του Ισλάμ τον 6ο έως 10ο  αιώνα, η επιβολή του εβραιοχριστιανισμού σχεδόν σε ολόκληρη την γηραιά ήπειρο, οι μεγάλες μετακινήσεις των Γερμανικών φυλών και οι ανακατατάξεις που επήλθαν στην Ευρώπη με την δημιουργία νέων κρατών στα απομεινάρια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

    Μία τεράστια χρονική περίοδος, από τον 4ο αιώνα μέχρι τον 10ο , χαρακτηρίζεται κύρια από την προσπάθεια εδραίωσης και διάδοσης και στην συνέχεια επιβολής του χριστιανισμού, προσπάθεια που ξεκίνησε από την ημέρα που επιβάλλεται ως η μοναδική θρησκεία στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία με τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο. Έτσι αυτοί οι αιώνες χαρακτηρίζονται περισσότερο από τους διωγμούς που εξαπέλυσε το εβραιοχριστιανικό δόγμα ενάντια στους εθνικούς, αλλά και ενάντια σε όσους παρεκτρέπονταν από την επίσημη γραμμή του δόγματος που χάραζε μια πολιτικοθρησκευτική ελίτ της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, με έδρα την νέα πρωτεύουσα  Κωνσταντινούπολη.

    Από την αιμοδιψή μανία των εβραιοχριστιανών, εξαιρούνταν μόνον οι Εβραίοι, ενώ κάθε άλλη θρησκευτική δοξασία, πνίγονταν στο αίμα των οπαδών της. Από τον ζωώδη φανατισμό των χριστιανών, δεν γλύτωσαν δυστυχώς ούτε τα περίλαμπρα μνημεία και τεχνουργήματα της Ελληνικής τέχνης, καθώς και τα καλλιτεχνήματα της Ελληνιστικής και Ρωμαϊκής εποχής. Ναοί κατεδαφίστηκαν, ιερά Άλση πυρπολήθηκαν, ιεροί τόποι καταπατήθηκαν και το σύνολο σχεδόν των καλλιτεχνικών θησαυρών, υπέστη τον βανδαλισμό των φανατισμένων κάτω από τις ευλογίες και οδηγίες των ενδεδυμένων τα φαιά, ταγών του επιβληθέντος δόγματος.

    Από τότε και για πολλούς αιώνες, η γνώση θα επικηρυχθεί και θα διωχθεί απάνθρωπα. Οι εναπομείναντες σοφοί θα αναλάβουν για τους επόμενους αιώνες του ζοφερού σκότους να συντηρήσουν άσβεστο το πυρ στους απόκρυφους βωμούς των ιερών, μακριά από τα μάτια των βέβηλων, αλλά το κυριότερο, μακριά από τον πλέον επικίνδυνο, τον φανατισμένο δογματικό σκοταδιστή που ανέθρεψε το εβραιοχριστιανικό δόγμα.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2011, 11:09:30 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #27 στις: Οκτώβριος 07, 2008, 14:34:47 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Οι σχολές γνώσης που διατήρησαν την ισχύ τους κατά τα ύστερα Ελληνιστικά χρόνια της Ρωμαϊκής εποχής, ήταν κύρια οι  Νεοπυθαγόρειοι, οι Επικούριοι, οι Στωικοί και οι Νεοπλατωνικοί. Από την άλλη μεριά, λαϊκές δοξασίες από ολάκερο τον γνωστό τότε κόσμο, με προτίμηση πρώτον από τον Ελληνικό Πανθεϊσμό και  δεύτερον από τους Πέρσες, Βαβυλώνιους και Αιγύπτιους, σε όσμωση και με τον Ιουδαϊσμό, συνθέτουν ένα ευρύ πλέγμα δοξασιών με πολλά παρακλάδια, τα οποία όλα μαζί αναφέρονται ως Γνωστικισμός.

    Ακόμη, στην σκιά των φιλοσοφικών ρευμάτων αναπτύσσονται απλουστευμένα οι φιλοσοφικές ιδέες, κατά κανόνα προερχόμενες από τον Νεοπλατωνισμό, συγκροτώντας ένα τεράστιο γνωσιακό κεφάλαιο το οποίο θα επηρεάσει δραστικά τους επόμενους αιώνες την δυτική σκέψη και τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό, το κεφάλαιο «Ερμητισμός».

    Δίπλα και παράλληλα στον Ερμητισμό, εξελίσσεται μια πιο απόκρυφη γνώση και εσωτερική πρακτική συγχρόνως, η οποία με αφετηρία τον Ζώσιμο τον Πανωπολίτη (Rosinus για τους Άραβες) θα δημιουργήσει μια ολάκερη σχολή εσωτερικής άσκησης και θα απασχολήσει όλες τις μεγάλες μορφές των μετέπειτα αιώνων, σχεδόν μέχρι τα σύγχρονα χρόνια.

    Η Τέχνη αυτή, το Μεγάλο Έργο όπως έμεινε στην ιστορία του δυτικού εσωτερισμού, η Τέχνη της χρυσοποιίας, είναι η Αλχημεία η Τέχνη των σοφών, η οποία θα αναγεννηθεί ξανά στην Ευρώπη τον 11ο αιώνα με την μετάφραση από τα Αραβικά του Αλχημιστικού έργου του Ζώσιμου, με τον πασίγνωστο και μυστηριώδη τίτλο, «Η Τύρβη των Φιλοσόφων» (Turba Filosoforum).

    Το όλο σκηνικό της εποχής εκείνης συμπληρώνεται και από την ευρεία διάδοση των μαγικών πρακτικών, οι οποίες διασώζονται μέχρι σήμερα στους Ελληνικούς μαγικούς πάπυρους (Papyri Graecae Magicae).


....συνεχίζεται....

« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2008, 09:12:03 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #28 στις: Οκτώβριος 07, 2008, 16:59:45 »
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Στις 6 Ιανουαρίου κάθε χρόνο στην Αλεξάνδρεια, κατά την περίοδο των Ελληνιστικών χρόνων, τελούνταν η μεγάλη εορτή, «τα Κόρεια» προς τιμή της Περσεφόνης. Για τα εσωτερικά μυστήρια που τελούνταν σε εκείνη την εορτή, οι μυημένοι τηρούσαν σιγή και δεν αποκάλυπταν τίποτα από τα δρώμενα. Όμως οι όρκοι σιωπής δεν εμπόδισαν κάποιους χριστιανούς να αποκαλύψουν το μυστήριο, διασώζοντας και διαφωτίζοντάς μας με αυτόν τον τρόπο για το περιεχόμενο των μυητικών μυστηριακών δρώμενων.

    Ο μοναχός Επιφάνειος του 4ου αιώνα, καταγράφει και διασώζει μια περιγραφή των μυστηρίων της τελετής από τα «Κόρεια» που τελούνταν στον ναό της «Κόρης». Παρότι μερικοί θα προσπαθήσουν να παρουσιάσουν το μυστήριο ως Αιγυπτιακή δήθεν τελετουργία προς την Ίσιδα, η μυστηριακή τελετή είναι ουσιαστικά μια Ελληνική καθαρά μυητική τελετή, αντίστοιχη και σχεδόν πανομοιότυπη με τα Ελευσίνια μυστήρια, από όπου βέβαια προέρχεται. Ο Επιφάνειος έγραψε: «Όταν ρωτούσαν τους συμμετέχοντες τι ήταν η μυστηριακή τελετή (το μυστήριο), εκείνοι απαντούσαν πως εκείνη την ημέρα και ώρα η Κόρη γέννησε έναν Υιό, τον Αιώνα». («Βριμώ έτεκεν Βριμόν» των Ελευσινίων, «Η Ισχυρά γέννησε τον Ισχυρόν»).

    Ο «Αιώνας» Διόνυσος θα γίνει η συμβολική ονομασία για τους «αιώνες» των Γνωστικών, όπου τρεις ομάδες «αιώνων» - μία αποτελούμενη από οκτώ «αιώνες», μια δεύτερη από δέκα και μια Τρίτη ομάδα από δώδεκα «αιώνες» - θα συνθέσουν την Βαλεντίνεια Κοσμογονία της Γνωστικής Φιλοσοφίας. Σύμφωνα με αυτήν, η ανώτερη θεότητα, η οποία δεν δύναται να γίνει αντιληπτή από τις αισθήσεις, ούσα η υπέρτατη αλήθεια, βρίσκεται μακράν από τις ανθρώπινες υποθέσεις. Από αυτήν την ασύλληπτη θεία ουσία, εκπορεύτηκαν ή δημιουργήθηκαν-γεννήθηκαν θεϊκές οντότητες οι αποκαλούμενες «Αιώνες». Ένας «Αιώνας» ήταν η «Σοφία», μια θεά παρθένα η οποία γέννησε έναν κατώτερο θεό, τον «Δημιουργό».

    Αυτός ο κατώτερος «Δημιουργός» που αντιστοιχεί στον Ιεχωβά, δημιούργησε έναν μη τέλειο κόσμο, τον κόσμο μας. Οι «Αιώνες» των Γνωστικών, που ενίοτε αντιστοιχούν και περιγράφουν τις ιδιότητες του θείου, παρότι δεν έγιναν αποδεκτές από τον Ραβινικό Ιουδαϊσμό, όμως επηρέασαν μερίδα Εβραίων γεννώντας Γνωστικές αιρέσεις στους κόλπους του Ιουδαϊσμού, όπως την Γνωστική αίρεση του Σίμωνα του Μάγου αλλά και αυτόν τον ίδιο τον πρωτογενή χριστιανισμό. Ειδικά στους μυστικιστές του Εβραϊσμού, η φιλοσοφία των «Αιώνων» σαν ιδιότητες του Δημιουργού, βρήκαν εύκολα αναλογία με τους δέκα «λόγους» των βασικών αρχών της «Μερκαμπά», χάρη στους οποίους δημιουργήθηκε ο κόσμος, κάνοντας να εμφανιστεί ο Ιουδαϊκός Γνωστικισμός.

    Η αποστασία από την Ιουδαϊκή ορθοδοξία και η προσχώρηση στον Γνωστικισμό, του Ελίσα Μπεν Αβουγιά, είναι η πλέον χαρακτηριστική περίπτωση του Ιουδαϊκού Γνωστικισμού που συνέδεσε την Εβραϊκή παράδοση της «Μερκαμπά» με τους Γνωστικούς «Αιώνες». Το «Σεφέρ Χα Μπαχίρ» αποδεικνύει ξεκάθαρα τις καταλυτικές επιρροές του Γνωστικισμού στον Εβραϊκό μυστικισμό. Ακόμα και οι γνήσιες ιδέες του Εβραϊσμού, όπως αυτές της «Σεκινά» και της τελικής κρίσης, αναλύονται και ερμηνεύονται κάτω από το πρίσμα της Γνωστικής φιλοσοφίας, με αποτέλεσμα να ταυτισθεί με την Γνωστική «θεϊκή φλόγα», η οποία βρίσκεται εξόριστη στον υλικό κόσμο.

    Μέσα σε αυτό το κλίμα της εποχής μετά από τον 3ο αιώνα, γράφτηκε ένα συνοπτικό και συμβολικό βιβλίο, ένα βιβλίο που έμελλε να επηρεάσει αφάνταστα την πορεία του δυτικού εσωτερισμού, το «Σεφέρ Γετζιρά».

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2008, 09:21:49 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.715
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Η Καμπαλα αποκατεστημένη....
« Απάντηση #29 στις: Οκτώβριος 30, 2008, 12:16:43 »
    ....συνέχεια από το προηγούμενο....


    ….σεφέρ γετζιρά….

    Το περιβόητο «βιβλίο της δημιουργίας» το οποίο απετέλεσε το βάθρο όπου πάνω του στήθηκε το ανεπανάληπτο αριστούργημα της εσωτερικής φιλοσοφίας, η σύγχρονη Καμπαλά. Το βιβλίο που έχει μελετηθεί και σχολιασθεί περισσότερο ακόμη και από το σύνολο των έργων του αποκρυφισμού που γράφτηκαν πριν από την εφεύρεση της τυπογραφίας.

    Το βιβλίο που δημιούργησε τις πλέον αντιφατικές και αντικρουόμενες ερμηνείες και όχι μόνο στα πλαίσια του εσωτερισμού, καθώς αναφέρθηκε από μερίδα μελετητών ότι αποτελεί απλά μαθητικό βοήθημα εξάσκησης της γλώσσας και της εβραϊκής γραμματικής, σύμφωνα με άλλους περίληψη που συντάχθηκε μετά τον 8ο αιώνα παλαιότερων βιβλίων, για μερικούς θεόπνευστη διδασκαλία αποκαλυμμένη από κάποιον Άγγελο, για κάποιους άλλους μυστική παράδοση που συνέταξε ο πατριάρχης του εβραϊσμού Αβραάμ, τέλος για τους αντικειμενικούς ερευνητές είναι έργο εβραίου Ελληνιστικής μόρφωσης, ο οποίος αποπειράθηκε να παρουσιάσει τον μυστικισμό του άρματος (Μερκαμπά) με συγκρητισμό του Γνωστικισμού, του νεοπλατωνισμού και της νεοπυθαγόρειας αριθμοσοφίας.

    Βιβλίο το οποίο γράφτηκε το νωρίτερο μετά τον 3ο αιώνα της κοινής χρονολόγησης και οπωσδήποτε πριν από τον 6ο, αν και οι παλαιότερες εκδόσεις που διασώθηκαν – οι οποίες όμως είναι μετά τον 10ο αιώνα – περιλαμβάνουν και απόψεις που αναπτύχθηκαν μετά τον 8ο αιώνα, οι οποίες όμως ερμηνεύονται ως προσθήκες από μετέπειτα αντιγραφείς, καθώς ξεχωρίζουν εύκολα, διότι είναι ξένες προς το συνολικό ύφος του έργου.

    Ο αξιόλογος και αξιόπιστος ερευνητής Gershom Scholem στο βιβλίο του «Εισαγωγή στην Καμπαλά», γράφει:

    “Ως τελικό συμπέρασμα, μπορούμε να ισχυρισθούμε ανεπιφύλακτα, πως το σημαντικότερο μέρος του Σεφέρ Γετζιρά, παρά το γεγονός πως περιέχει μερικές μεταταλμουδικές προσθήκες, γράφτηκε ανάμεσα στον τρίτο και έκτο μεταχριστιανικό αιώνα, το πιθανότερο στην Παλαιστήνη, από κάποιον ανώνυμο εβραίο μυστικιστικών τάσεων, και με σκοπό να αναπτύξει το θέμα του θεωρητικά και μαγικά, παρά εκστατικά. Ο ανώνυμος αυτός συγγραφέας, προσπάθησε να συμπεριλάβει στα Ιουδαϊκά πλαίσια, εξωιουδαϊκές θεωρίες, που τις θεωρούσε σημαντικές και το έργο του κινείται παράλληλα προς τον ιουδαϊκό εσωτερισμό των Χεϊχαλότ, μιας φιλολογίας που έχει τις ρίζες της στην ίδια χρονική περίοδο.

    Η προσπάθεια «εξιουδαϊσμού» ξένων ετερόκλητων στοιχείων, αξιόλογων κατά την γνώμη του συγγραφέα, φαίνεται καθαρά προς το τέλος του βιβλίου όπου παρουσιάζει τον Αβραάμ σαν τον πρώτο που μελέτησε και εφάρμοσε τις μαγικές ιδέες που αναπτύχθηκαν στα προηγούμενα κεφάλαια του Σεφέρ Γετζιρά. Εξαιτίας της αναφοράς αυτής στον Αβραάμ, αρκετοί μεταγενέστεροι συγγραφείς ονομάζουν το βιβλίο αυτό «Οτιγιότ Αμπραχάμ Αβίνου» (Γράμματα του πατριάρχη μας Αβραάμ), ενώ από τον 13ο αιώνα και έπειτα, άλλοι συγγραφείς αποδίδουν το έργο στον Ραμπί Ακίβα και το ονομάζουν «Οτιγιότ Ραμπί Ακίβα»”.


        Κάνοντας μια μικρή παρένθεση, να δηλώσουμε ότι ο  Gershom Scholem με την φράση «Ιουδαϊκά πλαίσια», αναφέρεται στον κύκλο των μυστικιστών και στον μυστικισμό της Άμαξας (Μερκαμπά), η ενδελεχής μελέτη όμως αυτού του μυστικισμού και των θεωριών του, εγείρει πολλές αμφιβολίες, όπως θα αναφερθούμε στη συνέχεια, για την εβραϊκή του προέλευση.

....συνεχίζεται....
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 30, 2008, 12:31:52 από Ορφέας »
Εναλλακτικές θεραπείες - Φυσικά Ιάματα https://www.rodokipos.com/

....ΜΕΜΝΗΣΟ  ΑΠΙΣΤΕΙΝ....