'Αρθρα και συζητήσεις: 'Εσωτερικές Σχολές και Μυητικά Συστήματα > Άλλες σχολές
Νέα Ακρόπολη
Rose:
Αγαπητέ Γιάννη,
κάποια Εσωτερικά σύμβολα είναι Παν-ανθρώπινα, συσχετίζονται άμεσα με το Συλλογικό Ασυνείδητο, και ορισμένοι είτε τα χρησιμοποιούν, διότι γνωρίζουν την ιδιότητα και την αξία του κάθε Αρχετύπου, ή απλά τελείως διαισθητικά, έχουν χρησιμοποιήσει ένα Σύμβολο, προσπαθώντας να απεικονίσουν μία ομάδα Ιδιοτήτων, ή Αξιών.
Ο Ερρίκος Ντυνάν, παρότι ένα θρησκευόμενο άτομο, δεν ατύχησε να διαβρωθεί από φασιστικές ιδεοληψίες, και τα ανώτερα ψυχικά του χαρακτηριστικά, αναγκαστικά εκφράστηκαν, μέσα από το περιβάλλον του, αλλά υπηρετώντας ουσιαστικά μία Ελληνοπρεπή Παν-ανθρώπινη Ολυμπιακή Ιδέα1...
Σωστά επομένως αποδόθηκε το Ροδο-σταυρικό2 αυτό, Αρχέγονο σύμβολο, (+) το σύμβολο της Γης, της Μητέρας Φύσης, ποτισμένο από το χρώμα του 'Αρη-Ηρα, που σημαίνει Αγώνας για την Δικαιοσύνη, Αγώνας για την Ανθρωπιά...
Είναι σημαντικό λοιπόν, να κατανοήσουμε την Εσώτερη Δύναμη που έχουν αυτά τα Εσωτερικά Σύμβολα, που όντως έχουν χρησιμοποιηθεί και αρκετά παραποιημένα, διαστρεβλώνοντας ή ακόμα αντιστρέφοντας παντελώς μία Ιδιότητα3...
'Oσον αφορά το σύμβολο της Σελήνης, δεν αποδόθηκε επίσης τυχαία, μια και η Σελήνη συνδέεται με την θηλυκή Αρχή (το Ρόδο4), ή την Μεγάλη Ιέρεια, Μεγάλη Μητέρα, που ο ρόλος της είναι η φροντίδα όλων των παιδιών της. Από ότι φαίνεται εκείνοι που απέδωσαν αυτά τα σύμβολα, στο Κίνημα του Ερρίκου Ντυνάν, κάτι γνώριζαν για τις ιδιότητες αυτές, μια και εντελώς "τυχαία", χρησιμοποίησαν τα κατάλληλα σύμβολα...
__________________________________________________________________________________________
1 http://loveforzion.blogspot.gr/2011/05/blog-post_28.html
Ο Ερρίκος Ντυνάν συνειδητοποίησε ήδη το 1866 αυτό που άλλοι χρειάστηκαν 80 ακόμα χρόνια για να καταλάβουν, δηλαδή ότι ο εβραϊκός λαός είχε το δικαίωμα να ζει ελεύθερος στη δική του αρχαία πατρίδα, την Παλαιστίνη, συνυπάρχοντας ειρηνικά με τους Άραβες γείτονές του. Μπορείτε να φανταστείτε πόσες ζωές θα μπορούσαν να είχαν σωθεί εάν είχε εκπληρωθεί στη διάρκεια της ζωής του αυτό το μεγάλο όραμα;» ρώτησε ο Tomas Sandell καταλήγοντας την ομιλία του.
«Στο νοσοκομείο της πόλης Aσκελόν, στα σύνορα με τη Γάζα, ακολουθούμε τη διδασκαλία του Ερρίκου Ντυνάν. Αυτό σημαίνει ότι η πολιτική δεν παίζει κανένα ρόλο μέσα στο νοσοκομείο: θεραπεύουμε δίπλα-δίπλα Παλαιστινίους από τη Γάζα και Ισραηλινούς στρατιώτες. Αυτό είναι το πραγματικό πνεύμα του ανθρωπισμού που ονειρευόταν ο Ερρίκος Ντυνάν», ανέφερε ο Calev Myers.
«Οι αξίες του Ερρίκου Ντυνάν ήταν οι αξίες των περισσότερων χριστιανών κοινωνικών μεταρρυθμιστών κατά τα τελευταία 300 χρόνια, από τον William Wilberforce, 100 χρόνια πριν από τον Ντυνάν, έως τον Mάρτιν Λούθερ Κίνγκ, 100 χρόνια μετά από αυτόν. Αυτοί οι μεγάλοι άνδρες της πίστης και της κοινωνικής δικαιοσύνης κατανόησαν βαθιά τους αγώνες του εβραϊκού λαού και υποστήριξαν το δικαίωμά του στην αυτοδιάθεση», υπογράμμισε ο Tomas Sandell.
2http://www.redcross.gr/default.asp?pid=3&la=1
Η ιδέα του ερυθροσταυρισμού γεννήθηκε στο πεδίο της μάχης του Σολφερίνο από την αλτρουιστική διάθεση προσφοράς του Ερρίκου Ντυνάν προς τους τραυματίες στρατιώτες του πολέμου μεταξύ Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας και Γάλλο-ιταλικής συμμαχίας στις 24 Ιουνίου 1859.
[...]
Η ονομασία και το έμβλημα «Ερυθρός Σταυρός» προέκυψαν με την αναστροφή των χρωμάτων της σημαίας της Ελβετίας, προς τιμήν του οραματιστή του Κινήματος, Ερρίκου Ντυνάν
Η φροντίδα και η συμπαράσταση χωρίς πολιτισμική ή εθνική διάκριση ήταν το πρωταρχικό κίνητρο και το ιδεολογικό υπόβαθρο της ίδρυσης του Ερυθρού Σταυρού. Στη διάρκεια των 143 χρόνων δράσης και προσφοράς του Κινήματος, τα ιδανικά αυτά αποτέλεσαν τον πυρήνα της προσπάθειας και της δραστηριότητάς του για την ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου.
Η ανθρωπιστική δραστηριότητα του Κινήματος Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου αναπτύχθηκε και επεκτάθηκε παγκοσμίως με τη σταδιακή συμμετοχή όλο και περισσοτέρων χωρών. Σήμερα είναι η μεγαλύτερη εθελοντική οργάνωση σε ολόκληρο τον κόσμο και αποτελεί συνώνυμο της αλληλεγγύης και της φιλαλληλίας, γεγονός που επιστεγάζεται από την απονομή τριών βραβείων Νόμπελ στο Διεθνές Κίνημα Ερυθρού Σταυρού (1917, 1944, 1963).
Το Διεθνές Κίνημα Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου είναι το σύμβολο της αλτρουιστικής προσφοράς χωρίς σύνορα, για τη βελτίωση της ζωής των ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων, είναι η έμπρακτη προσπάθεια για την υλοποίηση του οράματος ενός κόσμου που πορεύεται με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και προοδεύει συνολικά μέσω του ανθρωπισμού.
3 http://www.amra.gr/forum/index.php?topic=2431.0, http://www.youtube.com/watch?v=tDENmSJIlMI, http://www.youtube.com/watch?v=CRGbHfYK6L4, http://www.amra.gr/forum/index.php/topic,865.msg6646.html#msg6646
4 Ο Σταυρός είναι σύμβολο της Αρσενικής Αρχής, και η Σελήνη ή Ρόδο, σύμβολο της θηλυκής. Με αυτόν τον τρόπο, ίσως κάποιοι προσπάθησαν να εναρμονίσουν τα δύο αρχέτυπα... 'Οπως (ΑΜ-ΜΑ) είναι σύμβολο της θηλυκής Αρχής, και (ΡΑ-Ηλιακός Ηρωας) σύμβολο της Αρσενικής Αρχής. Το Μυστικό ενός Επιτυχημένου 'Εργου, είναι η Αρμονία, ανάμεσα στα δύο Βασικά Αρχέτυπα, στις δύο συμπληρωματικές μεταξύ τους, Δημιουργούς Δυνάμεις ή Αρχές.
Rose:
--- Παράθεση από: γαραντζώτης γιάννης στις Οκτωβρίου 30, 2013, 19:33:49 --- Κάθε δρόμος προς τον όλεθρο είναι σπαρμένος με καλές προθέσεις
Αχ! Αγαπητή Rose. Σε βρίσκω πολύ καλοπροαίρετη, αλλά και αρκετά αιθεροβάμονα.
Σε όλα βλέπεις τις καλές προθέσεις που έχεις στο μυαλό σου...
--- Τέλος παράθεσης ---
Αγαπητέ Γιάννη,
Κάθε δρόμος προς τον όλεθρο είναι σπαρμένος με καλές προθέσεις, δεν συναπάγεται...
Κάθε δρόμος σπαρμένος με καλές προθέσεις οδηγεί σε έναν όλεθρο...
Οσον αφορά το "αιθεροβάμονα" που με χαρακτήρισες, δυστυχώς, το να πράττεις απλά το Καθήκον σου, προς το Συνάνθρωπό σου, κατάντησε, στον Ιδιοτελή, και δουλικό κόσμο μας, μία εξωγήινη πράξη, ενώ απλά είναι ότι πιο αυτονόητο, να πράξει ένας σώφρων άνθρωπος.
Δυστυχώς είμαστε θύματα μιας λανθασμένης Παιδείας, και αυτός είναι ο πραγματικός εχθρός μας, διότι όποιος χειρίζεται τον νου μας, και την ψυχή μας, χειρίζεται την ζωή μας, και τα Εσώτερα Μυστήρια, έχουν ως Στόχο, να σπάσουν τις αλυσίδες, να Ελευθερώσουν την Ψυχή και την Διανόηση κάθε Ανθρώπου, έτσι ώστε να πράξει το καλό Απολύτως, έτσι ώστε να καταφέρει να υψώσει το Ανάστημά του, ενάντια στους Τυράννους και στα Βαμπίρια.
Το Όραμά μας1, είναι ένα Πραγματοποιήσιμο Όραμα, δεν είναι Ουτοπία... Μπορεί να είναι ένα δύσκολο 'Εργο, όπως και κάθε Κοινωνικό Έργο, αλλά είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως με την κατάλληλη προσπάθεια, αυτό το Παν-ανθρώπινο 'Οραμα, μπορεί να γίνει μία Πραγματικότητα, και ειλικρινά, αξίζουμε όλοι οι 'Ανθρωποι, κάποια στιγμή να ζούμε, σε έναν Ανθρώπινο κόσμο.
Δεν αξίζουμε πραγματικά τόση ταλαιπωρία, δεν αξίζουμε πραγματικά τόση τυράνια, αρκεί να συνειδητοποιήσουμε μία απλή Αρχή...
Δεν υπάρχει κανείς Σωτήρας να μας σώσει. Μόνοι μας πρέπει να γίνουμε οι Σωτήρες του Εαυτού μας, αλλά και της Κοινωνίας μας...
Το Κοινωνικό Καθήκον καλλιεργείται μόνο μέσα από μία Ανθρωπιστική Κίνηση, και τέτοιες κινήσεις έχουν γίνει πάρα πολλές, από πολλούς αγωνιστές, και χάρην σε αυτούς τους Αγωνιστές, δεν χάθηκε ούτε το ΦΩΣ, ούτε η Ελπίδα, από τον Κόσμο...
Αν λοιπόν, γίνουμε περισσότεροι, οι καθημερινοί 'Ηρωες2, όλα μπορούν να αλλάξουν, πίσω στο Φως, και στη Ζωή, και αυτός είναι ο στόχος των Εσώτερων Μυστηρίων, που εκφράστηκαν μέσα από το Ευρωπαϊκό Κίνημα του Ροδο-σταυρισμού, της Αναγέννησης του Αρχαίου Ελληνικού3 Πνεύματος στην Ευρώπη4.
__________________________________________________________________________________________________
1 http://www.amra.gr/forum/index.php/topic,2910.0.html
2 http://www.youtube.com/watch?v=RwoMpyQZfYI
3 http://www.youtube.com/watch?v=eJqquKnNydo, http://www.amra.gr/forum/index.php/topic,3000.0.html
4 http://www.amra.gr/forum/index.php/topic,214.0.html
γαραντζώτης γιάννης:
Αγαπητή Rose, μου λες...
--- Παράθεση ---'Οντως είναι τραγικό πως είχες μία κακή εμπειρία με την Ν.Α.,
--- Τέλος παράθεσης ---
Θα πρέπει να σου πω πως, ποτέ δεν μίλησα για μια κακή εμπειρία. Η Νέα Ακρόπολη για μένα υπήρξε μια πάρα πολύ χρήσιμη εμπειρία, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως θα σύστηνα ή θα απέτρεπα σε όλους να την αποκτήσουν.
Ο κάθε άνθρωπος γράφει, με τις ασυνείδητες ή ενσυνείδητες επιλογές του, την δική του μοναδική και ανεπανάληπτη προσωπική διαδρομή του μέσα στο χρόνο.
--- Παράθεση ---αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να αφορίζουμε όλες τις εσωτεριστικές κινήσεις,
--- Τέλος παράθεσης ---
Το ίδιο ακριβώς, θα μπορούσε να σου πει κάποιος που ανήκει σε μια από τις 45.000 αιρέσεις του χριστιανισμού.
Να σου πει δηλαδή... " Αγαπητή Rose, όντως είναι τραγικό που είχες μια κακή εμπειρία από μια χριστιανική εκκλησία , αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να αφορίζουμε όλες τις χριστιανικές κινήσεις, αν δεν γνωρίσουμε πρώτα, τις αξίες τους, τα ιδανικά τους, τα οράματά τους, αλλά και έργα που επιτελούν, που τελικά αυτό μετράει, η θεωρία μας, να γίνεται πράξη και για τον εαυτό μας, αλλά και για την κοινωνία μας."
Πες μου τώρα, πως σου φαίνεται η "λογική" σου.
--- Παράθεση ---Συμφωνούμε πως είναι κατακριτέο, κάποιος να χειραγωγεί άλλους στο όνομα μιας ανθρωπιστικής κίνησης.
--- Τέλος παράθεσης ---
Το αν είναι κατακριτέο ή όχι το να χειραγωγεί κάποιος , κρίνεται πάντα εκ του αποτελέσματος. Δεν είναι ούτε κατακριτέο , ούτε επικριτέο.
Αν όμως το κάνει, όπως εσύ λες, στο όνομα μιας ανθρωπιστικής κίνησης, τότε χωράει πολύ συζήτηση.
Οι ανθρωπιστικές κινήσεις, απόρροιες ενός ανθρωποκεντρικού ανθρωπισμού, πολύ πιθανά να είναι παντελώς εσφαλμένες, μόνο και μόνο, λόγω αυτού του ανθρωποκεντρισμού τους.
Ο "ανθρωπισμός", είναι καλός μόνο αν τον βλέπεις με την ματιά ενός πανθεϊστή, αλλιώς το μόνο σίγουρο είναι πως εξοβελίζει από το κέντρο της συνείδησης του ανθρώπου τον Θεό και βάζει, εντελώς εγωιστικά, σαν κέντρο, τον ίδιο τον άνθρωπο.
Ότι "καλό" και αν κάνει τότε κάποιος, είναι ,εξ ορισμού, εντελώς λανθασμένο εξ αιτίας του αρχικού προσανατολισμού του.
Αυτή, η παραπάνω, αγαπητή Rose, είναι η άλλη άποψη. Ας την σκεφτούμε.
Εγώ, όταν έφυγα από την Νέα Ακρόπολη, το πρόβλημα που συνάντησα εκεί μέσα δεν το έριξα στα άλλα μέλη της κίνησης αλλά στις διδασκαλίες και σε αυτό που εσύ ονομάζεις... "εσωτερισμό".
Όλα τα λάθος πράγματα που αντιλήφθηκα μέσα στη ΝΑ, δεν ήταν παρά οι πικροί καρποί που, το μόνο που έκαναν, μου έδειξαν από ποιο δένδρο προήλθαν.
Εξαιτίας λοιπόν, αυτού του δένδρου, είναι που,γράφω αυτή την στιγμή και έχω τις όποιες αντιρρήσεις μου με τον τρόπο που βλέπεις και βλέπουν, όσοι πλησιάζουν την Νέα Ακρόπολη, τα πράγματα.
γαραντζώτης γιάννης:
--- Παράθεση ---«Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης.
Αν δεν σωθεί εγώ φταίω!»
Νίκος Καζαντζάκης : Ασκητική - Salvatores Dei....
--- Τέλος παράθεσης ---
“Θυμάμαι, πρέπει να ήταν το 1990, όταν για πρώτη φορά διάβασα την ¨Ασκητική ¨ του Ν.Καζαντζάκη.
Ήταν σαν να διάβαζα τις θεοσοφικές απόψεις σε λογοτεχνικό έργο, τίποτα δεν μου ήταν άγνωστο, τίποτα δεν χρειαζόταν επεξηγήσεις.
Τότε δεν γνώριζα για το τεκτονικό και θεοσοφικό παρελθόν του μεγάλου μας λογοτέχνη. Σήμερα όμως γνωρίζω και γι αυτό σας μεταφέρω τα κάτωθι…
Ο Ν. Καζαντζάκης ασχολήθηκε με την μεταφυσική, κάτι που είναι φανερό στο έργο του. Η μεταφυσική χροιά του Καζαντζάκη καθορίστηκε από τον Ελευθεροτεκτονισμό, στον οποίο είχε ενταχθεί, και τις μελέτες του στη Θεοσοφία.
Η φιλοσοφική αναζήτηση του μεγάλου Έλληνα στοχαστή ξεκίνησε από πολύ νωρίς. Ήταν 26 ετών όταν έφυγε από την Ελλάδα για να παρακολουθήσει στο Παρίσι μαθήματα φιλοσοφίας.
Λέγεται πως εκείνη τη χρονιά μυήθηκε στον Τεκτονισμό σε κάποια στοά της Αθήνας. Το πιθανότερο, όμως, είναι να πραγματοποιήθηκε η μύησή του στα τέλη του 1920 στη Γαλλία. Σχετικά με την Τεκτονική του ιδιότητα γνωρίζουμε λίγα, που προκύπτουν από τα λεγόμενα του φίλου του και συγγραφέα Παντελή Πρεβελάκη.
Η Έλλη Αλεξίου τονίζει την τεκτονική σημασία που έχουν οι τρεις τελείες στην υπογραφή του, καθώς θα πρέπει να αποτελούν ένδειξη των τριών συμβολικών βαθμών στους οποίους μάλλον είχε μυηθεί.
Παρά την, φαινομενικά, μικρή του εμπλοκή με τον επίσημο τεκτονισμό, οι ιδέες του θεωρούνται βαθιά τεκτονικές και κυρίως ο ουμανιστικός χαρακτήρας του τάγματος αυτού επηρέασε βαθιά τόσο τη ζωή του όσο και το έργο του.
Ο Κυρ. Μητσοτάκης στο βιβλίο του “Ο Καζαντζάκης μιλάει για το Θεό”, αναφέρεται σε μια επιστολή του Καζαντζάκη προς τον αδελφικό του φίλο Παπαστεφάνου, ιερέα της ορθόδοξης εκκλησίας, και λέει: « Παρατηρώ μόνο πως σ’ αυτό το γράμμα ο Καζαντζάκης επηρεασμένος ίσως απ’ τον Τεκτονισμό, μιλάει για οργάνωση με τρεις βαθμούς μυήσεως. Ο πρώτος= φανερός, ο δεύτερος= μυστικός, και ο τρίτος= μυστικότατος. » Ο Καζαντζάκης γράφει στον φίλο του: « Λέω μ’ ένα φίλο μου να ιδρύσω περιοδικό ( όχι φιλολογικό ). Θα ετοιμάζει κοινωνιολογικά το δρόμο μας. Θα ΄ναι κομμουνιστικό, θα ζητά την ανατροπή του αστικού καθεστώτος, θα θέλει όπως έλεγαν οι Στωϊκοί την “εκπύρωση”- να καθαρίσει δηλ. η γης με τη φωτιά ( πώς καψαλίζουν τα χωράφια ) για να ριχτεί ο νέος σπόρος. Θα οργανώσουμε τους Έλληνες σε συνδέσμους “Όσοι ζωντανοί”, με τρεις βαθμούς. Ο πρώτος = φανερός: να μορφωθεί ο λαός, ελευθερία πνευματική, οικονομική, πολιτική, θρησκευτική. Ο δεύτερος = μυστικός: εκπύρωση, ανατροπή της σύγχρονης ζωής. Ο τρίτος = μυστικότατος, ο δικός μας θρησκεία.» Εδώ θα κάνω μια μικρή παρένθεση. Για τους φίλους μας, θα αναφέρω ότι στον συμβολικό Τεκτονισμό υπάρχουν τρεις βαθμοί μύησης: του μαθητού, του εταίρου και του διδασκάλου. Τόσο στην επίσημη θρησκεία, όσο και στα μεταφυσικά ρεύματα πρωτεύοντα ρόλο παίζουν οι συμβολισμοί. Η φωτιά έχει μεγάλη συμβολική σημασία για τον Καζαντζάκη. Στην αυτοβιογραφία του μέσα από την “Αναφορά στον Γκρέκο”, γράφει: « Η φωτιά είναι η Παρθένα Μάνα που γεννάει το γιο τον αθάνατο ποιο γιο; το φως. Καθαρτήρι η ζωή και καιγόμαστε ο Παράδεισος τη φλόγα, που του ετοιμάσαμε, ας την κάμει φως αυτή είναι η δουλειά του. Αυτή, για να ξέρεις, είναι η συνεργασία του ανθρώπου με το Θεό. Μερικοί με λεν αιρετικό, ας με λένε έχω εγώ τη δικιά μου “Αγια Γραφή” αυτή λέει ό,τι η άλλη ξέχασε ή δεν τόλμησε να πει την ανοίγω και διαβάζω στη “Γένεση”: O Θεός έκαμε τον κόσμο, και την έβδομη μέρα αναπαύτηκε κάλεσε τότε το στερνό του πλάσμα, τον άνθρωπο, και του ‘πε: – Άκου, γιε μου, να ‘χεις την ευκή μου: εγώ έκαμα τον κόσμο, δεν τον τέλειωσα, τον αφήκα στη μέση ξακλούθα εσύ τη δημιουργία κάψε τον κόσμο, κάμε τον φωτιά και παράδωσέ μου τον θα τον κάμω εγώ φως.» Ο Ν. Καζαντζάκης θεωρεί σαν ύστατο κι ανώτερο σημείο της πνευματικής προόδου του ανθρώπου, να φτάσει στο σημείο να μην θέλει λυτρωτές, να μη θέλει σωτήρες.
Η ψυχή βαδίζει μοναχική την πνευματική της ατραπό. Παίρνει την ατραπό της μαθητείας, μετά, όταν ωριμάσει περισσότερο, την ατραπό της υπηρεσίας, για να μπορέσει στο τέλος της πορείας, αφού απόβαλε κάθε είδους σκουριά να καταλήξει στην ατραπό της θυσίας. Τότε έχει πάρει το μεγαλύτερο μάθημά της, πως κανένας σωτήρας δε θα θυσιαστεί γι’ αυτήν. Ο Χριστός για τον Καζαντζάκη δεν ήρθε στη γη για να μας λυτρώσει, αλλά για να μας δείξει το δρόμο ν’ αυτολυτρωθούμε. Είπε: « εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή ουδείς έρχεται προς τον πατέρα ει μη δι’ εμού », εννοώντας πως μας δείχνει τον αληθινό δρόμο, το δρόμο της ζωής για την ενσαρκωμένη ψυχή, που μέσα από τα βασικά γεγονότα της ζωής Του: γέννηση- βάπτιση- μεταμόρφωση- σταύρωση- ανάσταση κι ανάληψη, μας διδάσκει πώς να λυτρωθούμε. Σ’ ένα θεατρικό του έργο, στο “Βούδα”, παρουσιάζει το διάλογο του ανατολίτη Δάσκαλου με τον μαθητή του Άναντα. Λέει το κείμενο: « Κάμποση ώρα έμειναν αμίλητοι κάτω από το ανθισμένο δέντρο. Ο Βούδας χάδεψε αργά, πονετικά, τα μαλλιά του αγαπημένου μαθητή. - Σωτηρία θα πει να λυτρωθείς απ’ όλους τους σωτήρες αυτή είναι η ανώτατη λευτεριά, η πιο αψηλή, όπου με δυσκολία αναπνέει ο άνθρωπος. Αντέχεις; Ο Άναντα είχε σκύψει το κεφάλι και δε μιλούσε. Σώπασε, και σε λίγο, παίζοντας ανάμεσα στα δάχτυλά του έναν ανθό που ‘χε πέσει από το δέντρο: - Ο Λύτρωτής που θα λυτρώσει τους ανθρώπους από τη λύτρωση. »
Η γνωριμία του Καζαντζάκη με τον Αγ. Σικελιανό θα σταθεί καθοριστική, γιατί ο ποιητής, ως βαθύς γνώστης της Θεοσοφίας, θα του μεταλαμπαδεύσει τις θεοσοφικές ιδέες. Ενδεικτικό στοιχείο της θεοσοφικής επίδρασης στον Κρητικό στοχαστή είναι η χρήση σε επιστολόχαρτα του ουροβόρου όφεως, στο εσωτερικό του οποίου ήταν τυπωμένη η φράση « εν το παν » και ένα από τα ψευδώνυμά του: Πέτρος Ψηλορείτης. Σε άλλα επιστολόχαρτα έχει τυπωμένο το ταοϊστικό σύμβολο Γιν- Γιανγκ με τις γραμμές ακτινωτά του Ι- Τσινγκ. Άλλο χαρακτηριστικό αυτής της επίδρασης είναι το γεγονός πως δημοσίευσε το πρωτόλειο έργο του “Όφις και Κρίνος” με το ψευδώνυμο Κάρμα Νιρβανή. Σύμφωνα με την Ανατολική φιλοσοφία, όπως μας την μετέφερε η ιδρύτρια του θεοσοφικού κινήματος Έλενα Μπλαβάτσκι, Κάρμα είναι ο νόμος της ανταπόδοσης ή νόμος αίτιου και αιτιατού ( ό,τι σπείρει ο άνθρωπος αυτό και θα θερίσει ) και Νιρβάνα η κατάσταση της απόλυτης ανάπαυσης, στην οποία φτάνει ο άνθρωπος μετά από τις συνεχείς ενσαρκώσεις του, όταν τελειοποιηθεί.
Για τη θεοσοφία, η ζωή ξεκινάει από πολύ χαμηλά. Τίποτα στον κόσμο δεν είναι άψυχο. Απλά υπάρχουν διαβαθμισμένες ψυχές, ξεκινώντας από την ψυχή του ορυκτού και φτάνοντας στην ψυχή ενός ηλιακού συστήματος ή ενός γαλαξία. Η ψυχή ξεκινάει το ταξίδι της γνωριμίας με την ύλη από πολύ χαμηλά, από το ορυκτό βασίλειο και βαθμιαία εξελίσσεται, ξεπερνώντας το ανθρώπινο, για να φθάσει στο πνευματικό κι αγνή πλέον να ενωθεί το θείο. Θα παραθέτουμε το μυστικιστικό ποίημα ενός Σούφι, του Τζαλάτ εντ- Ντιν Ρούμι, στο οποίο προσωποποιεί την ψυχή, που περιγράφει την εξέλιξή της μέχρι το ανθρώπινο αλλά κι αυτή που διαφαίνεται : « Πέθανα σαν ορυκτό κι έγινα φυτό, πέθανα σαν φυτό και ξαναγεννήθηκα σαν ζώο, πέθανα σαν ζώο και γεννήθηκα άνθρωπος. Γιατί λοιπόν να φοβάμαι; Πότε μίκρυνα πεθαίνοντας; Την επόμενη φορά θα πεθάνω σαν άνθρωπος, για να μπορέσω να βγάλω τα φτερά του αγγέλου. Και από τον άγγελο πρέπει ακόμα να προχωρήσω, για άλλη μια φορά θα τραβήξω το δρόμο μου πάνω από τους αγγέλους και θα γίνω αυτό που δεν μπορεί να συλλάβει η φαντασία. Αληθινά σε ΕΚΕΙΝΟΝ επιστρέφουμε ». Έχοντας ο Καζαντζάκης την επίδραση της θεοσοφίας, μας παροτρύνει : « Αγάπα τον άνθρωπο, γιατί είσαι συ. Αγάπα τα ζώα και τα φυτά, γιατί ήσουνα συ, και τώρα σε ακλουθούν πιστοί συνεργάτες και δούλοι. Αγάπα το σώμα σου μονάχα με αυτό στη γης ετούτη μπορείς να παλέψεις και να πνεματώσεις την ύλη. Αγάπα την ύλη απάνω της πιάνεται ο Θεός και πολεμάει. Πολέμα μαζί του. » Και συνεχίζει: « Αν είσαι σοφός, πολέμα στο κρανίο, σκότωνε τις ιδέες, δημιούργα καινούριες. Ο Θεός κρύβεται μέσα σε κάθε ιδέα όπως μέσα σε σάρκα. Σύντριψε την ιδέα, λευτέρωσέ τον! Δώσε του μιαν άλλη ιδέα, πιο απλόχωρη, να κατοικήσει. » Tί αποκόμισε ο Καζαντζάκης από τη θητεία του στον Τεκτονισμό και το συγχρωτισμό του με τη θεοσοφική σκέψη; Πρώτα απ’ όλα τις ουμανιστικές του ιδέες και την μεγάλη αγάπη για τον κατατρεγμένο άνθρωπο, τα οποία απόδειξε με την αποστολή για τον επαναπατρισμό των Ελλήνων από τον Πόντο και τη Ρωσία. Επίσης την τάση του για το θρησκευτικό συγκρητισμό, όπως φαίνεται στην “Ασκητική”, αλλά κυρίως το πλάσιμο της δικής του κοσμοθεωρίας, του δικού του Θεού, όπως τον λογιάζει η καρδιά του. Ο συγγραφέας συμβουλεύει τον ανήσυχο κι ασυμβίβαστο μαχητή της ζωής: « Ό,τι ζεις στην έκσταση ποτέ δε θα μπορέσεις να το στερεώσεις σε λόγο. Όμως μάχου ακατάπαυτα να το στερεώσεις σε λόγο. Πολέμα, με κοινές και σπάνιες λέξεις, με κραυγές και με ρίμες να του δώσεις σάρκα, να στερεώσει! Όμοια κάνει κι ο Θεός, ο Μέγας Εκστατικός. Μιλάει, μάχεται να μιλήσει, με θάλασσες και με φωτιές, με φτερά, με χρώματα, με κέρατα, με νύχια, με αστερισμούς και πεταλούδες, με ανθρώπους, όπως μπορεί, για να στερεώσει την έκστασή του. Είμαι κι εγώ, σαν κάθε πράμα ζωντανό, στο κέντρο του παγκόσμιου στρόβιλου. Είμαι στο μάτι των τεράστιων ποταμών, κι όλα γύρα μου χορεύουν κι ο κύκλος στενεύει ολοένα ορμητικότερος και χύνουνται ουρανός και γης στην κόκκινη καταβόθρα της καρδιάς μου. Κι ο Θεός με αντικρίζει με τρόμο κι αγάπη – άλλη ελπίδα δεν έχει- και λέει: « Τούτος ο Εκστατικός, που όλα τα γεννάει, τα χαίρεται και τα εξαφανίζει, τούτος ο Εκστατικός είναι Γιός μου!»”
Λίγο καιρό αργότερα, αφού διάβασα την Ασκητική, έκανα μια ομιλία για αυτό το έργο του Καζαντζάκη.
Κράτησε τέσσερις ώρες και δεν έφυγε ούτε ένας ακροατής.
Σήμερα, έχω νιώσει την ανάγκη να γράψω ένα ακόμα βιβλίο κάνοντας κριτική σε αυτό το ποιητικό έργο. Δεν βιάζομαι όμως, όσο αργότερα, τόσο καλύτερα. Χρειάζομαι αρκετή δουλειά ακόμα.
Το σίγουρο, για μένα τουλάχιστον, είναι πως η φράση που μας μετέφερε η Rose, από την Ασκητική και την οποία έλαβα σαν αφορμή για να σας πω λίγα λόγια για τον μεγάλο μας λογοτέχνη, είναι ένα μεγάλο λάθος.
Κάποτε, όταν ήμουν στη Νέα Ακρόπολη, μου άρεσε πάρα πολύ μια ζωγραφιά που έδειχνε έναν άνδρα που με βία βγαίνει μέσα από μια τετράγωνη πέτρα , με κατεύθυνση τα άστρα.
Σήμερα, την ζωή την βλέπω εντελώς διαφορετικά.
Ο πολιτισμός, είναι αυτός που μας κάνει... π.χ να μην οπλοφορούμε και να μπορούμε να περπατάμε αμέριμνοι στον δρόμο, χωρίς να φοβόμαστε πως θα βρεθεί κάποιος να μας πληγώσει ή να προτιμάμε αντί της ηρωικής φιλανθρωπίας την κοινωνική πρόνοια και τόσα άλλα...
Ας αφήσουμε λοιπόν κατά μέρος τις ηρωικολάγνες αντιλήψεις μας με κάστρα και ιππότες για όταν μόνο λέμε παραμύθια στα μικρά παιδιά μας.
ΚΡΑΧΤΗΣ:
--- Παράθεση ---Μέσα σε ένα Δημοκρατικό σύστημα, .....
..............'Οσον αφορά τον Χίτλερ, είχε μία Ιδεολογία, με την οποία ξεσήκωσε ολόκληρο Γερμανικό Λαό, όμως το πρόβλημα με τον Χίτλερ, είναι πως κατέληξε σε μία εγκληματική συμπεριφορά, προσπαθώντας να περάσει την "σωστή" για αυτόν και τον Γερμανικό Λαό, Ιδεολογία του.
--- Τέλος παράθεσης ---
Κανείς δεν σου απαγόρεψε τίποτα. Μήπως σου έπιασα τα χέρια;
Αν η άποψη μου δεν σου είναι αρεστή, δεν μπορώ να κάνω κάτι γι' αυτό εγώ. Μπορώ όμως να κατανοήσω ότι, άλλο είναι ένας πολίτης εκφρασμένος μέσα από την δημοκρατία και εντελώς άλλο είναι να εισάγουμε άλλα συστήματα που καταλύουν μια δημοκρατία, και η ιπποσύνη και ο εσωτερισμός στο είπα και παραπάνω δεν προωθεί πουθενά την δημοκρατία.
Αν θέλεις να κρυβόμαστε πίσω από της έννοιες και να μου επικαλείσαι τα δημοκρατικα δικαιώματα απλά για να μην αναλύσουμε την βαθιά αριστοκρατική απολυταρχία του εσωτερισμού, δεν φταίω εγώ αγαπητή Rose.
Σαφώς είσαι ελεύθερος πολίτης, γιατί ζεις σε μια δημοκρατία. Αυτό σημαίνει όμως, ότι μπορείς να υποσκάψεις τα θεμέλια της δημοκρατίας αυτής. Ετσι είναι, η δημοκρατία αυτή σου δίνει το ελεύθερο να την υποσκάπτεις, αλλά και εγώ σαν ελεύθερος πολίτης απλά σου επισημαίνω ότι τα υποσκάπτεις τα θεμέλια. Δεν καταλαβαίνω που ειναι η παρανόηση; Δεν βλέπω κάτι περίεργο. Μια χαρά διάλογο κάνουμε.
Τώρα για τον Χίτλερ, μου λες ότι το πρόβλημα είναι, πως κατέληξε σε εγκληματική συμπεριφορά. Για εξήγησέ μου αν θέλεις αγαπητή Rose. Μέχρι ποιo σημείο δηλαδή τα πήγαινε ο Χίτλερ μια χαρά, αλλά μετά ξέφυγε και κατέληξε σε εγκληματική συμπεριφορά. Γιατί έχει ενδιαφέρων το σημείο αυτό.
--- Παράθεση ---Δεν μπορεί κανείς να δείξει τίποτα σε κανένα, που δεν θέλει ή δεν μπορεί να δει... Για αυτό το λόγο, υπάρχουν οι μυημένοι και οι βέβηλοι των μυστηρίων, που δεν τα καταλαβαίνουν, και αντί αυτού, τα περιγελούν, και τα συκοφαντούν.
--- Τέλος παράθεσης ---
Λάθος το καταλαβαίνεις αγαπητή Rose. Το λογικό που εγώ επισημαίνω είναι ότι αν υπήρχε αυτός ο κάποιος με αυτό το υπόβαθρο των μυήσεων και είχε αλλάξει επίπεδο, θα είχε μια έμφυτη εξωστρέφεια για να βοηθήσει και τον κόσμο (όπως λες). Και σε ρωτάω εδώ και δυο σελίδες, που είναι; Πες μου. Ποιος είναι; και δεν μου λες! Δείξε μου για να το κατανοήσω. Μιας και εγώ, δεν είμαι σε αυτό το υψηλό επίπεδο μύησής σου, αλλά έχω την καλή διάθεση να αναγνωρίσω αυτό το τρομερό επίπεδο πνευματικής αφύπνισης που απέκτησε. Σίγουρα αν μου τον δείξεις θα αποστομωθώ και θα καταλήξω στη επιβεβαίωση του φαινομένου. Εγώ τουλάχιστον έχω φάει τα νιάτα μου στα εσωτεριστικά ζητήματα, δεν θα μου διαφύγει.
Έκτος αν συνεχίσουμε να παίζουμε την κολοκυθιά, δεν έχω πρόβλημα.
Όσον αφορά για αυτο που λες για αυτούς που δεν θέλουν να καταλάβουν γιατί δεν θέλουν και συκοφαντούν....κ.τ.λ. Ας μην υποτιμούμε έτσι την νοημοσύνη μας. Του ηλίου φαεινότερων δεν χωρά λεζάντες. Αυτό που έχει μια πραγματική αυθεντική εκδήλωση δεν κρύβετε πίσω από το αν θέλω, αν θέλεις, υποφέρω και υποφέρεις. Είναι μια εκδήλωση και επηρεάζει ξεκάθαρα και δεν χρειάζεται υπότιτλους. Έκτος αν είναι κάτι ανύπαρκτο και με το ζόρι προσπαθούμε να του δώσουμε υπόσταση. Εκεί πάντα θα κρυβόμαστε πίσω από έννοιες για να θολώνουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα παίζοντας με τις εντυπώσεις. Ανέντιμο εντελώς.
Όπως επίσης θεωρώ ανέντιμο αν θεωρείς ότι έχεις την δυνατότητα μιας κάποιας ανώτερης πνευματικής αντίληψης, η οποία αντίληψη, αυτομάτως μέσο κοινή λογικής,μας κατατάσσει όλους εμάς που δεν μυηθήκαμε σε κατώτερους πνευματικά. Για πες τώρα; διακρίνεις καθόλου στοιχειά ναζισμού εδώ; Αν θεωρείς τον εαυτό σου ανώτερο από μένα, ποσό έντιμα ισορροπημένο είναι; και τουλάχιστον όταν τρέχει ο bolt κατοστάρι κάνει μπαμ ότι είναι ο γρηγορότερος; Δεν χρειάζεται να μου αποκαλύψει τίποτα. Δεν χρηαζετε να με μυησει πρωτα για να καταλαβω ποσο γρηγορος είναι.
--- Παράθεση ---'Εχουμε εξηγήσει πως οι μυήσεις, είναι θεατρικά δρώμενα. Είναι σημαντικό, για να κατανοήσει κανείς, την χρησιμότητα, των μυήσεων, να ερευνήσει την σημαντικότητα του θεάτρου, του κινηματογράφου, των τελετουργιών, της συστημικής ψυχολογίας, του dramatherapy. Εξηγήσαμε παραπάνω πως λειτουργούν οι Μυήσεις, ως αναπαραστάσεις δρώμενων, με στόχο την βαθύτερη κατανόηση των Μυστηρίων της ζωής. Αν κάποιος δεν θέλει να συμμετέχει σε Μυήσεις είναι δικαίωμά του, αλλά δεν του δίνει κανένα δικαίωμα, να απαγορεύει την ύπαρξη των Μυήσεων, ή να εμποδίζει κάποιον άλλον, που επιθυμεί να Μυηθεί.αποκαλύψει τίποτα.
--- Τέλος παράθεσης ---
Ότι καταφεύγεις έντεχνα στα ανθρώπινα δικαιώματα διαρκώς δεν αλλάζει το ζητούμενο. Το οποίο είναι ότι ο εσωτερισμός έδωσε την δική του έννοια για το τι είναι μύηση με συγκεκριμένη μορφή και υπόβαθρο. Ο οποίος εσωτερισμός χρονολογείτε το πολύ 140 χρόνια.
Μην κανείς το λάθος να οικειοποιείσαι σαν τους εσωτεριστές φασιστές την ιστορική πορεία των πολιτισμών. Μην να τους συνχέεις όπως σε βολεύει, γιατι τελικά δημιουργείς την δική σου μυθοπλασία και την χρησιμοποιήσεις προς όφελος κάποιου προσωπικού ενχειρήματος. Ούτε έντιμο είναι αυτό, ούτε ανιδιοτελές.
Άλλο το θέατρο στο οποίο βίωναν σαν ελεύθεροι πολίτες στην αρχαία Αθηνά χωρίς να πλαισιώνονται δεσποτικά και ολιγαρχικά σε καθεστώτα και δόγματα, και άλλο ο εσωτερισμός οποίος είναι ένα αναγνωρισμένο σύστημα πίστης.
Αν αρέσει να κάνουν θέατρο οι εσωτερικές οργανώσεις, δεν σημαίνει ότι γίνονται κληροδότες ή κληρονόμοι της ιστορίας. Σου ξανα-θυμίζω ότι μόνο οι φασίστες επικαλούνται την ιστορία σαν νόμιμοι κληροδότες και κληρονόμοι αυτής.
Σε συμβουλεβώ να μην απευθύνεσαι οπότε για τον ιπποτισμό κατ' αυτον τον τρόπο.
--- Παράθεση ---Δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί συνάνθρωποί μας, σε αδυναμία που χρειάζονται βοήθεια, και έχουμε Καθήκον να τους βοηθήσουμε, να σηκωθούν στα πόδια τους, να δυναμώσουν, και με την σειρά τους, να βοηθήσουν και εκείνοι άλλους συνανθρώπους τους, και αυτό ονομάζεται Ανθρωπιά. Το να αντιδρούμε στην Ανθρωπιά, και στην Ανιδιοτελή Προσφορά, υποκρύπτει μία Απάνθρωπη Ιδιοτέλεια.
--- Τέλος παράθεσης ---
Μην τα ερμηνεύεις έτσι απλά τα πράγματα αγαπητή Rose, κάνεις δεν αντιδρά στην ανθρωπιά.
Με την ανθρωπιά της αφρικανικής Ηπείρου τι σκοπό έχετε να κάνετε. Γιατί από ότι φαίνεται, εκεί έχουν ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη από ανθρωπιά, και δεν βλέπω να γίνετε κάτι εκεί από εσάς.
Μήπως εγώ είμαι που αντιδρώ και γι αυτό; Ενώ εδώ μιλούμε για πνευματικές εξελίξεις, εκεί πεθαίνουν. Μήπως αυτοί που πηγαίνουν σε αποστολές στην Αφρική, ξεπερνούν κατά πολύ την ανθρωπιά που μου περιγράφεις; και τελικά μηπως δεν υπάρχει καμιά ανιδιοτέλεια σε αυτά που περιγραφείς; Μήπως αυτοί εκεί κάτω, επέλεξαν την πραγματικά δύσκολη αποστολή; Eνώ εσύ μου μιλάς για τα αόρατα εξυψώνοντας την προσωπική σου ιδιοτέλεια.
--- Παράθεση ---Μπορείς να μας φέρεις ένα παράδειγμα, πως ο εσωτερισμός δεν επιβεβαιώνεται με τίποτα πρακτικό? Διότι ο Εσωτερισμός που διδάσκει η ΑΜΡΑ, είναι Φιλοσοφία και Επιστήμη.
--- Τέλος παράθεσης ---
Βρε rose την κολοκυθιά θα παίζουμε; Εσύ είσαι που υποστηρίζεις ότι κάνεις πράγματα με αποτελέσματα! Δεν είμαι εγώ που υποστηρίζω ότι κάνω ανακαλύψεις! Όταν κάποιος μιλά για ανακαλύψεις, είναι λογικό να είναι αυτός που θα τις παρουσιάσει.
Εξάλλου αυτό που με ρωτάς στο απάντησα παραπάνω. Σου είπα ότι ο εσωτερισμός δεν προσέφερε τίποτα στον πολιτισμό μας σε κανένα επίπεδο. Αν εσύ ξέρεις κάτι που πρόσφερε στον παγκόσμιο πολιτισμό μας, πες μου τι είναι αυτό.
Εγώ το μόνο που έκανα είναι μια ερώτηση. Τοσο δύσκολο είναι αυτό που ρώτησα; Το μόνο που μένη είναι να μου βρεις κάτι που πρόσφερε, δεν έχει κανένα νόημα να μου αντιστρέφεις την ερώτηση. Όπως σου είπα δεν υποστηρίζω εγώ ότι είμαι αποτελεσματικός σε κάποιο πεδίο δράσης, εσύ είσαι που το υποστηρίζεις.
Αν δεν απαντηθεί αυτό το ερώτημα, τότε αυτο που ισχυριστικα ήταν πολυ εύστοχο.
--- Παράθεση ---Ο Εσωτερισμός είναι Φιλοσοφία και Επιστήμη, και όχι θρησκεία. Ας μην παραποιούμε την Πραγματικότητα, και τις Φιλοσοφικές έννοιες, για να βολέψει το προσωπικό υποκειμενικό μας παραμύθι.
--- Τέλος παράθεσης ---
Πλάκα μου κάνει Rose, εσύ μιλάς για ιπποτισμούς στο 2013, εσύ μιλάς για μεγάλα ιδεώδη με παχιά λόγια, εσύ υποστηρίζεις ότι είστε μυημένοι, όχι εγώ. Εγώ rose σου διαλύω τα παραμυθία, σε φέρνω πιο χαμηλά μήπως και κάνουμε διάλογο βάσει της λογικής. Δεν φτιάχνω, διαλύω παραμύθια. Ένας μικρός σωκρατακος είμαι, όχι μυημένος και τρανός σαν εσάς.
--- Παράθεση ---Ο Εσωτερισμός δεν έχει καμία σχέση με θρησκεία, ακριβώς το αντίθετο. Δεν έχει δόγμα, δεν έχει πίστη, είναι καθαρή γνώση, φιλοσοφία και επιστήμη. Σε λάθος "Εσωτερισμό" μαθητεύσατε, και δυστυχώς πάρα πολλές έννοιες τις εισπράξατε αρκετά παραποιημένα.
--- Τέλος παράθεσης ---
Ο εσωτερισμός αγαπητή Rose ως οργάνωση γεννήθηκε από του θεοσοφιστές και οι ίδιοι αναγνωρίζουν ότι η θεοσοφία είναι ένα σύστημα πίστης με δογματικές αρχές. Δηλαδή τα περί θεού και αγγέλων και αόρατων δασκάλων, αν δεν είναι δόγμα, τι είναι βρε Rose; Aυτό ακριβώς είναι πιστή. Kάτι που δεν αποδεικνύετε και εσύ επιλέγεις να το δέχεσαι ως αρχή, ως αξίωμα καθοδηγώντας την ζωή σου σύμφωνα με αυτές της αρχές.
--- Παράθεση ---Κατανοήσατε παντελώς λάθος τι είναι ο Εσωτερισμός, και ειλικρινά, είναι άξιο απορίας... Φταίει ο Δάσκαλος ή ο Μαθητής? Μπορεί και οι δύο...
--- Τέλος παράθεσης ---
Οπότε να! Είμαι πολύ τυχερός! Υπάρχει η ευκαιρία εδώ, να μου παρουσιάσεις τον εσωτερισμό τον σωστό. Σου παραχωρώ το βήμα και είμαι όλος αυτιά!
Αν δεν σου κάνει κόπο τεκμηρίωνε τα όσα λες γιατί θα σε ρωτάω πάλι γιατί αυτό και γιατι εκεινο!
--- Παράθεση ---Μπορείς να δώσεις ένα παράδειγμα γιατί στους Μύθους του Εσωτερισμού πουθενά μα πουθενά δεν διαπρέπει η δημοκρατία? Διότι εμείς γνωρίζουμε ακριβώς το Αντίθετο, όπως ο Μύθος του Διόνυσου, που διαμελίστηκε, και όλοι μας, έχουμε ένα κομματάκι του θεού μέσα μας...
--- Τέλος παράθεσης ---
Τι σχέση έχει αυτός ο μύθος με την δημοκρατία; Πως προωθεί ο Διόνυσος την δημοκρατία δηλαδή; Επίσης είναι αρχαίος ελληνικός μύθος, δεν τον εμπνεύστηκε ο εσωτερισμός. Δεν είναι δικό του απόκτημα.
Πάλι οικειοποιείσαι την ιστορία για χάριν του εσωτερισμού. Ανεντιμο εντελώς.
--- Παράθεση ---Ο Εσωτερισμός δεν έχει καμία σχέση με θρησκεία, ακριβώς το αντίθετο. Δεν έχει δόγμα, δεν έχει πίστη, είναι καθαρή γνώση, φιλοσοφία και επιστήμη. Σε λάθος "Εσωτερισμό" μαθητεύσατε, και δυστυχώς πάρα πολλές έννοιες τις εισπράξατε αρκετά παραποιημένα.
--- Τέλος παράθεσης ---
Τα εργαλεία της επιστήμης είναι το εργαστήριο και τα τεκμήρια. Είναι σαν αυτόν που ψάχνει να βρει τον δολοφόνο. Αν δεν έχει πραγματικά τεκμήρια και στοιχειά, δεν μπορεί να τον πιάσει. Το ίδιο και στην φιλοσοφία. Ποτέ δεν είσαι ευχαριστημένος όταν φιλοσοφεις και αν φιλοσοφείς, πάντα ψάχνεις να ανατρέψεις το πιθανό χθεσινό λάθος σου(καλός ή κακός αυτή είναι η φιλοσοφία. Μέσο της συλλογιστικής προσπαθείς να εξηγήσεις την αιτία των πραγμάτων, ποτέ να καταληξεις κάπου δογματικά. Η φιλοσοφία ειναι εργαλείο, όχι συστημα πίστης με πάγιες αρχες. Φιλοσοφία είναι ο Σωκράτης, όχι το δογματικό μοντέλο του Πλάτωνα περί ιδανικής πολιτείας. Ας μην κοροϊδευόμαστε Rose. Ο εσωτερισμός δεν ψάχνει τίποτα διότι όλα τα μεγάλα ερωτήματα τα έχει απαντήσει και πορεύεται σύμφωνα με της μεγάλες πανσιμπαντικες άξιες του. Δόγμα λέγετε κάτι τέτοιο, μην ντρέπεσαι, πες το. Ο εσωτερισμός ότι και να μου λες, δεν έχει καμιά σχέση με την επιστήμη και την φιλοσοφία. Συμφωνώ ότι μπορεί κάποιοι εσωτεριστες να θέλουν να ασκούν επιστήμη άλλα δεν σημαίνει αυτόματος ότι ο εσωτερισμός ενσαρκώνει επιστήμη. Είπαμε, τον δολοφόνο ψάχνουμε.
Στο κάτω κάτω της γραφής, πως να συζητήσουμε όταν μου μιλάς από το υψηλό επίπεδο που έχεις φτάσει, ενώ εγώ είμαι εδώ κάτω χαμηλά αμύητος; Προσγειώσου λίγο από την ανιδιοτέλεια που σε διακατέχει μήπως και βρεθούμε.
Η κοινή έννοια και ο ορισμός του εσωτερισμου, αυτός πάντως είναι:
Ο όρος εσωτερισμός αναφέρεται σε κάθε σύστημα εννοιών και εφαρμογών, που έχει ως στόχο την προϊούσα εσωτερική μεταμόρφωση του ανθρωπίνου όντος με τελική κατάληξη την οντολογική του εκπλήρωση ή "πνευματική αποκατάσταση" (που στην θρησκεία καλείται "θέωση").
Οπότε, αν θέλεις μπορούμε να επικοινωνήσουμε με αυτήν την κοινός αναγνωρισμένη έννοια, καλώς. Αλλά κατά τα άλλα, καταλαβαίνω, ο καθένας μπορεί να πει ότι γουστάρει. Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.
Αλλά η βικιπαίδεια τα λέει, όχι εγώ. Βάλτα με την βικιπαίδεια.
--- Παράθεση ---Στην Ουσία του ο Εσωτερισμός δεν αντιφάσκει, αλλά πρόκειται για εσωτερικές διαφωνίες, οι οποίες δεν έχουν επιλυθεί.
--- Τέλος παράθεσης ---
Όπως και το αν υπάρχει θεός και τι ιδιότητες έχει.
1.000.000.000 αιρέσεις στον κόσμο βρίσκονται σε κατάσταση εσωτερικής επίλυσης. Όταν βρεθεί κάποια άκρη και σταματήσουν οι αντιφάσεις, ενημέρωσέ με. Ως τότε όμως, εως τι στιγμή που θα υπάρξει αυτή η εσωτερική επίλυση, ο εσωτερισμός θα παραμένει αντιφατικός. Μαζί με 1.000.000.000 αιρέσεις στον κόσμο.
Με πολύ διάθεση χιούμορ λέει ο λαός, χέσε ψηλά κι αγνάντευε.
--- Παράθεση ---υ66
Αγαπητέ Κράχτη, δυστυχώς, λείπουν βασικές γνώσεις, περί Ιπποκρατικής Θεραπευτικής, και Ροδοσταυρικής Θεραπευτικής, λείπουν οι γνώσεις πως πριν 2500 χρόνια θεραπευόταν παθήσεις4 που σήμερα θεωρούνται ανίατες, λείπει η Γνώση, πως ο 3ος Παγκόσμιος πόλεμος, συμβαίνει μέσα στον χώρο της Υγείας, που έχει εισχωρήσει μία Αντιεπιστημονική Μαφία5, χωρίς φυσικά να ακυρώνουμε αρκετούς Επιστήμονες που κάνουν τον Αγώνα τους, και έχουν πραγματικά προσθέσει στην Επιστήμη.
--- Τέλος παράθεσης ---
Αγαπητή rose συγχέεις και ενώνεις χιλιάδες χρόνια ιστορίας και πολιτισμούς με μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, σε μια πρόταση. Φασισμός.
Όποια και να είναι η μαφία, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε επιστήμη. Το βιοτικό επίπεδο αυτήν τη στιγμή έχει ανέβει σε σχέση με παλαιότερες εποχές χάριν στην επιστήμη. Παλαιότερα ήταν πολύ λιγότερος ο πληθυσμός και πάλι το 99% του πληθυσμού ζούσε σε χαμηλότερο βιοτικό επίπεδο από σήμερα. Δεν καταλαβαίνω γιατί σου αρέσει να βλέπεις την επιστήμη συνυφασμένη με ένα είδους ιδεολογικό υπόβαθρο; Καμία ανάγκη δεν έχει η επιστήμη για θρησκευτική καθοδήγηση. Ειδικά από ηθικολόγους εσωτεριστές. Μια χαρά ειναι τα πράγματα.
--- Παράθεση ---Για αυτό τελικά χρειάζεται Μυητική Παιδεία... έτσι ώστε να κατανοηθούν όλα αυτά αγαπητέ Κράχτη, να κατανοήσουμε πως σήμερα είμαστε ακόμα σκλάβοι2, σε ένα σύστημα, που έχει περιορίσει το πεδίο αντίληψής μας, για καθαρά οικονομική εκμετάλλευση.
--- Τέλος παράθεσης ---
Το τι χρειάζεται ο κόσμος, μπορούμε να το δούμε. Αλλά σίγουρα, δεν έχεις κατανοήσει, ότι ο κόσμος κινείτε σε διάφορους ρυθμούς με διαφορετικές ταχύτητες, ο σεβασμός προς αυτήν την διαφορετικότητα (χωρίς να θέλεις να τους αλλάξεις νομίζοντας ότι είναι άρρωστοι που χρειάζονται την γιατρειά σου) λέγετε δημοκρατία. Αντιθέτως αν νομίζεις ότι όλοι έχουν την ανάγκη σου επειδή είναι άρρωστοι και πρέπει να μπουν σε ένα σύστημα μύησης για να γίνουν επιτέλους όλοι θεανθρωπικοί, τότε μιλάμε για καραφασιμό του κερατά (με το μπαρδόν για την έκφραση). Έξαλλου αυτό έκανε και ο Χίτλερ. Γιάτρευε την ανθρωπότητα από την απέσεια κατάσταση που είχε ξεπέσει ( και καθόλου τυχαίο ότι αυτά που πίστευε ο Χίτλερ ήταν βαθιές πανανθρώπινες εμπνεύσεις από την καρδιά του Θεοσοφικού εσωτερισμού). Γι 'αυτό και αυτό που μου λες εσύ, είναι μια προκρούστεια ομιγενοποιητικη λογική, που την είχαν μόνο τα ποιο φασιστικά κράτη και ηγέτες. Πάντα βέβαια για το καλό του κόσμου.
Επίσης με διευκόλυνες αρκετά με τα παραδείγματα του φασισμού που παρέθεσες. Τώρα αν δεν καταλαβαίνεις ποιος δημιούργησε τους προσκόπους και ότι στην ουσία είναι ένα στρατόπεδο για μικρά παιδιά που μαθαίνουν να λειτουργούν στρατιωτικά υπακούοντας σε στρατιωτική ιεραρχία. Τι να πω;
H μήπως δεν έχεις καταλάβει τα όσα δεινά προξένησε ο che guevara και όλα τα κουμουνιστικά ιδεώδη στα κράτη Από την Σοβιετική ένωση με τα γκουλακ μέχρι την Κίνα και την βόρεια Κορέα. Όσο για τον Παπανδρέου, από που να ξεκινήσω; Tι να πω; Όλοι αυτοί εκεί κάτω, ήταν πανέξυπνοι που συγκεντρωθήκαν. Και είδαμε που μας οδήγησε το χρέος του Παπανδρέου. Που μας οδήγησε αυτός ο μεγάλος ηγέτης, τρομάρα του. μαζί και οι υπόλοιπους ηγέτες βέβαια. Για να μιλήσω και για τον Γκάντι. Δικαίωμα του καθενός να κάνει την επανάσταση του όταν έρχεται η ώρα του. Καλά κάνανε και συγκεντρωθήκαν τόσοι στο πλευρό του. Γιατί υπάρχει φυσική επιλογή, τόσο φυσική ήταν και για όλα τα βούρλα που άκουγαν τον πανέξυπνο σοφό Παπανδρέου τρομάρα του. Όμως αν δεχτούμε τον Γκάντι και τον Παπανδρέου, τότε πρέπει να δεχτούμε και την ομοψυχία του γερμανικού λαού που συγκεντρώθηκε στο πλευρό του Χίτλερ. Βλέπεις, τα φαινόμενα μοιάζουν πάρα πολύ, γι' αυτό και μου τα παρέθεσες. Ακριβώς αυτό είναι ο φασισμός. Ο ξεσηκωμός του λαού που τάσσετε σε ιδέες πανανθρώπινες χωρίς κρίση. Όσο πανανθρώπινη ήταν η ιδέα του Γκάντι, τόσο πανανθρώπινη ήταν και η ιδέα του Χίτλερ. Ποτέ σε αυτόν το όχλο δεν υπάρχει κρίση. Αυτό είναι ο φασισμός, δεν έχει σημασία αν είναι μια απλή συγκέντρωση στην πλατεία. Το υπόβαθρο είναι κοινό. Μια πανανθρώπινη ιδέα ακρωτηριάζει τη διαφορετικότητα των πολιτών. Συντρίβει την κρίση του, και μονό με ένα χαρακτηρισμό μπορούμε να τους ονομάσουμε. ΒΛΑΚΕΣ!!! Δηλαδή οραματίζεσαι και εσύ όπως και όλα αυτά τα παραδείγματα που μου έδωσες, όλοι μας, να συντονιστούμε σε ένα σκοπό για το κάλο της ανθρωπότητας. Όπως και οι μεγάλες εταιρίες κολοσσοί, όπως την coca cola, όπως την Unicef. Όλοι μαζί σαν βούρλα να πίνουμε coca cola, όλοι να αφήσουμε τα λεφτά μας στην Unicef, όλοι να μυηθούμε για να γίνουμε θεοί. Ε τι να σου πω τώρα; Μάλλον δεν βλέπεις που οδηγείσαι με αυτά που λες.
Η διαφορετικότητα είναι απαραίτητο και σημαντικό κομμάτι της δημοκρατίας. Ναι, φασισμός είναι και ο Γκάντι και ο Παπανδρέου και οι πρόσκοποι. Γιατί στρατιωτικοποιούν οπαδούς για την επίτευξη ενός σκοπού, για μια σταυροφορία π.χ Στον Γκάντι, ήταν κάτι φαινομενικά εποικοδομητικό, δεν διαφωνώ, άλλα ήταν και φασισμός. Διότι ήταν μια σταυροφορία κατά του κατακτητή για την επανακατάληψη (κατάκτηση ) της ιερής γης για τους ινδούς, η οποία ήταν η Ινδία. Έτσι κάνει ο φασισμός, επανάσταση. Μήπως ο Χίτλερ δεν επαναστάτησε εναντίον όλων; Oπως και η χρυσή αυγή σήμερα;
Έτσι και ο Χίτλερ, έκανε ότι καλύτερο για το κράτος του και την ελευθερία της Γερμανίας στο όνομα τον εσωτερικών πανανθρώπινων ιδανικών της εταιρίας της Θουλης. Εμπνευσμένης βαθιά από την Θεοσοφία. Το εγκρίνεις αυτό αγαπητή Rose; Γεια πες μας;
Αυτό προκαλούν η ολοκληρωτικές ιδέες, πόνο αίμα και βία. Όπως με τον Γκάντι, πολύ αίμα βρε Rose αυτή η ανιδιοτέλεια του Γκάντι!!! Μήπως απλά κλείνεις τα μάτια εδώ; που είναι η ανιδιοτέλεια εδώ; Μην μου πεις ότι ο Γκάντι το έκανε για το καλό του κόσμου; Ιδιοτέλεια τον ώθησε εκεί. και μην μου πεις ότι ο εσωτερισμός δεν έχει ολοκληρωτισμό, αφού έχει πανανθρώπινες πάγιες αξίες που δεν διαπραγματεύεται με τίποτα.
Εμείς π.χ. στην Ελλάδα, δεν κάναμε ποτέ επανάσταση εναντίον τον εξωτερικών δυνάμεων που μας ελέγχουν, Τι λες; θέλεις να μαζέψουμε τον ελληνικό όχλο σαν τον Γκαντι και να πάμε να μας πλακώσουν στο ξύλο; Με γεμάτο ανιδιοτέλεια και φουσκωμένες ιδέες;
Και τι έγινε τώρα η Ινδία; μια από της χειρότερες χώρες πολιτισμικά με πολύ σοβαρά προβλήματα.
Αν ήσουν στην Ινδία Rose, o πάτερας σου πρώτων, θα ήταν πολύ δυσαρεστημένος που του έτυχε κόρη, δεύτερον, πιθανόν θα σε πουλούσε με την πρώτη ευκαιρία ή θα σε εκπόρνευε. Λύσε αυτά τα προβλήματα και μετά μιλάμε και για τον Γκάντι αναλυτικότερα.
--- Παράθεση ---Υπήρχαν τα Ελευσίνια Μυστήρια, τα Καβείρια, τα Ορφικά Μυστήρια? Τι ήταν αυτά? Πού Μυήθηκαν οι Φιλόσοφοι, και έγραψαν όλα αυτά τα υπέροχα βιβλία που θαυμάζουμε ακόμα και σήμερα? Τι δίδασκαν αυτές οι σχολές, και γιατί?
--- Τέλος παράθεσης ---
Ποιοι φιλόσοφοι έγραψαν για τα ελευσίνια μυστήρια και που είναι τα βιβλία τους; Σου το εξήγησα και σε παραπάνω μήνυμα. Μεταφράσεις κόντρα στις μεταφράσεις και ξανά αντιγραφές γεμάτο ανθρωπιστικό εμπλουτισμό ανάλογα πάντα του εκάστοτε καλοπροαίρετου αντιγραφέα. Τα μυστικά αυτών τον μυστηρίων είναι χαμένα, δεν θα τα μάθουμε ποτέ.
Δεν έχουμε κανένα βιβλίο από φιλόσοφους της αρχαιότητας, άρα μπορείς να μου λες ότι θέλεις γι αυτούς φιλόσοφους. Η γνώση είναι περασμένη κάτω από το φίλτρο τον τεκτόνων γεμάτο αόριστους ρομαντισμούς και ψέματα για να μην χαλάσουν την ζαχαρένια της ονειροφανταστικής τους ρομαντικότητας. Είναι ψέματα μεγάλα. Όπως παράδειγμα για τον ιπποτισμό. Eίσαι πολύ εύπιστη με αυτά τα δύσκολα ζητήματα Rose. Κριτική ικανότητα χρειαζόμαστε για αυτά τα θέματα και όχι πιστή. Η επιστήμη και η φιλοσοφία δεν ονειροβατεί.
--- Παράθεση ---Σε κάποια πράγματα η Επιστήμη, έμεινε πίσω αγαπητέ Κράχτη, και σε κάποια προχώρησε. Αν μελετήσεις πιο βαθιά, θα τα διαπιστώσεις.
--- Τέλος παράθεσης ---
Αυτήν έχουμε και με αυτήν πήγαμε στο φεγγάρι. Ξέρω πολύ καλά τι φαντασιώνεσαι για την επιστήμη. Την φαντάζεσαι ένα είδους σημερινής επιστήμης και ταυτόχρονα μυητικου κέντρου που και καλά θα εισάγει κάποιον στα άβατα μυστικά αυτής της τρομερής γνώσης ώστε να μπορει να την χειριζετε σωστα με σεβασμό. Ταινία επιστημονικής φαντασίας είναι αυτό όχι πραγματικότητα. Στην πραγματικότητα τα πράγματα δουλεύουν εντελώς διαφορετικά. Δεν υπάρχει αυτό το πράγμα rose και δεν υπήρχε ποτέ βάση της κοινής λογικής. Είναι η άκαρπη προσπάθεια σου να εισάγεις θρησκευτισμό στην σημερινή επιστήμη.
--- Παράθεση ---Βρε Κράχτη, τι προσφέρει η Παιδεία, τι προσφέρουν τα Μαθηματικά, η Αστροφυσική, τι προσφέρει? Η Αστρολογία, η Αλχημεία, η Μεταφυσική τι προσφέρει? Η Ενεργειακή Θεραπευτική τι προσφέρει? Να γνωρίζουμε την Πραγματική Ιστορική Πραγματικότητα τι προσφέρει? Να γνωρίζουμε τι είναι ο Άνθρωπος, και ποιος είναι ο ρόλος του στον Πλανήτη Γη, τι προσφέρει? Η Φιλοσοφία τι προσφέρει? Η Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία τι προσφέρει?
Στον Τεκτονισμό έχουν μία φράση που λένε οι "μυημένοι" Grin
Πόσο χρονών είσαι? "Τριών ετών" απαντά ο μυούμενος, ο οποίος δεν γνωρίζει, ούτε ανάγνωση, ούτε γραφή.
Αν θέλουμε να γνωρίσουμε "την Ανάγνωση και την Γραφή"... ας πάμε να μελετήσουμε ΣΟΒΑΡΑ τον Εσωτερισμό... Άλλος τρόπος δεν υπάρχει...
--- Τέλος παράθεσης ---
Πήγαινε στους τεκνονες, τι κάθεσαι; Αυτοί ξέρουν! Όλοι στους τέκτονες παιδιά. Φύγαμε!
--- Παράθεση ---Εσύ ΚΡΑΧΤΗ, που δεν έχεις ούτε χρέος, ούτε καθήκον προς την Κοινωνία σου, νοιάζεσαι να βοηθήσεις τους Συνανθρώπους σου, σε Αδυναμία? Ναι ή όχι, και αν Ναι, τι κάνεις για αυτό?
--- Τέλος παράθεσης ---
Γράφω στα φόρουμ, Καλό ε!
Προηγείσαι εσύ όσον αφορά αυτήν την ερώτηση και εφόσον δεν μου απάντησες έως τώρα, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να σου απαντήσω εγώ! Θα κάνω και εγώ την πάπια όπως εσύ!
--- Παράθεση ---Ολοι στην πορεία είμαστε... για αυτό και υπάρχουν τα Μυστήρια, μπας και μερικοί φτάσουν πιο γρήγορα... και δώσουν κανένα χέρι βοηθείας και στους υπόλοιπους...
--- Τέλος παράθεσης ---
Οποίος βιάζετε σκοντάφτει και όπου ακούς πολλά μυστήρια κράτα μικρό καλάθι. Είπαμε, που να σε καταλάβω εγώ από εδώ χαμηλά που βρίσκομε. Ένας σωκρατακος είμαι τίποτα ιδιαίτερο.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση