'Αρθρα και συζητήσεις: 'Εσωτερικές Σχολές και Μυητικά Συστήματα > Άλλες σχολές

Νέα Ακρόπολη

<< < (31/71) > >>

ΚΡΑΧΤΗΣ:

--- Παράθεση ---Δεν βλέπεις καμία ομοιότητα...  Cheesy
Πολύ μας δουλεύεις βρε Κράχτη... Γιατί?

Εμείς όλοι οι υπόλοιποι βλέπουμε ότι είναι το ίδιο πράγμα... Εσύ λοιπόν που το βλέπεις διαφορετικό... αιτιολόγησε το... γιατί είναι διαφορετική η Φιλοσοφία, από τον Εσωτερισμό...
--- Τέλος παράθεσης ---

Εσείς όλοι βλέπετε το ίδιο πράγμα επειδή υποστηρίζετε την ίδια κοσμική αντίληψη (Τον Εσωτερισμό) , περίεργο είναι; Δηλαδή ποιοι είστε εσείς όλοι και πόσοι είστε ώστε να μου το φέρεις ως επιχείρημα; Ξέρεις πόσοι στον κόσμο δεν το βλέπουν έτσι Rose; Οι περισσότεροι δεν το βλέπουν έτσι.
 Όπως σε μια σχολή πολεμικών τεχνών, όλοι παλεύουν με την ίδια τεχνική! Που είναι το περίεργο; Αλλά δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι η καλύτερη πολεμική τέχνη, ούτε ότι αυτή η τέχνη κατάγετε από του πρώτους πολεμιστές του κόσμου.
Όσον αφορά τον ορισμό που μου δίνεις, είναι σημερινός, δεν τον εμπνευστήκαν την εποχή του Πλάτων. Συμφωνώ με τον ορισμό αλλά  δεν αντιπροσωπεύει τους φιλοσόφους εκείνης της εποχής. Μην ξεχνάς ότι τον ορισμό, στον παρέθεσα πρώτος σε προηγούμενο μήνυμα.
Λοιπόν, δεν αποδεικνύει κανένα συνδετικό κρίκο εννοιολογικά για τον εσωτερισμό και την αρχαιότητα. Μπορούμε να συνδέομε ότι θέλουμε από μόνοι μας, από ρομαντισμό, δεν διαφωνώ. Αλλά θα παραμένει μια θεωρία και τίποτα παραπάνω. Μόνο τα τεκμήρια αποδεικνύουν και δημιουργούν αξιώματα.
Και όχι δεν σας δουλεύω, απλά έχω διαφορετική γνώμη και προσπαθώ να συζητώ με λογική και επιχειρήματα όταν πρέπει να δεχτούμε κάτι στο πιάτο μας. Που συγκεκριμένα εδώ είναι ο εσωτερισμός. Αν ποιητολογούσαμε, σίγουρα θα ήμουν πιο δήθεν, ανάλογα τον καημό του καθενός.



--- Παράθεση ---Τα Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια τότε τι ήταν βρε Κράφτη? 'Εχεις κάποια εξήγηση? Και γιατί θεωρείς πως ήταν κάτι διαφορετικό από τον εσωτερισμό?

--- Τέλος παράθεσης ---
Αυτό το ερώτημα επειδή είναι ενδιαφέρων αλλά πιθανών να πυροδοτήσει μια μεγάλη παρένθεση, θα σου το απαντήσω το βραδάκι σήμερα. Ίσως θα είναι θέμα για καινούριο νήμα.

ΚΡΑΧΤΗΣ:

--- Παράθεση ---Πάμε ξανά, γιατί άλλη απάντηση δυστυχώς δεν υπάρχει...
--- Τέλος παράθεσης ---

Αν δεν υπάρχει άλλη απάντηση, άρα περισσότερα τεκμήρια, τότε δυστυχώς πρέπει να το ξανασκεφτείς όταν αποκαλείς του αρχαίους και μεταγενέστερους σοφούς εσωτεριστες. Διότι σημαίνει ότι δεν επαρκούν τα στοιχεία για να τους ενώνει με την κοσμική αντίληψη του εσωτερισμού στο σήμερα. Οπότε οι ισχυρισμοί μου ότι δεν υπάρχουν τεκμήρια για αυτήν την σύνδεση είναι πολύ εύστοχα.

ΚΡΑΧΤΗΣ:

--- Παράθεση ---Ορισμός του Εσωτερισμού
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%83%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82
Ο όρος εσωτερισμός αναφέρεται σε κάθε σύστημα εννοιών και εφαρμογών, που έχει ως στόχο την προϊούσα εσωτερική μεταμόρφωση του ανθρωπίνου όντος με τελική κατάληξη την οντολογική του εκπλήρωση ή "πνευματική αποκατάσταση" (που στην θρησκεία καλείται "θέωση").

Ορισμός της Φιλοσοφίας
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%B1
Φιλοσοφία είναι η επιστήμη που ασχολείται με ερωτήματα, προβλήματα ή απορίες που μπορούμε να αποκαλέσουμε οριακά, θεμελιώδη, ή έσχατα, όπως αυτά της ύπαρξης, γνώσης, αξίας, αιτίας, γλώσσας και του νου.[...]Η φιλοσοφία μάς ανοίγει νέους δρόμους και αναζητά απαντήσεις σε ερωτήματα που πιθανώς ξεπερνούν τις ανθρώπινες γνωστικές δυνατότητες, βοηθώντας στη διερεύνηση των ορίων της ανθρώπινης σκέψης, ακόμα και όταν δεν φτάνει σε κάποιο αποτέλεσμα ο επαγωγικός της προβληματισμός.

Δεν βλέπεις καμία ομοιότητα...  Cheesy
Πολύ μας δουλεύεις βρε Κράχτη... Γιατί?
--- Τέλος παράθεσης ---

Εσύ ξέρεις τι μου λες; Tο μπουζούκι είναι όργανο, ο αστυνομικός είναι όργανο, άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι!
Η φιλοσοφία έρευνα εσχατολογικά ζητήματα, η εσωτερισμός ερευνά εσχατολογικά ζητήματα, οι αρχαίοι ερευνούσαν εσχατολογικά ζήτημα, άρα όλοι είναι εσωτεριστες.
Και γιατί δεν είναι όλοι φιλόσοφοι δηλαδή; και όχι εσωτεριστές! Γιατί δηλαδή να μην τους ονομάζουμε όλους εσχατολόγους και πρέπει να τους ονομάζουμε εσωτεριστές;
Αυτά τα απλά ζητήματα εντοπίζω αλλά δεν σας αρέσει, δεν φταίω εγώ. Παραμέρισέ με εξάλλου με και πες τα δικά σου στο κάτω κάτω τις γραφής. Αλλά όχι ότι σας δουλεύω!
Έχεις το λόγο μου ότι όταν θα κάνω χιούμορ ή θα ειρωνεύομαι θα το δηλώνω πρώτα. Δεν κάνω πλάκα.
Rose η γενικουρα δημιουργεί μπερδέματα η έρευνα καi ανάλυση τα ξεδιαλύνει.

Rose:
Κράχτη λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να επιχειρηματολογήσω, γιατί το πορτοκάλι, από τη μια πορτοκαλιά της Αρχαίας Ελλάδας, είναι το ίδιο πορτοκάλι από την πορτοκαλιά του σήμερα... θα σε παρακαλούσα να αιτιολογήσεις ΕΣΥ γιατί διαφωνείς, και αν δεν συμφωνείς και με τους παραπάνω ορισμούς, (του Εσωτερισμού και της Φιλοσοφίας) που θα μπορούσαν να διατυπωθούν και πολύ καλύτερα, δώσε εσύ τους δικούς σου ορισμούς το "τι είναι εσωτερισμός" και το "τι είναι φιλοσοφία", και εξήγησέ μας, σε παρακαλώ γιατί διαφωνείς.

Η Φιλοσοφία, και ο εσωτερισμός, είναι το ίδιο και το αυτό, η αναζήτηση των απόκρυφων μυστηρίων του φυσικού και πνευματικού κόσμου, του μικρόκοσμου (εαυτού) και του μακρόκοσμου (σύμπαντος κόσμου). Η μία λέξη αναφέρεται στην αναζήτηση της Σοφίας, και η άλλη λέξη είναι η ανάλυση, των κοσμικών απόκρυφων και αρχετύπων. Ειλικρινά, δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ τους, διότι κανείς δεν μπορεί να γίνει Σοφός, ή να προσεγγίσει την Σοφία, χωρίς την γνώση που διδασκόταν Εσωτερικά, των Μυητικών Σχολών, που είχε να κάνει με τα Συμπαντικά κλειδιά, ή Απόκρυφα Μυστήρια του Σύμπαντος.

Δεν υπάρχει τίποτα περαιτέρω να αναλυθεί στο αυτονόητο, εκτός αν διατυπώσεις ερωτήσεις ή απορίες, έτσι ώστε να διευκρινιστούν περισσότερο οι έννοιες, ή διατυπώσεις γιατί εσύ θεωρείς πως είναι απολύτως διαφορετικά πράγματα...

Rose:

--- Παράθεση από: ΚΡΑΧΤΗΣ στις Νοεμβρίου 08, 2013, 12:42:06 ---Δεν σου λέω ότι δεν υπήρχαν άνθρωποι που αντιλαμβάνονταν κάποια πράγματα όπως σήμερα, αλλά η έννοια εσωτερισμός, όπως την χρησιμοποιεί το λεξικό, είναι διαμορφωμένη από τον ερχομό των διδασκαλιών της Μπλαβατσκι λίγο πριν το 1900. Άρα, όταν εσύ χρησιμοποιείς αυτήν την έννοια απευθυνόμενη στους αρχαίους Έλληνες, προκαλείται μια σύγχυση και τα πράγματα μπερδεύονται αντί να ξεκαθαρίζονται.
--- Τέλος παράθεσης ---

Ο Εσωτερισμός δεν είναι copyright της Μπλαβάτσκι, αν και η Μπλαβάτσκι, ασχολήθηκε ΚΑΙ εκείνη, με εσωτερισμό...

Δες μία άλλη αναφορά...

http://en.wikipedia.org/wiki/Esotericism

Examples of esoteric religious movements and philosophies include Alchemy, Astrology, Anthroposophy, early Christian Mysticism,[4] Freemasonry, Gnosticism, Kabbalah, Neoplatonism, Magic, Merkabah mysticism, Mesmerism, Rosicrucianism, Taoism, Numerology, Swedenborgianism, Spiritualism, the Alawites,[5] the Theosophy of Jacob Böhme and his followers, and the Theosophical revivalist movement associated with Helena Blavatsky.

Although Esotericism refers to the exploration of the inner meanings and symbolism of various philosophical, historical and religious texts, these texts themselves are often central to mainstream religions. For example, the Bible and the Torah are examples of esoteric material.[6]
[...]
Plato, in his dialogue Alcibíades (circa 390 BC), uses the expression ta esô meaning "the inner things", and in his dialogue Theaetetus (circa 360 BC) he uses ta exô meaning "the outside things". Aristotle applied this distinction to his own writings. The probable first appearance of the Greek adjective esôterikos is in Lucian of Samosata's "The Auction of Lives", § 26, written around AD 166.[7]

The term esoteric first appeared in English in the 1701 History of Philosophy by Thomas Stanley, in his description of the mystery-school of Pythagoras; the Pythagoreans were divided into "exoteric" (under training), and "esoteric" (admitted into the "inner" circle). The corresponding noun "esotericism" was coined in French by Jacques Matter in 1828 and popularized by Eliphas Levi in the 1850s.[8] [1]. It entered the English language in the 1880s via the works of theosophist Alfred Sinnett.
[...]
Another important movement from the ancient world was Hermeticism or Hermetism. Both of these are often seen as precursors to esoteric movements in the scholarly sense of the word.
[...]
Wouter J. Hanegraaff is Professor of “History of Hermetic Philosophy and Related Currents” at the University of Amsterdam (1999). The Universiteit van Amsterdam (UvA) is the world's first academic institution to have created a complete program for research and teaching in the field of Western Esotericism.[4] He is also president of the European Society for the Study of Western Esotericism.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση