'Αρθρα και συζητήσεις: 'Εσωτερικές Σχολές και Μυητικά Συστήματα > Άλλες σχολές
Ακαδημία Phoenix Rising
Ορφέας:
Παρατίθεται ένα απόσπασμα παραπάνω από την σημερινή ομιλία της Διευθύντριας της Ακαδημίας Σάσας Τσέιτοου που λέει: «Στην Ακαδημία Phoenix Rising, επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε στους σπουδαστές μας τα γεγονότα και τα φαινόμενα, να τους δώσουμε τα εργαλεία και τα ερεθίσματα ώστε να αντιληφθούν όλο το εύρος και τη φύση του περιεχομένου και της επιρροής των εσωτερικών παραδόσεων. Από εκεί και πέρα, γίνονται καθοδηγητές και κύριοι του εαυτού τους, και εκεί το δικό μας έργο τελειώνει».
Πρώτον ειλικρινά ευχόμαστε η σημερινή παρουσίαση να στεφθεί από επιτυχία και να επιτελέσει ένα ξεκίνημα για ένα ελπιδοφόρο μέλλον. Δεύτερον, συμφωνούμε με τις επιδιώξεις της Ακαδημίας, φρονώντας ότι έχει την δυνατότητα να παρουσιάσει στους σπουδαστές γεγονότα και φαινόμενα και ότι δύναται να δώσει εργαλεία και ερεθίσματα για την κατανόηση της φύσης και της επιρροής των εσωτερικών παραδόσεων. Διαφωνούμε όμως ως προς την δυνατότητα παρουσίασης του περιεχομένου και έχουμε επιπλέον σοβαρές ενστάσεις ότι καθίστανται με αυτές μόνον τις σπουδές οι σπουδαστές κύριοι του εαυτού τους.
....συνεχίζεται....
Ορφέας:
Στην συνέχεια του αποσπάσματος της σημερινής ομιλίας, διαβάζουμε: «Επιπλέον, για να μιλήσω με όρους απευθείας από τις εσωτερικές παραδόσεις. Ας θυμηθούμε ότι, σύμφωνα με πολλά εσωτερικά συστήματα, ο άνθρωπος αποτελείται από σώμα, νου, και πνεύμα, και σε πολλές περιπτώσεις θεωρείτο ότι ο νους αποτελεί τον ενδιάμεσο μέσα από τον οποίο η ψυχή επικοινωνεί με την ύλη. Εμείς ασχολούμαστε με το νου, με τη διανόηση. Θεωρούμε, αντίθετα ίσως με κάποιους, ότι η διανόηση αξίζει εξίσου μεγάλη προσοχή με το πνεύμα. Εάν παραμερίσουμε το νοητικό επίπεδο, τότε τέμνουμε και τον άνθρωπο. Την έννοια αυτή τη βρίσκουμε στα κείμενα που αποδίδονται στον Ερμή Τρισμέγιστο, στα οποία είτε θέλουμε είτε όχι βασίζεται η μέγιστη πλειοψηφία των εσωτερικών παραδόσεων και συστημάτων».
Εδώ είμαστε υποχρεωμένοι να διαφωνήσουμε πλήρως και δυστυχώς δικαιώνονται κάποιες υποψίες για ελλιπή γνώση του Δυτικού Εσωτερισμού. Το ότι ο άνθρωπος απαρτίζεται από σώμα, νου και πνεύμα είναι άποψη ξένη προς την Εσωτερική εμπειρία και παντελώς αντίθετη με το σύνολο των αξιολογότερων αναφορών της Δυτικής Εσωτερικής παράδοσης (ιδιαίτερα προσφιλής όμως στον θρησκευτικό σκοταδισμό και δογματισμό). Είναι δυστυχώς μία αναληθής πλάνη της οποίας η διαιώνιση την κατέστησε πλέον αναμφισβήτητη. Θα ετοιμάσουμε σε εύθετο χρόνο μια πλήρη ανάλυση για το θέμα, προς στιγμή όμως για να μην κατηγορηθούμε πάλι αναίτια ως απόλυτοι και δογματικοί, πληροφορούμε ότι η φιλοσοφία της Καμπαλά έχει ως βασική διδασκαλία της την τετραπλότητα Φύσης και Ανθρώπου (Μικρόκοσμου και Μακρόκοσμου) αντίστοιχη με την τετραπλότητα των στοιχείων των Φυσικών φιλοσόφων, στοιχεία τα οποία αντιστοιχούν ένα προς ένα στην τετραπλή φύση και του ανθρώπου.
1)Γη – Υλοενεργειακός, Ενστικτώδης φορέας (το αναφερόμενο ως Αιθερικό διπλό), 2)Νερό – Ψυχικός, Συναισθηματικός φορέας (το αναφερόμενο ως Αστρικό), 3)Αέρας – Νοητικός φορέας και 4)Πυρ – Πνευματικός φορέας. Αντιστοιχούν παράλληλα και στις ιδιότητες της Ιπποκρατικής ιατρικής. Επίσης, η Αλχημεία μέσα από τα συγγράμματα σοβαρών και έγκυρων Αλχημιστών αναφέρεται ρητά στην τετραμέρεια του ανθρώπου, όπως και οι αξιόλογες εργασίες του Γιουνγκ στα βιβλία του α)Ψυχολογία και Αλχημεία, β)Το πρόβλημα του τέταρτου, γ)Το φιλοσοφικό δέντρο κλπ….
Φαίνεται από τα παραπάνω αλλά και η Ψυχολογία έχει αναμφισβήτητα αποδείξει ότι το Νοητικό δεν έχει καμιά επαφή με τον κατώτερο φορέα, τον κόσμο των ενστίκτων μας και του ασυνείδητου. Παλαιότερα κείμενα είναι τα Πλατωνικά, όπου ανευρίσκουμε περιγραφή και ανάλυση των σχέσεων των δύο και του διάμεσου, ο οποίος όμως είναι διπλός, σχηματίζοντας έτσι την τετραπλότητα. Πιθανότατα η κάπως συγκαλυμμένη αναφορά του Πλάτωνα να οδήγησε τους επιφανειακούς αναγνώστες και ερευνητές του στο συμπέρασμα περί τριπλότητας, χωρίς βέβαια στις εσωτερικές παραδόσεις και στην μυθολογία να απουσιάζει η τριπλότητα, της οποίας όμως η ψυχολογική εμπειρία και η ερμηνεία είναι τελείως διαφορετική.
....συνεχίζεται....
Ορφέας:
Συνεχίζοντας την παράθεση από τα όσα κατατέθηκαν παραπάνω, αντιγράφουμε:
«9. Γιατί δεν είναι δυνατόν να κατανοήσουμε χωρίς την εμπειρία, ούτε να βιώσουμε την εμπειρία χωρίς την κατανόηση.
Συνεπώς, αντιλαμβάνεστε ότι η ανάγνωση και γνώση που προέρχεται από τα βιβλία δεν είναι, όπως συχνά ακούγεται, φτωχή σε σχέση με το βίωμα, εφόσον η προσέγγιση λαμβάνει υπ’όψη και αναγνωρίζει αυτή την αλληλεπίδραση και αλληλοσυμπλήρωση.
Οπότε, συνοψίζοντας το σημείο αυτό, θα ήθελα να διαβεβαιώσω όσους ανησυχούν για την προσέγγιση αυτή, ότι η ακαδημαϊκή μελέτη του Δυτικού Εσωτερισμού την οποία πρεσβεύουμε, δεν απομυθοποιεί, ούτε αλλοιώνει την μετάδοση των εσωτερικών παραδόσεων. Αντιθέτως, παρουσιάζει μια πλήρη φαινομενολογική και ιστορική κατάρτιση που στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο συγκλονιστική και ενδιαφέρουσα από την υπάρχουσα παραφιλολογία. Από εκεί και πέρα, όποιος επιθυμεί να ακολουθήσει οποιαδήποτε ατραπό για προσωπική του εξέλιξη και εξερεύνηση, είναι απόλυτα δικό του θέμα, αλλά θα έχει την συγκρότηση και τις νοητικές γνώσεις ώστε να το κάνει με τα μάτια ανοιχτά».
Προσπερνάμε χωρίς σχόλια το σημείο, «….η ακαδημαϊκή μελέτη του Δυτικού Εσωτερισμού την οποία πρεσβεύουμε, δεν απομυθοποιεί, ούτε αλλοιώνει την μετάδοση των εσωτερικών παραδόσεων».
Συμφωνούμε όμως ανεπιφύλακτα για την συνέχεια όπου δηλώνεται:
«Αντιθέτως, παρουσιάζει μια πλήρη φαινομενολογική και ιστορική κατάρτιση που στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο συγκλονιστική και ενδιαφέρουσα από την υπάρχουσα παραφιλολογία».
Και χειροκροτούμε την αξιοσημείωτη δήλωση: «Από εκεί και πέρα, όποιος επιθυμεί να ακολουθήσει οποιαδήποτε ατραπό για προσωπική του εξέλιξη και εξερεύνηση, είναι απόλυτα δικό του θέμα, αλλά θα έχει την συγκρότηση και τις νοητικές γνώσεις ώστε να το κάνει με τα μάτια ανοιχτά», δήλωση η οποία από μόνη της δύναται να σταθεί ως επαρκής λόγος ύπαρξης μιας Ακαδημίας όπως η νεότευκτη Ακαδημία Phoenix Rising.
....συνεχίζεται....
Ορφέας:
Αφήνουμε ακόμα πολλά σημεία άξια διαλόγου ασχολίαστα, κλείνουμε όμως την μακροσκελή παρέμβαση μας με την ευχή να στεφθεί με επιτυχία το όραμα για ίδρυση Ακαδημίας Εσωτερικών Επιστημών και με μία παραίνεση.
Τώρα που αλλάζουν οι καιροί και ο Ουρανός ξεκινά τον καινούριο ογδοντατετράχρονο κύκλο του, ας προσεχθεί επιμελώς το εγχείρημα της ίδρυσης Ακαδημίας, ούτως ώστε η γέννηση της να μη συνοδευτεί με επιθανάτιο ρόγχο λόγω αναχρονισμού και να σβήσει συνοδεία με το τέλος του παλαιού κύκλου, αλλά η πρώτη αναπνοή της να συνοδεύει την ανατολή του νέου, ετοιμασμένη και η ίδια να φέρει το «Νέο» που τόσο ανάγκη έχει σήμερα η ανθρωπότητα και ειδικά η Ελλάδα, η οποία καλείται να παίξει κάποιον σπουδαίο ρόλο στο παγκόσμιο γίγνεσθαι στο εγγύς μέλλον.
Rose:
--- Παράθεση από: Ορφέας στις Οκτωβρίου 15, 2010, 23:20:11 --- Θα μπορούσαμε να παραθέσουμε άπειρα παραδείγματα επιστημονικού δογματισμού και φανατικής αντίδρασης του κατεστημένου επιστημονικού «ιερατείου» σε κάθε προσπάθεια εισαγωγής «καινών δαιμονίων» που απειλούν με αναθεώρηση παγιωμένες αντιλήψεις. Η ιστορία τις έχει καταγράψει και συνεχίζει να τις καταγράφει. Σε πιο ήπια μορφή έρχονται ατεκμηρίωτες τοποθετήσεις που απαιτούν άκριτα την γενική αποδοχή, καθώς παρουσιάζονται με επιστημονικοφανή τρόπο και σχετική παρρησία από θεωρούμενες αυθεντίες. Πάνε δύο χρόνια που έγινε το επιστημονικό συνέδριο στην Σαμοθράκη το οποίο με επιτυχία διοργάνωσε η Σάσα Τσέιτοου, συνέδριο παγκόσμιο με πληθώρα αυθεντιών του ακαδημαϊκού κόσμου με βαρύγδουπους τίτλους διδακτορικών.
Ήταν εκεί που ένας εκ των συνέδρων με σιγουριά και αφέλεια παράλληλα εκστόμιζε ότι, προφανέστατα τα Καβείρια Μυστήρια ΔΕΝ ήταν Ελληνικά καθότι ένα από τα βασικά ονόματα – το όνομα Αξίερος – είναι αποδεδειγμένα ΜΗ Ελληνικό. Από τις δεκάδες επιστημόνων διδακτόρων – αυθεντιών, ουδείς αμφέβαλε και ούτε εδέησε να ζητήσει έστω ενδεικτικά πειστήρια περί της μη Ελληνικότητας. Ευτυχώς είχε το θάρρος ο Ελμάζης να απαντήσει αμφισβητώντας αυθεντίες, ο οποίος ενδέχεται να θεωρήθηκε από την επιστημονική ομάδα Ελληνοκεντρικός, τοπικιστής ή ακόμα και ρατσιστής.
--- Τέλος παράθεσης ---
Και εδώ βρίσκεται το πρόβλημα που προσπαθούμε να επισημάνουμε ως κύρια κριτική, προς ξενόφερτες ακαδημαϊκές αυθεντίες, που παρουσιάζονται ως ακαδημαϊκοί "γίγαντες", όπως τονίστηκε από την κα. Σάσσα Τσέιτοου.
Είτε λόγω αμορφωσιάς, είτε λόγω πολιτικής σκοπιμότητας, χρειάζεται να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί σε θέσεις ξενόγλωσσων ακαδημαϊκών "γιγάντων", μια και η μη αμφισβήτηση των λανθασμένων δηλώσεων τους, καταλήγουν ως δόγματα, στην υπόλοιπη παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα, καθώς και μέσω αυτής, σε κάθε τοπική κοινωνία, αλλοιώνοντας άμεσα ή έμμεσα, την Ιστορική, Φιλοσοφική και Επιστημονική πραγματικότητα.
Η στάση του να υποκλινόμαστε σε αυθεντίες, και να μην συνδιαλεγόμαστε, ή συνεργαζόμαστε ισότιμα, δεν είναι Ελληνική, αλλά είναι αποτέλεσμα της σκοτεινής επίδρασης, της Ιουδαιοχριστιανικής παιδείας στη Δύση, η οποία δυστυχώς έχει διαφθείρει, και τον χώρο της ακαδημαϊκής κοινότητας, αλλά τον χώρο των σύγχρονων μυητικών σχολών.
Ως ακαδημαϊκοί, εσωτεριστές, ή απλά άνθρωποι του πνεύματος, έχουμε χρέος να αντιδρούμε, όπου πέφτει στην αντίληψή μας, μία λανθασμένη φιλοσοφική ή επιστημονική θέση, θεωρώντας πως η παθητικότητα και η υποταγή σε αυθεντίες, οδηγεί σε πολιτισμικό ξεπεσμό.
Ευχαριστούμε τον κύριο Ελμάζη, που είχε το θάρρος, να αντιδράσει, και να πει την Αλήθεια, παρά το βάρος των ξενόφερτων ακαδημαϊκών "γιγάντων", και προβληματιζόμαστε, γιατί οι υπόλοιποι 'Ελληνες ακαδημαϊκοί, δεν αντέδρασαν, προστατεύοντας την πολιτισμική μας κληρονομιά...
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση