Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Αλχημεία
Ερωτική Αλχημεία
livelove:
--- Παράθεση ---Ο Καρλ Πόπερ, ένας από τους αναγνωρισμένους φιλοσόφους του 20ου αιώνα, τοποθετεί τους Πλάτωνα (και λιγότερο τον Αριστοτέλη), Hegel και Marx, ως διανοούμενους που προώθησαν ολοκληρωτικά πολιτικά συστήματα, τις «κλειστές κοινωνίες» που προαναφέρθηκαν. Οι κοινωνίες, γράφει ο Πόπερ, αναφερόμενος σε όλους τους «σχεδιαστές» κοινωνικών μοντέλων, δεν καταστρώνονται στο γραφείο, αλλά δημιουργούνται στην πράξη. Εξελίσσονται δε, αν δεν τους επιβληθεί δια της βίας κάποιο μοντέλο, μέσα από διαρκείς, πλουραλιστικές διεργασίες, με βελτιώσεις και διορθώσεις σφαλμάτων.
--- Τέλος παράθεσης ---
--- Παράθεση ---και η προτίμησή του σε ένα αυταρχικό καθεστώς που θα στηρίζεται σε «βασιλιάδες-φιλοσόφους»,
--- Τέλος παράθεσης ---
Και δηλώνω...κι ας φαίνεται με αυτό οτι διακατέχομαι από προκατάληψη, δογματισμό ή ό,τι άλλο τέλος πάντων...ανθρωπινο...
Διοτι εκανα και την αυτοκριτικη μου.Δεν είναι τίποτα από όλα αυτά που να με οδηγει στο να λεω...οτι:
Αυτός ο κ.Πόπερ..."δεν μου γεμίζει το μάτι"!! Κρίνω αδίκως, δικαίως..δεν ξέρω...ακόμα, θα δείξει ο χρόνος. Πάντως κρίνω!!
Πρώτα ελπίζω να συγχωρήσει ο κ. Πόπερ τον Πλάτωνα που έζησε σε μια εποχή, όταν δεν υπήρχαν:
αφενός, πρόεδροι της δημοκρατίας, πρωθυπουργοί, βουλευτές, καγκελάριοι, αριστεροί και (ακρο)δεξιοί και κεντρώοι, φιλελεύθεροι και συντηρητικοι κτλ ή πλανητάρχες...
αφετέρου δε επιστήμονες, πρυτάνεις, λέκτορες, δάσκαλοι, καθηγητές, νηπιαγωγοί, μοντερνιστές φιλόσοφοι, μεταμοντερνιστες, κριτικοί φιλόσοφοι κτλ κτλ :( Με αποτέλεσμα να μιλά για βασιλείς και φιλόσοφους...
έπειτα...
άκου ¨προώθησαν ολοκληρωτικά συστήματα"...χαχαχαχα
Ο Πλάτωνας δεν προώθησε κάτι τέτοιο...
Τα ολοκληρωτικά πολιτικά συστήματα είχαν ηγέτες...που δεν εφαρμοσαν την Πολιτεία, αλλά κάτι άλλο και πολίτες που δεν εφάρμοσαν την Πολιτεία αλλά κάτι άλλο.
Μήπως αυτός ο κ.Πόπερ εχει δει κάπου το "κοινωνικό μοντέλο" ( :'() της Πολιτείας του Πλάτωνα να τείνει έστω να εφαρμοστεί (όχι βέβαια να επιβάλλεται) έτσι ώστε να παρατηρήσει την εξέλιξη στην κοινωνία.. ή όπως λέει τις "διαρκείς, πλουραλιστικές διεργασίες, με βελτιώσεις και διορθώσεις σφαλμάτων"....??? που δημιουγούν την κοινωνία;;
Όσο την έχω δεί εγώ την έχει δει κι αυτός και όλοι μας.
Η εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας όπως την παρατηρούμε σήμερα ΟΜΟΙΑΖΕΙ με την πολιτεία του Πλάτωνα σε πολλά σημεία ως προς τη διάρθρωσή της και μόνο. Με τον ίδιο τρόπο ακριβώς που η ίδια αυτή καθεαυτη Πολιτεία ΟΜΟΙΑΖΕΙ στην Ιδέα που συνέλαβε ο Πλάτων.
Έχουμε μπόλικους ειδήμονες...κυρίως ειδήμονες σήμερα.
Με την λογική του κ. Πόπερ ζούμε σήμερα παντού και πάντα σε κοινωνία διοικούμενη υπό ολοκληρωτικό καθεστώς.
Σε αυτό και μόνο συμφωνώ μαζί του...Αλλά η εξέλιξη της κοινωνίας μας απέχει πολύ απο την εξέλιξη που εννοεί η Πολιτεία.
Η Πολιτεία του Πλάτωνα, αν την θεωρήσουμε "μοντέλο" (Θεέ μου...) όπως λέει...
είναι ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ....και το μοναδικό ΠΟΥ βασίζεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΣΥΝΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ..
Η ανθρώπινη κοινωνία ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ και ΕΙΝΑΙ. Δεν χρειάζεται φιλοσοφους για να δημιουργηθει...Τώρα πως θεωρει ο κ. Πόπερ οτι δημιουργουμε και καταστρωνουμε κοινωνιες...δεν ξέρω.
ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΓΧΕΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ.
Αρχές δίνει....ηθικές βάσεις...Ιδέες...ο Πλάτωνας...που ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ...τότε ακολουθουν "διαρκείς, πλουραλιστικές διεργασίες, με βελτιώσεις και διορθώσεις σφαλμάτων".
που τελικα οδηγουν στην ΙΔΕΑ-λιστική ΠΟΛΙΤΕΙΑ του Πλάτωνα.
Πολλοί δε, να μην ξεχνάμε την λένε ιδανική και ακομα περισσότεροι ΟΥΤΟΠΙΚΗ...(Έχω αναφέρει ξανα οτι εγω δεν θεωρω το ιδανικό ή καλύτερα ιδεαλιστικό ουτοπικό...όλο λέω να το βάλω για θέμα..που θα μου πάει!)
Παρόλα αυτά...την κρίνουν οι φιλόσοφοι του 20αιώνα.
ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ...λοιπόν;
ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΟΥΤΟΠΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΤΟ ΚΡΙΝΟΥΝΕ ΜΕΤΑ
Παραφροσύνη το λεω αυτό.
Και εν πάσει περιπτώσει με σκληρότητα θα έλεγα: Καλύτερα ορισμένοι κύριοι όπως ο Πόπερ να μην μπαίνουν στον κόπο να μιλούν για τον Πλάτωνα.
Και επιπλέον εμείς οι Έλληνες, έστω λόγω μακρινής συγγένειας, να μην το επιτρέπουμε και να μην επικαλούμαατε κυρίους όπως ο Πόπερ...
suida:
E Y Γ Ε.....!!!!!!
C L A R I O N ....
Ορφέας:
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 22, 2008, 03:40:38 ---
--- Παράθεση ---Ο Καρλ Πόπερ, ένας από τους αναγνωρισμένους φιλοσόφους του 20ου αιώνα, τοποθετεί τους Πλάτωνα (και λιγότερο τον Αριστοτέλη), Hegel και Marx, ως διανοούμενους που προώθησαν ολοκληρωτικά πολιτικά συστήματα, τις «κλειστές κοινωνίες» που προαναφέρθηκαν. Οι κοινωνίες, γράφει ο Πόπερ, αναφερόμενος σε όλους τους «σχεδιαστές» κοινωνικών μοντέλων, δεν καταστρώνονται στο γραφείο, αλλά δημιουργούνται στην πράξη. Εξελίσσονται δε, αν δεν τους επιβληθεί δια της βίας κάποιο μοντέλο, μέσα από διαρκείς, πλουραλιστικές διεργασίες, με βελτιώσεις και διορθώσεις σφαλμάτων.
--- Τέλος παράθεσης ---
--- Παράθεση ---και η προτίμησή του σε ένα αυταρχικό καθεστώς που θα στηρίζεται σε «βασιλιάδες-φιλοσόφους»,
--- Τέλος παράθεσης ---
Και δηλώνω...κι ας φαίνεται με αυτό οτι διακατέχομαι από προκατάληψη, δογματισμό ή ό,τι άλλο τέλος πάντων...ανθρωπινο...
Διοτι εκανα και την αυτοκριτικη μου.Δεν είναι τίποτα από όλα αυτά που να με οδηγει στο να λεω...οτι:
Αυτός ο κ.Πόπερ..."δεν μου γεμίζει το μάτι"!! Κρίνω αδίκως, δικαίως..δεν ξέρω...ακόμα, θα δείξει ο χρόνος. Πάντως κρίνω!!
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν είναι στις προθέσεις μου να κρίνω κανέναν Πλάτωνα ή παρακατιανό Πόππερ. Μελετώ τις ιδέες του καθενός και κρίνω, συμφωνώ ή διαφωνώ και ενίοτε κατακρίνω κάποιες από αυτές -χωρίς να εξαιρείται η θέση κανενός, ακόμα και της μεγαλύτερης αυθεντίας- μελετώντας πως αυτές επέδρασαν στο κοινωνικό γίγνεσθαι και από την άλλη, για να μην αδικήσουμε και παρενοήσουμε κάποιον, μελετάμε την ιστορία του και τις δράσεις του. Άλλωστε, από τους καρπούς του κρίνεται η αξία ενός δέντρου.
Να σημειώσω όμως ότι, είμαι υπέρμαχος του δικαιώματος του να κρίνουμε -να επικρίνουμε και να κατακρίνουμε ακόμα- τα έργα, τις ιδέες και τις δράσεις του καθενός, όσες βέβαια άπτονται και επηρεάζουν το κοινωνικό γίγνεσθαι, αποφεύγοντας -ως έχουμε υποχρέωση- την κριτική στην προσωπική ζωή, στα προσωπικά δεδομένα και στην εν γένει μείωση ή προσβολή της προσωπικότητας του καθενός.
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 22, 2008, 03:40:38 ---
Πρώτα ελπίζω να συγχωρήσει ο κ. Πόπερ τον Πλάτωνα που έζησε σε μια εποχή, όταν δεν υπήρχαν:
αφενός, πρόεδροι της δημοκρατίας, πρωθυπουργοί, βουλευτές, καγκελάριοι, αριστεροί και (ακρο)δεξιοί και κεντρώοι, φιλελεύθεροι και συντηρητικοι κτλ ή πλανητάρχες...
αφετέρου δε επιστήμονες, πρυτάνεις, λέκτορες, δάσκαλοι, καθηγητές, νηπιαγωγοί, μοντερνιστές φιλόσοφοι, μεταμοντερνιστες, κριτικοί φιλόσοφοι κτλ κτλ :( Με αποτέλεσμα να μιλά για βασιλείς και φιλόσοφους...
--- Τέλος παράθεσης ---
Να υπενθυμίσω ότι, σύμφωνα με την ιστορία, στα χρόνια του Πλάτωνα, ΚΑΙ πρόεδροι της δημοκρατίας υπήρχαν, ΚΑΙ πρωθυπουργοί, ΚΑΙ βουλευτές, ΚΑΙ αριστεροί, ΚΑΙ δεξιοί, ΚΑΙ φιλελεύθεροι, ΚΑΙ συντηρητικοί, ΚΑΙ ιμπεριαλιστές πλανητάρχες με πρώτη διδάξασα την Αθήνα της εποχής της Αθηναϊκής συμμαχίας (αν θυμηθούμε τι πάθανε π.χ. οι ...σύμμαχοι Μήλιοι από τους Αθηναίους, καταλαβαίνουμε ότι συμπεριφορές τύπου ...Μπους, απλά επαναλαμβάνοναται!)
Επίσης, μια έστω πρόχειρη ματιά στην ιστορία της Αθήνας στα χρόνια του Πλάτωνα, καταδεικνύει ότι, ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ οι, επιστήμονες, πρυτάνεις, λέκτορες, δάσκαλοι, καθηγητές, νηπιαγωγοί, μοντερνιστές φιλόσοφοι, μεταμοντερνιστες, κριτικοί φιλόσοφοι κτλ κτλ
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 22, 2008, 03:40:38 ---
έπειτα...
άκου "προώθησαν ολοκληρωτικά συστήματα"...χαχαχαχα
Ο Πλάτωνας δεν προώθησε κάτι τέτοιο...
--- Τέλος παράθεσης ---
Λυπάμαι, αλλά η ιστορία έχει αποδείξει ακριβώς τα αντίθετα. Και αν θέλουμε να υπηρετήσουμε την αλήθεια, οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ακόμα και την αυτοκριτική μας. Ο Πλάτωνας δυστυχώς, ήταν σφοδρά αναμεμειγμένος με την επιβολή του ολοκληρωτισμού στην Αθήνα (της τυρρανίας των τριάκοντα) και συμμέτοχος και συνένοχος των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν ενάντια στην ίδια την πατρίδα του, ενάντια στον Αθηναϊκό λαό (1500 δημοκρατικοί εκτελεσθένετες από τους ολιγαρχικούς, σε σύνολο 50.000 περίπου ψηφοφόρων Αθηναίων). Η ίδια ιστορία επαναλήφθηκε στα χρόνια της ναζιστικής εποχής, στα κατοχικά χρόνια, όπου οι δοσίλογοι ευθύνονταν για μερικές χιλιάδες εκτελέσεις πατριωτών δημοκρατικών πεποιθήσεων.
Να υπενθυμίσω ότι και ο ίδιος ο Σωκράτης κατηγορήθηκε για συνεργασία με την τυρρανία, όντας και ο ίδιος του "ίδιου" κόματος, απολογούμενος ότι, ναι μεν συνόδεψε δύο δημοκρατικούς για εκτέλεση, όμως κρυφά στην διαδρομή τους άφησε να ξεφύγουν.
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 22, 2008, 03:40:38 ---
Αρχές δίνει....ηθικές βάσεις...Ιδέες...ο Πλάτωνας...που ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ...τότε ακολουθουν "διαρκείς, πλουραλιστικές διεργασίες, με βελτιώσεις και διορθώσεις σφαλμάτων".
που τελικα οδηγουν στην ΙΔΕΑ-λιστική ΠΟΛΙΤΕΙΑ του Πλάτωνα.
Πολλοί δε, να μην ξεχνάμε την λένε ιδανική και ακομα περισσότεροι ΟΥΤΟΠΙΚΗ...(Έχω αναφέρει ξανα οτι εγω δεν θεωρω το ιδανικό ή καλύτερα ιδεαλιστικό ουτοπικό...όλο λέω να το βάλω για θέμα..που θα μου πάει!)
Παρόλα αυτά...την κρίνουν οι φιλόσοφοι του 20αιώνα.
ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ...λοιπόν;
ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΟΥΤΟΠΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΤΟ ΚΡΙΝΟΥΝΕ ΜΕΤΑ
Παραφροσύνη το λεω αυτό.
--- Τέλος παράθεσης ---
Αγαπητή μου clarion, την ουτοπική αυτήν πολιτεία πήγε να εφαρμόσει ο ίδιος ο Πλάτωνας στην Σικελία του Διονυσίου, με αποτέλεσμα να αποδράσει κακήν κακώς, κρυφίως από τον δικτάτορα φίλο του και οπαδό της θεωρίας του, την αιτία της καταστροφής του Ελληνισμού της Μεγάλης Ελλάδας.
Δυστυχώς, η πολιτεία του Πλάτωνα, ΔΕΝ ανήκει στην σφαίρα της φανταστικής λογοτεχνίας, αλλά στα φιλοσοφικά έργα που ενέπνευσαν, επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν εφαρμογές καταστολής, επιβολής, περιορισμού δικαιωμάτων και άρνησης του αναφαίρετου δικαιώματος της πλειοψηφίας του Δήμου να αποφασίζει για την τύχη του ίδιου και της πολιτείας του. Γνωρίζετε βέβαια ότι, στην ιδανική πολιτεία του Πλάτωνα, η συντριπτική πλειοψηφία του Δήμου, που απαρτίζει την τρίτη τάξη, δεν έχει δικαίωμα να συμμετέχει στις αποφάσεις της πολιτείας (για το καλό τους ...βέβαια !) Φυσικά, δεν συζητάμε για δικαίωμα να εκλέγει ποιός θα τον κυβερνά ! Αυτό είναι αποκλειστικό προνόμιο των φυλάκων ! Έλεος.... Τελικά, ποιός θα μας φυλάξει από τους ....φύλακες....
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 22, 2008, 03:40:38 ---Και εν πάσει περιπτώσει με σκληρότητα θα έλεγα: Καλύτερα ορισμένοι κύριοι όπως ο Πόπερ να μην μπαίνουν στον κόπο να μιλούν για τον Πλάτωνα.
--- Τέλος παράθεσης ---
Σε μια ευνομούμενη δημοκρατία, η ελευθερία της έκφρασης, η ελευθερία του λόγου είναι από τις βασικές ελευθερίες που οφείλει να αποτελεί συστατικό της. Τώρα, αν υπερασπίζεται κάποιος, ότι πρέπει να επιβάλλεται λογοκρισία, είμαστε μαζί του στο δικαίωμά του να εκφράζει την οποιαδήποτε θέση ή άποψη, παράλληλα όμως κάθετα αντίθετοι και πολέμιοι -με δημοκρατικά μέσα- της προσπάθειας εφαρμογής αυτών των απόψεων.
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 22, 2008, 03:40:38 ---
Και επιπλέον εμείς οι Έλληνες, έστω λόγω μακρινής συγγένειας, να μην το επιτρέπουμε και να μην επικαλούμαατε κυρίους όπως ο Πόπερ...
--- Τέλος παράθεσης ---
Ως Έλληνες, είμαστε περήφανοι για την ιστορία μας και την αξεπέραστη κληρονομιά μας. Όμως παράλληλα, επιφορτισμένοι με τεράστιο καθήκον να φανούμε αντάξιοι του μεγέθους των προγόνων μας και ικανοί να προάγουμε και να μεταλαμπαδεύουμε τις αξίες και τα ιδανικά που μας κληροδότησαν, με κυριώτερο την αξία της ελευθερίας για κάθε άνθρωπο.
Επαναλαμβάνοντας τα λόγια του Πλάτωνα (είπε και ....καλά πράγματα), τονίζουμε ότι: "Δεν αρκεί μόνο να είμαστε υπερήφανοι για τους προγόνους μας, αλλά χρειάζεται να κάνουμε και τους προγόνους μας υπερήφανους για εμάς".
livelove:
--- Παράθεση ---Επίσης, μια έστω πρόχειρη ματιά στην ιστορία της Αθήνας στα χρόνια του Πλάτωνα, καταδεικνύει ότι, ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ
--- Τέλος παράθεσης ---
:-X Ναι υπήρχαν οι "ανάλογοι" της εποχής. Αλλά οι όροι που χρησιμοποιούνταν, τα ονόματα που υπήρχαν για να περιγράψουν αυτό που ήταν αυτοί τότε και ο τροπος με τον οποίον υπήρξαν, εύλογα, δεν έχει καμία σχέση με την εποχή που γράφει ο Πόπερ.Αυτο θέλω να πώ.
Αναφέρει κανείς πχ τον Περικλή ως "Πρόεδρο της Δημοκρατίας" ή την Βουλή Εκκλησία του Δήμου; Επίσης έχουμε σήμερα ολιγαρχικούς ή Απέλλα, είλωτες ή πληβείους;; ;)
--- Παράθεση ---αποφεύγοντας -ως έχουμε υποχρέωση- την κριτική στην προσωπική ζωή, στα προσωπικά δεδομένα και στην εν γένει μείωση ή προσβολή της προσωπικότητας του καθενός.
--- Τέλος παράθεσης ---
'
Δεν θεωρώ οτι μειώνω την προσωπικότητα ή ό,τι κρίνω την προσωπική ζωή ή δεδομένα του κ. Πόπερ.
Αυτό εξ ορισμού δεν μπορώ να το κάνω. Πολύ απλά διότι δεν τον γνωρίζω. Και να τον γνώριζα, πάλι δεν θα μπορούσα να το κάνω.
Τώρα το κατα πόσο μια θέση του με ωθει στο να βγαλω συμπεράσματα για την προσωπικότητά του έιναι ένα άλλο ζήτημα.
Αλλά δεν νομίζω στα γραφόμενά μου διαφαίνεται κάπου οτι εκφράζω τα συμπεράσματά μου για την προσωπικότητα, προσωπική ζωή ή προσωπικά δεδομένα του κ.Πόπερ. Αν το έκανα, ας μου καταδειχτεί πώς ακριβώς. Και θα ανακαλέσω. Αλλά κυρίως θα μετανοήσω.
Κρίνω απλώς αυτό που ισχυρίστηκε. Τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο.
Μίλησε για τον Πλάτωνα, για τον ρόλο της Πολιτείας και για την κοινωνία και κρινω τί έιπε πάνω σε αυτά τα θέματα.
--- Παράθεση ---Ο Πλάτωνας δυστυχώς, ήταν σφοδρά αναμεμειγμένος με την επιβολή του ολοκληρωτισμού στην Αθήνα (της τυρρανίας των τριάκοντα) και συμμέτοχος και συνένοχος των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν ενάντια στην ίδια την πατρίδα του, ενάντια στον Αθηναϊκό λαό (1500 δημοκρατικοί εκτελεσθένετες από τους ολιγαρχικούς, σε σύνολο 50.000 περίπου ψηφοφόρων Αθηναίων).
--- Τέλος παράθεσης ---
Φυσικά και ήταν σφοδρά αναμεμειγμένος . Όλοι οι πολίτες ήταν. Πόσο μάλλον ο Πλάτωνας και όλοι οι άλλοι φιλόσοφοι..Όλοι ήταν συνένοχοι.
Δεν θα περίμενα ποτέ ο Πλάτωνας να κάθεται κάτω από ένα δέντρο και να παρατηρεί τα γεγονότα. ::)
Και ίσως ίσως να ισχύει το
Όταν έχεις αυγά, φτιάχνεις ομελέτα. Όταν έχεις αλέυρι φτιάχνεις ψωμί. Δεν μπορείς με αυγά να φτιάξεις ψωμί, ούτε με αλεύρι ομελέτα....
Ανάλογα με το τί έχεις εργάζεσαι. Αναλογο έιναι και το έργο σου.
Αλλά ξαναλέω...οτι δεν ίσχυε τότε η Πολιτεία του Πλάτωνα. Τυραννία είχαν οι δύστυχοι.
Το οτι έζησε στα χρόνια εκεινα ο Πλάτων δεν σημαίνει οτι η Πολιτεία, το έργο του "προωθεί ολοκληρωτικά καθεστώτα"
Μάλλον το εν λόγω έργο του ήταν η απάντηση/λύσεις. Αυτά έβλεπε και γι'αυτό ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ και γι'αυτο ΕΡΓΑΣΤΗΚΕ και τελικά έγραψε ό,τι έγραψε.
Επίσης το οτι ήταν ενεργός πολίτης, επίσης δεν σημαίνει οτι ήταν ο ο 1ος, ο 2ος ο 5ος ή ο 30ος τύραννος.
Εκτός λοιπόν αν ο Πλάτωνας ήταν ο 31ος....και μας το κρατά κρυφό η ιστορία. 8)
;)
Και θα επιμείνω...ο Πλάτωνας λογικά θα σκεφτόταν:
"Η εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήσουμε στα χέρια των τυράννων"
--- Παράθεση ---Η ίδια ιστορία επαναλήφθηκε στα χρόνια της ναζιστικής εποχής, στα κατοχικά χρόνια, όπου οι δοσίλογοι ευθύνονταν για μερικές χιλιάδες εκτελέσεις πατριωτών δημοκρατικών πεποιθήσεων.
--- Τέλος παράθεσης ---
Η ίδια...Ποτέ δεν έιναι η ίδια.
Παρόμοια ιστορία επαναλαμβάνεται και σήμερα... :'(
--- Παράθεση ---αλλά στα φιλοσοφικά έργα που ενέπνευσαν, επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν εφαρμογές καταστολής, επιβολής, περιορισμού δικαιωμάτων και άρνησης του αναφαίρετου δικαιώματος της πλειοψηφίας του Δήμου να αποφασίζει για την τύχη του ίδιου και της πολιτείας του.
--- Τέλος παράθεσης ---
"Ενέπνευσαν" ????????????????????????????????????????
Αυτό το αποκλείω....
Επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν...
Έχω ήδη πει την άποψη μου σχετικά:
Όλοι αυτοί έκαναν και κάνουν κάτι άλλο....!!!!! Και απλως επηρεάζονται.
--- Παράθεση ---..στην ιδανική πολιτεία του Πλάτωνα, η συντριπτική πλειοψηφία του Δήμου, που απαρτίζει την τρίτη τάξη, δεν έχει δικαίωμα να συμμετέχει στις αποφάσεις της πολιτείας (για το καλό τους ...βέβαια !) Φυσικά, δεν συζητάμε για δικαίωμα να εκλέγει ποιός θα τον κυβερνά ! Αυτό είναι αποκλειστικό προνόμιο των φυλάκων ! Έλεος.... Τελικά, ποιός θα μας φυλάξει από τους ....φύλακες....
--- Τέλος παράθεσης ---
Λογική σκέψη. Κι εγώ την έκανα.
ΑΛΛΑ ΑΜΕΣΩΣ ΘΥΜΗΘΗΚΑ... ΟΤΙ ΜΟΛΙΣ ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΣΕΛΙΔΕΣ ΚΑΙ ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ.
ΤΟΣΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΤΟΣΕΣ ΑΡΧΕΣ....
--- Παράθεση ---Σε μια ευνομούμενη δημοκρατία, η ελευθερία της έκφρασης, η ελευθερία του λόγου είναι από τις βασικές ελευθερίες που οφείλει να αποτελεί συστατικό της. Τώρα, αν υπερασπίζεται κάποιος, ότι πρέπει να επιβάλλεται λογοκρισία, είμαστε μαζί του στο δικαίωμά του να εκφράζει την οποιαδήποτε θέση ή άποψη
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν θεωρώ οτι πρέπει να επιβάλλεται λογοκρισία. Και τελικά, ακόμα κι αν έτσι φαίνετα ο Πλάτωνας δεν μιλά για λογοκρισία, όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα.
Οι άνθρωποι στην κοινωνία του Πλάτωνα....θα λογόκριναν τους ευατούς τους!!
Οι φύλακες, ως διδάσκαλοι θα φρόντιζαν να γίνεται αυτό αν και όπως μπορούσαν..με σοφία και αγάπη...μια και οι ίδιοι θα λογόκριναν τον εαυτό τους επίσης.
Επαναλαμβάνω ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΒΑΣΕΙ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΗΣ
Ορφέας:
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 22, 2008, 03:40:38 ---
Και εν πάσει περιπτώσει με σκληρότητα θα έλεγα: Καλύτερα ορισμένοι κύριοι όπως ο Πόπερ να μην μπαίνουν στον κόπο να μιλούν για τον Πλάτωνα.
Και επιπλέον εμείς οι Έλληνες, έστω λόγω μακρινής συγγένειας, να μην το επιτρέπουμε και να μην επικαλούμαατε κυρίους όπως ο Πόπερ...
--- Τέλος παράθεσης ---
Αλλά παρακάτω,
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 22, 2008, 16:23:05 ---
Δεν θεωρώ οτι πρέπει να επιβάλλεται λογοκρισία.
--- Τέλος παράθεσης ---
Τι από τα δύο ;;;;
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση