'Αρθρα και συζητήσεις: 'Εσωτερικές Σχολές και Μυητικά Συστήματα > Γκουρτζίεφ

Σχόλια σχετικά με το σύστημα Γκουρτζίεφ

<< < (9/13) > >>

Κανένας:
Αγαπητέ Gurdjieff


--- Παράθεση από: Gurdjieff στις Οκτωβρίου 28, 2009, 00:25:39 ---δεν θέλω να αντιπαρατεθούμε περαιτέρω,άλλωστε διακρίνω ήδη ένταση στην κουβέντα...
--- Τέλος παράθεσης ---

Μην παρεξηγείς τη χαρά να δοκιμάσει κάποιος την περιέργεια, τις απόψεις και γνώσεις του απέναντι σε ένα καινούριο μυαλό με διαφορετικές ιδέες.  Αυτός που έχει το πιο ανοιχτό μυαλό, κερδίζει τα περισσότερα από μία ποιοτική συζήτηση.


--- Παράθεση από: Gurdjieff στις Οκτωβρίου 28, 2009, 00:25:39 ---Άρα μόνο οι μορφωμένοι έχουν πρόσβαση στη φώτιση...?
πρέπει να ξέρεις απέξω θεωρίες θεωριών και όλα τα σχετικά..?
--- Τέλος παράθεσης ---

Πάντα μου αρέσει να κάνω την παρομοίωση με τις πολεμικές τέχνες.  Δε μπορείς να μάθεις Καράτε διαβάζοντας μόνο βιβλία.  Πρέπει να πας στο γυμναστήριο και να δοκιμάσεις αυτά που διάβασες, να παλέψεις με άλλους αντιπάλους κτλ.  Είναι βιωματική διαδικασία.  Από την άλλη, αν πάς στο γυμναστήριο χωρίς καθόλου θεωρητικές γνώσεις και απλά πάς να μιμηθείς τους άλλους, θα φας το ξύλο της ζωής σου και θα τραυματιστείς.  Με τα πολλά θα βρεις το δρόμο σου, αλλά θα χάσεις πάρα πολύ χρόνο.  Το ιδανικό είναι να λαμβάνεις θεωρητικές γνώσεις (βιβλία/συζητήσεις), να κάνεις πρακτική εξάσκηση και να έχεις έναν έμπειρο δάσκαλο/προπονητή/οδηγό να σε διορθώνει/καθοδηγεί.


--- Παράθεση από: Gurdjieff στις Οκτωβρίου 28, 2009, 00:25:39 ---άρα η "φώτιση" είναι σαν ένα πτυχίο φιλοσοφίας...
διαβάζεις,ξενυχτάς και αποδεδειγμένα θα το πάρεις αν όχι σε 4 χρόνια άντε σε 5-6...
--- Τέλος παράθεσης ---

Είναι σα τη "μαύρη ζώνη".  Είναι ένα στάδιο εξέλιξης, το οποίο (όπως ποαναφέραμε) χρειάζεται θεωρητικές γνώσεις και πρατική εξάσκηση.  Ήδη ξεχωρίζεις από τους άλλους.  Αλλά από εκεί και πέρα έχεις πολύ δρόμο για να γίνεις "master".

Κανένας:

--- Παράθεση από: Gurdjieff στις Οκτωβρίου 27, 2009, 19:24:23 ---Βλέπεις ένα δέντρο στον δρόμο σου.ο Γκουρτζίεφ δεν σου λέει απέρριψε την πληροφορία που βλέπεις.
σου λέει δες το δέντρο όντας συνειδητός.δες τα φύλλα του,δες τον κορμό του,τον όμορφο καρπό του..
δες τα καθαρά χωρις να παρεμβαίνει μέσα σου εκείνη την στιγμή άχρηστη σκέψη,φαντασιοπληξία,ονειροπόληση...
τι πιο όμορφο από αυτό....
--- Τέλος παράθεσης ---

Δεν ξέρω γιατί κολλήσαμε εδώ.  Ίσως κάτι άλλο να εννοεί ο φίλος. 

Στον αγώνα μας για εξέλιξη προσπαθούμε να πάρουμε τον έλεγχο της λειτουργίας του μυαλού μας και να μην είμαστε έρμαια των αυτοματοποιημένων λειτουργειών του.  Πχ να μην εκνευριζόμαστε αυτόματα όταν κάτι ενοχλητικό συμβαίνει δίπλα μας, όπως θόρυβος, κλάμα παιδιού κτλ.

Αυτόματα λοιπόν μπορεί να απορίπτουμε την ομορφιά της φύσης.  Αν όταν πηγαίνουμε μία εκδρομή μπορούμε να δούμε τα δέντρα, τα ποτάμια, τη φύση με ένα καινούριο μάτι, με το μάτι ενός παιδιού που τα βλέπει για πρώτη φορά, που δεν έχει δημιουργήσει αυτοματοποιημένες διαδικασίες συμπεριφοράς σχετικά με αυτά τα οράματα.  Τότε με πλήρη συνείδηση θα μπορούμε να απολαύσουμε την καινούρια πληροφορία με όλες της τις λεπτομέρειες.

Αυτό κατάλαβα να λέει σε μία σκηνή στην ταινία the peaceful warrior και νομίζω (δεν το διάβασα) αυτό αναφέρει και ο Eckhart Tolle στο βιβλίο του The Power of Now.

Πες μου αδελφέ Gurdjieff.  Αυτό εννοείς?  Έμαθα κάτι καινούριο σε αυτή τη συζήτηση?

Rose:

--- Παράθεση από: Gurdjieff στις Οκτωβρίου 27, 2009, 19:24:23 ---Βλέπεις ένα δέντρο στον δρόμο σου.ο Γκουρτζίεφ δεν σου λέει απέρριψε την πληροφορία που βλέπεις.
σου λέει δες το δέντρο όντας συνειδητός.δες τα φύλλα του,δες τον κορμό του,τον όμορφο καρπό του..
δες τα καθαρά χωρις να παρεμβαίνει μέσα σου εκείνη την στιγμή άχρηστη σκέψη,φαντασιοπληξία,ονειροπόληση...
τι πιο όμορφο από αυτό....
--- Τέλος παράθεσης ---

Ο Γκουρτζίεφ είναι επηρεασμένος, από το γνωστό σοφό ρητό των γιόγκι που λέει,

Πριν την διαδρομή τα ποτάμια είναι ποτάμια και τα βουνά είναι βουνά.
Στο ενδιάμεσο της διαδρομής τα ποτάμια δεν είναι ποτάμια και τα βουνά δεν είναι βουνά.
Στο τέλος της διαδρομής τα ποτάμια είναι ποτάμια και τα βουνά είναι βουνά.

Με άλλα λόγια αφού η αρχή και το τέλος είναι ίδια, σε τι μας χρειάζεται το ΤΑΞΙΔΙ?

'Ετσι κάποιος μελετητής των Γιόγκι μπορεί επιφανειακά να καταλήξει στον αφορισμό της φαντασίας, στον αφορισμό του ΤΑΞΙΔΙΟΥ, επιβάλλοντας στην συνείδησή μας, να βλέπουμε ακριβώς το ποτάμι ως ποτάμι, το βουνό ως βουνό και το δέντρο ως δέντρο, μια και αυτό, γίνεται στο τέλος της διαδρομής, όπως μας επιβεβαιώνουν οι σοφοί Γιόγκι.

'Ομως η ανάγκη του εσωτεριστή είναι να δει πίσω και πέρα από τον φαινομενικό κόσμο... (χρησιμοποιώντας την φαντασία του) για το λόγο ότι προσπαθεί να κατανοήσει και ίσως ασυνείδητα προσπαθεί να λύσει ένα πυρηνικό αίνιγμα του ψυχισμού του, κατακτώντας το προσωπικό χρυσόμαλλο δέρας του, τον Πνευματικό του Οργανισμό.

'Ετσι μπορεί να αναγκαστεί να ταξιδέψει ακόμα και όλη τη Γη, για να γνωρίσει όσο περισσότερους πολιτισμούς γίνεται, μέσω της σφοδρής του επιθυμίας να λύσει το πυρηνικό του αίνιγμα.  Πριν ξεκινήσει το ταξίδι, μπορεί να είχε διαβάσει για τους διάφορους πολιτισμούς και παραδόσεις, και ίσως καταλήξει μετά από την διαδρομή σε παρόμοια συμπεράσματα, προηγούμενων σοφών, όμως κέρδισε το ΤΑΞΙΔΙ, την Ουσία της ΖΩΗΣ, την Προσωπική Εμπειρία, την Γνώση, την Κατανόηση...  Είναι πλέον πολύ πιο σίγουρος για την Αντικειμενικότητα της Πραγματικότητας, διότι τα είδε και τα βίωσε ο ίδιος...

Στην πραγματικότητα, η αντίληψη που αποκτάμε στο τέλος της διαδρομής, δεν είναι επακριβώς το ίδιο με την αρχική μας αντίληψη, διότι έχουμε κερδίσει Γνώση, Εμπειρία, Σοφία, και πάνω από όλα, έχουμε κερδίσει την ικανότητα, να βλέπουμε διπλά... και τον φαινομενικό κόσμο αλλά και πίσω από τα φαινόμενα. 

Αυτή η παρεξήγηση λοιπόν που διαφημίζει η Ανατολή, (είτε ως χριστιανισμός, είτε ως γιόγκι, κτλ) πως δεν χρειάζεται να ταξιδέψεις πουθενά, δεν χρειάζεται να γνωρίσεις τίποτα, για να βρεις τον Θεό, στην πραγματικότητα εναντιώνεται στην εξέλιξη και στην προαγωγή της ίδιας της ζωής, την οποία ουσία είχαν κατανοήσει οι 'Ελληνες ναυτικοί, ως ταξιδιώτες.

Το ταξίδι των Ελλήνων, γέννησε την Αρχαία Ελληνική μας Μυθολογία, που μας τονίζει τον αγώνα του κάθε ανθρώπου να κατανοήσει, εστιάζοντας  στην σημαντικότητα του ταξιδιού.  Μύθοι όπως η Αργώ και οι Αργοναύτες, οι 'Αθλοι του Ηρακλή, η Οδύσσεια (το ταξίδι προς την Ιθάκη) και πλήθος άλλων, τονίζουν το ηρωϊκό στοιχείο, ως αγώνα για κατανόηση και επομένως φώτιση, διότι το θαύμα της Αρχαία Ελλάδας στηρίχτηκε στο ΤΑΞΙΔΙ.

Δυστυχώς οι Ανατολίζουσες παραδόσεις, ασυνείδητα προωθούν, την πνευματική τεμπελιά, την αμορφωσιά, και την εκμετάλλευση, ενώ η Δυτική παιδεία, με βάση της την Ελληνική Παιδεία, γεννά ήρωες, αθλητές, και ανθρωπιστές.

Στην πραγματικότητα η Ανατολή, είναι θύμα της ταξικής διαφοράς, και της μοιρολατρίας, με άλλα λόγια αποδέχονται το πεπρωμένο τους, και δεν αγωνίζονται για τα ανθρώπινα δικαιώματά τους, ή την Ελευθερία τους, και έτσι καταφεύγουν σε μία υπερβολική και αντικοινωνική εσωστρέφεια, μέσω της εφαρμογής ενός ακραίου μυστικισμού.

Εξαιτίας αυτής της αποκλίνουσας θεώρησης ανάμεσα στην Ανατολή και στην Δύση, και της μακροχρόνιας διάβρωσης του ψυχισμού του 'Ελληνα, από τον χριστιανισμό, συναντάμε συχνά 'Ελληνες Ανατολίζοντες, και όχι γνήσια Δυτικούς.

'Οταν ο 'Ελληνας αναζητήσει και επαναεκτιμήσει την Αυθεντική Ελληνική του ταυτότητα, τότε και το θαύμα του Ελληνισμού θα ξαναλάμψει ως μία Νέα Αθήνα, ως μία Νέα Αμερική, ξεπερνώντας κατά πολύ, πολιτισμικά όλες τις προηγούμενες εκφράσεις Φωτός.

Διότι στο τέλος του Ταξιδιού, ο κάθε 'Ελληνας θα είναι και πάλι ΕΛΛΗΝΑΣ, (όπως τα ποτάμια, θα είναι πάλι ποτάμια), αλλά όχι ένας απλός 'Ελληνας, αλλά ένας εμβολιασμένος Έλληνας, πολύ πιο ισχυρός και ώριμος, μια και θα έχει γλυτώσει θριαμβευτικά, από το θανατηφόρο τσίμπημα του Πάπα και του Δικτάκτορα, (τον θρησκευτικό και πολιτικό φασισμό).

Rose:
Ο Δυτικός άνθρωπος δεν είναι ασυνείδητος.  Μέσω της Φιλοσόφισης και του δυτικού τρόπου ζωής, αναπτύσσει καθημερινά την Συνειδητότητά του.  Απεναντίας ο Ανατολικός άνθρωπος, λόγο της μοιρολατρικής νοοτροπίας του, λειτουργεί περισσότερο μηχανιστικά.  Οι τεχνικές Γιόγκα, (συγκέντρωσης και συνειδητού αυτοελέγχου), είναι πιο χρήσιμες στην Ανατολή παρά στην Δύση.

Αυτό που χρειάζεται να κατανοήσει ο κάθε άνθρωπος είναι όχι μόνο τι κάνει (αυτοπαρατήρηση) αλλά γιατί το κάνει (Φιλοσοφία).

Μάλλον είναι προτιμότερο να διδαχθεί η Ανατολή, από την Δύση, αρχές Φιλοσοφίας, αντί ο Δυτικός να καταφεύγει στην Γιόγκα.

Μόνο με το πρώτο επίπεδο ασκήσεων της Γιόγκα (αυτοπαρατήρηση) ο άνθρωπος δεν γίνεται σοφός.  Σοφός γίνεται ο άνθρωπος όταν γίνει φίλος της Σοφίας, όταν γίνει ένας Φιλόσοφος, και κανείς άλλος λαός δεν δίδαξε καλύτερα την έννοια της Φιλοσοφίας, από τους 'Ελληνες.

Δεν είναι λοιπόν κυριολεκτικά κωμικοτραγικό, το γεγονός πως οι σημερινοί απόγονοι των γεννητόρων της Φιλοσοφίας, να έχουν ξεχάσει την σημαντικότητα της Φιλοσοφίας, και να αναζητούν, την Σοφία αλλού?

http://www.lotosyoga.gr/view_cat.php?cat_id=261

Hatha Yoga
Η Χάθα Γιόγκα είναι η βάση όλων των Ασανών, αλλά και της παραπέρα εξέλιξης σε όλες τις όψεις της Γιόγκα.
Αποτελείται από παραδοσιακές Ασάνες, αναπνοές, τεχνικές χαλάρωσης, συγκέντρωσης και αποτοξίνωσης, σε ειδικές σειρές και στάδια, δικής μας ευρεσιτεχνίας.

Η Χάθα Γιόγκα είναι κατάλληλη για να πάρει κανείς σωστές βάσεις στη Γιόγκα, για να μάθει Γιόγκα και να αποκτήσει ή να βελτιώσει τεχνική συνειδητού αυτοελέγχου. 

Οι ασκήσεις της γίνονται με ήπια ένταση, αργά, σταδιακά και με έλεγχο της λεπτομέρειας.   

Οι τεχνικές της μειώνουν το άγχος, χαλαρώνουν, δυναμώνουν, γυμνάζουν το σώμα σφαιρικά και ποικιλοτρόπως και βελτιώνουν την υγεία.

Είναι ιδιαίτερα ευεργετικές για το Νευρικό, Ορμονικό, Ανοσοποιητικό, Αναπνευστικό και Καρδιαγγειακό σύστημα.

Προσφέρουν μείωση του άγχους και ευεξία.

Προετοιμάζουν το μαθητή για πνευματική εξέλιξη.  

Rose:

--- Παράθεση από: Rose στις Οκτωβρίου 28, 2009, 12:33:27 ---Μόνο με το πρώτο επίπεδο ασκήσεων της Γιόγκα (αυτοπαρατήρηση) ο άνθρωπος δεν γίνεται σοφός.  Σοφός γίνεται ο άνθρωπος όταν γίνει φίλος της Σοφίας, όταν γίνει ένας Φιλόσοφος, και κανείς άλλος λαός δεν δίδαξε καλύτερα την έννοια της Φιλοσοφίας, από τους 'Ελληνες.
--- Τέλος παράθεσης ---

Η Ανατολική Γιόγκα σε προχωρημένο επίπεδο, παραδίδει Φιλοσοφία (Βέδες, Βεντάντα), παρέχοντας την δική της Μυθολογία (δανεισμένη από τις 'Αριες Δυτικές Παραδόσεις).

1. Αυτοπαρατήρηση - να αντιληφθεί την ατομικότητά του, δηλαδή το εγώ του, να μάθει να εστιάζεται.
2. Φιλοσοφία - να μάθει να στοχάζεται, να αναλύει, να φιλοσοφεί.

Ο Στόχος της Ινδικής Γιόγκας είναι να εκπαιδεύσει το κάθε άτομο, να αποκτήσει μία ξεχωριστή ατομικότητα, και κατά μία έννοια Ατομική Ελευθερία.  Με άλλα λόγια, να αποφασίζει ο ίδιος για την ζωή του, αποκόβοντας τον εαυτό του, από τον μιμητισμό.

Η Ελληνική Φιλοσοφία όμως απευθύνεται σε ήδη πνευματικά ενήλικες ανθρώπους, που έχουν δομήσει ένα Αυτόνομο Εγώ, και πλέον είναι έτοιμοι να διαπραγματευτούνε Φιλοσοφικά Ερωτήματα, πάνω στην Ζωή, στην Δημιουργία, στον Κόσμο, στις εσωτερικές και εξωτερικές λειτουργίες της Φύσης.

Ο λόγος που ίσως ο σημερινός 'Ελληνας καταφεύγει σε λύσεις Γιόγκα (δόμησης του Εγώ) είναι επειδή, ξέπεσε σε ένα κατώτερο πολιτισμικά επίπεδο από ότι κατείχε πριν 2000 χρόνια, εξαιτίας της κυριαρχίας του θρησκευτικού δογματισμού και της απαγόρευσης της Γνώσης.

Η Ελληνική Φιλοσοφία είναι βαριά και ακατανόητη για τον σημερινό μέσο αμόρφωτο Έλληνα, και έτσι οι Ανατολίζουσες προτάσεις, (δόμησης του Εγώ), είναι πιο ελκυστικές, μια και είναι πλέον σε διαδικασία να ξαναβρεί την Ατομική του ταυτότητα, και να αποσπαστεί από τον θρησκευτικό μιμητισμό. 

Αν μελετήσουμε τις διδασκαλίες του Γκουρτζίεφ, θα διαπιστώσουμε με έκπληξη, πως το όλο σύστημά του εστιάζεται στο μόλις πρώτο επίπεδο της Ανατολικής Γιόγκα (αυτοπαρατήρηση) και ούτε καν προχωρούν, οι διδασκαλίες του, στην ανάλυση της Ανατολικής Φιλοσοφίας και Μυθολογίας.

Επίσης είναι αξιοσημείωτο, πως ο Γκουρτζίεφ - Γεωργιάδης, παρότι 'Ελληνας στην καταγωγή, κατέκρινε την Ελληνική Φιλοσοφία, και τις Επιστήμες, θεωρώντας τες παντελώς άχρηστες. Μάλλον ήταν άχρηστες για το δικό του μορφωτικό επίπεδο, διότι ήταν ακατανόητες.  ;D

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση